Α΄ Μέρος
Σήμερα θα ξεκινούσαμε: Ο κορωνοϊός απ’ τον περασμένο Φλεβάρη μας κατσικώθηκε, μας τρόμαξε, μας τρομάζει…, με το αγωνιώδες ερώτημα για τον καθένα μας ως πότε άραγε; Και σ’ αυτή την κατάσταση από τη στιγμή που η «διεθνής κοινότητα αποφάσισε ότι η πανδημία του Κορωνοϊού (Covid – 19) δεν τελείωσε , η κυβέρνησή μας, της Ν.Δ. αποφάσισε να συντηρήσει το κλίμα της πανδημίας στην Ελλάδα, μη παίρνοντας όμως μέτρα για τη θωράκιση της υγείας των πολιτών, αλλά και χωρίς να θεωρηθεί υπόλογη στη συνείδηση του λαού.
Τι έκανε, τι κάνει η κυβέρνηση;
1) Προέβη σε γενικευμένα μαζικά τεστ σε υγιή πληθυσμό, για εντοπισμό ασυμπτωματικών φορέων, που βαπτίζονται κρούσματα. (Θέλουμε εδώ να διευκρινίσουμε – δεν είμαστε γιατροί – έχουμε τον ιό, που προσβάλει κάποιον, τότε αν αυτός ασθενήσει, δηλ. παρουσιάσει κλινικά αποτελέσματα, τότε είναι κρούσμα, διαφορετικά αυτός ο κάποιος, που έχει μεν μολυνθεί, αλλά δεν είναι άρρωστος είναι ασυμπτωματικός φορέας της μόλυνσης και δεν είναι κρούσμα.
2) Η πολιτική της Ν.Δ. επιμένει σε κατασταλτικά μέτρα « αντιμετώπισης» του κορωνοϊού (περιορισμοί μετακινήσεων, τήρηση αποστάσεων, καραντίνες περιορισμένης τοπικής ή χρονικής εμβέλειας, απαγόρευση εκδηλώσεων, όπου συγκεντρώνεται κόσμος, επιβολή προστίμων κλπ) συν στη γενικευμένη χρήση μάσκας σε εσωτερικούς, αλλά και σε εξωτερικούς κατά περίπτωση χώρους.
Με τον τρόπο αυτό, όλη η ευθύνη για την όποια ανησυχητική εικόνα παρατηρείται (ή κατασκευάζεται) για την εξέλιξη της πανδημίας στην Ελλάδα, αποδίδεται στους «ανεύθυνους» πολίτες, που δεν τηρούν σωστά τα «μέτρα». Σημαντικός αρωγός στην επιτυχία αυτού του «επιτελικού» σχεδίου της κυβέρνησης είναι τα ΜΜΕ, τα οποία πληρώθηκαν αδρά, για να διαδίδουν και να ενισχύουν τις κυβερνητικές επιλογές.
Θυμόμαστε στην αρχή της πανδημίας, όταν μας επιβλήθηκαν τα τότε περιοριστικά μέτρα η κυριαρχούσα δικαιολογία ήταν: Ο κορωνοϊός ήταν καινούργιος και «άγνωστος», ότι μας βρήκε απροετοίμαστους και ότι έπρεπε να καθυστερήσουμε την έξαρσή του, ώστε να κερδηθεί ο απαραίτητος χρόνος, για να προετοιμαστεί το σύστημα υγείας.
