Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΑΚΕ ΠΕ ΠΙΕΡΙΑΣ

Συναδέλφισσα/συνάδελφε,

    Πάει καιρός από τότε που το κοινωνικό αγαθό που ονομάζεται Εθνική, Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία έχει περιπέσει στη δίνη μεγαλόστομων εξαγγελιών και μεταρρυθμίσεων όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων  δίχως όραμα και διάλογο, καταστροφικών σχεδιασμών, άστοχων πειραματισμών, πρόχειρων αλλαγών και ανούσιων εκπαιδευτικών πολιτικών. Τα μόνα που παραμένουν ακέραια, αναλλοίωτα και σταθερές αξίες στην Εκπαίδευση είναι η ψυχή, το φιλότιμο, η προσφορά και η εργατικότητα  όλων εμάς, των εκπαιδευτικών. Οι άδικες κι αντιεκπαιδευτικές μνημονιακές πολιτικές που επιβλήθηκαν τα τελευταία χρόνια με ιδιαίτερη σφοδρότητα  και στην εκπαίδευση, υποβάθμισαν τη ζωή και το έργο μας, έπληξαν την αξιοπρέπειά μας και ακύρωσαν τα όνειρά μας.
Τα τελευταία χρόνια δόθηκαν σκληροί αγώνες:


       Για να μην εφαρμοστεί η «αξιολόγηση» της τιμωρίας, της μισθολογικής - βαθμολογικής καθήλωσης και απαξίωσης του δημόσιου σχολείου.
       Για την προάσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών ενάντια στην αυθαιρεσία και τον αυταρχισμό.
       Για να ακουστεί παντού και για κάθε ζήτημα, δυνατή η φωνή του εκπαιδευτικού της Π.Ε.
Αναδείχθηκε η ανάγκη για:
       Πραγματοποίηση χιλιάδων μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση και αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών για το διάστημα 2010 -2014 (που είχε καταργηθεί με το Ν.3848/10 της Διαμαντοπούλου).
       Δημιουργία οργανικών θέσεων ειδικοτήτων και αποκατάσταση του αισθήματος δικαίου στο θέμα των μετατάξεων.
       Ενίσχυση του Νηπιαγωγείου και του έργου των νηπιαγωγών.
       Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση που θα αγκαλιάζει αποτελεσματικά το σύνολο των μαθητών που τη χρειάζονται.
Ας θυμηθούμε:
       Τις χιλιάδες των υπογραφών ενάντια στην αξιολόγηση - χειραγώγηση και την απαξίωση με ενιαίο κείμενο της «αυτοαξιολόγησης» του «εντέλλεσθαι» στο οποίο οδηγήθηκε το Υπουργείο Παιδείας από τη σκληρή στάση των εκπαιδευτικών της Π.Ε.
       Τη μήνυση που κατέθεσε η Δ.Ο.Ε. (για πρώτη φορά τέτοια ενέργεια από το Δ.Σ.) ενάντια στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για τη μη πραγματοποίηση των μεταθέσεων.
       Την ενίσχυση της συνδικαλιστικής δράσης με αξιόπιστη νομική τεκμηρίωση που και τους εκπαιδευτικούς θωράκισε και τη ένδεια νομιμότητας του Υπουργείου Παιδείας κατέδειξε.
       Την ενασχόληση της Δ.Ο.Ε. (για πρώτη φορά σε τέτοιο βαθμό) με κάθε θέμα που αφορά την καθημερινή ζωή των εκπαιδευτικών στο σχολείο (προσφυγή για αυθαίρετες μετακινήσεις, Πλατφόρμας My School, ΕΥΖΗΝ…).
       Την ανάδειξη της επιστημονικής διάστασης του συνδικάτου μέσα από τον τεκμηριωμένο επιστημονικά λόγο για την αξιολόγηση και το πειθαρχικό δίκαιο αλλά και την επιμορφωτική δράση του Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.
       Τη συνεχή παρουσία του Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. στα Μ.Μ.Ε. για την ανάδειξη των θέσεων του Κλάδου.
 Η ΔΑΚΕ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως υπεύθυνη παράταξη:
       υπηρετήσαμε, υπηρετούμε και θα υπηρετούμε πάντα το «μαζί» και το «εμείς».
       γνωρίζουμε ότι τα προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται με διαίρεση αλλά με πρόσθεση.
       κάνουμε την αυτοκριτική μας, αναλύουμε αδυναμίες και παραλείψεις και διορθώνουμε τα κακώς κείμενα.
       λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.
       Κοιτάζουμε στα μάτια όλους τους συναδέλφους και υπερασπιζόμαστε τα δίκαια αιτήματα όλων  απαλλαγμένοι από φιλοκυβερνητικά ή αντικυβερνητικά σύνδρομα.





