Η ΠΟΠΣΜ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων), βάσει των σκοπών του καταστατικού της, ξεκίνησε μια συστηματική προσπάθεια καταγραφής της ιστορίας και της αυθεντικής λαϊκής παράδοσης (ήθη, έθιμα, χοροί, τραγούδια, φορεσιές, κλπ.), των Μακεδόνων Ελλήνων...
με τα όποια ιδιαίτερα τοπικά χαρακτηριστικά, γλωσσικά, εθιμικά, μουσικά, ενδυματολογικά- τα οποία σέβεται και υποστηρίζει- προκειμένου να τα διασώσει από τη λησμονιά του χρόνου και να τα προβάλει κατά τις εκδηλώσεις των μελών της.
Εκείνο που διαπιστώθηκε όμως κατά την καταγραφή των ως άνω, ήταν οι αλλοιώσεις και ξένες προσθήκες που επήλθαν στην ΑΫΛΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ, κυρίως στα ντόπια τραγούδια, στις φορεσιές, στη μουσική, στους χορούς, καθώς και στα κατά τόπους έθιμα της Μακεδονίας. Πέραν αυτών, ορισμένα μουσικά συγκροτήματα συμπεριέλαβαν στο ρεπερτόριο τους – και πέρασαν στην παράδοση αρκετών πολιτιστικών συλλόγων της Μακεδονίας- προπαγανδιστικά τραγούδια, εναρμονισμένα πλήρως με αυτά του βορείου κρατιδίου των Σκοπίων, με το περιεχόμενό τους να πλαστογραφεί την Ιστορία μας, να σφετερίζεται τα σύμβολα και τους Μακεδόνες Βασιλείς Φίλιππο και Αλέξανδρο, να εξυμνεί αυτονομιστές και Βουλγάρους κομιτατζήδες της περιόδου του Μακεδονικού Αγώνα, να προσπαθεί να αναβιώσει το εμφυλιοπολεμικό κλίμα της περιόδου 1946-1949 και τέλος να συντηρεί διεκδικητικές βλέψεις και ψευδοαλυτρωτισμό των Σλάβων επί των εδαφών μας. Απώτερος στόχος η δημιουργία τεχνητής μειονοτικής εθνότητας εντός της Ελλάδος, που προσδιορίζεται ως «Μακεδονική», που ομιλεί τη δήθεν «Μακεδονική» γλώσσα. Αυτός ήταν και συνεχίζει να είναι ο διακαής πόθος των (λιγοστών) αυτονομιστών «Μακεδόνων».
Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια η άγνοιά μας, η αδιαφορία μας, αλλά και η ενδοτικότητά μας, παραχώρησαν ζωτικό έδαφος στους προπαγανδιστές, οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία και διείσδυσαν στη μακεδονική ύπαιθρο, με το παραπλανητικό σύνθημα «Ελάτε να τραγουδήσουμε και να χορέψουμε στη Γλώσσα μας» (εννοώντας τη δήθεν «μακεδονική» Γλώσσα). Και αυτή τους η προτροπή έχει ιδιαίτερη απήχηση στα νέα παιδιά, που δεν γνωρίζουν τα τοπικά γλωσσικά ιδιώματα-τη δευτερεύουσα γλώσσα των προγόνων τους- υποκινούμενα όμως συναισθηματικά, χορεύουν και τραγουδούν Σκοπιανά και ανθελληνικά τραγούδια (κι όχι στη Γλώσσα των προγόνων τους). Είναι γεγονός επίσης ότι, περιφερόμενοι αυτονομιστές, αφενός μεν καλλιεργούν ένα κλίμα αντιπαράθεσης μεταξύ των εντοπίων Μακεδόνων και των προσφύγων (ποντίων, μικρασιατών κτλ) από τις αλησμόνητες πατρίδες, προκειμένου να απομονώσουν και να εγκλωβίσουν τους πρώτους, αφετέρου δε, απευθύνονται στο συναίσθημα των εντοπίων υπενθυμίζοντάς τους τη «μητρική» τους γλώσσα, που τείνει να χαθεί, καθώς και την απαγόρευσή της κατά την προπολεμική περίοδο.
