Σε συνεχείς συσκέψεις και αυτοψίες με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας και των Δήμων της Πιερίας, για τον αποτελεσματικότερο προγραμματισμό των επεμβάσεων καθώς και τον προσδιορισμό των κομβικών σημείων για να γίνει η διασπορά των μηχανημάτων και του προσωπικού αντιμετώπισης της κακοκαιρίας.
ΣΟΦΙΑ ΜΑΥΡΙΔΟΥ
«Προτεραιότητα πλέον στην αντιμετώπιση της ιδιαίτερης και επικίνδυνης ολισθηρότητας, τόσο εντός πόλεων και οικισμών, όσο και στο οδικό δίκτυο. Η ολισθηρότητα του δρόμου είναι ένας παράγοντας που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη οδηγοί και πεζοί οι οποίοι πρέπει να αποφεύγουν κατά το δυνατόν τις άσκοπες μετακινήσεις».
Από τις 02:00 τα ξημερώματα, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης επιφυλακής σε 24ωρη βάση μέχρι και τη λήξη των έντονων παρατεταμένων καιρικών φαινομένων και όπως προβλέπεται να επιδεινωθεί σύμφωνα με τις προβλέψεις της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, τα μηχανήματα της Π.Ε. Πιερίας συνεπικουρούμενα από τα μηχανήματα του αναδόχου, καθώς και όλο το ανθρώπινο δυναμικό βρίσκονται στους δρόμους για να αντιμετωπίσουν την έντονη χιονόπτωση και τον ολικό παγετό.
Με μοναδικό σκοπό τη διατήρηση του οδικού δικτύου της Πιερίας, ανοικτό τόσο για τους πολίτες όσο και για τους χειμερινούς επισκέπτες της η Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας και η ανάδοχος εταιρεία, έχει αναπτύξει επιχειρησιακά όλα τα αποχιονιστικά μηχανήματα σε όλο το οδικό δίκτυο της Πιερίας και πιο συγκεκριμένα, ως εξής:
Παρεμβάσεις έγιναν στους δρόμους προς Παλαιό Κεραμίδι – Εξοχή – Έλαφος – Καταλώνια και Γανόχωρα – Τρίλοφο – Ρυάκια – Καστανιά. Μηχανήματα της Π.Ε. Πιερίας, «καθάρισαν» και τον παράπλευρο δρόμο της Εθνικής Οδού (ΠΑΘΕ).
Στο επαρχιακό δίκτυο του Δήμου Δίου – Ολύμπου με επίκεντρο τις Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητες του πρώην Δήμου Δίου, στον οδικό άξονα Κατερίνη – Παραλία Κατερίνης του Δήμου Κατερίνης, στην 13η Εθνική Οδό (Κατερίνη – Άγιο Δημήτριο – όρια Νομού), στην 15η Επαρχιακή Οδό (Κατερίνη – Ελατοχώρι – Όρια Νομού), στον οδικό άξονα Κατερίνη – Λαγόραχη – Μοσχοπόταμο, στην Παλιά Εθνική Οδό (Κατερίνη – Αιγίνιο – Μεγάλη Γέφυρα – Όρια Νομού).
Παρεμβάσεις έγιναν και μέσα στον αστικό ιστό της πόλης της Κατερίνης με τα αποχιονιστικά μηχανήματα της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, να ρίχνουν αλάτι στους δρόμους περιμετρικά του σταθμού ΚΤΕΛ Ν. Πιερίας και του Δικαστικού Μεγάρου.
Προσπελάσιμος είναι ο δρόμος προς το Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης για τη διευκόλυνση όλων των ασθενών και συνοδών τους.
Αντιολισθητικές αλυσίδες προτείνεται να χρησιμοποιούν οι οδηγοί που κατευθύνονται προς το Χιονοδρομικό Κέντρο Ελατοχωρίου καθώς και στην 13η Εθνική Οδό (Κατερίνη – Άγιος Δημήτριος – Όρια Νομού) μετά τα Φωτεινά (θέση ‘Καρακόλι’).