Κι από τότε πέρασαν ήδη έξι μήνες. Δε θα ’πρεπε αυτός ο «άγνωστος» ιός να γίνει πιο «γνωστός»; μια που ο χρόνος διατέθηκε; Στο χρονικό αυτό διάστημα δε θα ’πρεπε το δημόσιο σύστημα υγείας να έχει θωρακισθεί, ώστε να μπορεί να ικανοποιεί τις ανάγκες υγείας του ελληνικού λαού. Δυστυχώς τα νούμερα αυτό δείχνουν. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 τα κονδύλια για την υγεία στον προϋπολογισμό μειώθηκαν κατά 131 εκατ. (από 518 το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε 387 το αντίστοιχο του 2020). Όσο για τις προσλήψεις συνολικά σε όλα τα νοσοκομεία, κέντρα υγείας, και άλλες υπηρεσίες υγείας ήταν πολύ λιγότερες από 5.000 και οι περισσότερες αφορούν σε άλλες ειδικότητες και κατηγορίες προσωπικού κι όχι σε γιατρούς και νοσηλευτές. Προσλήφθηκαν μόλις 451 γιατροί. Και στο μεγάλο ποσοστό δεν προσλήφθηκαν ως μόνιμο προσωπικό, αλλά ως συμβασιούχοι
Κι έξι μήνες μετά έφτασε ο Σεπτέμβρης, καιρός για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία. Οι μαθητές μας έζησαν κι αυτοί την τραυματική εμπειρία του “lock down”, το κλείσιμο των σχολείων για δυο μήνες, την παταγώδη αποτυχία της πολυδιαφημισμένης «τηλεκπαίδευσης». Και μεσούσης της πανδημίας δεν πάρθηκαν μέτρα για την ασφαλή επιστροφή τους στα σχολεία. Καμία ενίσχυση των κτηριακών υποδομών δεν έγινε, καμία μέριμνα για πρόσληψη εκπαιδευτικών, ώστε να μπορεί να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στις αίθουσες – πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας – μέτρο που είναι σωστό και από επιδημιολογικής ( ελαττώνεται ο συγχρωτισμός) κι από παιδαγωγικής άποψης. Αντί για τα παραπάνω το Υπουργείο Παιδείας θεώρησε «σωτήριο» μέτρο την επιβολή χρήσης μάσκας σε όλες τις βαθμίδες ακόμα και στα νήπια, εναποθέτοντας την προστασία από τον «φονικό ιό» στην «ατομική ευθύνη» των 5χρονων.
Βέβαια αποτελεί ερώτημα, γιατί το Υπουργείο Παιδείας παραβαίνει ακόμα και τις οδηγίες του ΠΟΥ (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας), τον οποίο υποτίθεται, ότι ακολουθούμε και λέει βέβαια ο ΠΟΥ, ότι τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιούν τις μάσκες όπως και οι ενήλικες, μόνο από την ηλικία των 12 ετών και πάνω. Και συνιστάται η χρήση της μάσκας στα παιδιά μόνο, όταν υπάρχει έξαρση κρουσμάτων και δεν μπορούν να τηρηθούν αποστάσεις.
Επιπλέον η χρήση μάσκας από μαθητές και εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, δυσκολεύει την παιδαγωγική διαδικασία, γιατί τους στερεί ένα μεγάλο μέρος της μη λεκτικής επικοινωνία (εκφράσεις του προσώπου). Η μη λεκτική επικοινωνία είναι πολύ σημαντική για την κατανόηση του λόγου και των προθέσεων του ομιλητή, για τη διατήρηση της προσοχής του ακροατή και την ανάπτυξη σχέσης μεταξύ ατόμων. Άραγε η απόφαση επιβολής μάσκας στους μαθητές, που έχει προφανείς και αντιπαιδαγωγικές προεκτάσεις, μπορεί να λαμβάνεται ελαφρά τη καρδία;…
Ακόμη ο ίδιος ο ΠΟΥ (τον οποίο υποτίθεται ότι τον ακούμε) τονίζει ότι οι χώρες, που σκέφτονται να επιβάλουν ευρεία χρήση της μάσκας στον γενικό πληθυσμό, θα πρέπει πρώτα να πραγματοποιήσουν μελέτη εκτίμησης των κινδύνων, για να αποφασίσουν πού, πότε , από ποιους και ποιος τύπος μάσκας θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί. Κι ο καθένας θα ’λεγε, πότε ακριβώς έγινε μια τέτοια μελέτη στην Ελλάδα, προτού υποχρεωθούμε όλοι να φορούμε μάσκα σε δημόσιους χώρους και μάλιστα με απειλή προστίμου; Ποια μελέτη εκτίμησης κινδύνων οδήγησε στην απόφαση να υποχρεωθούν να φορούν μάσκα όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί επί 5-6 ώρες κάθε μέρα στο σχολείο, συν όλες τις άλλες ώρες εκτός σχολείου, που υποχρεούνται να την φορούν;
Φυσικά η κυβέρνησή δεν παύει να μας λέει, να ακούμε τους ειδικούς για την προστασία μας από τον εν λόγω ιό. Εδώ θα αναφέρουμε τις απόψεις ενός ειδικού του κ. Ν. Σύψα, καθηγητή παθολογικής φυσιολογίας στο ΕΚΠΑ, όπως ακούστηκαν στις 9/9/2020 στο παράθυρο του SKY, που συμμετέχει στον ΕΟΔΥ, μεριμνώντας για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.
