Κυριακή, 18 Μαρτίου 2018

Ψηφίσματα της ΕΛΜΕ Πιερίας.

Θέμα: "Διαμαρτυρία για τους Καθηγητές Φ.Α" 

Η τελευταία κίνηση του Υπουργείου, σχετικά με την τοποθέτηση σε θέσεις Προϊσταμένων στη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής, δύο εκπαιδευτικών άλλων ειδικοτήτων (ΠΕ 70 & ΠΕ 05), πραγματικά ξεπέρασε κάθε φαντασία και βρήκε απροετοίμαστους ακόμη και τους πιο υποψιασμένους για ανατροπές, Πτυχιούχους Φυσικής Αγωγής. 


Τολμούμε να πούμε, ότι μετά τη σταθερά μεθοδευμένη υποβάθμιση της αξίας και του ρόλου του μαθήματος Φ.Α. στο σχολείο (με τη μείωση των ωρών Γυμναστικής σε όλες τις βαθμίδες, την ανάθεση του μαθήματος και σε δασκάλους, την κατάργηση των Γραφείων Φυσικής Αγωγής και των αθλητικών σχολείων, κ.ά.) η απόφαση αυτή αμφισβητεί ευθέως την αξία και το ρόλο, εν γένει, των Πτυχιούχων Φ.Α., ως προς την επιστημονικότητα και την κατάρτισή τους, καθώς και την ικανότητά τους για διοίκηση σε επίπεδο Προϊσταμένων Τμημάτων στις οργανικές μονάδες του Υπουργείου Παιδείας.

Γιατί, πώς αλλιώς εξηγείται η αδυναμία εξεύρεσης δύο (ανάμεσα σε χιλιάδες) ικανών αντιπροσώπων του κλάδου ΠΕ 11, ώστε να αναδεικνύουν, να στηρίζουν και να επιλύουν τα σοβαρά ζητήματα που προκύπτουν κάθε χρόνο στον τομέα της Φ.Α.. Με αυτόν τον τρόπο μηδενίζεται η εμπειρία των ¨ζυμωμένων¨ με τα γήπεδα παλιών συναδέλφων και η γνώση ¨φορτωμένη¨ με διδακτορικά, των νεότερων.

Θα πρέπει να γίνει απ΄ όλους αντιληπτό, ότι δεν είναι θεμιτό να ανατίθενται τέτοιοι ρόλοι, καθήκοντα και αρμοδιότητες, που απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις στο αντικείμενο και τις διαδικασίες λειτουργίας της Φ.Α., σε επιστήμονες άλλου κλάδου που σαφώς θα μπορούσαν να προσφέρουν τα μέγιστα στην ειδικότητά τους, ασφαλώς όμως, όχι σε κάτι που δεν κατέχουν.




Θέμα: "Σχετικά με το 30ωρο".



Το Πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε το προηγούμενο διάστημα από τη κυβέρνηση περιλαμβάνει, ανάμεσα σε άλλα αντιλαϊκά μέτρα και την εφαρμογή του μνημονίου στην Παιδεία με μέτρα όπως συγχωνεύσεις, αξιολόγηση καθώς και την παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο 8-2 ή 30 ώρες τη βδομάδα.

Η «αναδιατύπωση» του νόμου για το εργασιακό ωράριο διευρύνει τις διοικητικές- γραφειοκρατικές εργασίες, πέρα από αυτές που αναλάμβανε ο εκπαιδευτικός ως τώρα. Τον υποχρεώνει να συμμετέχει στις συνεδριάσεις για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, άρα να συμμετέχει στην αξιολόγηση του ίδιου και των συναδέλφων του και στις δομές στήριξης της σχολικής μονάδας, δηλ. την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας κ.λ.π.

Σε σχέση με την αύξηση ωραρίου , τονίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί παραμένουμε στο σχολείο τόσο όσο χρειάζεται για την εκπλήρωση του διδακτικού μας ωραρίου και των εξωδιδακτικών εργασιών που μας έχουν ανατεθεί από το σύλλογο διδασκόντων.

Έχουν περιέλθει στην αντίληψη μας ότι ορισμένοι διευθυντές σχολείων έχουν αρχίσει να πιέζουν τους συναδέλφους για την υποχρεωτική εφαρμογή του 30ωρου.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων, σε όλα τα σχολεία, να διαφυλάξουν με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο τα εργασιακά μας δικαιώματα.

 Κανείς/καμιά δεν είναι υποχρεωμένος/-η να κάθεται στο σχολείο πέραν του διδακτικού του ωραρίου, εφόσον ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν του έχει αναθέσει κάποια επιπλέον εξωδιδακτική εργασία. Ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει ήδη αναθέσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς όλες τις εξωδιδακτικές εργασίες και είναι το μόνο αρμόδιο όργανο για τον καθορισμό τους. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για νέες συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων με αυτό το θέμα αυτή τη στιγμή.

 Σε κάθε περίπτωση κανείς συνάδελφος δεν είναι υποχρεωμένος να παραμείνει επιπλέον ώρες στο σχολείο για εργασίες που σχετίζονται με την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση, υλοποιώντας την απόφαση για “αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης”.

 Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί έχουν την παιδαγωγική ευθύνη για την προετοιμασία των μαθημάτων της επόμενης ημέρας και τη διόρθωση των εργασιών/διαγωνισμάτων. Καμιά υπουργική απόφαση ή εγκύκλιος δεν μπορεί να επιβάλλει πώς και με ποιο τρόπο θα γίνεται αυτό. Πόσο μάλλον στο σημερινό σχολείο όπου μαστίζεται από την υποχρηματοδότηση και μόνο σύγχρονες υποδομές δεν έχει για να κάνει ο εκπαιδευτικός στοιχειωδώς τη δουλειά του.