Tο τμήμα Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. Πιερίας συμβουλεύει τους κατοίκους της Πιερίας, πώς θα είναι ασφαλέστερη η χρήση του τζακιού για να μειώσουμε τον κίνδυνο από τη φωτιά στο τζάκι
Τα τζάκια είναι από τα παραδοσιακά μέσα θέρμανσης, που επανέκαμψε τα τελευταία χρόνια, με τις οικονομικές και κοινωνικές ανακατατάξεις που επικράτησαν στη χώρα, αλλά για να είναι ασφαλές και να κάνει σωστά τη δουλειά του θα πρέπει να εγκαθίσταται, να χρησιμοποιείται σωστά και να συντηρείται συχνά και με τον πλέον ενδεικνυόμενο τρόπο. Για να προστατευτείτε από το ενδεχόμενο φωτιάς στην καμινάδα θα πρέπει πρωτίστως να φροντίζετε για τον περιοδικό καθαρισμό και συντήρηση της, τουλάχιστον μια φορά ετησίως. Επιπροσθέτως θα πρέπει να φροντίζουμε για την ποιότητα της καύσιμης ύλης, και να προτιμάμε μικρές εστίες, για να μην φτάνουν οι φλόγες στην αιθάλη. Γενικά όσο λιγότερος ο καπνός τόσο καλύτερη η καύση. Επίσης ποτέ δεν καίμε χαρτόνια, χάρτινες συσκευασίες, πλαστικά και δεν ρίχνουμε τα «σκουπίδια» στη φωτιά. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, το ψήσιμο αυξάνει την πιθανότητα ταχύτερης ανάπτυξης της φωτιάς εντός της καμινάδας, αφού το λίπος λειτουργεί ως επιταχυντής.
Το ερώτημα που ανακύπτει είναι για ποιο λόγο η φωτιά μεταδίδεται και καίει στο χώρο της καμινάδας; Η απάντηση είναι γνωστή και εύκολη, εξαιτίας της σωρευμένης αιθάλης ή καπνιάς, αφού αυτή είναι η μόνη καύσιμη ύλη που υπάρχει στο συγκεκριμένο λόγο.
Οπότε αν θέλουμε να ελαχιστοποιήσουμε την πιθανότητα να ξεκινήσει η φωτιά στο χώρο της καμινάδας, μάλλον, θα πρέπει να περιορίσουμε την καύσιμη ύλη στο συγκεκριμένο σημείο.
Για να μειώσουμε την πιθανότητα φωτιάς στο χώρο της καμινάδας θα πρέπει να περιορίσουμε την συσσώρευση της αιθάλης στο χώρο της καθαρίζοντας συχνότερα την καμινάδα.
Σίγουρα η καμινάδα θέλει μια φορά το χρόνο καθάρισμα και αν η ποσότητα του υλικού που καίγεται στο τζάκι είναι μεγάλη τότε θα πρέπει να καθαρίζεται συχνότερα, ενδεικτικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι σε τζάκια με διάμετρο διατομής της καμινάδας 22 με 25 cm, ύψος 6-8 μέτρα με μόνωση σε όλο το μήκος, και καίει ξερό ξύλο θέλει καθάρισμα μετά από την καύση 3,5 με 4 τόνων ξύλου.
Είναι γνωστό πως αρκετές φορές οι καμινάδες παίρνουν φωτιά αλλά δεν προκαλούνται ζημιές ή και δεν γίνονται αντιληπτές λόγο της μικρής ποσότητας καύσιμης ύλης που υπάρχει σωρευμένη, είναι γνωστή άλλωστε η τακτική που παλαιότερα χρησιμοποιούσαν, βάζοντας φωτιά για τον καθαρισμό των καμινάδων, αλλά αυτό γινόταν, κυρίως, σε καμινάδες που αποτελούνταν από πλινθοδομή. Η έναρξη της φωτιάς εντός της καμινάδας «απειλεί» καταρχήν την ίδια την καμινάδα και κατ’ επέκταση τα υλικά που εφάπτονται ή βρίσκονται σε μικρή απόσταση από αυτή. Από την φωτιά εντός της καμινάδας υπάρχει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν ισχυρά ανοδικά ρεύματα που θα μεταφέρουν καύτρες σε απόσταση και να προκαλέσουν επέκταση της φωτιάς σε εξωτερικό χώρο της ίδια της εγκατάστασης ή παρακείμενων εγκαταστάσεων.