2) Η πολιτική της Ν.Δ. επιμένει σε κατασταλτικά μέτρα « αντιμετώπισης» του κορωνοϊού (περιορισμοί μετακινήσεων, τήρηση αποστάσεων, καραντίνες περιορισμένης τοπικής ή χρονικής εμβέλειας, απαγόρευση εκδηλώσεων, όπου συγκεντρώνεται κόσμος, επιβολή προστίμων κλπ) συν στη γενικευμένη χρήση μάσκας σε εσωτερικούς, αλλά και σε εξωτερικούς κατά περίπτωση χώρους.
Με τον τρόπο αυτό, όλη η ευθύνη για την όποια ανησυχητική εικόνα παρατηρείται (ή κατασκευάζεται) για την εξέλιξη της πανδημίας στην Ελλάδα, αποδίδεται στους «ανεύθυνους» πολίτες, που δεν τηρούν σωστά τα «μέτρα». Σημαντικός αρωγός στην επιτυχία αυτού του «επιτελικού» σχεδίου της κυβέρνησης είναι τα ΜΜΕ, τα οποία πληρώθηκαν αδρά, για να διαδίδουν και να ενισχύουν τις κυβερνητικές επιλογές.
Θυμόμαστε στην αρχή της πανδημίας, όταν μας επιβλήθηκαν τα τότε περιοριστικά μέτρα η κυριαρχούσα δικαιολογία ήταν: Ο κορωνοϊός ήταν καινούργιος και «άγνωστος», ότι μας βρήκε απροετοίμαστους και ότι έπρεπε να καθυστερήσουμε την έξαρσή του, ώστε να κερδηθεί ο απαραίτητος χρόνος, για να προετοιμαστεί το σύστημα υγείας.
Κι από τότε πέρασαν ήδη έξι μήνες. Δε θα ’πρεπε αυτός ο «άγνωστος» ιός να γίνει πιο «γνωστός»; μια που ο χρόνος διατέθηκε; Στο χρονικό αυτό διάστημα δε θα ’πρεπε το δημόσιο σύστημα υγείας να έχει θωρακισθεί, ώστε να μπορεί να ικανοποιεί τις ανάγκες υγείας του ελληνικού λαού. Δυστυχώς τα νούμερα αυτό δείχνουν. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 τα κονδύλια για την υγεία στον προϋπολογισμό μειώθηκαν κατά 131 εκατ. (από 518 το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε 387 το αντίστοιχο του 2020). Όσο για τις προσλήψεις συνολικά σε όλα τα νοσοκομεία, κέντρα υγείας, και άλλες υπηρεσίες υγείας ήταν πολύ λιγότερες από 5.000 και οι περισσότερες αφορούν σε άλλες ειδικότητες και κατηγορίες προσωπικού κι όχι σε γιατρούς και νοσηλευτές. Προσλήφθηκαν μόλις 451 γιατροί. Και στο μεγάλο ποσοστό δεν προσλήφθηκαν ως μόνιμο προσωπικό, αλλά ως συμβασιούχοι
Κι έξι μήνες μετά έφτασε ο Σεπτέμβρης, καιρός για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία. Οι μαθητές μας έζησαν κι αυτοί την τραυματική εμπειρία του “lock down”, το κλείσιμο των σχολείων για δυο μήνες, την παταγώδη αποτυχία της πολυδιαφημισμένης «τηλεκπαίδευσης». Και μεσούσης της πανδημίας δεν πάρθηκαν μέτρα για την ασφαλή επιστροφή τους στα σχολεία. Καμία ενίσχυση των κτηριακών υποδομών δεν έγινε, καμία μέριμνα για πρόσληψη εκπαιδευτικών, ώστε