Κινητικότητα εκπαιδευτικών του ΓΕΛ Κονταριώτισσας στo Άμστερνταμ για παρακολούθηση επιμορφωτικού σεμιναρίου στο πλαίσιο εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ ΚΑ122
Το ΓΕΛ Κονταριώτισσας συμμετείχε φέτος την άνοιξη για πρώτη φορά σε πρόγραμμα Erasmus+, που αφορά επιμόρφωση εκπαιδευτικών προκειμένου να ενσωματώσουν καλές και καινοτόμες πρακτικές στην καθημερινή σχολική διαδικασία.
Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ122 που υλοποιείται από τη σχολική μονάδα με τίτλο «Καλλιέργεια της συνεργασίας, ανάπτυξη θετικού και δημοκρατικού περιβάλλοντος στην τάξη και απόκτηση νέων ψηφιακών και ήπιων δεξιοτήτων στο σχολείο μετά την πανδημία».
Υλοποιώντας την πρώτη από τις δύο κινητικότητες του συγκεκριμένου προγράμματος, τετραμελής ομάδα εκπαιδευτικών (αποτελούμενη από τους Κυραϊλίδη Ιωάννη, διευθυντή ΓΕΛ Κονταριώτισσας, Καναβού Ηλιάνα, Κατσαμάκα Ουρανία και Τόκα Αστέριο) ταξίδεψε στο Άμστερνταμ, όπου και παρακολούθησε επιμορφωτικό σεμινάριο εξαήμερης διάρκειας (31/3/2025-5/4/2025) με τίτλο «Ιntegrating AI in the classroom with critical thinking»- «Ενσωματώνοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη με κριτική σκέψη στη σχολική τάξη» με φορέα διοργάνωσης τη Europass Teacher Academy.
Κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού και της αίτησης για το συγκεκριμένο πρόγραμμα λήφθηκε υπόψη ότι το ΓΕΛ Κονταριώτισσας είναι ένα σχολείο με μαθητές που κατά κύριο λόγο κατάγονται από αγροτικές περιοχές. Συνεπώς κρίθηκε σημαντικό να ενισχυθούν οι μαθητές μας τεχνολογικά αλλά και εκπαιδευτικά, καθώς η ενσωμάτωση των σύγχρονων εργαλείων, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει θετικά στη διδακτική διαδικασία.
Στο πλαίσιο αυτού του σεμιναρίου οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με τις τάσεις και εξελίξεις των τεχνολογιών της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση. Είχαν την ευκαιρία να δουν τον τρόπο ανάπτυξης σχεδίου μαθήματος με την ενσωμάτωση Τεχνητής Νοημοσύνης και να εξερευνήσουν πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προώθηση της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της συνεργασίας καθώς και για τον τρόπο αξιολόγησης της μάθησης των μαθητών.
Οι συμμετέχοντες επίσης ήρθαν σε επαφή με συναδέλφους τους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία, ανταλλάσσοντας απόψεις και συμμετέχοντας σε εποικοδομητικό διάλογο σχετικά με τα θέματα του σεμιναρίου και την εκπαιδευτική τους εμπειρία. Με αυτόν τον τρόπο άνοιξε ο δρόμος για μια πιο σύγχρονη, ευρωπαϊκή, συμπεριληπτική διάσταση της εκπαίδευσης στο σχολείο μας.
Το ΓΕΛ Κονταριώτισσας συμμετείχε φέτος την άνοιξη για πρώτη φορά σε πρόγραμμα Erasmus+, που αφορά επιμόρφωση εκπαιδευτικών προκειμένου να ενσωματώσουν καλές και καινοτόμες πρακτικές στην καθημερινή σχολική διαδικασία.
Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ122 που υλοποιείται από τη σχολική μονάδα με τίτλο «Καλλιέργεια της συνεργασίας, ανάπτυξη θετικού και δημοκρατικού περιβάλλοντος στην τάξη και απόκτηση νέων ψηφιακών και ήπιων δεξιοτήτων στο σχολείο μετά την πανδημία».
Υλοποιώντας την πρώτη από τις δύο κινητικότητες του συγκεκριμένου προγράμματος, τετραμελής ομάδα εκπαιδευτικών (αποτελούμενη από τους Κυραϊλίδη Ιωάννη, διευθυντή ΓΕΛ Κονταριώτισσας, Καναβού Ηλιάνα, Κατσαμάκα Ουρανία και Τόκα Αστέριο) ταξίδεψε στο Άμστερνταμ, όπου και παρακολούθησε επιμορφωτικό σεμινάριο εξαήμερης διάρκειας (31/3/2025-5/4/2025) με τίτλο «Ιntegrating AI in the classroom with critical thinking»- «Ενσωματώνοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη με κριτική σκέψη στη σχολική τάξη» με φορέα διοργάνωσης τη Europass Teacher Academy.
Κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού και της αίτησης για το συγκεκριμένο πρόγραμμα λήφθηκε υπόψη ότι το ΓΕΛ Κονταριώτισσας είναι ένα σχολείο με μαθητές που κατά κύριο λόγο κατάγονται από αγροτικές περιοχές. Συνεπώς κρίθηκε σημαντικό να ενισχυθούν οι μαθητές μας τεχνολογικά αλλά και εκπαιδευτικά, καθώς η ενσωμάτωση των σύγχρονων εργαλείων, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει θετικά στη διδακτική διαδικασία.
Στο πλαίσιο αυτού του σεμιναρίου οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με τις τάσεις και εξελίξεις των τεχνολογιών της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση. Είχαν την ευκαιρία να δουν τον τρόπο ανάπτυξης σχεδίου μαθήματος με την ενσωμάτωση Τεχνητής Νοημοσύνης και να εξερευνήσουν πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προώθηση της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της συνεργασίας καθώς και για τον τρόπο αξιολόγησης της μάθησης των μαθητών.
Οι συμμετέχοντες επίσης ήρθαν σε επαφή με συναδέλφους τους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία, ανταλλάσσοντας απόψεις και συμμετέχοντας σε εποικοδομητικό διάλογο σχετικά με τα θέματα του σεμιναρίου και την εκπαιδευτική τους εμπειρία. Με αυτόν τον τρόπο άνοιξε ο δρόμος για μια πιο σύγχρονη, ευρωπαϊκή, συμπεριληπτική διάσταση της εκπαίδευσης στο σχολείο μας.