Τρίτη 3 Ιουλίου 2018

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ Ν. ΠΙΕΡΙΑΣ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΗΣ ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΑΒΗΤΙΚΩΝ Ν. ΠΙΕΡΙΑΣ

ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΑΒΗΤΙΚΩΝ ΠΙΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΟΜΙΛΗΤΗ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ Χ.ΔΑΡΑΜΗΛΑ - Ενημερωτικές εκδηλώσεις σε Σχολεία τού Δ.Κατερίνης για τον παιδικό Διαβήτη.Υπό την Αιγίδα της ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ.


Σειρά ενημερωτικών εκδηλώσεων γύρω από τον παιδικό Διαβήτη («Διαβήτη τύπου 1») και την αντιμετώπισή του εντός τής Σχολικής Κοινότητας, πραγματοποίησε, προς το τέλος τής φετινής σχολικής χρονιάς, ο Σύλλογος Διαβητικών Πιερίας με τη στήριξη της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας και με τη συνεργασία Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ.Κατερίνης.

Οι ενημερωτικές εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στο Δημοτικό Σχολείο Σβορώνου (Διευθυντής ο κ. Φώτης Μπουκλής), στο 10ο Δημοτικό Σχολείο (Διευθύντρια η κ. Χρυσάφη), στο Δημοτικό Σχολείο Περίστασης (Διευθυντής ο κ. Κοντοφάκας), στο 3ο Γυμνάσιο Κατερίνης (Διευθυντής ο κ. Κωνσταντίνου), στο 15ο Δημοτικό Σχολείο (Διευθυντής ο κ. Παπανικολάου), στο 3ο Δημοτικό Σχολείο (Διευθυντής ο κ. Χρήστος Τάκος) καθώς επίσης και στο 19ο Βιοκλιματικό Δημοτικό Σχολείο (Διευθύντρια η κ. Λένα Παταρίδου).

Οι εκδηλώσεις αυτές είχαν ως στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση Εκπαιδευτικών γύρω από τον παιδικό Διαβήτη και συγκεκριμένα:

1) Πώς διαγιγνώσκεται.

2) Ποια η συνεργασία Εκπαιδευτικών με Γονείς παιδιών που πάσχουν από τον «Διαβήτη τύπου 1».

3) Τί πρέπει να γνωρίζουν συμμαθητές και συμμαθήτριες εκείνων των παιδιών στα οποία θα διαγνωστεί η ασθένεια του Παιδικού Διαβήτη, αλλά και πώς θα πρέπει να αντιμετωπίζουν μαθητές και μαθήτριες εκείνους τούς συμμαθητές τους ή τις συμμαθήτριές τους που πάσχουν από «Διαβήτη τύπου 1».

4) Πώς πρέπει να αντιμετωπίζουν το όλο θέμα οι Εκπαιδευτικοί καθώς επίσης και με ποιους τρόπους θα πρέπει να διευκολύνουν τα παιδιά με «Διαβήτη τύπου 1» προκειμένου να μετρούν το σάκχαρό τους αλλά και σε ασφαλές περιβάλλον να έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν ινσουλίνη σε ενέσιμη μορφή.

5) Ποια η σημασία τού Σχολικού Νοσηλευτή στη διευκόλυνση α) ελέγχου τού σακχάρου, β) στη λήψη ενέσιμης ινσουλίνης.

Ομιλητής σε όλες τις εκδηλώσεις ήταν ο κ. Χρήστος Δαραμήλας, Βιολόγος, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη, πιστοποιημένος Εκπαιδευτής για τη φροντίδα τού Σακχαρώδη Διαβήτη από τον Πανευρωπαϊκό Οργανισμό IDS.

Παρούσα ήταν και η Πρόεδρος του Συλλόγου Διαβητικών Πιερίας, Σωτηρία Ουσταμπασίδου, ενώ σημαντική ήταν και η παρουσία τού Διευθυντή τής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας, κ. Συριανίδη, ο οποίος υπενθύμιζε στους συναδέλφους του Εκπαιδευτικούς να συνεργάζονται όχι μόνο με τη Διεύθυνση αλλά και με γονείς παιδιών, με στόχο να εντοπίζονται περιστατικά «Διαβήτη τύπου 1» αλλά και να προλαμβάνονται περαιτέρω δυσάρεστες καταστάσεις.

Κατά τη διάρκεια των ενημερωτικών ομιλιών τόσο ο κ. Δαραμήλας όσο και η κ. Ουσταμπασίδου αναφέρονταν και σε ζητήματα πρόληψης του «Διαβήτη τύπου 1 και 2», επισημαίνοντας ότι η πρόληψη σχετίζεται με την καλή ψυχική και σωματική υγεία, με την ορθή άσκηση και τη σωστή διατροφή, καθώς επίσης και με ελέγχους αίματος για όσους και όσες έχουν κληρονομική προδιάθεση για Διαβήτη.

Ως προς την αντιμετώπιση του Διαβήτη στη σχολική κοινότητα, επισημάνθηκαν τα εξής: Ορθή ενημέρωση Εκπαιδευτικών αλλά και Μαθητών / Μαθητριών, αντιμετώπιση με κατανόηση και αγάπη όλων εκείνων των παιδιών που πάσχουν από Διαβήτη, συνεργασία με όλους τούς αρμόδιους φορείς για διευκόλυνση των παιδιών αυτών, συνεργασία με Γονείς και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Όλα αυτά, όπως τονίστηκε σε όλες τις ομιλίες, είναι ανάγκη να γίνονται, επειδή ο Διαβήτης είναι ασθένεια που δεν θεραπεύεται αλλά απλώς αντιμετωπίζεται. Ακόμη, τονίστηκε ότι για την εξασφάλιση της υγείας Μαθητών και Μαθητριών που πάσχουν από παιδικό Διαβήτη, είναι ανάγκη το σάκχαρο να είναι σε ισορροπία στον οργανισμό, δηλαδή ούτε να ανεβαίνει απότομα, ούτε όμως και να κατεβαίνει (Υπογλυκαιμία).

Επίσης, επισημάνθηκαν οι κίνδυνοι από τις απότομες αλλαγές σακχάρου στο αίμα των παιδιών και πώς αυτές οι αλλαγές επηρεάζουν την ψυχοσωματική ανάπτυξή τους καθώς και τη διάθεσή τους να παρακολουθήσουν τα σχολικά μαθήματα, να διαβάσουν, να μάθουν, να παίξουν παιχνίδια, να χαρούν την ίδια τη ζωή.