Τετάρτη 2 Μαρτίου 2022

Να συζητήσουν τον πόλεμο στην Ουκρανία, οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές ζητάει το Υπ. Παιδείας...

Αναρωτιέται κανείς, που τις βρίσκει αυτές τις ιδέες το Υπουργείο Παιδείας...

Να συζητήσουν εκπαιδευτικοί και μαθητές τον πόλεμο στην Ουκρανία ζητάει το Υπ. Παιδείας. Και αν ο εκπαιδευτικός ή ο μαθητής είναι υπέρ ή κατά της μίας ή της άλλης πλευράς τι θα γίνει; Αν μαθητές διαφωνούν μεταξύ τους τι θα γίνει;  Αν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί έχουν διαφορετικές απόψεις μεταξύ τους τι θα γίνει; Θα μαλώνουν μεταξύ τους; Και αν ο εκπαιδευτικός έχει διαφορετική προσέγγιση και άποψη για τον πόλεμο στην Ουκρανία, θα έχει επιπτώσεις ή θα του έχει δοθεί "γραμμή" τι θα πει στους μαθητές; Αν ο μαθητής μεταφέρει στο οικογενειακό του περιβάλλον όσα του είπε ο δάσκαλος μέσα στην τάξη και οι γονείς έχουν διαφορετική άποψη τι θα γίνει; Θα ζητούν τον λόγο από τους εκπαιδευτικούς οι γονείς; Γιατί την Υπουργό, δύσκολα θα την βρουν...

Θέλει να φέρει τον «πόλεμο» μέσα στα σχολεία το Υπ. Παιδείας; Και όλα αυτά «συγκαλυμμένα» με ωραίες λέξεις και προτάσεις όπως... «καλλιεργώντας ιδανικά όπως οι δημοκρατικές αξίες, τα ανθρώπινα δικαιώματα και η αλληλεγγύη, οικοδομούμε θεμέλια για ένα καλύτερο αύριο».

Και δεν αρκεί ο καταιγισμός πληροφοριών όλο το 24ωρο από τις τηλεοράσεις, θα πρέπει να βάλουμε περισσότερο άγχος στα παιδιά μας μέσα κιόλας στις σχολικές τάξεις; 

Εμείς κάποιες σκέψεις κάνουμε...

Το Υπ. Παιδείας κάνει τις δικές του σκέψεις: 02-03-22 Υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικά με τον πόλεμο στην Ουκρανία:

Προτάσεις σχετικά με την υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας εν μέσω του πολέμου που διεξάγεται στην Ουκρανία εξέδωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο του σχεδιασμού και υλοποίησης υποστηρικτικών δράσεων, ύστερα από σχετικό ερώτημα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως.

Η Υπουργός ζήτησε από το ΙΕΠ πρώτες οδηγίες, καθώς η ανάγκη ενημέρωσης των παιδιών μας είναι αδιαμφισβήτητη, τη στιγμή που στην Ευρώπη διεξάγεται μία πολεμική σύρραξη και μας κατακλύζουν σκληρές εικόνες και πληροφορίες χωρίς φίλτρο. Ο φόβος, το άγχος και η σύγχυση των μαθητών και των μαθητριών επιτάσσει μία προσέγγιση που θα τους βοηθήσει να εκφράσουν τους προβληματισμούς και τα συναισθήματά τους και να αισθανθούν ασφάλεια και αισιοδοξία για το μέλλον.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προκειμένου να συνδράμει στο έργο των εκπαιδευτικών μας ως προς τον πόλεμο στην Ουκρανία, προτείνει:
Την ειλικρινή και προσαρμοσμένη ανά ηλικία συζήτηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες, ώστε αυτοί να βοηθηθούν να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους.
Τη διερεύνηση εννοιών όπως πόλεμος και ειρήνη, συνέπειες πολέμου, αποτροπή συγκρούσεων και διπλωματική οδός, διεθνές δίκαιο και ανθρώπινα δικαιώματα, αλληλεγγύη.
Εκπαιδευτικό υλικό για μία διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, και συγκεκριμένα εκπαιδευτικό υλικό διδακτικών βιβλίων, παραδείγματα από την καθημερινή σχολική ζωή και υλικό από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, ιδιαίτερα των θεματικών κύκλων Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, Ζω καλύτερα-Ευ ζην.

Η Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Η πολεμική σύγκρουση που μαίνεται σε ευρωπαϊκό έδαφος προκαλεί ερωτήματα, ανησυχία και αγωνία σε όλους μας, πόσω μάλλον στα παιδιά μας, που δεν έχουν πρότερες παρόμοιες προσλαμβάνουσες και ίσως τη δυνατότητα επεξεργασίας τόσο σύνθετων και καταιγιστικών πληροφοριών. Ξεκινάμε, έτσι, έναν διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, με την πολύτιμη συμβολή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ώστε να βοηθήσουμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα, να τα ερμηνεύσουν και να τα κατανοήσουν, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, και να ανακτήσουν την αισιοδοξία τους για το μέλλον. Καλλιεργώντας ιδανικά όπως οι δημοκρατικές αξίες, τα ανθρώπινα δικαιώματα και η αλληλεγγύη, οικοδομούμε θεμέλια για ένα καλύτερο αύριο».

Η ανακοίνωση του ΙΕΠ

* Φωτογραφία από OpenClipart-Vectors από το Pixabay