ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΜΕ ΠΙΕΡΙΚΕΣ ΧΟΡΩΔΙΕΣ
Δύο διαφορετικοί κόσμοι, δύο διαφορετικές κουλτούρες, δύο ετεροειδείς μουσικές προσεγγίσεις συναντήθηκαν την Κυριακή 19 Μαρτίου 2017 στο MEDIO RHEIN ERFT του Bergheim της Κολωνίας στη Γερμανία.
Η Ελληνική θρησκευτική χορωδιακή μουσική της περιόδου της Μεγάλης Σαρακοστής συνάντησε την αντίστοιχή της της Δύσης. Οι χορωδίες της Εταιρίας Πιερικών Μελετών «Εστία Πιερίδων Μουσών Κατερίνης» και η Δημοτική Χορωδία Λιτοχώρου «Ιωάννης Σακελλαρίδης» συνεχίζοντας την πολύπλευρη και πολυσχιδή τους παρουσία στο χώρο του πολιτισμού, αποδέχτηκαν την πρόσκληση της χορωδίας St. Remigius Chor να συμμετάσχουν στην καθιερωμένη προπασχαλινή συναυλία της.
Στο πρώτο μέρος του προγράμματος οι δύο Πιερικές χορωδίες, συνοδεία συμφωνικής ορχήστρας και υπό τη διεύθυνση του Ευθύμιου Μαυρίδη παρουσίασαν τα έργα ελληνικής θρησκευτικής χορωδιακής μουσικής: «Ο Ακάθιστος Ύμνος» σε επεξεργασία του Χρήστου Λεοντή και «Ύμνοι Αγγέλων σε Ρυθμούς Ανθρώπων» του Σταύρου Κουγιουμτζή. Η εξαιρετική απόδοση των χορωδών, η εκφραστική εκτέλεση των μελισμάτων στο φωνητικό μέρος των σολίστ Γεωργίου Ανδρικόπουλου και Ζωής Ανδρικοπούλου, το παραδοσιακό χρώμα στο βιολί από τον νεαρό Ηλία Γκογκίδη, οι επαγγελματίες Γερμανοί μουσικοί της ορχήστρας, πειθαρχημένοι όλοι από την σίγουρη και αποφασιστική μπαγκέτα του μαέστρου Ευθύμιου Μαυρίδη μετουσίωσαν τους ήχους σε ύψιστα και βαθύτατα βιώματα. Το απαιτητικό κοινό, κάποιοι από αυτούς με δάκρυα στα μάτια, όρθιο καταχειροκρότησε και να ξανακάλεσε στην σκηνή τους Έλληνες εκτελεστές.
Στο ξεκίνημα του δευτέρου μέρους του προγράμματος έγινε μια σύντομη τελετή ανταλλαγής δώρων. Οι Έλληνες πρόσφεραν μια φορητή χειροποίητη εικόνα του Αγίου Ρεμιγίου (στον οποίο είναι αφιερωμένη η εκκλησία της ενορίας που κάλεσε τις χορωδίες) σε βυζαντινή τεχνοτροπία, ενώ οι Γερμανοί κομμάτι λίθου από τον καθεδρικό ναό της Κολωνίας (Koelner Dom). Ακολούθησε το μουσικό μέρος όπου οι δύο ελληνικές χορωδίες σε σύμπραξη με τις St. Remigius Chor και Gutenberg Chor υπό τη διεύθυνση του εξαιρετικού κάντορα Manfred Hettinger παρουσίασαν το ορατόριο του Γάλλου συνθέτη Theodore Dubois «Οι Επτά Λόγοι του Χριστού στο Σταυρό». Γερμανοί και Έλληνες χορωδοί, οι τρεις Γερμανοί σολίστες και η ορχήστρα με το εκκλησιαστικό όργανο καθοδηγούμενοι από το απόλυτα σίγουρο και στιβαρό χέρι του Manfred Hettinger «αφηγήθηκαν» με τον πιο γλαφυρό και δραματικό τρόπο και τόνο το Θείο δράμα επί του Σταυρού. Δικαίως το κοινό τους αντάμειψε με παρατεταμένο χειροκρότημα.
Η συναυλία έκλεισε με το «Χριστός ανέστη», το οποίο περισσότεροι από 100 Έλληνες και Γερμανοί χορωδοί έψαλλαν στα ελληνικά στην αυλαία της εκπληκτικής συναυλίας που πραγματοποιήθηκε στο Bergheim της Κολωνίας. Ως συνέχεια της ελληνογερμανικής μουσικής συνεργασίας έπεται το ρέκβιεμ του W.A. Mozart τον Μάρτιο του 2018 στην Κατερίνη.
