Τρίτη 18 Ιουλίου 2017

ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΡΤΑΣ -ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΩΜΑΤΙΑ

ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΡΤΑΣ -ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΩΜΑΤΙΑΑΝΑΦΟΡΑ Του Βουλευτή Πιερίας Κώστα Κουκοδήμου
Προς: 1.Υπουργείο Τουρισμού και 2.Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη

ΘΕΜΑ: ΕΛΕΓΧΟΙ ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΡΤΑΣ ΣΕ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΩΜΑΤΙΑ


Κύριοι Υπουργοί,

Ο Σύλλογος Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων Ν.Πόρων Πιερίας σε υπόμνημα που σας επισυνάπτεται επισημαίνουν το πρόβλημα που έχει προκληθεί από την εφαρμογή αστυνομικής διάταξης ελέγχων τουριστικών καταλυμάτων για το βιβλίο πόρτας και ενώ σύμφωνα με τη νομοθεσία καταργήθηκε η υποχρέωση τήρησης του για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών μεταξύ των οποίων τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια.

Παρακαλώ για τις ενέργειές σας

Ο Αναφέρων Βουλευτής
Κωνσταντίνος Γ.Κουκοδήμος


Επισυνάπτεται το υπόμνημα του Συλλόγου Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων Ν.Πόρων Πιερίας :


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΝΟΙΚ. ΔΩΜΑΤΙΩΝ- ΠΡΟΣ 
ΔΙΑΜ/ΤΩΝ Ν. ΠΟΡΩΝ ΠΙΕΡΙΑΣ
ΘΕΜΑ: Βιβλίο πόρτας.


1. Όπως ασφαλώς γνωρίζετε, με τον νόμο 4223/2013 (ΦΕΚ 287 Α), καταργείται η υποχρέωση παροχής ασφαλών πληροφοριών ( πρόσθετα βιβλία), για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών μεταξύ των οποίων τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια. Στην αιτιολογική έκθεση του νόμου, αναφέρεται ότι αυτό γίνεται στα πλαίσια της απλούστευσης των διαδικασιών και του περιορισμού της γραφειοκρατίας. Αυτό τονίζει με σαφήνεια και το υπουργείο τουρισμού, με το υπ’ ΑΠ 518 31.07.2014, έγγραφό του, στο οποίο εκτός των άλλων καλεί το υπουργείο προστασίας του πολίτη να ανακαλέσει άμεσα την εντολή ελέγχων και να υπάρχει στο μέλλον συνεργασία έτσι ώστε να αποσοβούνται ενέργειες που ταλαιπωρούν αδικαιολόγητα τους τουριστικούς επιχειρηματίες.

Περιέργως το υπουργείο τουρισμού με νέο απόλυτα τυπικό έγγραφό του, ΑΠ 34 06/05/2015 σπεύδει ασμένως να υιοθετήσει έγγραφο του υπουργείου δημόσιας τάξης και αναφέρει εμμέσως, ότι η αστυνομική διάταξη υπερισχύει του νόμου. Είναι προφανές ότι ο νέος αναπληρωτής ΓΓ του υπουργείου αγνοούσε την προηγούμενη θέση και πιάστηκε στον ύπνο.

Δικαιούμαστε ως υπερφορολογούμενοι πολίτες να γνωρίζουμε ποιοι είναι οι λόγοι που υπαγόρευσαν αυτή τη στροφή των 180 μοιρών. Επανερχόμαστε κι’ εμείς στο θέμα, αφού σε προηγούμενο έγγραφό μας δεν πήραμε απάντηση, από το υπουργείο, παρά μόνο μία τυπική την οποία θα σχολιάσουμε παρακάτω από την αστυνομία. Κύριε αναπληρωτή γενικέ γραμματέα του υπουργείου, κ. Ζαχαράτε, γνωρίζουμε βέβαια, ότι είναι υπερβολική η απαίτησή μας, να ασχοληθεί ολόκληρος αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας Υπουργείου με τον σύλλογο ενός χωριού, σας βεβαιώνουμε όμως ότι κοινωνοί της απάντησης σας, θα γίνουν οι δεκάδες χιλιάδες μέλη της ΣΕΤΚΕ, και μάλλον θα πρέπει να αφιερώσετε λίγο από τον πολύτιμο χρόνο σας και να μας απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα:

