Τετάρτη 15 Μαΐου 2019

ΣΤΕΝΑΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ: «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ 1»

Γράφει ο Γ. Βαζάκας* - φιλόλογος

Δεν είναι πολλές οι μέρες που απέμειναν για τη στιγμή, που όλοι μας κατά το νόμο θα πάμε στην κάλπη, για να εκλέξουμε τους τοπικούς μας άρχοντες. Παρακινούμαι σήμερα ως ενεργός πολίτης αλλά και ως υποψήφιος να εκθέσω το νέο πλαίσιο λειτουργίας της Τ.Α. (Τοπικής Αυτοδιοίκησης), που αποκαλείται «Κλεισθένης 1», συμβάλλοντας, όσο μπορώ στον διακοινωνικό διάλογο.


Ο «Κλεισθένης 1» μετά τον «Καποδίστρια» και τον «Καλλικράτη» δεν αλλάζει τις κατευθύνσεις των προηγουμένων, αλλ’ αντίθετα τις ενισχύει και τις πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα, συμβάλλοντας στην υλοποίηση μνημονιακών υποχρεώσεων.
Προπομπός στον «Κλεισθένη 1» είναι στα 2017 η περιβόητη «Επιτροπή για την αναθεώρηση του Καλλικράτη». Αυτή παρέδωσε στο Υπουργείο Εσωτερικών μια έκθεση που μεταξύ των άλλων προτείνει:

1) Τη μείωση των κρατικών πόρων για τους Ο.Τ.Α.( Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης) και τη χρηματοδότησή τους με δάνεια
2) Τη θεσμοθέτηση του «Ευρωπαϊκού Ομίλου Εδαφικής συνεργασίας», που μετατρέπει τους ελληνικούς Ο.Τ.Α. σε θυγατρικές επιχειρήσεις των Ευρωπαϊκών.
3) Το χειρότερο όμως στα όσα περιέχονται στην έκθεση της ενλόγω Επιτροπής, είναι ότι αυτή αρνήθηκε να ανοίξει το θέμα του «χωροταξικού» των Δήμων. Αγνόησε επιδεικτικά το παλλαϊκό αίτημα για τη διάσπαση των καλλικρατικών δήμων – τεράτων και αυτό αποκαλύπτει άλλη μια «κωλοτούμπα» του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος πριν γίνει κυβέρνηση, καταφερόταν εναντίον του «Καλλικράτη».
Αλλά η Επιτροπή δεν σταματά στη μη διάσπαση των Δήμων. Δημοτικές και Τοπικές κοινότητες καταργούνται και έτσι ολόκληρες πόλεις και χωριά μετατρέπονται σε απλούς οικισμούς, χωρίς καμιά κοινοτική εκπροσώπηση.
4)Καταργείται ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης και ο χωρικός Αντιδήμαρχος.
5)Αναβαθμίζεται ο ρόλος του (μη αιρετού) Γενικού Γραμματέα των Δήμων.
Διαβλέπουμε σκοπιμότητα στην κυβέρνηση, που στοχεύει στο ξερίζωμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τις τοπικές κοινωνίες, που εκ φύσεως είναι ταγμένη να υπηρετεί. Μάλλον θέλει να δημιουργήσει αχανείς οργανισμούς υποταγμένους οικονομικά και διοικητικά στις Βρυξέλες. Τελικά αποσκοπεί στον διαμελισμό της χώρας, να απαξιώσει πολιτικά τις τοπικές κοινωνίες και να τις παραδώσεις στις ορέξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Και τώρα θα αναφερθούμε πιο συγκεκριμένα στον «Κλεισθένη 1» που, όπως αναφέραμε, είναι το νέο πλαίσιο λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Καταρχήν στις ρυθμίσεις του περιλαμβάνεται το σύστημα απλής αναλογικής για την εκλογή των υποψηφίων. Η ρύθμιση της απλής αναλογικής έχει γίνει κόκκινο πανί για ΝΔ και ΚΙΝΑΛ με το επιχείρημα της ακυβερνησίας και μια κίνηση αποπροσανατολισμού. Και αυτό γιατί, ενώ οι έδρες των Δημοτικών και Περιφερειακών Συμβουλίων κατανέμονται αναλογικά, παραμένει η εκλογή Δημάρχου και Περιφερειάρχη σε δυο γύρους, αν χρειασθεί. Με το πρόσχημα της δημοκρατικής απευθείας εκλογής προστατεύεται ένα εκλογικό σύστημα, που εγκλωβίζει το λαό γύρω από πρόσωπα και ηγέτες, την ίδια στιγμή που υποτίθεται, ότι προωθείται όχι μόνο η δίκαιη εκπροσώπηση, αλλά και η συμμετοχή!
Επίσης ο νόμος «Κλεισθένης 1» επιτρέπει ρητά τη μεταπήδηση Δημοτικών και Περιφερειακών Συμβούλων από τη μια παράταξη στην άλλη, πράγμα που ρητά απαγόρευε ο προηγούμενος νόμος «Καλλικράτης». Επομένως αν η απλή αναλογική δεν μπορέσει να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα, που πρέπει να εξυπηρετηθούν, υπάρχει η… μεταγραφική «φόρμουλα», για να διορθώσει τις ανωμαλίες.
Ένα ολόκληρο κεφάλαιο του «Κλεισθένη 1» αφιερώνεται στους Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ), οι οποίοι θα υλοποιούν τις κατευθύνσεις των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Σχεδίων Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ). Aν προσθέσουμε τα ανταποδοτικά τέλη για την καθαριότητα και το φωτισμό, την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας (Δήμοι και Περιφέρειες θα έχουν πλέον δικαίωμα να ιδρύουν επιχειρήσεις παραγωγής, πώλησης, προμήθειας και διανομής ενέργειας), είναι φανερό, ότι ο «Κλεισθένης 1» δεν είναι παρά ένα ακόμα νομοσχέδιο, που όχι απλώς δε λύνει τα προβλήματα της Τ.Α. αλλά προσαρμόζει Δήμους και περιφέρειες σε μια νέα εποχή, στην οποία η διαχείριση των σκουπιδιών έχει αναδειχθεί σε πεδίο κερδοφορίας και ο «Κλεισθένης 1» προσπαθεί να δημιουργήσει ένα βασικό πλαίσιο λειτουργίας, για να το υπηρετήσει.
Ως προς τον «Κλεισθένη 1» κυβέρνηση και αντιπολίτευση, ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ δεν αντιπαρατίθενται, γιατί συμφωνούν σ’ όλα εκτός από την απλή αναλογική. Γιατί άραγε;
Πολύ φοβούμαστε – άλλωστε τον λύκο βλέπουμε, τον ντορό ψάχνουμε – ότι ο νόμος «Κλεισθένης 1» θα νομιμοποιεί το ξεπούλημα της Ελλάδας, που θα περάσει από τους Δήμους της χώρας, με «Δούρειο ίππο» την Ελληνογερμανική Συνέλευση. Αυτή είναι μια συμφωνία ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία, που έγινε απ’ τον κ. Γεώργιο Παπανδρέου το 2010, νεοαποικιακού χαρακτήρα, που δεν πέρασε ποτέ απ’ τη βουλή. Με αυτή παραδίδονται στο Βερολίνο στρατηγικοί τομείς της εθνικής οικονομίας. Και σε ό,τι αφορά τους Ο.Τ.Α. με όχημα τη διαχείριση των απορριμμάτων και των ενεργειακών πηγών επιδιώκεται και οι περιφέρειες και οι δήμοι να προσαρτηθούν οικονομικά σε αντίστοιχα κρατίδια και δήμους της Γερμανίας, προκειμένου να λεηλατηθούν. Γι’ αυτό είδαμε σ’ αυτά τα μνημονιακά χρόνια τον κ. Φούχτελ απ’ τη μεριά της Γερμανίας να διοργανώνει φιέστες με Έλληνες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προωθώντας δήθεν την Ελληνογερμανική φιλία. Eπί πλέον απαιτείται από την Α.Α.Δ.Ε (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων) να αφαιρεθεί η διαχείριση των οικονομικών των Ο.Τ.Α., μια που διεκδικείται από την Α.Α.Δ.Ε. η αρπαγή των ταμειακών διαθεσίμων τους. Τέλος το Υπερταμείο (μνημονιακός θεσμός) απαιτεί να εκχωρηθούν σ’ αυτό δημοτική περιουσία και μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς ως εγγύηση για την αποπληρωμή των χρεών της χώρας μας.