Προτείνουμε - Διεκδικούμε – Δεσμευόμαστε – Αγωνιζόμαστε για:
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ
       Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του Α.Ε.Π.
       Οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών με θέσπιση νέου Μισθολογίου.
       Πλήρη διασφάλιση των εργασιακών και ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων.
       Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
       Μόνιμους και μαζικούς διορισμούς για κάλυψη όλων των λειτουργικών και  οργανικών αναγκών σε εκπαιδευτικούς.
       Κατάργηση του θεσμού της ωρομισθίας.
       Πλήρη και δίκαιη αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών.
       Καμία αύξηση στο ωράριο των εκπαιδευτικών στην
       Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
       Θεσμοθέτηση μορίων για όλες τις αποσπάσεις.
       Θεσμοθέτηση της συνυπηρέτησης των εκπαιδευτικών και ένταξή τους σε ειδική κατηγορία για τις αποσπάσεις.
       Εκσυγχρονισμός και αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου
       μεταθέσεων και αποσπάσεων.
       Αναμοριοδότηση με ενιαίο και δίκαιο τρόπο των δυσμενών συνθηκών των σχολικών Μονάδων.
       Ουσιαστική και πολυεπίπεδη επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών, με ταυτόχρονη αναβάθμιση της μετεκπαίδευσης ως προς το επίπεδο σπουδών και ως προς το χορηγούμενο τίτλο.
       Πλήρη Διασφάλιση των αποθεματικών των Ασφαλιστικών μας Ταμείων.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Δεν πιστεύουμε στην αξιολόγηση που αποτελεί εργαλείο πειθαρχικού ελέγχου και επιβολής κυρώσεων. Γι’αυτό έχουμε ταχθεί υπέρ μιας αξιολόγησης η οποία δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα και δεν θα έχει καμία σχέση με βαθμολογική και οικονομική εξέλιξη, με τιμωρίες, με ποινές, με απολύσεις, με αργίες, με διαθεσιμότητες.
Είμαστε υπέρ μιας αξιολόγησης που θα αποτιμά το παραγόμενο έργο στην εκπαίδευση, προκειμένου να βελτιώσει την ποιότητά του, στο πλαίσιο μιας συνολικής αποτίμησης όλων των παραγόντων που διαμορφώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Είμαστε υπέρ της αξιολόγησης που θα έχει στόχο τη βελτίωση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, την ενίσχυση, ανατροφοδότηση, ενθάρρυνση και στήριξη του εκπαιδευτικού, με σημαίνοντα ρόλο στους Συλλόγους Διδασκόντων, που θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και το σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων στην κατεύθυνση ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Zητάμε την πλήρη κατάργηση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης.
Εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων
       Δίκαιη λύση στο θέμα των υποχρεωτικών μετατάξεων και επανεξέτασή τους σύμφωνα με τις θέσεις του Κλάδου.
       Επέκταση του θεσμού της διδασκαλίας μαθημάτων από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία (ακόμα και στα ολιγοθέσια) με ταυτόχρονη αύξηση
       οργανικών θέσεων και αντίστοιχους μόνιμους διορισμούς.
       Θεσμοθέτηση επιμόρφωσης - μετεκπαίδευσης για όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
       Ισότιμη θεσμική αντιμετώπιση για όλες τις ειδικότητες που εργάζονται στο δημόσιο σχολείο.
       Σύσταση θέσεων Σχολικών Συμβούλων Ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
       Αναβάθμιση του Δημόσιου Νηπιαγωγείου και η διασφάλιση του Δημόσιου χαρακτήρα του.
       Θεσμοθέτηση δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.
       Θεσμοθέτηση ωραρίου νηπιαγωγού στο πλαίσιο ενιαίου διδακτικού ωραρίου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
       Βελτίωση της κτηριακής και υλικοτεχνικής υποδομής των Νηπιαγωγείων.
       Ενίσχυση του θεσμού και βελτίωση της λειτουργίας των ολοήμερων Νηπιαγωγείων.
       Θεσμοθέτηση του αριθμού των 15 μαθητών/τμήμα.
       Πρόσληψη εξειδικευμένου εκπαιδευτικού αλλά και βοηθητικού προσωπικού.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
       Αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου που διέπει την Ειδική Αγωγή.
       Ενίσχυση της χρηματοδότησης και βελτίωση των δομών της Ειδικής Αγωγής.
       Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού Α.Σ.Ε.Π. για τους απόφοιτους των Π.Τ.Ε.Α. και μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των κενών.
       Ενιαίο πλαίσιο πρόσληψης - υπηρεσιακών μεταβολών και ισότιμη μεταχείριση με τους εκπαιδευτικούς των άλλων κλάδων.
       Αύξηση διαθέσιμων κονδυλίων για παράλληλη στήριξη.

