Πέμπτη, 9 Απριλίου 2015

Παρουσίαση Βιβλίου από την Κινηματογραφική Λέσχη Κατερίνης

Η Κινηματογραφική Λέσχη Κατερίνης καλεί τους φίλους του κινηματογράφου στην παρουσίαση του βιβλίου του Όμηρου Ξενίδη «Ουσία και μορφή στον κινηματογράφο». Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο «Θέατρο Πήγασος», Αγίας Αικατερίνης 16, την Τετάρτη 15 Απριλίου 2015 και ώρα 20.00μμ.

Η εξέλιξη της τεχνολογίας στην εποχή μας προσφέρει στον καθένα τη δυνατότητα να καταγράψει τις εικόνες που τον ενδιαφέρουν. Έτσι, όλοι μας γινόμαστε – λιγότερο ή περισσότερο - φωτογράφοι και σκηνοθέτες με το κινητό ή το tablet μας. Όταν μετά αντικρίζουμε τις ακίνητες ή κινούμενες εικόνες, γελάμε ή δακρύζουμε, αναπολούμε ή ονειροπολούμε, αισθανόμαστε κάτι. Σε τι οφείλεται η συγκίνησή μας από μια φωτογραφία ή μια ταινία που βλέπουμε;
Στην περίπτωση της κινηματογραφικής ταινίαςπου προβάλλεται στη σκοτεινή αίθουσα, οι θεατές συγκινούνται από τις κινούμενες εικόνες ενώ γνωρίζουν πως ό,τι βλέπουν είναι μια ψευδαίσθηση. Τι είναι ο κόσμος της οθόνης; Πραγματικός; Φανταστικός; Ίσως και τα δύο προτείνει ο συγγραφέας του βιβλίου που αναζητά στον εσωτερικό κόσμο του θεατή την ουσία του κινηματογράφου. Εκεί, η φαντασία του σκηνοθέτη συναντά και διεγείρει τη φαντασία μας με τέτοιο τρόπο που να αναρωτιόμαστε… ήταν μονάχα μια ταινία ή κάτι παραπάνω; Ο Όμηρος Ξενίδης είναι πτυχιούχος του Ιστορικού και Αρχαιολογικού τμήματος του Α.Π.Θ. Μετά τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη Φιλοσοφία (Α.Π.Θ.), εμβάθυνε στην Οντολογία του κινηματογράφου. Το 2014 του απονεμήθηκε ο τίτλος του Διδάκτορα της Φιλοσοφίας (Α.Π.Θ.) για την εργασία του «Ουσία και μορφή στον κινηματογράφο», η οποία εκδόθηκε τον Ιανουάριο του 2015 από τις εκδόσεις Ρώμη. Ένα διήγημά του περιλαμβάνεται στο συλλογικό έργο «20+1 ιστορίες» (εκδόσεις Καστανιώτη, 1999). Το 2013 εκδόθηκε το παραμύθι του «Ο Βράχος και η Ελιά», εκδόσεις Ρώμη. Ο Όμηρος Ξενίδης (γενν. 1965) υπηρετεί από το 1996 στη Μέση Εκπαίδευση ως φιλόλογος.
Το βιβλίο παρουσιάζουν ο συγγραφέας και ο Παναγιώτης Δόικος, αναπληρωτής καθηγητής φιλοσοφίας στο Α.Π.Θ., γνωστός για το ειδικότερο ενδιαφέρον του στον χώρο της φιλοσοφίας του κινηματογράφου με τα βιβλία του «Η λογική των μορφών στον κινηματογράφο του Orson Welles» (εκδόσεις Ίνδικτος) και «Η ζωή του ιδανικού στον κινηματογράφο. Μια τρελλή, τρελλή οικογένεια του Ντίνου Δημόπουλου» (εκδόσεις Παπαζήση).