Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2022

PUBLICations

γράφει ο Βαρδακώστας Γεώργιος*

«Άνοιξη του 2020, προς το τέλος της 1ης καραντίνας, το Μουσικό Σχολείο Κατερίνης (όπως και άλλα σχολεία ανά την Ελλάδα), δέχεται μία δωρεά 5 laptops HP από τη γνωστή αλυσίδα προϊόντων τεχνολογίας και ψυχαγωγίας.

Μεγάλη βοήθεια για το σχολείο που, όπως είναι γνωστό, στερείται τεχνολογικού εξοπλισμού. Τα πολύτιμα laptops διατηρήθηκαν μέσα στην συσκευασία τους, προκειμένου να προστατευθούν, μέχρι την έναρξη της νέας καραντίνας το Νοέμβριο του 2020, οπότε και χρησιμοποιήθηκαν για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης, καθότι δεν διέθεταν όλοι οι καθηγητές του σχολείου μας τον απαραίτητο εξοπλισμό.

Μετά από μόλις 1 μήνα χρήσης, τα 2 από τα 5 laptops εμφάνισαν πρόβλημα με τη θύρα ethernet και ουσιαστικά δεν μπορούσαν πλέον να χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης, αφού το σχολείο δεν διέθετε Wi Fi. Φαίνεται ότι οι ατζαμήδες καθηγητές του σχολείου δεν ήταν ικανοί ούτε να βάζουν και να βγάζουν ένα καλώδιο δικτύου.

Μιας και ήταν ακόμη μέσα στην εγγύηση, σκεφτήκαμε να απευθυνθούμε στην γνωστή αλυσίδα, που υποτίθεται ότι διαθέτει και τμήμα service και ήταν άλλωστε και ο χορηγός των laptops για την δωρεάν επισκευή τους στα πλαίσια της εγγύησης ή ενδεχομένως την αντικατάστασή τους με καινούργια.

Μετά από αρκετό καιρό ενημερωθήκαμε από την εν λόγω εταιρεία για τα ακόλουθα:

Τα 2 laptops στάλθηκαν, χωρίς να ερωτηθούμε και χωρίς να συναινέσουμε, σε άλλη εταιρεία, που έχει το service της συγκεκριμένης μάρκας, η οποία αφού τα έλεγξε αποφάνθηκε ότι η βλάβη (πανομοιότυπη και στα δύο) οφειλόταν σε κακή χρήση. Παράξενο, διότι η χρήση τους είχε γίνει αποκλειστικά από 4-5 εκπαιδευτικούς, εντός του σχολείου στα πλαίσια της τηλεκπαίδευσης. Ακόμα πιο παράξενο είναι ότι τα άλλα 3 laptops στα 2 χρόνια, που ακολούθησαν, έχουν υποστεί βάναυση μεταχείριση από δεκάδες εκπαιδευτικούς και μαθητές, χωρίς ωστόσο να εμφανίσουν κανένα αντίστοιχο πρόβλημα.

Η γνωστή αλυσίδα μας ενημέρωσε ότι για την επισκευή τους απαιτούνταν το ποσό των 550 € για κάθε laptop, ποσό κατά πολύ μεγαλύτερο από την τότε τρέχουσα τιμή αγοράς τους στο λιανεμπόριο. Ενημερώσαμε τον υπεύθυνο της αλυσίδας ότι δεν επιθυμούμε την επισκευή τους, για να λάβουμε την απάντηση ότι ακόμα και στην περίπτωση αυτή, για να λάβουμε πίσω τα 2 laptops, χωρίς να έχουν επισκευασθεί, θα πρέπει να καταβάλλουμε το ποσό των 20 € για κάθε ένα από αυτά! Έκτοτε η αλυσίδα παρακρατεί τα 2 laptops, αρνούμενη να τα επιστρέψει, αν δεν λάβει τα 40 €.

Ας ξεπεράσουμε το γεγονός ότι πρόκειται για δημόσιο σχολείο και το ότι η συγκεκριμένη εταιρεία είναι εκείνη, που δώρισε τα συγκεκριμένα laptops στο σχολείο μας και ας κάνουμε την παρακάτω σκέψη αρρωστημένης επιστημονικής φαντασίας.

Ας υποθέσουμε ότι μια εταιρεία τεχνολογίας έχει παραλάβει μια προβληματική παρτίδα laptops. Να τα πουλήσει δεν μπορεί, αφού οι επιστροφές και οι επισκευές στα πλαίσια της εγγύησης θα πέσουν βροχή. Μπορεί όμως να τα χρησιμοποιήσει για διαφημιστικούς σκοπούς, δωρίζοντάς τα στα πλαίσια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, λαμβάνοντας τα εύσημα και τα ευχαριστήρια από την ελληνική πολιτεία και τους αποδέκτες της δωρεάς. Όσα από αυτά βγουν ελαττωματικά, ή θα επισκευαστούν, αφού καταβληθούν εξωφρενικά ποσά για την επισκευή τους ή δεν θα επισκευαστούν, αποφέροντας ωστόσο και πάλι κάποιο κέρδος στην εταιρεία, που ισχυρίζεται, χωρίς κάποιος να μπορεί να αποδείξει το αντίθετο, ότι οι βλάβες δεν οφείλονται στο ελαττωματικό προϊόν, αλλά σε κακή χρήση.

Αγαπητοί φίλοι, στις δύσκολες εποχές, που ζούμε, καλό είναι να προσέχετε από πού κάνετε τις αγορές σας, μιας και τα λεφτά δεν τα βρίσκουμε στον δρόμο.»

* Βαρδακώστας Γεώργιος
Διευθυντής Μουσικού Σχολείου Κατερίνης