Για να περιορίσουμε επιπλέον τον κίνδυνο μετάδοσης της φωτιάς λόγω αγωγής ή επαφής οι καμινάδες θα πρέπει να είναι φτιαγμένες και κατάλληλα μονωμένες, πιο συγκεκριμένα εκτός από το μεταλλικό σωλήνα θα πρέπει περιμετρικά να υπάρχει άφλεκτο υλικό σε όλο το μήκος του σωλήνα και εξωτερικά να υπάρχει οικοδομικό υλικό για πλήρη στεγανοποίηση του.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας του τμήματος Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, με την Πυροσβεστική Υπηρεσία Κατερίνης στο συντονισμό για την αντιμετώπιση συμβάντων που λαμβάνουν χώρα στην περιοχή ευθύνης της, ευχαριστεί το Διοικητή της Π.Υ. Πιερίας, Αντιπυράρχο Ευάγγελο Α. Φαλάρα, Msc, για την παραχώρηση του ανωτέρω κειμένου. Ολόκληρο το κείμενο του Διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Πιερίας, βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://pieria.pkm.gov.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=291&newsid=3197 .
Με μοναδικό σκοπό τη διατήρηση του οδικού δικτύου της Πιερίας, ανοικτό τόσο για τους πολίτες όσο και για τους χειμερινούς επισκέπτες της η Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας και η ανάδοχος εταιρεία, έχει αναπτύξει επιχειρησιακά όλα τα αποχιονιστικά μηχανήματα σε όλο το οδικό δίκτυο της Πιερίας και πιο συγκεκριμένα, ως εξής:
Παρεμβάσεις έγιναν στους δρόμους προς Παλαιό Κεραμίδι – Εξοχή – Έλαφος – Καταλώνια και Γανόχωρα – Τρίλοφο – Ρυάκια – Καστανιά. Μηχανήματα της Π.Ε. Πιερίας, «καθάρισαν» και τον παράπλευρο δρόμο της Εθνικής Οδού (ΠΑΘΕ).
Στο επαρχιακό δίκτυο του Δήμου Δίου – Ολύμπου με επίκεντρο τις Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητες του πρώην Δήμου Δίου, στον οδικό άξονα Κατερίνη – Παραλία Κατερίνης του Δήμου Κατερίνης, στην 13η Εθνική Οδό (Κατερίνη – Άγιο Δημήτριο – όρια Νομού), στην 15η Επαρχιακή Οδό (Κατερίνη – Ελατοχώρι – Όρια Νομού), στον οδικό άξονα Κατερίνη – Λαγόραχη – Μοσχοπόταμο, στην Παλιά Εθνική Οδό (Κατερίνη – Αιγίνιο – Μεγάλη Γέφυρα – Όρια Νομού).
Παρεμβάσεις έγιναν και μέσα στον αστικό ιστό της πόλης της Κατερίνης με τα αποχιονιστικά μηχανήματα της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, να ρίχνουν αλάτι στους δρόμους περιμετρικά του σταθμού ΚΤΕΛ Ν. Πιερίας και του Δικαστικού Μεγάρου.
Προσπελάσιμος είναι ο δρόμος προς το Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης για τη διευκόλυνση όλων των ασθενών και συνοδών τους.
Αντιολισθητικές αλυσίδες προτείνεται να χρησιμοποιούν οι οδηγοί που κατευθύνονται προς το Χιονοδρομικό Κέντρο Ελατοχωρίου καθώς και στην 13η Εθνική Οδό (Κατερίνη – Άγιος Δημήτριος – Όρια Νομού) μετά τα Φωτεινά (θέση ‘Καρακόλι’).
Tο τμήμα Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. Πιερίας συμβουλεύει τους κατοίκους της Πιερίας, πώς θα είναι ασφαλέστερη η χρήση του τζακιού για να μειώσουμε τον κίνδυνο από τη φωτιά στο τζάκι
Τα τζάκια είναι από τα παραδοσιακά μέσα θέρμανσης, που επανέκαμψε τα τελευταία χρόνια, με τις οικονομικές και κοινωνικές ανακατατάξεις που επικράτησαν στη χώρα, αλλά για να είναι ασφαλές και να κάνει σωστά τη δουλειά του θα πρέπει να εγκαθίσταται, να χρησιμοποιείται σωστά και να συντηρείται συχνά και με τον πλέον ενδεικνυόμενο τρόπο. Για να προστατευτείτε από το ενδεχόμενο φωτιάς στην καμινάδα θα πρέπει πρωτίστως να φροντίζετε για τον περιοδικό καθαρισμό και συντήρηση της, τουλάχιστον μια φορά ετησίως. Επιπροσθέτως θα πρέπει να φροντίζουμε για την ποιότητα της καύσιμης ύλης, και να προτιμάμε μικρές εστίες, για να μην φτάνουν οι φλόγες στην αιθάλη. Γενικά όσο λιγότερος ο καπνός τόσο καλύτερη η καύση. Επίσης ποτέ δεν καίμε χαρτόνια, χάρτινες συσκευασίες, πλαστικά και δεν ρίχνουμε τα «σκουπίδια» στη φωτιά. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, το ψήσιμο αυξάνει την πιθανότητα ταχύτερης ανάπτυξης της φωτιάς εντός της καμινάδας, αφού το λίπος λειτουργεί ως επιταχυντής.