α) Ποιοι είναι οι λόγοι που σας οδήγησαν στην πλήρη στροφή και που ακριβώς έσφαλε το υπουργείο με την προηγούμενη θέση του;

β) Κατά τη γνώμη του υπουργείου επιτυγχάνεται ο στόχος του νομοθέτη, που όπως προαναφέραμε ήταν η απλούστευση και ο περιορισμός της γραφειοκρατίας;

γ) Πιστεύετε ότι ο νομοθέτης δεν γνώριζε την ύπαρξη αυτών των προγενέστερων αστυνομικών διατάξεων; Αν τις γνώριζε και ήθελε να παραμείνουν σε ισχύ, δεν θα είχε εισαγάγει κάποια εξαίρεση;

δ) Επείσθη το υπουργείο ότι η ύπαρξη του βιβλίου ενισχύει την ασφάλειά μας;

ε) Μήπως αυτό συνιστά αντιμεταρρύθμιση;

στ) Γιατί η αστυνομική διάταξη, δεν παρασύρεται από τον νόμο, αφού αντίκειται ευθέως σ’ αυτόν;

στ) Μήπως το γεγονός, ότι μπορεί η κάθε υπηρεσία να διατηρεί αποφάσεις της, που καταργούνται με νόμο, επειδή πιστεύει ότι συντρέχουν κατά την άποψή της, διάφοροι λόγοι, είναι η αιτία που η γραφειοκρατία δεν περιορίζεται, στην πράξη, παρά τις προσπάθειες των εκάστοτε κυβερνήσεων;

2. Το υπουργείο προστασίας του πολίτη, απάντησε σε προηγούμενο έγγραφό μας, με ένα απόλυτα τυποποιημένο και άρα τυπικό έγγραφο. Δεν απαντούσε επί της ουσίας. Προς διευκόλυνση σας πρόκειται για το έγγραφο με ΑΠ 1507/1/10-ζ.

Στην παράγραφο 2 αναφέρεσθε στο νόμο 4251/2014 που ορίζει ότι οι διευθυντές των ξενοδοχείων οφείλουν να ενημερώνουν την αστυνομική υπηρεσία για την άφιξη και την αναχώρηση πολιτών τρίτων χωρών που φιλοξενούν. Ο νόμος αυτός έχει σχέση με τη μεταναστευτική πολιτική και αντιλαμβάνεται ο καθένας που στοχεύει. Αν αφορούσε εξ’ άλλου όλους τους τουρίστες, τι θα χρειαζόταν το βιβλίο. Αυτός πιστεύουμε είναι ο λόγος και πολύ σωστά, που δεν απαιτήσατε ποτέ να σας ενημερώνουμε για τις χιλιάδες νόμιμων τουριστών που επισκέπτονται καθημερινά την περιοχή μας και τις εκατοντάδες χιλιάδες που επισκέπτονται καθημερινά τη χώρα.

Στην παράγραφο 3 λέτε επί λέξει ότι πραγματοποιήθηκε συνάντηση την 17/07/2014, στο Αρχηγείο για το εν λόγω θέμα, μεταξύ υψηλόβαθμων Αξιωματικών της Αστυνομίας και εκπροσώπου του Ξενοδοχειακού επιμελητηρίου. Στη συνάντηση αυτή αποσαφηνίσθηκε το ζήτημα της υποχρέωσης η μη τήρησης του βιβλίου, από τους υπεύθυνους τουριστικών καταλυμάτων και η εκπρόσωπος του επιμελητηρίου δεσμεύθηκε για την ενημέρωση των μελών τους, με σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα του επιμελητηρίου, η οποία πραγματοποιήθηκε. Σημειωτέον ότι εμείς δεν ανήκουμε στο επιμελητήριο αυτό, δεν βλέπουμε τις αναρτήσεις του και δεν μας εκπροσωπεί και δεν μας δεσμεύουν οι θέσεις του.

