Τη Δευτέρα 27-3-2017 πραγματοποιήθηκε η πέμπτη και τελευταία συνάντηση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας στο πλαίσιο του προγράμματος του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων (Σ.Σ.Ν.) της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας, του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης και του 2ου ΓΕ.Λ. Κατερίνης.
Το πρόγραμμα με τίτλο «Συναντήσεις Ομάδων Εκπαιδευτικών» αποσκοπούσε στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών στο πολυδιάστατο παιδαγωγικό έργο τους και ειδικότερα στον κοινωνικό και συμβουλευτικό ρόλο τους. Είχε την έγκριση του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και υποστηρίχτηκε από την Ψυχολόγο του Γ.Ν. Κατερίνης κ. Αγγελική Τσαβέλη και τον Υπεύθυνο του Σ.Σ.Ν. Πιερίας Δρ. Παιδαγωγικής κ. Αθανάσιο Χαρίση, ως εκπαιδευτές-εμψυχωτές.
Στη συνάντηση αυτή είχαμε την τιμή και τη χαρά να παραστούν και να χαιρετίσουν εγκάρδια τους/τις συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς ο Διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης κ. Ανέστης Μυστρίδης και ο Διευθυντής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας κ. Ιωάννης Καζταρίδης. Και οι δύο αξιολόγησαν ως πολύ εποικοδομητική τη συνεργασία της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπαίδευσης και του Γενικού Νοσοκομείου και προχώρησαν σε δέσμευση ότι θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν παρόμοιες δράσεις προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας γενικότερα. Μάλιστα, στη συνέχεια αναπάντεχα συμμετείχαν με αξιοζήλευτο τρόπο, κατά ομολογία όλων, στις ομάδες εστιασμένης συζήτησης (focus groups) που εφαρμόστηκαν στη συνάντηση. Η συμμετοχή και η αλληλεπίδραση με τους/τις εκπαιδευτικούς έδωσε το στίγμα για την ανάγκη συνεργασίας όλων στην αντιμετώπιση των προβλημάτων του λειτουργήματος των εκπαιδευτικών, στη στήριξη του έργου τους με συνεχή και στοχευμένη επιμόρφωση αλλά και στην ανάδειξη της προσφοράς τους.
Η θεματολογία της τελευταίας συνάντησης ήταν: Μαθητικό άγχος, κατάθλιψη, θέματα ψυχικής υγείας, εργασιακό άγχος και επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών λειτουργών. Μετά τη διαβούλευση για την επιλογή του θέματος, επιλέχθηκε η επαγγελματική εξουθένωση, όπως αυτή προκύπτει από την επίδραση παραγόντων που περιλαμβάνονταν στη θεματολογία της συνάντησης. Οι εκπαιδευτικοί με έντονη στοχαστική και κριτική διάθεση, μέσα από διεξοδικές σε βάθος και έκταση συζητήσεις, προσέγγισαν το θέμα από πολλές οπτικές γωνίες και με συνθετική και αναστοχαστική ικανότητα ανέδειξαν τη συνάντηση σε συνάντηση «κοινότητας μάθησης-έρευνας».
Τα θέματα των προηγούμενων συναντήσεων αφορούσαν:
− κρίση εφηβείας, διαπροσωπικές σχέσεις, έλλειψη πειθαρχίας στο σχολείο και στην οικογένεια, ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις ανθρωπιστικής κρίσης στους εφήβους και το σχολείο, ενδοοικογενειακή ή ενδοσχολική βία,
− ασθένειες μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών και σχολική ζωή, θάνατος σε μέλος της σχολικής κοινότητας ή σε μέλος της οικογένειάς μαθητών,
− κάπνισμα, αλκοόλ, εξαρτησιογόνες ουσίες, νέες μορφές εξαρτήσεων διαδίκτυο, cyber bullying,
− διαφορετικότητα στο σχολείο, μαθητές AΜEA, μετανάστες, πρόσφυγες.
Οι εκπαιδευτικοί από 25 διαφορετικά σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαπίστωσαν το πολυσύνθετο και πολυδιάστατο έργο των εκπαιδευτικων, την ποικιλομορφία και τις έντονες διαφοροποιήσεις με κριτήρια όπως ειδικότητα, επαγγελματική και βιολογική ηλικία, τύπος σχολείου, σύνθεση μαθητικού πληθυσμού, κοινωνική προέλευση, πολιτισμική ταυτότητα, οικογενειακή κατάσταση, βαθμίδα, τάξη, τόπο, χρόνο, ενδιαφέροντα και ανάγκες, περιρρέουσα κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα. Σ’ αυτό το έργο η Πολιτεία οφείλει να στέκεται αρωγός των εκπαιδευτικών και η κοινωνία να προασπίζει το κύρος που πρέπει να έχουν, ώστε να επιτελούν το έργο της αγωγής και μόρφωσης των παιδιών του τόπου σε χαλεπούς καιρούς για όλους μας ως κοινωνία.
Κλείνοντας το πρόγραμμα θα ήταν παράλειψη να μην ευχαριστήσουμε την Ψυχολόγο κ. Αγγελική Τσαβέλη, η οποία από το 2012 που ιδρύθηκε ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Πιερίας δεν έχει πάψει να στέκεται αρωγός και συνεργάτης σε ποικιλία προγραμμάτων του.
Φυσικά, θερμές ευχαριστίες οφείλουμε στο Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης κ. Ανέστη Μυστρίδη, που από την πρώτη στιγμή συγκατατέθηκε στην υλοποίηση αυτού του προγράμματος, προωθώντας ουσιαστικά τη συνεργασία Σ.Σ.Ν. και Γενικού Νοσοκομείου, καθώς και τη Διευθύντρια του 2ου ΓΕ.Λ. Κατερίνης κ. Δήμητρα Αναγνώστη για τη θερμή φιλοξενία στη βιβλιοθήκη του σχολείου.
