ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΦΑΚΕΛΟΙ ΚΑΤΑ ΤΑΞΗ
ΤΑΞΗ
|
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
|
ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΦΑΚΕΛΟΙ (ενδεικτικό)
|
Γ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
|
ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
|
|
Δ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
|
ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ
|
·
Κυνηγοί, αγρότες, ναύτες και τεχνίτες στο
προϊστορικό Αιγαίο
·
Ανθρώπων έργα
·
Από το σπήλαιο των Πετραλώνων στα μυκηναϊκά
ανάκτορα
·
Οι θεοί του Ολύμπου στη γη
·
Οι αρχαίοι κάνουν πόλεμο
·
Οι αρχαίοι στην ειρήνη
|
Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
|
ΡΩΜΑΙΚΗ, ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΚΑΙ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
|
·
Πρόσκληση σε βυζαντινό γεύμα
·
Η γη είναι στρογγυλή: Ανακαλύπτοντας τον κόσμο
·
Άνθρωποι και κτήρια: ρωμαϊκή και βυζαντινή
αρχιτεκτονική
·
Υπάρχουν και άλλοι: Γυναίκες, παιδιά και
δούλοι
·
Γνωρίζοντας έναν άλλον κόσμο: η Κίνα
α) Κίνα και
Βυζάντιο: ο «δρόμος του μεταξιού», β) Το ταξίδι του Μάρκο Πόλο στην Άπω
Ανατολή
|
ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
|
ΝΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
|
·
Τα παιδιά στη δουλειά και το σχολείο. Η
παιδική εργασία στην Ελλάδα καις την Ευρώπη. Τα παιδιά στην αγροτική
οικονομία, στη βιομηχανία (σιδηροδρομικοί σταθμοί, ανθρακωρυχεία,
κλωστοϋφαντουργία) και στις υπηρεσίες. Η μαθητική ζωή.
·
Οι άνθρωποι της Επανάστασης και οι άνθρωποι
στην Επανάσταση
·
Από νοικοκυραίοι.. πρόσφυγες
·
Στα χαρακώματα και στα μετόπισθεν. Άνθρωποι
και πόλεμος στον 20ο αιώνα
·
«Φεύγω με πίκρα στα ξένα»: Μετανάστευση από
και προς την Ελλάδα
·
Μουσική και μουσικές στην Ελλάδα του 20ου
αιώνα
·
Ένας νέος κόσμος αναδύεται: αποικιοκρατία και
Τρίτος Κόσμος
·
Από τον 20ο στον 21ο
αιώνα. Η ιστορία είμαστε εμείς
|
Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
|
ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΊΑ (από την προϊστορική εποχή μέχρι την ύστερη
αρχαιότητα)
|
·
Ο παλαιολιθικός άνθρωπος «κατακτά» τον κόσμο
·
Έχει χώρο για όλους. Επαφές και ανταγωνισμοί
δυο ανακτορικών κοινωνιών
·
Ο αρχαίος κόσμος στον καθρέφτη του: τα παιδιά,
οι γυναίκες, οι δούλοι, οι ξένοι
·
Στο σπίτι και το γυμναστήριο: όψεις της
καθημερινής ζωής στην αρχαιότητα
·
Τα μυαλά και τα χέρια: οι επιστήμονες, οι φιλόσοφοι,
οι καλλιτέχνες και οι εφευρέτες
·
Μια αυτοκρατορία γεννιέται στη Μεσόγειο: Η
αρχαία Ρώμη
|
Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
|
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΚΑΙ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΕΥΡΩΠΑϊΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
|
·
Χρόνος, χρονολόγηση και ημερολόγιο στην ύστερη
Αρχαιότητα και τον Μεσαίωνα
·
Θρησκεία και Εξουσία
·
Τι οφείλουμε στον αραβικό πολιτισμό: Επιστήμες
και τέχνες στον αραβικό κόσμο
·
Η γυναίκα στον Μεσαίωνα
·
Πόλεμος και διπλωματία στο Βυζάντιο. Όπλα,
οχυρώσεις και στρατός (διάκριση υποχρεωτικής και μισθοφορικής στράτευσης, η
«αξιοποίηση» Βαρβάρων στον βυζαντινό στρατό). Επίδειξη του αυτοκρατορικού
μεγαλείου στους βαρβάρους. Προπαγάνδα, Η διπλωματία των γάμων: το παράδειγμα
της Θεοφανούς. Θρησκεία και διπλωματία.
·
Δοξάζοντας τον Θεό με την Τέχνη
·
Α) Από την παλαιοχριστιανική Βασιλική στους
σταυροειδείς ναούς β) καθεδρικοί ναοί (ρομανικός και γοτθικός ρυθμός,
υαλογραφία, γλυπτική) γ) εικόνες και ψηφιδωτά από την υπερβατικότητα στον
νατουραλισμό
|
Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
|
16ος-19ος ΑΙΩΝΑΣ (ελληνική, βαλκανική,
ευρωπαϊκή και παγκόσμια)
|
·
Η ανάπτυξη των ευρωπαϊκών αστικών κέντρων (15ος-16ος
αιώνας)
·
Πολιορκίες στην Ελληνική Επανάσταση
·
Τα μιλέτ στην Οθωμανική Αυτοκρατορία
·
Ο αστός κατακτητής: Μια αστική οικογένεια στην
Ελλάδα του 19ου αιώνα
·
Δικαίωμα ψήφου και καθολική ψηφοφορία
·
Ανάπτυξη και παρακμή της Ερμούπολης Σύρου
·
Εθνικά Σύμβολα
|
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
|
Τέλος 19ου και 20ος αιώνας (ελληνική,
βαλκανική, ευρωπαϊκή και παγκόσμια)
|
·
Η διαμόρφωση της σύγχρονης Αθήνας
·
Η επανάσταση του κινηματογράφου
·
Ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος στην τέχνη και τη
μνήμη
·
Τα γερμανικά αντίποινα στη σύγχρονη Ελλάδα
·
Επιστήμη και Πολιτική: τα πυρηνικά όπλα και η
κατάκτηση του διαστήματος
·
Η πτώση του Τείχους του Βερολίνου
|