ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ
Στην ερώτηση που είχε κατατεθεί στον υπουργό Παιδείας, η κα Σκούφα ζητούσε την επαναλειτουργία των 757 βιβλιοθηκών που λειτουργούσαν στο πλαίσιο του προγράμματος «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και την προκήρυξη έστω σε πιλοτική βάση, οργανικών θέσεων υπευθύνων Σχολικών Βιβλιοθηκών.
Όπως ανέφερε η βουλεύτρια Πιερίας, οι 757 σχολικές βιβλιοθήκες, που ήταν εμβλήματα τιμής κι έργου όσων τυχερών Γυμνασίων και Λυκείων διέθεταν μία από αυτές, έπαυσαν να λειτουργούν συστηματικά εδώ και πέντε χρόνια με απόφαση της πρώην υπουργού Παιδείας κ. Α. Διαμαντοπούλου, για να εξοικονομηθεί σημαντικός αριθμός Εκπαιδευτικού Προσωπικού. Στην πραγματικότητα από την αρχή της δημιουργίας τους, η πολιτεία δεν στήριξε όπως θα έπρεπε το ρόλο τους. Δεν υπήρξε ποτέ συστηματική ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για τον τρόπο χρήσης τους, για τις υπηρεσίες που μπορούν αυτές να προσφέρουν και την εν γένει συμβολή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν δόθηκε ποτέ η ετήσια επιχορήγηση που αναφερόταν ρητά στο αρχικό πλαίσιο λειτουργίας τους προκειμένου να συντηρούνται, να αναβαθμίζονται και να διοργανώνονται εντός αυτών εκδηλώσεις που θα αποτελούν πόλο έλξης για τους μαθητές. Δεν δημιουργήθηκε ποτέ στο Υπουργείο Παιδείας ένα Κέντρο Στήριξης των Σχολικών Βιβλιοθηκών που να στελεχώνεται από ομάδα βιβλιοθηκονόμων και πληροφορικών ώστε να βοηθούν και να δίνουν λύσεις στα πολλά προβλήματα που καθημερινά παρουσιάζονται στις βιβλιοθήκες.
757 ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ –ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης ανακοίνωσε την επαναλειτουργία των 757 βιβλιοθηκών, οι οποίες είχαν κλείσει τα προηγούμενα χρόνια με στόχο την εξοικονόμηση χρημάτων και προσωπικού.
«Φέτος αρχίζουμε μεθοδικά να τις ανοίγουμε όχι σαν μία αποθήκη βιβλίων, που εργάζεται απλώς κάποιος για να συμπληρώσει το ωράριο του, αλλά σαν ένα θεσμό κεντρικό για το σχολείο, που θα μπορεί ο μαθητής να ανοίγει τους ορίζοντές του, με την καθοδήγηση του βιβλιοθηκονόμου και του δάσκαλου ο οποίος θα είναι επιμορφωμένος με τη λειτουργία των βιβλιοθηκών» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Φίλης πρόσθεσε ότι με τη συνδρομή των βιβλιοθηκών ο μαθητής θα μάθει να συντάσσει εργασίες και όχι απλώς να επαναλαμβάνει όσα ακούει ή όσα πράγματα διαβάζει. Αυτή η δημιουργική κατεύθυνση είναι που υπηρετείται, υπογράμμισε, με το άνοιγμα των βιβλιοθηκών, και εξέφρασε την εκτίμηση ότι σύντομα θα υπάρξει αυτή η δυνατότητα, αφού γίνει η οριστική καταγραφή, για να εμπλουτιστούν με υλικό οι βιβλιοθήκες.