Τετάρτη 3 Απριλίου 2019

Γυρνάνε την πλάτη στο δημογραφικό πρόβλημα οι υποψήφιοι της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ανύπαρκτα ή στην καλύτερη περίπτωση ελάχιστες αναφορές για το δημογραφικό στα προγράμματα τους...


Ανεπαρκής η πολιτική των Δήμων και των Περιφερειών για το μεγάλο πρόβλημα του δημογραφικού, εκτός από ελαχίστων φωτεινών παραδειγμάτων (μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού...)

Άρθρο για το δημογραφικό στο περιοδικό "Ο κόσμος των Πολυτέκνων":




➤ Καθιέρωση δημογραφικών κινήτρων από την Τοπική Αυτοδιοίκηση... 


Η δυσάρεστη δημογραφική πορεία της χώρας μας μπορεί να αναχαιτισθεί με σειρά μέτρων και κινήτρων.

Το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας μας είναι πολυσύνθετο και πολυδιάστατο και δεν μπορεί να λυθεί με μονοδιάστατες, απλοϊκές και αποσπασματικές προτάσεις και λύσεις.

Χρειάζεται σοβαρός σχεδιασμός και γενναίες πολιτικές, οι οποίες θα αλλάξουν άρδην το δημογραφικό τοπίο της πατρίδας μας, η οποία συρρικνώνεται πληθυσμιακά και γερνάει με ταχύτατους ρυθμούς.

Αποφασιστικό ρόλο στην επίλυση του μείζονος εθνικής σημασίας αυτού προβλήματος μπορεί να διαδραματίσει και η Τοπική Αυτοδιοίκηση, η οποία βιώνει καλύτερα το ζήτημα αυτό και με την κατάργηση ή συγχώνευση Σχολικών Μονάδων από την έλλειψη επαρκούς μαθητικού πληθυσμού.

Στην προσπάθεια αυτή η Κ.Ε.Δ.Ε. πρέπει να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, προκειμένου η Κεντρική Διοίκηση να πεισθεί να θεσμοθετήσει την παροχή της δυνατότητας, της επιδότησης από τους Δήμους κάθε τέκνου που θα αποκτάται μετά από το τρίτο από την ίδια μητέρα. Το ποσόν της επιδότησης να καθορίζεται με απόφαση των οικείων Δημοτικών Συμβουλίων ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες που διαθέτει ο κάθε Ο.Τ.Α.

Στην Πορτογαλία, όπου οι θάνατοι υπερτερούν των γεννήσεων, όπως συμβαίνει και στην Ελλάδα, ο Δήμος Αλκουτίμ επιδοτεί το κάθε παιδί μετά το τρίτο με 5.000 Ευρώ. Στην Ελλάδα υπάρχουν Δήμοι που επιθυμούν να συμβάλλουν εμπράκτως στη Δημογραφική ανάκαμψη της χώρας μας.

Ο Δήμος Γλυφάδας, για παράδειγμα, έχει ομόφωνα αποφασίσει παρόμοια επιδότηση, της τάξεως των 5.000 Ευρώ για κάθε παιδί που έρχεται στη ζωή μετά το τρίτο, χωρίς ωστόσο να μπορεί να την υλοποιήσει, γιατί οι

Πάρεδροι του Ελεγκτικού Συνεδρίου που ασκούν προληπτικό έλεγχο στις σχετικές πληρωμές δεν υπογράφουν τα οικεία εντάλματα πληρωμών, λόγω διαφορετικής ερμηνείας των νόμων. Υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο, ας το εφαρμόσουν σωστά!


Στην ίδια ως άνω νομοθετική πρωτοβουλία θα πρέπει, να συμπεριληφθούν και τα ακόλουθα δημογραφικά κίνητρα:


• Η παγίωση,- με τροποποίηση ή συμπλήρωση του άρθρου 202 του Δημοτικού Κώδικα,- της μείωσης ή και της απαλλαγής από τα Δημοτικά τέλη ισοβίως των πολύτεκνων οικογενειών, ενώ να προβλέπεται και η παροχή ειδικών εκπτώσεων στα τροφεία και τα δίδακτρα από όλα τα Νομικά Πρόσωπα των Δήμων (Βρεφονηπιακούς, παιδικούς σταθμούς, δημοτικά ωδεία, αθλητικούς οργανισμούς κ.ά), για όλα τα παιδιά των οικογενειών αυτών.

• Οι πολύτεκνες μητέρες που εργάζονται στους Δήμους να μπορούν να έχουν σταθερό ωράριο και να μην υποχρεώνονται σε υπερωριακή απασχόληση, προκειμένου να είναι σε θέση να εξυπηρετούν τις οικογενειακές τους υποχρεώσεις, για να μη διαταράσσεται το βεβαρημένο οικογενειακό τους πρόγραμμα.

• Να καθιερώσουν οι Δήμοι την επιβράβευση των μητέρων που αποκτούν περισσότερα από 3 παιδιά, σε ειδικές τιμητικές εκδηλώσεις. Με τον τρόπο αυτό θα προβάλλουν και θα στηρίζουν ηθικά την πολυτεκνία, καθιστώντας εμμέσως στις τοπικές κοινωνίες ελκυστική και άξια σεβασμού την πολύτεκνη οικογένεια.





Πηγή: Από το 70ο τεύχος του περιοδικού «Ο Κόσμος των Πολυτέκνων» του Α΄ εξαμήνου 2019. Για να το διαβάσετε πατήστε: ΕΔΩ