Πέμπτη 8 Απριλίου 2021

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ: Nα σταματήσει κάθε σχέση με το «Ελληνογερμανικό Ταμείο για το Μέλλον»

Η Ελληνική κυβέρνηση αλλά και η Τοπική Διοίκηση σε αγαστή συνεργασία με το Γερμανικό κράτος, αξιοποιούν το «Ελληνογερμανικό Ταμείο για το Mέλλον» και τη χρηματοδότηση που παρέχει μέσω του Γερμανικού ΥΠΕΞ του οποίου αποτελεί επιτελείο, παρεμβαίνοντας σε ζητήματα Ιστορίας...

και ιστορικών μνημείων της χώρας μας από την περίοδο της Γερμανικής κατοχής στην Ελλάδα και των ναζιστικών εγκλημάτων με διπλό στόχο. Αφενός να υπονομεύσουν τη διεκδίκηση των Γερμανικών πολεμικών επανορθώσεων τις οποίες οι Ελληνικές κυβερνήσεις δεν διεκδικούν και οι Γερμανικές κυβερνήσεις αρνούνται να πληρώσουν. Και αφετέρου να φέρουν την Ιστορία και την Ιστορική μνήμη στα μέτρα των σημερινών πολιτικών επιδιώξεων των δύο αστικών τάξεων, παρεμβαίνοντας στην Ιστορία του Β' παγκοσμίου πολέμου με μεθοδολογία που ανοίγει το δρόμο αναθεώρησής της. Ετσι σύμφωνα με την ιστοσελίδα αυτού του Ταμείου του Γερμανικού ΥΠΕΞ: «Η Γερμανία θέλει να συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάλυση της κοινής μας ιστορίας. Με πόρους του "Ελληνογερμανικού Ταμείου για το Μέλλον" θα ενισχυθούν και θα προωθηθούν η επιστημονική και καλλιτεχνική ενασχόληση με τις διμερείς σχέσεις των χωρών μας». Η Γερμανία στοχεύει να δείξει ότι επουλώνει τα ναζιστικά εγκλήματα με χρηματοδότηση έργων απ' αυτό το Ταμείο.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ ηλεκτρονικής εφημερίδας για το Στρατόπεδο Χαϊδαρίου το κτίριο, «Μπλοκ 15»: «Φέτος, που συμπληρώνονται ογδόντα χρόνια από τη χιτλερική εισβολή στην Ελλάδα (6/4/1941), ένα πρωτότυπο έργο εικονικής περιήγησης έρχεται να ζωντανέψει την ιστορία του. Το έργο αυτό αποτελεί την πρώτη παραγωγή εμβυθιστικών τεχνολογιών επί ευαίσθητης πολιτιστικής κληρονομιάς στην Ελλάδα. Κατά την αρχική του φάση, το έργο χρηματοδοτείται από το Ελληνογερμανικό Ταμείο για το Mέλλον, και είναι από τα πρώτα παγκοσμίως που επιχειρούν μια τέτοια ερμηνεία και ανάδειξη. Έχει τη στήριξη του δήμου Χαϊδαρίου, της Διεύθυνσης Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου, της Ισραηλιτικής Κοινότητας Αθηνών και του Χάγκεν Φλάισερ, ομότιμου καθηγητή Νεότερης Ιστορίας του ΕΚΠΑ(...)

Μέσα από πρωτότυπα σενάρια, βασισμένα σε πρωτογενείς πηγές και πηγές πολυμέσων που θα στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στην ψηφιακή αφήγηση, η συναρπαστική εμπειρία εικονικής πραγματικότητας που θα αναπτυχθεί αφενός θα αναδείξει το Μπλοκ 15 ως μνημείο.

Η παραγωγή θα συνδυάζει μια δραματοποιημένη εξερεύνηση του στρατοπέδου συγκέντρωσης και σημαντικών οροσήμων της ιστορίας του, μια διαδραστική κάλυψη μαρτυριών και γεγονότων με την ενσωμάτωση αυθεντικού ιστορικού υλικού, καθώς και την ψηφιακή ανακατασκευή του αρχικού χώρου με βάση ιστορικά και αρχιτεκτονικά στοιχεία (...)σε ψηφιακή αφήγηση και τρισδιάστατη οπτικοποίηση».

Το ιστορικό περιεχόμενο που θα δώσουν προϊδεάζει για τον προσανατολισμό του από τους συμμετέχοντες στη δημιουργία του. Για παράδειγμα η υπεύθυνη ιστορικής και αρχειακής έρευνας του είναι η επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος «Μνήμες από την Κατοχή στην Ελλάδα», του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Βερολίνου.

