Το Εργαστηριακό Κέντρο Κατερίνης συμμετείχε στην πρώτη διακρατική συνάντηση εργασίας (TPM), στο Osimo της Ιταλίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ IMPACT (πρόγραμμα που αφορά την κλιματική αλλαγή και την μετανάστευση). Την πρώτη ημέρα της συνάντησης, η Ελληνική αποστολή αποτελούμενη από τον Διευθυντή του Ε.Κ. Κατερίνης και δυο εκπαιδευτικούς έτυχε άριστης φιλοξενίας από τον Διευθυντή της σχολική μονάδα υποδοχής Angelo Frisoli του “Istituto di Istruzione Superiore M.Laeng”. Ο Διευθυντής αφού καλωσόρισε τους συμμετέχοντες, μίλησε για τα χαρακτηριστικά και τους στόχους του σχολείου, τις ειδικότητες που λειτουργούν σ αυτό και τα εργαστήρια με τα οποία είναι εξοπλισμένο. Επίσης ανέφερε ότι τις απογευματινές ώρες, μετανάστες μαθητές, έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούνε μαθήματα προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους, μαθήματα ιταλικής γλώσσας αλλά και ειδικοτήτων.
Στη συνέχεια τον λόγο πήρε η κ. Silvia Toresi, εκπαιδευτικός Αγγλικής γλώσσας της σχολικής μονάδας, η οποία μίλησε για το έργο της ΜΚΟ “CARITAS” και την συνεργασία η οποία υπάρχει με την σχολική μονάδα. Αναφέρθηκε στο ρόλο της συγκεκριμένης οργάνωσης και την απόλυτη σύνδεση με την Καθολική Εκκλησία. Αναφέρθηκε επίσης στον σκοπό της, που είναι η δημιουργία, εφαρμογή και υλοποίηση δράσεων και προγραμμάτων ανθρωπιστικού και φιλανθρωπικού περιεχομένου, καθώς και η ανάπτυξη του πνεύματος αλληλεγγύης μέσα στην κοινωνία. Επιπλέον, μέσω μια βιντεοπαρουσίασης παρουσιάστηκε η προσπάθεια συνεργασίας του σχολείου με τον κοινωνικό συνεταιρισμό «CARITAS».
Στην συνέχεια η κ. Donatella Linguiti, εκπρόσωπος της ΜΚΟ AMAD, παρουσίασε την Associazione Multietnica Antirazzista Donne που λειτουργεί στην Αγκόνα και αναφέρθηκε στον τρόπο λειτουργίας, στις ανάγκες που προσπαθεί να καλύψει καθώς και στον τρόπο που προσπαθεί να υποστηρίξει μετανάστες ώστε να επιτύχουν μια όσο το δυνατόν πιο ομαλή ενσωμάτωση στην Ιταλία.
Η επίσκεψη στο σχολείο ολοκληρώθηκε με την ομιλία ενός μετανάστη από το Μπαγκλαντές, ο οποίος παρακολουθεί μαθήματα στο σχολείο κατά τις απογευματινές ώρες. Αναφέρθηκε στην προσωπική του εμπειρία και την διαδρομή που ακολούθησε μέχρι να φτάσει στην Ιταλία από το Μπαγκλαντές (Λίβανο – Ελλάδα – Ρουμανία και τέλος την Ιταλία). Αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετώπισε τα χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι να φτάσει στη χώρα αλλά και την ικανοποίηση και χαρά που βιώνει πλέον, όντας μαθητής του σχολείου, μιλώντας πλέον την Ιταλική γλώσσα που διδάχθηκε. Εμφανής ήταν η συγκίνηση του και τα θετικά συναισθήματα που είχε να εκφράσει σχετικά με την αντιμετώπιση και υποστήριξη που έλαβε από πλευράς του σχολείου.
Στη συνέχεια προβλήθηκε βίντεο σχετικά με χρήση του εξοπλισμού του εργαστηρίου μηχανολόγων από μετανάστες μαθητές του σχολείου, όπως και του εργαστηρίου ραπτικής-μόδας που λειτουργεί στο σχολείο.