Έχουν καταγραφεί περιπτώσεις εκδηλώσεων πολιτιστικών συλλόγων, όπου συμβαίνουν τα εξής λυπηρά και απαράδεκτα φαινόμενα: Ορισμένα από τα μέλη του ΔΣ (μυημένοι αυτονομιστές), συγκεκριμένα μουσικά συγκροτήματα και μια μικρή ομάδα των κατοίκων της περιοχής, έχουν προεπιλέξει τα προπαγανδιστικά τραγούδια που θα ακουστούν, ιδιαίτερα μετά τα μεσάνυχτα, που έχει καταναλωθεί και μεγάλη ποσότητα αλκοόλ. Και μαζί με τους εν λόγω μυημένους, συμμετέχουν και αρκετοί άλλοι ντόπιοι, με την ικανοποίηση ότι χορεύουν ακούγοντας τη «μητρική» τους «γλώσσα»-σλαβογενή κατά βάση, η οποία τείνει να μεταλλαχθεί στην καθομιλουμένη σκοπιανή τα τελευταία χρόνια – οπότε είναι και πιο επιεικείς ή και ενδοτικοί όταν αρχίζουν τα προπαγανδιστικά τραγούδια. Και κοντά σ’ αυτούς μπαίνουν στο χορό πολλοί από τους παρευρισκόμενους επισκέπτες, που δεν έχουν την παραμικρή ιδέα τι εκφράζουν τα λόγια των τραγουδιών. Τέλος υπάρχει και η μερίδα των επισήμων, άλλοι εκ των οποίων γνωρίζουν καλώς τι συμβαίνει και συμμετέχουν εν γνώσει τους για ψηφοθηρικούς λόγους και άλλοι εν αγνοία τους μόνο και μόνο για την προβολή τους. Όπου το κλίμα δεν είναι ιδιαίτερα πρόσφορο, παρεμβαίνουν οι λεγόμενοι «αβανταδόροι», οι οποίοι δίνουν παραγγελίες με χρήματα στις ορχήστρες, προκειμένου να χορέψουν προπαγανδιστικούς σκοπούς. Και βέβαια όλα αυτά, τραγούδια, παρατράγουδα και χοροί βιντεοσκοπούνται από τους επιτήδειους και εν συνεχεία προβάλλονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οπότε δημιουργούν και τις ανάλογες εντυπώσεις προς νομιμοποίηση της προπαγάνδας.
Προκειμένου να μην δημιουργηθούν δυσμενείς εντυπώσεις για ορισμένα χωριά, να σημειώσουμε ότι, η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων τους, είναι άνθρωποι νοικοκυραίοι, φιλήσυχοι, υπερήφανοι που είναι γηγενείς Μακεδόνες Έλληνες, που ενδιαφέρονται για τη διατήρηση των εθίμων και παραδόσεων των προγόνων τους, αποκρούοντας όμως κάθε προσπάθεια αλλοίωσης, παραχάραξης και σφετερισμού τους, από τους ελαχίστους υποκινητές αυτονομιστές.
*Τα παρακάτω στοιχεία έχουν δοθεί προς ενημέρωση σε ΟΛΟΥΣ τους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, καθώς και στην αίτηση ακύρωσης της «συμφωνίας» των Πρεσπών που καταθέσαμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας τον Ιούνιο του έτους 2018, ως ατράνταχτο στοιχείο για την καταπάτηση των δικαιωμάτων τον γηγενών αυτόχθονων Μακεδόνων.
Από τη μέχρι σήμερα καταγραφή τραγουδιών με προπαγανδιστικό περιεχόμενο προέκυψαν τα παρακάτω, τα οποία κατατάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες :
με τα όποια ιδιαίτερα τοπικά χαρακτηριστικά, γλωσσικά, εθιμικά, μουσικά, ενδυματολογικά- τα οποία σέβεται και υποστηρίζει- προκειμένου να τα διασώσει από τη λησμονιά του χρόνου και να τα προβάλει κατά τις εκδηλώσεις των μελών της.
Εκείνο που διαπιστώθηκε όμως κατά την καταγραφή των ως άνω, ήταν οι αλλοιώσεις και ξένες προσθήκες που επήλθαν στην ΑΫΛΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ, κυρίως στα ντόπια τραγούδια, στις φορεσιές, στη μουσική, στους χορούς, καθώς και στα κατά τόπους έθιμα της Μακεδονίας. Πέραν αυτών, ορισμένα μουσικά συγκροτήματα συμπεριέλαβαν στο ρεπερτόριο τους – και πέρασαν στην παράδοση αρκετών πολιτιστικών συλλόγων της Μακεδονίας- προπαγανδιστικά τραγούδια, εναρμονισμένα πλήρως με αυτά του βορείου κρατιδίου των Σκοπίων, με το περιεχόμενό τους να πλαστογραφεί την Ιστορία μας, να σφετερίζεται τα σύμβολα και τους Μακεδόνες Βασιλείς Φίλιππο και Αλέξανδρο, να εξυμνεί αυτονομιστές και Βουλγάρους κομιτατζήδες της περιόδου του Μακεδονικού Αγώνα, να προσπαθεί να αναβιώσει το εμφυλιοπολεμικό κλίμα της περιόδου 1946-1949 και τέλος να συντηρεί διεκδικητικές βλέψεις και ψευδοαλυτρωτισμό των Σλάβων επί των εδαφών μας. Απώτερος στόχος η δημιουργία τεχνητής μειονοτικής εθνότητας εντός της Ελλάδος, που προσδιορίζεται ως «Μακεδονική», που ομιλεί τη δήθεν «Μακεδονική» γλώσσα. Αυτός ήταν και συνεχίζει να είναι ο διακαής πόθος των (λιγοστών) αυτονομιστών «Μακεδόνων».
Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια η άγνοιά μας, η αδιαφορία μας, αλλά και η ενδοτικότητά μας, παραχώρησαν ζωτικό έδαφος στους προπαγανδιστές, οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία και διείσδυσαν στη μακεδονική ύπαιθρο, με το παραπλανητικό σύνθημα «Ελάτε να τραγουδήσουμε και να χορέψουμε στη Γλώσσα μας» (εννοώντας τη δήθεν «μακεδονική» Γλώσσα). Και αυτή τους η προτροπή έχει ιδιαίτερη απήχηση στα νέα παιδιά, που δεν γνωρίζουν τα τοπικά γλωσσικά ιδιώματα-τη δευτερεύουσα γλώσσα των προγόνων τους- υποκινούμενα όμως συναισθηματικά, χορεύουν και τραγουδούν Σκοπιανά και ανθελληνικά τραγούδια (κι όχι στη Γλώσσα των προγόνων τους). Είναι γεγονός επίσης ότι, περιφερόμενοι αυτονομιστές, αφενός μεν καλλιεργούν ένα κλίμα αντιπαράθεσης μεταξύ των εντοπίων Μακεδόνων και των προσφύγων (ποντίων, μικρασιατών κτλ) από τις αλησμόνητες πατρίδες, προκειμένου να απομονώσουν και να εγκλωβίσουν τους πρώτους, αφετέρου δε, απευθύνονται στο συναίσθημα των εντοπίων υπενθυμίζοντάς τους τη «μητρική» τους γλώσσα, που τείνει να χαθεί, καθώς και την απαγόρευσή της κατά την προπολεμική περίοδο.
Έχουν καταγραφεί περιπτώσεις εκδηλώσεων πολιτιστικών συλλόγων, όπου συμβαίνουν τα εξής λυπηρά και απαράδεκτα φαινόμενα: Ορισμένα από τα μέλη του ΔΣ (μυημένοι αυτονομιστές), συγκεκριμένα μουσικά συγκροτήματα και μια μικρή ομάδα των κατοίκων της περιοχής, έχουν προεπιλέξει τα προπαγανδιστικά τραγούδια που θα ακουστούν, ιδιαίτερα μετά τα μεσάνυχτα, που έχει καταναλωθεί και μεγάλη ποσότητα αλκοόλ. Και μαζί με τους εν λόγω μυημένους, συμμετέχουν και αρκετοί άλλοι ντόπιοι, με την ικανοποίηση ότι χορεύουν ακούγοντας τη «μητρική» τους «γλώσσα»-σλαβογενή κατά βάση, η οποία τείνει να μεταλλαχθεί στην καθομιλουμένη σκοπιανή τα τελευταία χρόνια – οπότε είναι και πιο επιεικείς ή και ενδοτικοί όταν αρχίζουν τα προπαγανδιστικά τραγούδια. Και κοντά σ’ αυτούς μπαίνουν στο χορό πολλοί από τους παρευρισκόμενους επισκέπτες, που δεν έχουν την παραμικρή ιδέα τι εκφράζουν τα λόγια των τραγουδιών. Τέλος υπάρχει και η μερίδα των επισήμων, άλλοι εκ των οποίων γνωρίζουν καλώς τι συμβαίνει και συμμετέχουν εν γνώσει τους για ψηφοθηρικούς λόγους και άλλοι εν αγνοία τους μόνο και μόνο για την προβολή τους. Όπου το κλίμα δεν είναι ιδιαίτερα πρόσφορο, παρεμβαίνουν οι λεγόμενοι «αβανταδόροι», οι οποίοι δίνουν παραγγελίες με χρήματα στις ορχήστρες, προκειμένου να χορέψουν προπαγανδιστικούς σκοπούς. Και βέβαια όλα αυτά, τραγούδια, παρατράγουδα και χοροί βιντεοσκοπούνται από τους επιτήδειους και εν συνεχεία προβάλλονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οπότε δημιουργούν και τις ανάλογες εντυπώσεις προς νομιμοποίηση της προπαγάνδας.
Προκειμένου να μην δημιουργηθούν δυσμενείς εντυπώσεις για ορισμένα χωριά, να σημειώσουμε ότι, η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων τους, είναι άνθρωποι νοικοκυραίοι, φιλήσυχοι, υπερήφανοι που είναι γηγενείς Μακεδόνες Έλληνες, που ενδιαφέρονται για τη διατήρηση των εθίμων και παραδόσεων των προγόνων τους, αποκρούοντας όμως κάθε προσπάθεια αλλοίωσης, παραχάραξης και σφετερισμού τους, από τους ελαχίστους υποκινητές αυτονομιστές.
*Τα παρακάτω στοιχεία έχουν δοθεί προς ενημέρωση σε ΟΛΟΥΣ τους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, καθώς και στην αίτηση ακύρωσης της «συμφωνίας» των Πρεσπών που καταθέσαμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας τον Ιούνιο του έτους 2018, ως ατράνταχτο στοιχείο για την καταπάτηση των δικαιωμάτων τον γηγενών αυτόχθονων Μακεδόνων.
Από τη μέχρι σήμερα καταγραφή τραγουδιών με προπαγανδιστικό περιεχόμενο προέκυψαν τα παρακάτω, τα οποία κατατάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες :
Διαβάστε αναλυτικά εδώ: http://www.popsm.gr