Αγαπητή, -έ συνάδελφε

 Δυστυχώς, τα πρώτα βήματα της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ακολουθούν αυτά των προηγούμενων. Ο αιφνιδιασμός, η αποσπασματικότητα και η έλλειψη διαλόγου έχουν υιοθετηθεί ως  τακτική.

   Στο πλαίσιο αυτό τις επόμενες μέρες καλείσαι να επιλέξεις τους αντιπροσώπους σου για την 84η Γενική Συνέλευση του Κλάδου που με τη σειρά τους θα εκλέξουν το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.Ο.Ε. και θα σε εκπροσωπούν την επόμενη διετία στις Γενικές Συνελεύσεις της Ομοσπονδίας μας. Καλείσαι να κρίνεις και τους εκπροσώπους της Δημοκρατικής Ανεξάρτητης Κίνησης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, της παράταξης των σταθερών θέσεων και των διαχρονικών αρχών κι αξιών, τόσο για τις ευθύνες που ανέλαβαν όσο και για τους αγώνες που έδωσαν, στο χώρο των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
    Από το 2012 και μετά, σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης βρίσκεται σταθερά με τη δική σου ψήφο στην πρώτη θέση. Έχοντας το «τιμόνι» της Ομοσπονδίας την τελευταία διετία (2013-2015), από την πρώτη στιγμή και χωρίς κανένα ίχνος εφησυχασμού από την τιμή που μας έκανε ο Κλάδος να μας αναδείξει πρώτη δύναμη, αγωνιστήκαμε με όλες μας τις δυνάμεις για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών της  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
    Πρωταρχικός μας στόχος είναι η αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και η έμπρακτη αναγνώριση της προσφοράς και του έργου των λειτουργών της. Η επιλογή της ψήφου σου θα διαμορφώσει το νέο τοπίο στη Δ.Ο.Ε. καθορίζοντας την συνδικαλιστική, αγωνιστική και διεκδικητική πορεία του Κλάδου. Στεκόμαστε με καθαρή συνείδηση μπροστά σου ζητώντας, για άλλη μία φορά, τη στήριξή και την εμπιστοσύνη σου για να σε εκπροσωπήσουμε την επόμενη διετία.

Πάμε μαζί με Αποφασιστικότητα - Συνέπεια – Υπευθυνότητα
 Για ένα συνδικαλιστικό κίνημα Ανανεωμένο Αξιόπιστο Διεκδικητικό




Για τη Δ.Α.Κ.Ε Π.Ε. Πιερίας

    Ο Πρόεδρος                                                                               Ο Γραμματέας

Λάμπρου Βασίλειος                                                                     Χάιδας Χρήστος