Η έκθεση αποτελείται από τρεις ενότητες. Στην πρώτη (Αίθουσα Κλειώ) εκτίθενται έργα είκοσι τεσσάρων (24) Ρουμάνων ζωγράφων, μελών καλλιτεχνικών επιμελητηρίων και πολιτιστικών συλλόγων από διάφορες πόλεις της Ρουμανίας, όπως τον Εικαστικό Σύλλογο I. D. Negulici του Πολιτιστικού Κέντρου Tudor Mușatescu της πόλης Câmpulung Muscel, τα τμήματα των πόλεων Bacau και Targu Jiu του Ρουμανικού Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών κ.ά. Στη δεύτερη ενότητα (Αίθουσα Ερατώ) εκτίθενται έργα του Gabriel Grama και στην τρίτη (Αίθουσα Θάλεια) έργα της Elena Murariu.
Η έκθεση, με την ποικίλα των έργων και των ζωγραφικών τάσεων, αποκαλύπτει το καλειδοσκοπικό τοπίο της σύγχρονης ρουμανικής τέχνης. Η Elena Murariu (1963), η οποία είναι γνωστή στην Ελλάδα και από παλαιότερες εκθέσεις της, σπούδασε Καλές Τέχνες στο Πανεπιστήμιο του Βουκουρεστίου και αποκατάσταση τοιχογραφιών στο ICCROM της Ρώμης. Η ζωγραφική της επικεντρώνεται στη δημιουργική αναζήτηση της παλιότερης αγιογραφικής παράδοσης της ρουμανικής τέχνης με ισχυρές αναφορές στη βυζαντινή ζωγραφική. Στην έκθεσή της στο Δίον με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Υψώνοντας τη σκάλα στον Θεό πάνω από τα Καρπάθια και τον Όλυμπο» η ζωγράφος, στο ίδιο τεχνοτροπικό κλίμα, αναζητά τις πνευματικές διασυνδέσεις ανάμεσα στα δύο εμβληματικά βουνά της Ελλάδας και της Ρουμανίας, τον Όλυμπο και τα Καρπάθια, ζωγραφίζοντας παράλληλους ιερούς τόπους και χαρακτηριστικούς αγίους των δύο περιοχών.
Ο Gabriel Grama (1976) σπούδασε ζωγραφική στο Ιάσιο και τα τελευταία δεκαέξι χρόνια εργάζεται στην Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικός εκπρόσωπος των νεότερων Ρουμάνων καλλιτεχνών, οι οποίοι δραστηριοποιούνται δυναμικά σε όλο τον κόσμο, αναζητώντας την καλλιτεχνική τους ταυτότητα στη ρουμανική παράδοση και στα σύγχρονα εικαστικά ρεύματα. Στα έργα που εκθέτει ο ζωγράφος στο Δίον με τον γενικό τίτλο «Without borders 12-15» μπορούμε να διακρίνουμε τις πολλαπλές καλλιτεχνικές του επιρροές, από το μοντερνισμό και την παράδοση της χώρας του, εμμένοντας στην αναπαράσταση που μεταμορφώνει με ρέουσες οργανικές φόρμες και πάλλουσα χρωματική παλέτα.
Η ποικιλία της σύγχρονης ρουμανικής τέχνης αποκαλύπτεται εντονότερα στους ζωγράφους της ομαδικής έκθεσης, πολλοί από τους οποίους είναι ιδιαίτερα γνωστοί στη χώρα τους αλλά και στο εξωτερικό. Η Mimi Revencu εμπνέεται από την πριμιτιβιστική τέχνη της βόρειας Αφρικής, της χώρας της, άλλων κι άλλων ευρωπαϊκών χωρών συνθέτοντας ένα πολύχρωμο εικαστικό παραμύθι. Ο Laurentiu Dimisca διαμορφώνει την καλλιτεχνική του προσωπικότητα στο πλαίσιο της Brut Art και Singular Art, με έμφαση στη συνειρμική γραφή, στην πλούσια χρωματική παλέτα, στα σύμβολα και στις καθαρές φόρμες. Η Gina Barnovschi οργανώνει πλούσιες συνθέσεις που παραπέμπουν σε εικονογραφήσεις παραμυθιών. Ο Mihai Coman, ο οποίος διδάσκει εκκλησιαστική ζωγραφική στο τμήμα Θεολογίας του Πανεπιστημίου του Βουκουρεστίου εμπνέεται από την αγιογραφική παράδοση της πατρίδας του. Η Maria Nedelcov (Beba) χρησιμοποιώντας ρευστές αφηρημένες και ελλειπτικές μορφές προβάλλει τον εσωτερικό, συναισθηματικό κόσμο της γυναίκας.
Ωστόσο ο θεατής περιηγούμενος στην έκθεση μπορεί να ανακαλύψει πολλές ακόμα ενδιαφέρουσες ζωγραφικές αφηγήσεις, οι οποίες παραπέμπουν στην παραδοσιακή τέχνη της Ρουμανίας και στις σύγχρονες διεθνείς ζωγραφικές τάσεις, με κοινό στοιχείο την εμμονή στη ζωγραφική του τελάρου και την αγάπη για τις αναπαραστατικές εικαστικές αξίες.
Την έκθεση επιμελείται ο Νικόλαος Γραίκος Δρ Ιστορίας της Τέχνης του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης και μέλος της καλλιτεχνικής επιτροπής του ΟΡ.ΦΕ.Ο. Η διοίκηση του Οργανισμού τον ευχαριστεί για την συμβολή του στην επιτυχία της έκθεσης.