Έπειτα πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Αρχικά σε ένα εργαστήριο πληροφορικής όπου οι μαθητές του μηχανολογικού τομέα διδάσκονταν πώς να σχεδιάζουν ηλεκτρονικό - τρισδιάστατο σχέδιο χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα inventor της Autodesk. Ο καθηγητής του μαθήματος έδειξε διάφορα μοντέλα που έχουν εκτυπώσει με τους 3D εκτυπωτές του σχολείου, μία μακέτα, όπως επίσης και μία προτομή του Μποτσέλι, το οποίο κατάφεραν και εκτύπωσαν με τη χρήση laser scanner και τρισδιάστατου εκτυπωτή, χρησιμοποιώντας ειδική πούδρα και κόλλα για την κατασκευή του. Παρουσίασε επίσης κατασκευές που φτιάχνονται με υλικά που συμπιέζονται σε καλούπια κατασκευασμένα στο μηχανολογικό εργαστήριο.
Στη συνέχεια προβλήθηκε βίντεο σχετικά με χρήση του εξοπλισμού του εργαστηρίου μηχανολόγων από μετανάστες μαθητές του σχολείου, όπως και του εργαστηρίου ραπτικής-μόδας που λειτουργεί στο σχολείο.
Έπειτα πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Αρχικά σε ένα εργαστήριο πληροφορικής όπου οι μαθητές του μηχανολογικού τομέα διδάσκονταν πώς να σχεδιάζουν ηλεκτρονικό - τρισδιάστατο σχέδιο χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα inventor της Autodesk. Ο καθηγητής του μαθήματος έδειξε διάφορα μοντέλα που έχουν εκτυπώσει με τους 3D εκτυπωτές του σχολείου, μία μακέτα, όπως επίσης και μία προτομή του Μποτσέλι, το οποίο κατάφεραν και εκτύπωσαν με τη χρήση laser scanner και τρισδιάστατου εκτυπωτή, χρησιμοποιώντας ειδική πούδρα και κόλλα για την κατασκευή του. Παρουσίασε επίσης κατασκευές που φτιάχνονται με υλικά που συμπιέζονται σε καλούπια κατασκευασμένα στο μηχανολογικό εργαστήριο.
Έπειτα ακολούθησε ξενάγηση στο μηχανολογικό εργαστήριο όπου παρουσιάστηκε ο εξοπλισμός που χρησιμοποιούν οι μαθητές του μηχανολογικού τομέα όπως τόρνοι, φρέζες κλπ. Το εργαστήριο είναι εξοπλισμένο με διάφορα σύγχρονα μηχανήματα όπως CNC, ειδική φρέζα για κατασκευή καλουπιών και CNC τόρνο για κατασκευή εξαρτημάτων, laser για χάραξη πάνω σε υλικά όπως πλαστικό και ξύλο. Πραγματοποιήθηκε επίδειξη χρήσης των μηχανημάτων από τον καθηγητή του εργαστηρίου και έγινε αναφορά σε εργασίες που πραγματοποιούνται με μαθητές σχετικές με αυτοματισμό, όπως με μια μηχανή αυτόματης ταξινόμησης βάση χρώματος.
Μετά το μεσημεριανό διάλειμμα ακολούθησε επίσκεψη στους χώρους της οργάνωσης «CARITAS». Η εκπρόσωπος της οργάνωσης παρουσίασε τις δράσεις που υλοποιούνται στο κέντρο και τη δυνατότητα φιλοξενίας οικογενειών μεταναστών. Τέλος, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της οργάνωση AMAD (Associazione Multietnica Antirazzista Donne) η οποία υποστηρίζει γυναίκες μετανάστριες καθώς και γυναίκες που υφίστανται κακοποίηση. Εκτός από την ψυχολογική υποστήριξη, οι ωφελούμενες από το κέντρο μπορούν να δεχτούν βοήθεια όσον αφορά την σίτιση και υποστήριξή σε θέματα εργασίας.