Αυτό το πρόγραμμα όπως έχουμε επισημάνει σε ανοιχτή επιστολή μας προς την υπουργό Παιδείας, στοχεύει να διδάξει την Ιστορία του Β' παγκοσμίου πολέμου στα σχολεία με μια αντιεπιστημονική μέθοδο που στηρίζεται μόνο σε μαρτυρίες ναζιστών και Ελλήνων που έζησαν την ναζιστική κατοχή στη χώρα μας. Μέθοδος που μπορεί να οδηγεί και σε άμβλυνση της ιστορικής μνήμης απέναντι στο ναζισμό και τα εγκλήματά του και σε διαστρέβλωση της πραγματικής ιστορίας.

Σύμφωνα με το γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών, Γερμανία-Ελλάδα πρέπει να επεξεργαστούν μαζί την «κοινή τους ιστορία» των τελευταίων 200 ετών με σκοπό μια κοινή ελληνογερμανική ιστορική μνήμη και συνείδηση, άρα και για τα εγκλήματα πολέμου των ναζί, που διαπράχθηκαν στην Ελλάδα. Γι' αυτό τον στόχο σχεδιάζουν διάφορα επιστημονικά συμπόσια και ερευνητικά προγράμματα, παρεμβάσεις σε ιστορικά μνημεία σε συνεργασία με τις ελληνικές κυβερνήσεις και την Τοπική Διοίκηση.

Η επιδίωξη να επιδράσουν στην ιστορική μνήμη του λαού μας, ώστε αυτά τα εγκλήματα να δικαιολογηθούν λόγω πολέμου ή και να ξεχαστούν από τις νεώτερες κυρίως γενιές, φαίνεται σαν συστατικό στοιχείο της πολιτικής των μονοπωλίων και των καπιταλιστικών κρατών σε συνθήκες τεράστιας όξυνσης των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, οικονομικής κρίσης και πολέμων στην ευρύτερη περιοχή μας. Όπως και από τη συμμετοχή της Ελληνικής κυβέρνησης στην ιμπεριαλιστική δράση των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ, ή σε στρατιωτικές ασκήσεις πολεμικής προετοιμασίας με κινδύνους για το λαό μας και τους άλλους λαούς.

Ολ' αυτά τα σχετικά με το έργο για το Στρατόπεδο Χαϊδαρίου με τη χρηματοδότηση μάλιστα του Γερμανικού κράτους, αποτελούν πρόκληση για τον ελληνικό λαό και τα θύματα που έδωσε για την απελευθέρωση της χώρας μας από τους ναζί κατακτητές. Πολύ περισσότερο για το συγκεκριμένο Στρατόπεδο, σύμβολο της Αντίστασης και ηρωικής πάλης του αδάμαστου Ελληνικού λαού και της νεολαίας του απέναντι στους εγκληματίες κατοχικούς ναζί κατακτητές, το οποίο έχει επίσης διπλό συμβολισμό μαζί με το Σκοπευτήριο της Καισαριανής, αφού σε αυτό εκτελέστηκαν 200 Κομμουνιστές κρατούμενοι του Μπλοκ 15 του Χαϊδαριού.

Απαιτούμε να σταματήσει κάθε σχέση με το «Ελληνογερμανικό Ταμείο για το Μέλλον», που λειτουργεί υπονομευτικά στον αγώνα του λαού μας για τη διεκδίκηση των Γερμανικών πολεμικών αποζημιώσεων που οφείλονται στη χώρα μας σαν ελάχιστη υποχρέωση. Αλλά και γιατί λειτουργεί ως ένας από τους μοχλούς αναθεώρησης της Ιστορίας.

Έχουν τεράστιες ευθύνες τόσο η κυβέρνηση όσο και η δημοτική αρχή Χαϊδαρίου που στηρίζουν τη γερμανική παρέμβαση στο Μνημείο Σύμβολο του Ελληνικού λαού το οποίο θα έπρεπε με κρατική χρηματοδότηση να αναδειχτεί πραγματικό σύμβολο της λαϊκής πάλης κατά των ναζιστικών κατοχικών δυνάμεων και των ντόπιων συνεργατών τους, ως μια από της αθάνατες ψηφίδες του τιτάνιου λαϊκού αγώνα με επικεφαλής το ΕΑΜ, τον ΕΛΑΣ, την ΕΠΟΝ και νου και ψυχή το ηρωικό ΚΚΕ, που έγραψαν το Επος της Αντίστασης και της Απελευθέρωσης και ως τέτοιο να αποδοθεί στο λαό και στη νεολαία μας.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