Συγγνώμη δηλαδή, για να μην ξεχάσουμε και τα λίγα Ελληνικά που ξέρουμε, τι αποσαφηνίσθηκε τελικά η τήρηση η μη του νόμου; Από αυτά που γράφετε, για προσέξτε το καλύτερα, εξάγεται ασφαλές συμπέρασμα; Από την εξέλιξη των πραγμάτων αντιλαμβανόμαστε τι αποσαφηνίσθηκε. Ποιο ήταν όμως το ασαφές σημείο του νόμου που υπαγόρευσε τη συνάντηση και είχε χρεία αποσαφήνισης. Για την αποσαφήνιση των νόμων, αρκεί μία συνάντηση υψηλόβαθμων Αξιωματικών και του Ξενοδοχειακού επιμελητηρίου; Είναι θεσμοθετημένο όργανο αποσαφήνισης αυτό; Γιατί σ’ αυτή τη συνάντηση δεν κλήθηκε ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, της ΣΕΤΚΕ και το Υπουργείο Τουρισμού; Το γεγονός ότι με μεταγενέστερο έγγραφό του στις 31/07/2014 το υπουργείο σας λέει να ανακαλέσετε άμεσα αυτά, να το ενημερώσετε σχετικά και να μην ταλαιπωρείτε αδικαιολόγητα τους τουριστικούς επιχειρηματίες, δεν σας ταρακούνησε καθόλου και δεν κατέστησε τη συνάντηση αυτή εν τοις πράγμασι, ως μη γενόμενη; Άλλο τώρα αν το υπουργείο ένα χρόνο μετά άλλαξε θέση. Ενημερώσατε σχετικά το υπουργείο; Ποια ήταν η απάντησή σας στο χρονικό διάστημα πού μεσολάβησε;

3. Συμβάλλει άραγε στην ασφάλειά μας αυτό το βιβλίο; Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, είμαστε έτοιμοι να τηρήσουμε πολλά ακόμη βιβλία, να γράφουμε όλη μέρα. Επειδή απ’ ότι συμπεραίνουμε από τις ανακοινώσεις της Αστυνομίας, τηρούνται στατιστικά στοιχεία, θα μπορούσατε να μας πείτε τα τελευταία 30 χρόνια, εδώ στην Πιερία πόσα αδικήματα εξιχνιάσθηκαν, εξ’ αιτίας της ύπαρξης του βιβλίου; Eμείς λέμε κανένα, εξ’ άλλου δεν το ζητούσε καθόλου η αστυνομία τα χρόνια αυτά. Απορίας άξιον είναι το γεγονός γιατί καθόσασταν το 1999 και το 2003 και γράφατε αυτές τις αστυνομικές διατάξεις, για τήρηση ενός βιβλίου το οποίο ούτως η άλλως υπήρχε αφού αποτελούσε βιβλίο του κώδικα φορολογικών στοιχείων.

4. Τις τελευταίες μέρες η τουριστική Πιερίας (ανέλαβε καινούργια Διοικητής) έχει αναστατώσει όλον τον κόσμο απαιτώντας την παράνομη τήρηση του βιβλίου. Όλη της η ενέργεια για τον τουρισμό αναλίσκεται σ’ αυτό. Καθημερινά επαγγελματίες του κλάδου τρέχουν στην Κατερίνη, για το πρόβλημα που τους προέκυψε, δεν αντέχουν άλλα πρόστιμα και επιρρίπτουν ευθύνες σ’ εμάς, επειδή τους είπαμε ακριβώς πως έχουν τα πράγματα η είχαν γνώση της θέσης του υπουργείου του 2014. Άλλοι το τηρούν αλλά τους καταλογίζονται παραβάσεις, επισημαίνοντάς τους ότι θα περάσουν πταισματοδικείο, θα φορτώσουμε δηλαδή άσκοπα και τη δικαιοσύνη με αρκετές χιλιάδες υποθέσεις, επειδή δεν είναι θεωρημένο. Γιατί άραγε θα πρέπει να είναι θεωρημένο; Τι διασφαλίζει αυτό; Εδώ η εφορία και δεν απαιτεί πλέον καμία θεώρηση, για να γίνει ευέλικτη η οικονομία και να μην έχει κατά το δυνατό επαφή ο πολίτης με τις υπηρεσίες. Μας γυρνάτε στη δεκαετία του 1980. Η πρόθεση του νομοθέτη να μειώσει τη γραφειοκρατία, έχει τελικά το αντίθετο αποτέλεσμα από το επιδιωκόμενο. Η γραφειοκρατία διογκώνεται.