Μετά το μεσημεριανό διάλειμμα ακολούθησε επίσκεψη στους χώρους της οργάνωσης «CARITAS». Η εκπρόσωπος της οργάνωσης παρουσίασε τις δράσεις που υλοποιούνται στο κέντρο και τη δυνατότητα φιλοξενίας οικογενειών μεταναστών. Τέλος, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της οργάνωση AMAD (Associazione Multietnica Antirazzista Donne) η οποία υποστηρίζει γυναίκες μετανάστριες καθώς και γυναίκες που υφίστανται κακοποίηση. Εκτός από την ψυχολογική υποστήριξη, οι ωφελούμενες από το κέντρο μπορούν να δεχτούν βοήθεια όσον αφορά την σίτιση και υποστήριξή σε θέματα εργασίας.
Την δεύτερη ημέρα εργασίας πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο παράρτημα της σχολικής μονάδας, το “I.T.I.S. Liceo Science Applicate” στο Castelfidardo. Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο εργαστήριο ηλεκτρονικής, όπου με διάφορα μηχανήματα οι μαθητές μαζί με τους καθηγητές τους υλοποιούν προσομοιώσεις διαφόρων διαδικασιών. Δίπλα σε αυτό το χώρο μαθητές του σχολείου είχαν αναλάβει τη λειτουργία ενός ένα διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού. Ακολούθησε επίσκεψη στο εργαστήριο βιολογίας, όπου μεταξύ άλλων πειραμάτων, χρησιμοποιούνε τεχνική υδροπονίας για την καλλιέργεια φυτών, εκμεταλλευόμενοι εξοπλισμό που έχει στηθεί στο χώρο του εργαστηρίου αλλά και σε εξωτερικό χώρο του σχολείου. Σε ένα ειδικά διαμορφωμένο θάλαμο, εξοπλισμένο με υποδοχές για την καλλιέργεια των φυτών, υπάρχει αυτόματο σύστημα ποτίσματος συνδεδεμένο με υπολογιστικά συστήματα ελέγχου ποικίλων παραμέτρων, ενώ έξω από το θερμοκήπιο υπάρχει εγκατεστημένος ένας μετεωρολογικός σταθμός.
Στην συνέχεια η ομάδα εργασίας, συγκεντρώθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων της σχολικής μονάδας, όπου συζητήθηκαν οι εκπαιδευτικές επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν, καθώς και ο αντίκτυπος που αυτές μπορούν να έχουν στο πρόγραμμα. Ακολούθησε πολύωρη συζήτηση (πρωί και απόγευμα) σχετικά με τα παραδοτέα του προγράμματος (publication και toolkit) που πρέπει να αναπτυχθούν, ανάλυση ερωτηματολογίων που υλοποιήθηκε στις σχολικές μονάδες σχετικά με την ευαισθητοποίηση των μαθητών αναφορικά με την κλιματική αλλαγή και την επιρροή που μπορεί να έχει στην μετανάστευση. Επιχειρήθηκε να δοθούν λύσεις σε προβλήματα που έχουν ανακύψει στην πορεία του προγράμματος με αποτέλεσμα να επαναπρογραμματιστούν συγκεκριμένες δραστηριότητες αλλά δια ζώσης συναντήσεις. Επίσης πραγματοποιήθηκε παρουσίαση και ενημέρωση (από την Ελληνική ομάδα) σχετικά με την διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και της στρατηγικής που πρέπει να ακολουθηθεί από την κοινοπραξία, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του προγράμματος. Τέλος οι εταίροι ανανέωσαν το ραντεβού τους με προγραμματισμένη διαδικτυακή συνάντηση για τον Νοέμβριο του 2024.
Περισσότερα: https://1sek-pierias.pie.sch.gr/index.php/pages/erasmus/erasmus-impact-project
Περισσότερα: https://1sek-pierias.pie.sch.gr/index.php/pages/erasmus/erasmus-impact-project