H Κινηματογραφική Λέσχη Κατερίνης συνεχίζει τις προβολές της την Δευτέρα 29 Ιανουαρίου με την ταινία ‘Ο θάνατος του ιερού ελαφιού’. Οι προβολές γίνονται στις 19.00 και 21.30, στην αίθουσα 2 του κινηματογράφου Ευκαρπίδη.
Σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος (Ελλάδα)
Παίζουν: Κόλιν Φάρελ, Νικόλ Κίντμαν, Ράφι Κάσιντι
Ο Στίβεν είναι ένας διαπρεπής καρδιοχειρουργός, παντρεμένος με την Ανα, μία καταξιωμένη οφθαλμίατρο. Είναι ευκατάστατοι και ζουν ευτυχισμένοι με τα δύο τους παιδιά. O Στίβεν έχει αναπτύξει φιλική σχέση με τον Μάρτιν, ένα δεκαεξάχρονο αγόρι, ορφανό από πατέρα, το οποίο μοιάζει να έχει υπό την προστασία του. Τα πράγματα παίρνουν ολέθρια τροπή όταν ο γιατρός συστήνει τον Μάρτιν στην οικογένεια του, αναστατώνοντας τον κόσμο τους, ενώ ο ίδιος καλείται να επιλέξει ανάμεσα σε μια ασύλληπτη θυσία και τον κίνδυνο να χάσει τα πάντα. Ακόμη κι αν δεν το είχε κάνει σαφές, πάλι θα είχαμε αντιληφθεί ότι (και) αυτή η ταινία του Λάνθιμου μιλά για περισσότερα από όσα αντανακλά η επιφάνειά της. Η ενοχή, η εκδίκηση, η έννοια της ευθύνης, της θυσίας, η δυναμική της πυρηνικής οικογένειας, είναι αναμφίβολα οι βασικές θεματικές του φιλμ. Σε όλα αυτά ο Λάνθιμος προσθέτει το πικρό, σουρεαλιστικό χιούμορ στο οποίο μας έχει συνηθίσει.
Ο Λάνθιμος, ο Φιλίππου στο σενάριο, ο Θύμιος Μπακατάκης στη φωτογραφία και ο Γιώργος Μαυροψαρίδης στο μοντάζ συναποτελούν ένα άρρηκτα δεμένο, εμπνευσμένο ελληνικό κουαρτέτο με καλλιτεχνική στάμπα και ιδιαίτερη προσωπικότητα που καταφέρνει να ξεβολέψει και να αναδείξει πεπειραμένους ηθοποιούς, όπως η Κίντμαν και ο Φάρελ, τοποθετώντας τους σε μια ζώνη ερμηνειών που σπάνια συναντάμε σε αγγλόφωνες ταινίες. Βραβείο σεναρίου στις Κάνες για έναν σκληρό και σκοτεινό στοχασμό πάνω στην ανθρώπινη φύση, ο οποίος συνδυάζει ευφυώς τον Χάνεκε, τον Κιούμπρικ και τον Ευριπίδη.
Σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος (Ελλάδα)
Παίζουν: Κόλιν Φάρελ, Νικόλ Κίντμαν, Ράφι Κάσιντι
Ο Στίβεν είναι ένας διαπρεπής καρδιοχειρουργός, παντρεμένος με την Ανα, μία καταξιωμένη οφθαλμίατρο. Είναι ευκατάστατοι και ζουν ευτυχισμένοι με τα δύο τους παιδιά. O Στίβεν έχει αναπτύξει φιλική σχέση με τον Μάρτιν, ένα δεκαεξάχρονο αγόρι, ορφανό από πατέρα, το οποίο μοιάζει να έχει υπό την προστασία του. Τα πράγματα παίρνουν ολέθρια τροπή όταν ο γιατρός συστήνει τον Μάρτιν στην οικογένεια του, αναστατώνοντας τον κόσμο τους, ενώ ο ίδιος καλείται να επιλέξει ανάμεσα σε μια ασύλληπτη θυσία και τον κίνδυνο να χάσει τα πάντα. Ακόμη κι αν δεν το είχε κάνει σαφές, πάλι θα είχαμε αντιληφθεί ότι (και) αυτή η ταινία του Λάνθιμου μιλά για περισσότερα από όσα αντανακλά η επιφάνειά της. Η ενοχή, η εκδίκηση, η έννοια της ευθύνης, της θυσίας, η δυναμική της πυρηνικής οικογένειας, είναι αναμφίβολα οι βασικές θεματικές του φιλμ. Σε όλα αυτά ο Λάνθιμος προσθέτει το πικρό, σουρεαλιστικό χιούμορ στο οποίο μας έχει συνηθίσει.
Ο Λάνθιμος, ο Φιλίππου στο σενάριο, ο Θύμιος Μπακατάκης στη φωτογραφία και ο Γιώργος Μαυροψαρίδης στο μοντάζ συναποτελούν ένα άρρηκτα δεμένο, εμπνευσμένο ελληνικό κουαρτέτο με καλλιτεχνική στάμπα και ιδιαίτερη προσωπικότητα που καταφέρνει να ξεβολέψει και να αναδείξει πεπειραμένους ηθοποιούς, όπως η Κίντμαν και ο Φάρελ, τοποθετώντας τους σε μια ζώνη ερμηνειών που σπάνια συναντάμε σε αγγλόφωνες ταινίες. Βραβείο σεναρίου στις Κάνες για έναν σκληρό και σκοτεινό στοχασμό πάνω στην ανθρώπινη φύση, ο οποίος συνδυάζει ευφυώς τον Χάνεκε, τον Κιούμπρικ και τον Ευριπίδη.