Η τουριστική, την οποία τελευταία σπάνια βλέπουμε, δεν έχει ασχοληθεί ούτε κατ’ ελάχιστο, με τίποτα άλλο σχετικό με τον τουρισμό (περιβάλλον, παράνομα καταλύματα, άγρα πελατών κλπ), στους ελέγχους μας λέει ότι πρέπει να γράφουμε έναν από κάθε δωμάτιο. Μήπως θα έπρεπε να εκδώσετε μία αστυνομική διάταξη, να έχουμε ακόμη ένα βιβλίο, να το θεωρήσουμε βέβαια κι’ αυτό, στο οποίο θα γράφουμε τους υπόλοιπους; Αυτό θα συνέβαλλε έτι περισσότερο στην ασφάλειά μας, αφού αδίκημα μπορεί να διέπραξε ένας άλλος, από τους διαμένοντες και όχι ο αναγραφόμενος. Στο τέλος-τέλος ο ένοχος δεν θα γράψει ασφαλώς το δικό του όνομα. Είμαστε δυστυχώς και για γέλια και για κλάματα!

5. Υπάρχει πληροφορούμαστε και μία άλλη μεταγενέστερη άποψη του Υπουργείου Τουρισμού που λέει ότι λέει ότι η κατάργηση αφορά μόνο το πεδίο των φορολογικών υποχρεώσεων. Παρά το ότι δεν πάει να είναι μία άποψη, σας λέμε ότι οι νόμοι του κράτους αφορούν όλο το κράτος, άλλως εισάγεται εξαίρεση. Ας υποθέσουμε όμως ότι είναι έτσι κι’ ας υποθέσουμε ότι εισάγεται μία τροπολογία σ’ ένα νομοσχέδιο και το καταργεί και ως προς το πεδίο της Αστυνομίας. Βγαίνει, υποθετικά πάντα η Πυροσβεστική, εκδίδει μία διάταξη και λέει ότι εγώ το θέλω αυτό το βιβλίο για λόγους ασφαλείας, να βλέπω δηλαδή πόσοι μπαίνουν και πόσοι βγαίνουν και να προτείνω τα ανάλογα μέτρα πυροπροστασίας. Μα λέμε εμείς αυτό καταργήθηκε! Καταργήθηκε ως προς το πεδίο των φορολογικών υποχρεώσεων και της Αστυνομίας αντιτείνουν! Θα πρέπει τώρα να γίνει άλλος νόμος να καταργηθεί και στο νέο πεδίο! Τον παπά θα παίζουμετώρα! Να αφήσετε κατά μέρος τα πεδία, λέμε εμείς, και να εφαρμόσετε τις μεταρρυθμίσεις, μήπως δούμε καμιά καλύτερη μέρα.

6. Μετά απ’ αυτά σας παρακαλούμε να απαντήσετε στα ερωτήματα αυτά, καθώς και σ’ εκείνα που θέτουμε στο Υπουργείο Τουρισμού και σας αφορούν, τεκμηριώνοντας τις θέσεις σας κι’ όχι να μας πείτε απλά ότι η αστυνομική διάταξη είναι σε πλήρη ισχύ.

7. Ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού επιμελητηρίου, στον οποίο κοινοποιείται το παρόν να δώσει εξηγήσεις για το ποιος τον εξουσιοδότησε να εκπροσωπήσει εμάς αλλά και τους άλλους φορείς του τουρισμού (Υπουργείο, ΣΕΤΕ), γιατί δεν ζήτησε αναβολή της συνάντησης, προκειμένου να κληθούν και οι άλλοι φορείς, γιατί υποβάθμισε το θέμα στέλνοντας μία εκπρόσωπό του και τέλος τι οδηγίες της έδωσε πριν πάει εκεί.

8. Ο Πρόεδρος της ΣΕΤΚΕ, στον οποίο επίσης κοινοποιείται, να επανέλθει στο θέμα, διαμαρτυρόμενος για την μη κλήτευσή μας, στην περιβόητη άτυπη συνάντηση, θέτοντας ταυτόχρονα θέμα ακυρότητας, απαιτώντας τόσο από το Υπουργείο Τουρισμού όσο και από τη Αστυνομία απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτουμε και απασχολούν όλους τους επαγγελματίες του κλάδου. Ακόμη να εξετάσει την περίπτωση προσφυγής στη δικαιοσύνη, προκειμένου να αποφανθεί για το αυτονόητο δυστυχώς!


Ν. Πόροι 12 Ιουλ 2017

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΓΑΚΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΡΕΚΑΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