Αντιλαμβανόμαστε με τα όσα αναφέραμε παραπάνω ότι η ίδια η ύπαρξη της Τ.Α., όπως τουλάχιστον τη γνωρίζαμε μέχρι τώρα, σύμφωνα με το συνταγματικό της περιεχόμενο, μεταλλάσσεται σε κάτι τελείως ξένο προς τον ελληνικό λαό. Γι’ αυτό οι εκλογές της 26ης Μαΐου 2019 είναι κρίσιμες, γιατί τα νέα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια θα κληθούν να συναινέσουν σ’ αυτήν την υβριδική μετάλλαξη, την οποία προπεριγράψαμε.

Και είναι τουλάχιστον περίεργο, που ελάχιστοι – θα έπρεπε όλοι – δημοτικοί και περιφερειακοί συνδυασμοί θέτουν προεκλογικά τα κρίσιμα αυτά θέματα, που υπονομεύουν την ανεξαρτησία της Τ.Α. και τη μετατρέπουν σε όχημα εξυπηρέτησης ιδιοτελών υπερκρατικών συμφερόντων, μεταβιβάζοντας τις αυτοδιοικητικές αρμοδιότητες σε ιδιωτικούς αδιαφανείς φορείς. Τα όσα επί τη βάσει στοιχείων διατυπώσαμε οδηγούν την Τ.Α. σε ουσιαστική κατάργηση και στη δημιουργία αχανών Οργανισμών υποταγμένων οικονομικά και διοικητικά στις Βρυξέλες. Επίσης απαξιώνουν τις τοπικές κοινωνίες και τις παραδίδουν στις ορέξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο τόπος μας έχει ανάγκη από τη δημιουργία μιας δημοκρατικής Τοπικής Αυτοδιοίκησης με πρώτο βήμα γι’ αυτή την επάνοδο των Ο.Τ.Α. στα «προκαποδιστριακά» εδαφικά τους όρια. Και αυτό θα πρέπει να το αναλάβει μια Δημοκρατική Πατριωτική Κυβέρνηση, θα πρέπει να είναι ο πρώτος της στόχος.


O Γιώργος Βαζάκας είναι υποψήφιος στις Δημοτικές εκλογές στις 26/5/2019, στην Κατερίνη με το συνδυασμό: « ΑΝΑΤΡΟΠΗ – ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ» του κ. Ευγένιου Παπαδόπουλου.

Ο Γιώργος Βαζάκας είναι μέλος του Ε.ΠΑ.Μ. (Ενιαίο Παλλαϊκό Μέτωπο) και ήταν υποψήφιος με το Ε.ΠΑ.Μ. στις βουλευτικές εκλογές του 2015.