Το πρόγραμμα με τίτλο «Συναντήσεις Ομάδων Εκπαιδευτικών» αποσκοπούσε στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών στο πολυδιάστατο παιδαγωγικό έργο τους και ειδικότερα στον κοινωνικό και συμβουλευτικό ρόλο τους. Είχε την έγκριση του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και υποστηρίχτηκε από την Ψυχολόγο του Γ.Ν. Κατερίνης κ. Αγγελική Τσαβέλη και τον Υπεύθυνο του Σ.Σ.Ν. Πιερίας Δρ. Παιδαγωγικής κ. Αθανάσιο Χαρίση, ως εκπαιδευτές-εμψυχωτές.
Στη συνάντηση αυτή είχαμε την τιμή και τη χαρά να παραστούν και να χαιρετίσουν εγκάρδια τους/τις συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς ο Διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης κ. Ανέστης Μυστρίδης και ο Διευθυντής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας κ. Ιωάννης Καζταρίδης. Και οι δύο αξιολόγησαν ως πολύ εποικοδομητική τη συνεργασία της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπαίδευσης και του Γενικού Νοσοκομείου και προχώρησαν σε δέσμευση ότι θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν παρόμοιες δράσεις προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας γενικότερα. Μάλιστα, στη συνέχεια αναπάντεχα συμμετείχαν με αξιοζήλευτο τρόπο, κατά ομολογία όλων, στις ομάδες εστιασμένης συζήτησης (focus groups) που εφαρμόστηκαν στη συνάντηση. Η συμμετοχή και η αλληλεπίδραση με τους/τις εκπαιδευτικούς έδωσε το στίγμα για την ανάγκη συνεργασίας όλων στην αντιμετώπιση των προβλημάτων του λειτουργήματος των εκπαιδευτικών, στη στήριξη του έργου τους με συνεχή και στοχευμένη επιμόρφωση αλλά και στην ανάδειξη της προσφοράς τους.
Η θεματολογία της τελευταίας συνάντησης ήταν: Μαθητικό άγχος, κατάθλιψη, θέματα ψυχικής υγείας, εργασιακό άγχος και επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών λειτουργών. Μετά τη διαβούλευση για την επιλογή του θέματος, επιλέχθηκε η επαγγελματική εξουθένωση, όπως αυτή προκύπτει από την επίδραση παραγόντων που περιλαμβάνονταν στη θεματολογία της συνάντησης. Οι εκπαιδευτικοί με έντονη στοχαστική και κριτική διάθεση, μέσα από διεξοδικές σε βάθος και έκταση συζητήσεις, προσέγγισαν το θέμα από πολλές οπτικές γωνίες και με συνθετική και αναστοχαστική ικανότητα ανέδειξαν τη συνάντηση σε συνάντηση «κοινότητας μάθησης-έρευνας».
Τα θέματα των προηγούμενων συναντήσεων αφορούσαν:
− κρίση εφηβείας, διαπροσωπικές σχέσεις, έλλειψη πειθαρχίας στο σχολείο και στην οικογένεια, ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις ανθρωπιστικής κρίσης στους εφήβους και το σχολείο, ενδοοικογενειακή ή ενδοσχολική βία,
− ασθένειες μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών και σχολική ζωή, θάνατος σε μέλος της σχολικής κοινότητας ή σε μέλος της οικογένειάς μαθητών,
− κάπνισμα, αλκοόλ, εξαρτησιογόνες ουσίες, νέες μορφές εξαρτήσεων διαδίκτυο, cyber bullying,
− διαφορετικότητα στο σχολείο, μαθητές AΜEA, μετανάστες, πρόσφυγες.
Οι εκπαιδευτικοί από 25 διαφορετικά σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαπίστωσαν το πολυσύνθετο και πολυδιάστατο έργο των εκπαιδευτικων, την ποικιλομορφία και τις έντονες διαφοροποιήσεις με κριτήρια όπως ειδικότητα, επαγγελματική και βιολογική ηλικία, τύπος σχολείου, σύνθεση μαθητικού πληθυσμού, κοινωνική προέλευση, πολιτισμική ταυτότητα, οικογενειακή κατάσταση, βαθμίδα, τάξη, τόπο, χρόνο, ενδιαφέροντα και ανάγκες, περιρρέουσα κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα. Σ’ αυτό το έργο η Πολιτεία οφείλει να στέκεται αρωγός των εκπαιδευτικών και η κοινωνία να προασπίζει το κύρος που πρέπει να έχουν, ώστε να επιτελούν το έργο της αγωγής και μόρφωσης των παιδιών του τόπου σε χαλεπούς καιρούς για όλους μας ως κοινωνία.
Κλείνοντας το πρόγραμμα θα ήταν παράλειψη να μην ευχαριστήσουμε την Ψυχολόγο κ. Αγγελική Τσαβέλη, η οποία από το 2012 που ιδρύθηκε ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Πιερίας δεν έχει πάψει να στέκεται αρωγός και συνεργάτης σε ποικιλία προγραμμάτων του.
Φυσικά, θερμές ευχαριστίες οφείλουμε στο Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης κ. Ανέστη Μυστρίδη, που από την πρώτη στιγμή συγκατατέθηκε στην υλοποίηση αυτού του προγράμματος, προωθώντας ουσιαστικά τη συνεργασία Σ.Σ.Ν. και Γενικού Νοσοκομείου, καθώς και τη Διευθύντρια του 2ου ΓΕ.Λ. Κατερίνης κ. Δήμητρα Αναγνώστη για τη θερμή φιλοξενία στη βιβλιοθήκη του σχολείου.