Πιο συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο του 2024 (12-17/2 )μια ομάδα τεσσάρων εκπαιδευτικών μετέβη στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, για να παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό σεμινάριο του φορέα Europass Teacher Academy με τίτλο “Deep democracy: How to manage Conflicts Building a Strong Classroom Culture” και για να μυηθεί στην ενδυνάμωση της δημοκρατικής κουλτούρας στη σχολική κοινότητα και στην αναγκαιότητα συμπερίληψης και ενσωμάτωσης των θέσεων όλων αδιακρίτως των εκπαιδευομένων, ακόμη και όσων οι απόψεις-προτάσεις αποτελούν την ισχνή μειοψηφία. Το μότο του σεμιναρίου ήταν ότι “καμιά φωνή και θέση των μαθητών δεν πρέπει να παραγκωνίζεται αβλεπτί και να απαξιώνεται”, καθώς η πολυφωνία και η πολυσυλλεκτικότητα αποτελεί πυλωρό και πεμπτουσία της δημοκρατικής νομιμοποίησης αλλά και προαπαιτούμενο για τη διαμόρφωση μελλοντικών πολιτών που θα είναι ενεργητικοί ακροατές και θα διεκδικούν, με παρρησία, τη συμμετοχή τους μέσα από ένα μοντέλο εκπαίδευσης έμπρακτα συμμετοχικό, το οποίο αξιοποιεί τις ενιστάμενες φωνές ως μέσο σφυρηλάτησης της συνοχής της ομάδας. Με την κατάλληλη εκπαιδευτική προσέγγιση, οι διαφωνίες ενώνουν, οδηγούν στη σύγκλιση μέσα από συνειδητές διαπραγματεύσεις και τελικά δικαιώνουν την υπόστασή τους, αφού αναζωογονούν και ανατροφοδοτούν την εκπαιδευτική διαδικασία, προσδίδοντάς της νέες οπτικές και δυναμική.
Τον Σεπτέμβριο του 2024 (9-14/9), μια άλλη εκπαιδευτική ομάδα του σχολείου μας συμμετείχε στο course “Digital Citizenship and Media Literacy: Sharing the Responsibility” και πάλι του εκπαιδευτικού φορέα Europass Teacher Academy στο Ελσίνκι της Φιλανδίας, για να επιμορφωθεί πάνω σε ένα θέμα επίκαιρο και ιδιαιτέρως σημαντικό, τη γνώση αναφορικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας ως πολίτες στον διαδικτυακό κόσμο (ψηφιακός γραμματισμός). Το σεμινάριο εστίασε στην αναγκαιότητα συνειδητοποίησης, από τους μαθητές, των κινδύνων που προκύπτουν από την ανεύθυνη χρήση του διαδικτύου μέσα από τη συντονισμένη δράση των εκπαιδευτικών που θα αναλάβουν πρωτοβουλίες για την ενημέρωσή τους. Η δημιουργία ενός ψηφιακού συμβολαίου με την σχολική τάξη το οποίο θα προσυπογράφεται από το μαθητικό δυναμικό στην αρχή της χρονιάς και θα εμπεριέχει τους όρους για την ενδεδειγμένη χρήση των υπολογιστών εντός της σχολικής κοινότητας, η ενημέρωση για τους κινδύνους από την παραπληροφόρηση (fake news) αλλά και πρακτικές συμβουλές για τον έλεγχο της αξιοπιστίας των πηγών, εκπαιδευτικές εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) οι οποίες συντελούν στην αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με νέες παραστάσεις και δυνατότητες, αποτέλεσαν τους βασικούς θεματικούς άξονες του σεμιναρίου.
Η εμπειρία της συμμετοχής ενθουσίασε τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα, πέραν της επιμόρφωσής τους σε νέες εκπαιδευτικές πρακτικές, να επικοινωνήσουν με συναδέλφους τους από διάφορες γωνιές της Ευρώπης, να μοιραστούν τους προβληματισμούς τους για τα εκπαιδευτικά συστήματα και το μέλλον της εκπαίδευσης ενόψει των νέων καθημερινών προκλήσεων και δεδομένων, να ανταλλάξουν καλές πρακτικές, καθιστάμενοι με αυτόν τον τρόπο οι ίδιοι παραδείγματα της δια βίου εκπαίδευσης. Η διάχυση, διοχέτευση και μεταλαμπάδευση της μεθοδολογίας και των επιτυχών πρακτικών στις σχολικές τάξεις και στον σύλλογο διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ Κατερίνης συντελείται καθημερινά και νέα εκπαιδευτικά ταξίδια για το εγγύς μέλλον στο φιλόξενο και πλούσιο σε εκπαιδευτικά ερεθίσματα περιβάλλον του Erasmus σχεδιάζονται και καταστρώνονται από την ομάδα του σχολείου μας! Εις το επανιδείν...