Δύο διαφορετικοί κόσμοι, δύο διαφορετικές κουλτούρες, δύο ετεροειδείς μουσικές προσεγγίσεις συναντήθηκαν την Κυριακή 19 Μαρτίου 2017 στο MEDIO RHEIN ERFT του Bergheim της Κολωνίας στη Γερμανία.
Η Ελληνική θρησκευτική χορωδιακή μουσική της περιόδου της Μεγάλης Σαρακοστής συνάντησε την αντίστοιχή της της Δύσης. Οι χορωδίες της Εταιρίας Πιερικών Μελετών «Εστία Πιερίδων Μουσών Κατερίνης» και η Δημοτική Χορωδία Λιτοχώρου «Ιωάννης Σακελλαρίδης» συνεχίζοντας την πολύπλευρη και πολυσχιδή τους παρουσία στο χώρο του πολιτισμού, αποδέχτηκαν την πρόσκληση της χορωδίας St. Remigius Chor να συμμετάσχουν στην καθιερωμένη προπασχαλινή συναυλία της.
Στο πρώτο μέρος του προγράμματος οι δύο Πιερικές χορωδίες, συνοδεία συμφωνικής ορχήστρας και υπό τη διεύθυνση του Ευθύμιου Μαυρίδη παρουσίασαν τα έργα ελληνικής θρησκευτικής χορωδιακής μουσικής: «Ο Ακάθιστος Ύμνος» σε επεξεργασία του Χρήστου Λεοντή και «Ύμνοι Αγγέλων σε Ρυθμούς Ανθρώπων» του Σταύρου Κουγιουμτζή. Η εξαιρετική απόδοση των χορωδών, η εκφραστική εκτέλεση των μελισμάτων στο φωνητικό μέρος των σολίστ Γεωργίου Ανδρικόπουλου και Ζωής Ανδρικοπούλου, το παραδοσιακό χρώμα στο βιολί από τον νεαρό Ηλία Γκογκίδη, οι επαγγελματίες Γερμανοί μουσικοί της ορχήστρας, πειθαρχημένοι όλοι από την σίγουρη και αποφασιστική μπαγκέτα του μαέστρου Ευθύμιου Μαυρίδη μετουσίωσαν τους ήχους σε ύψιστα και βαθύτατα βιώματα. Το απαιτητικό κοινό, κάποιοι από αυτούς με δάκρυα στα μάτια, όρθιο καταχειροκρότησε και να ξανακάλεσε στην σκηνή τους Έλληνες εκτελεστές.
Στο ξεκίνημα του δευτέρου μέρους του προγράμματος έγινε μια σύντομη τελετή ανταλλαγής δώρων. Οι Έλληνες πρόσφεραν μια φορητή χειροποίητη εικόνα του Αγίου Ρεμιγίου (στον οποίο είναι αφιερωμένη η εκκλησία της ενορίας που κάλεσε τις χορωδίες) σε βυζαντινή τεχνοτροπία, ενώ οι Γερμανοί κομμάτι λίθου από τον καθεδρικό ναό της Κολωνίας (Koelner Dom). Ακολούθησε το μουσικό μέρος όπου οι δύο ελληνικές χορωδίες σε σύμπραξη με τις St. Remigius Chor και Gutenberg Chor υπό τη διεύθυνση του εξαιρετικού κάντορα Manfred Hettinger παρουσίασαν το ορατόριο του Γάλλου συνθέτη Theodore Dubois «Οι Επτά Λόγοι του Χριστού στο Σταυρό». Γερμανοί και Έλληνες χορωδοί, οι τρεις Γερμανοί σολίστες και η ορχήστρα με το εκκλησιαστικό όργανο καθοδηγούμενοι από το απόλυτα σίγουρο και στιβαρό χέρι του Manfred Hettinger «αφηγήθηκαν» με τον πιο γλαφυρό και δραματικό τρόπο και τόνο το Θείο δράμα επί του Σταυρού. Δικαίως το κοινό τους αντάμειψε με παρατεταμένο χειροκρότημα.
Η συναυλία έκλεισε με το «Χριστός ανέστη», το οποίο περισσότεροι από 100 Έλληνες και Γερμανοί χορωδοί έψαλλαν στα ελληνικά στην αυλαία της εκπληκτικής συναυλίας που πραγματοποιήθηκε στο Bergheim της Κολωνίας. Ως συνέχεια της ελληνογερμανικής μουσικής συνεργασίας έπεται το ρέκβιεμ του W.A. Mozart τον Μάρτιο του 2018 στην Κατερίνη.