Η Ειδική Κατασταλτική Αντιτρομοκρατική Μονάδα (Ε.Κ.Α.Μ.) της Ελληνικής Αστυνομίας, συμμετείχε σε διασυνοριακή άσκηση λεωφορειοπειρατείας με την κωδική ονομασία «AΤLAS COMMON CHALLENGE 2018»...
που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Δικτύου «ATLAS» το διάστημα 9 έως 10 Οκτωβρίου 2018.
Στην άσκηση συμμετείχαν επίσης οι Αντιτρομοκρατικές Ειδικές Μονάδες της Βουλγαρίας (COBT), της Ρουμανίας (SIAS & BSIJ) και της Κύπρου (Ε.Α.Ο.), ενώ συνολικά στο σενάριο έλαβαν μέρος (100) στελέχη των Μονάδων και (200) περίπου αστυνομικοί άλλων υπηρεσιών.
Το σενάριο διήρκησε (21) ώρες και περιελάμβανε περιστατικό ομηρείας σε λεωφορείο στην ελληνική επικράτεια, διέλευση των συνόρων μέσω του τελωνείου του Προμαχώνα, με τη συνοδεία - παρακολούθηση ομάδων της Ε.Κ.Α.Μ., άφιξη σε πόλη της Βουλγαρίας όπου οι λεωφορειοπειρατές απαίτησαν λόγω βλάβης αντικατάσταση του λεωφορείου με δύο άλλα και τέλος άφιξη σε πόλη της Ρουμανίας, όπου πραγματοποιήθηκε επιτυχής επέμβαση των αστυνομικών δυνάμεων.
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν (6) ακόμη διασυνοριακές ασκήσεις ευρείας κλίμακας σε χώρες της Ευρώπης, με τη συμμετοχή όλων των Μονάδων - μελών του Δικτύου «ATLAS», χωρισμένες κατά ομάδες οι οποίες ανέλαβαν την υλοποίηση ενός αντίστοιχου σεναρίου (AIRPLANE HIJACKING SCENARIO, NAVAL SCENARIO, MASS HOSTAGE SCENARIO, METRO SCENARIO, CBRN SCENARIO, LAND SEA SCENARIO).
Επισημαίνεται ότι η Ε.Κ.Α.Μ. είχε αναλάβει τον ρόλο της συντονίστριας Μονάδας στην άσκηση της λεωφορειοπειρατείας και συμμετείχε με τη διάθεση (37) στελεχών της. Επιπρόσθετα στέλεχός της είχε οριστεί ως σύνδεσμος στο επιχειρησιακό κέντρο της Europol (OPS Room) στη Χάγη της Ολλανδίας, με σκοπό την άμεση ενημέρωση Ανώτατων Ευρωπαίων Αξιωματούχων.
που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Δικτύου «ATLAS» το διάστημα 9 έως 10 Οκτωβρίου 2018.
Στην άσκηση συμμετείχαν επίσης οι Αντιτρομοκρατικές Ειδικές Μονάδες της Βουλγαρίας (COBT), της Ρουμανίας (SIAS & BSIJ) και της Κύπρου (Ε.Α.Ο.), ενώ συνολικά στο σενάριο έλαβαν μέρος (100) στελέχη των Μονάδων και (200) περίπου αστυνομικοί άλλων υπηρεσιών.
Το σενάριο διήρκησε (21) ώρες και περιελάμβανε περιστατικό ομηρείας σε λεωφορείο στην ελληνική επικράτεια, διέλευση των συνόρων μέσω του τελωνείου του Προμαχώνα, με τη συνοδεία - παρακολούθηση ομάδων της Ε.Κ.Α.Μ., άφιξη σε πόλη της Βουλγαρίας όπου οι λεωφορειοπειρατές απαίτησαν λόγω βλάβης αντικατάσταση του λεωφορείου με δύο άλλα και τέλος άφιξη σε πόλη της Ρουμανίας, όπου πραγματοποιήθηκε επιτυχής επέμβαση των αστυνομικών δυνάμεων.
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν (6) ακόμη διασυνοριακές ασκήσεις ευρείας κλίμακας σε χώρες της Ευρώπης, με τη συμμετοχή όλων των Μονάδων - μελών του Δικτύου «ATLAS», χωρισμένες κατά ομάδες οι οποίες ανέλαβαν την υλοποίηση ενός αντίστοιχου σεναρίου (AIRPLANE HIJACKING SCENARIO, NAVAL SCENARIO, MASS HOSTAGE SCENARIO, METRO SCENARIO, CBRN SCENARIO, LAND SEA SCENARIO).
Επισημαίνεται ότι η Ε.Κ.Α.Μ. είχε αναλάβει τον ρόλο της συντονίστριας Μονάδας στην άσκηση της λεωφορειοπειρατείας και συμμετείχε με τη διάθεση (37) στελεχών της. Επιπρόσθετα στέλεχός της είχε οριστεί ως σύνδεσμος στο επιχειρησιακό κέντρο της Europol (OPS Room) στη Χάγη της Ολλανδίας, με σκοπό την άμεση ενημέρωση Ανώτατων Ευρωπαίων Αξιωματούχων.