Το ερώτημα που ανακύπτει είναι για ποιο λόγο η φωτιά μεταδίδεται και καίει στο χώρο της καμινάδας; Η απάντηση είναι γνωστή και εύκολη, εξαιτίας της σωρευμένης αιθάλης ή καπνιάς, αφού αυτή είναι η μόνη καύσιμη ύλη που υπάρχει στο συγκεκριμένο λόγο.
Οπότε αν θέλουμε να ελαχιστοποιήσουμε την πιθανότητα να ξεκινήσει η φωτιά στο χώρο της καμινάδας, μάλλον, θα πρέπει να περιορίσουμε την καύσιμη ύλη στο συγκεκριμένο σημείο.
Για να μειώσουμε την πιθανότητα φωτιάς στο χώρο της καμινάδας θα πρέπει να περιορίσουμε την συσσώρευση της αιθάλης στο χώρο της καθαρίζοντας συχνότερα την καμινάδα.
Σίγουρα η καμινάδα θέλει μια φορά το χρόνο καθάρισμα και αν η ποσότητα του υλικού που καίγεται στο τζάκι είναι μεγάλη τότε θα πρέπει να καθαρίζεται συχνότερα, ενδεικτικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι σε τζάκια με διάμετρο διατομής της καμινάδας 22 με 25 cm, ύψος 6-8 μέτρα με μόνωση σε όλο το μήκος, και καίει ξερό ξύλο θέλει καθάρισμα μετά από την καύση 3,5 με 4 τόνων ξύλου.
Είναι γνωστό πως αρκετές φορές οι καμινάδες παίρνουν φωτιά αλλά δεν προκαλούνται ζημιές ή και δεν γίνονται αντιληπτές λόγο της μικρής ποσότητας καύσιμης ύλης που υπάρχει σωρευμένη, είναι γνωστή άλλωστε η τακτική που παλαιότερα χρησιμοποιούσαν, βάζοντας φωτιά για τον καθαρισμό των καμινάδων, αλλά αυτό γινόταν, κυρίως, σε καμινάδες που αποτελούνταν από πλινθοδομή. Η έναρξη της φωτιάς εντός της καμινάδας «απειλεί» καταρχήν την ίδια την καμινάδα και κατ’ επέκταση τα υλικά που εφάπτονται ή βρίσκονται σε μικρή απόσταση από αυτή. Από την φωτιά εντός της καμινάδας υπάρχει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν ισχυρά ανοδικά ρεύματα που θα μεταφέρουν καύτρες σε απόσταση και να προκαλέσουν επέκταση της φωτιάς σε εξωτερικό χώρο της ίδια της εγκατάστασης ή παρακείμενων εγκαταστάσεων.
Για να περιορίσουμε επιπλέον τον κίνδυνο μετάδοσης της φωτιάς λόγω αγωγής ή επαφής οι καμινάδες θα πρέπει να είναι φτιαγμένες και κατάλληλα μονωμένες, πιο συγκεκριμένα εκτός από το μεταλλικό σωλήνα θα πρέπει περιμετρικά να υπάρχει άφλεκτο υλικό σε όλο το μήκος του σωλήνα και εξωτερικά να υπάρχει οικοδομικό υλικό για πλήρη στεγανοποίηση του.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας του τμήματος Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, με την Πυροσβεστική Υπηρεσία Κατερίνης στο συντονισμό για την αντιμετώπιση συμβάντων που λαμβάνουν χώρα στην περιοχή ευθύνης της, ευχαριστεί το Διοικητή της Π.Υ. Πιερίας, Αντιπυράρχο Ευάγγελο Α. Φαλάρα, Msc, για την παραχώρηση του ανωτέρω κειμένου. Ολόκληρο το κείμενο του Διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Πιερίας, βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://pieria.pkm.gov.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=291&newsid=3197 .