Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2017

Αχ, αυτή η σχολική τσάντα! Της Λογοθεραπεύτριας Ξένιας Ουσάκοβα.

Αχ, αυτή η σχολική τσάντα! Της Λογοθεραπεύτριας Ξένιας Ουσάκοβα.
Οι διακοπές έχουν σχεδόν τελειώσει και γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί ετοιμάζονται για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Οι περισσότεροι μάλιστα έχουν ήδη αγοράσει και την σχολική τσάντα των παιδιών τους. Αχ, αυτή η σχολική τσάντα που σηματοδοτεί πως είναι και εκείνα μεγάλοι!


Η σχολική τσάντα όμως είναι και ευθύνη και είναι ευθύνη του μαθητή. Ο μαθητής είναι υπεύθυνος να την παίρνει μαζί του στο σχολείο, να την έχει καθαρή, να έχει μέσα τα βιβλία και τετράδια, κολατσιό, νερό κ.α. Πολλοί γονείς αγχώνονται πως τα αγγελούδια τους όλο και κάτι θα ξεχάσουν να βάλουν στην τσάντα τους και προτιμούν να την ετοιμάζουν οι ίδιοι για αυτά, κυρίως όταν πρόκειται για τα πρωτάκια.

Αρχικά, όσο αστείο και αν ακούγεται, εξηγούμε στο παιδί για ποιο λόγο έχει σχολική τσάντα και τι πρέπει να έχει μέσα πάντα μαζί του. Ένας μαθητής που τώρα ξεκινάει το σχολείο και δεν έχει μεγαλύτερα αδέρφια, μπορεί απλά να μην ξέρει. Συζητάμε με το παιδί τι μπορεί να χρειαστεί κατά τη διάρκεια της μέρας στο σχολείο και που το βάζει στην τσάντα του, όπως το νερό, το κολατσιό, τα χαρτομάντιλα, την κασετίνα, τα βιβλία, τα τετράδια κτλ. Το ίδιο κάνουμε και για την κασετίνα.

Όσον αφορά τα βιβλία, για να βοηθήσουμε τους μαθητές- κυρίως της πρώτης που δεν ξέρουν ακόμα να διαβάζουν- δίπλα από κάθε μάθημα στο σχολικό πρόγραμμα βάζουμε μια εικόνα του βιβλίου σε σμίκρυνση. Έτσι ο μαθητής που δεν ξέρει ακόμα ανάγνωση θα ταυτίζει τις εικόνες του προγράμματος με τα εξώφυλλα των βιβλίων που πρέπει να πάρει μαζί του την επόμενη μέρα.


Μπορούμε να πάρουμε διαφορετικού χρώματος τετράδια για το κάθε μάθημα, να ζωγραφίσουμε ένα σύμβολο του ίδιου χρώματος στο εξώφυλλο του αντίστοιχου βιβλίου και το ίδιο χρώμα να υπάρχει και στο σχολικό του πρόγραμμα.




Μ’ αυτόν τον τρόπο ο μαθητής θα αντιστοιχεί τα βιβλία και τα τετράδιά του με το μάθημα του προγράμματος της επόμενης μέρας. Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και με αυτοκόλλητα. Κολλώντας το ίδιο αυτοκόλλητο στο πρόγραμμα και στο βιβλίο και το τετράδιό του, ο μαθητής μπορεί να οργανώνει την τσάντα του για την επόμενη μέρα μόνος του.

Είναι σημαντικό για την καλλιέργεια της υπευθυνότητας, οι μαθητές από τις πρώτες κιόλας μέρες να αντιληφθούν πως η τσάντα και η οργάνωσή της είναι δική τους ευθύνη. Βοηθήστε τα παιδιά σας να γίνουν υπεύθυνα!

«Τα καλύτερα δώρα που μπορείς να κάνεις στα παιδιά σου είναι οι ρίζες της υπευθυνότητας και τα φτερά της ανεξαρτησίας.»

Denis Waitley , 1933-, Αμερικανός συγγραφέας



« Ο πνευματικός δημιουργός αυτού του κειμένου, παραχωρεί την άδεια αναδημοσίευσης- αναπαραγωγής του, σε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό ή έντυπο μέσο, υπό την προϋπόθεση αναδημοσίευσης ολόκληρου του κειμένου και όχι της τμηματικής- αποσπασματικής αναδημοσίευσης.»