να μπορεί να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στις αίθουσες – πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας – μέτρο που είναι σωστό και από επιδημιολογικής ( ελαττώνεται ο συγχρωτισμός) κι από παιδαγωγικής άποψης. Αντί για τα παραπάνω το Υπουργείο Παιδείας θεώρησε «σωτήριο» μέτρο την επιβολή χρήσης μάσκας σε όλες τις βαθμίδες ακόμα και στα νήπια, εναποθέτοντας την προστασία από τον «φονικό ιό» στην «ατομική ευθύνη» των 5χρονων.
Βέβαια αποτελεί ερώτημα, γιατί το Υπουργείο Παιδείας παραβαίνει ακόμα και τις οδηγίες του ΠΟΥ (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας), τον οποίο υποτίθεται, ότι ακολουθούμε και λέει βέβαια ο ΠΟΥ, ότι τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιούν τις μάσκες όπως και οι ενήλικες, μόνο από την ηλικία των 12 ετών και πάνω. Και συνιστάται η χρήση της μάσκας στα παιδιά μόνο, όταν υπάρχει έξαρση κρουσμάτων και δεν μπορούν να τηρηθούν αποστάσεις.
Επιπλέον η χρήση μάσκας από μαθητές και εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, δυσκολεύει την παιδαγωγική διαδικασία, γιατί τους στερεί ένα μεγάλο μέρος της μη λεκτικής επικοινωνία (εκφράσεις του προσώπου). Η μη λεκτική επικοινωνία είναι πολύ σημαντική για την κατανόηση του λόγου και των προθέσεων του ομιλητή, για τη διατήρηση της προσοχής του ακροατή και την ανάπτυξη σχέσης μεταξύ ατόμων. Άραγε η απόφαση επιβολής μάσκας στους μαθητές, που έχει προφανείς και αντιπαιδαγωγικές προεκτάσεις, μπορεί να λαμβάνεται ελαφρά τη καρδία;…
Ακόμη ο ίδιος ο ΠΟΥ (τον οποίο υποτίθεται ότι τον ακούμε) τονίζει ότι οι χώρες, που σκέφτονται να επιβάλουν ευρεία χρήση της μάσκας στον γενικό πληθυσμό, θα πρέπει πρώτα να πραγματοποιήσουν μελέτη εκτίμησης των κινδύνων, για να αποφασίσουν πού, πότε , από ποιους και ποιος τύπος μάσκας θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί. Κι ο καθένας θα ’λεγε, πότε ακριβώς έγινε μια τέτοια μελέτη στην Ελλάδα, προτού υποχρεωθούμε όλοι να φορούμε μάσκα σε δημόσιους χώρους και μάλιστα με απειλή προστίμου; Ποια μελέτη εκτίμησης κινδύνων οδήγησε στην απόφαση να υποχρεωθούν να φορούν μάσκα όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί επί 5-6 ώρες κάθε μέρα στο σχολείο, συν όλες τις άλλες ώρες εκτός σχολείου, που υποχρεούνται να την φορούν;
Φυσικά η κυβέρνησή δεν παύει να μας λέει, να ακούμε τους ειδικούς για την προστασία μας από τον εν λόγω ιό. Εδώ θα αναφέρουμε τις απόψεις ενός ειδικού του κ. Ν. Σύψα, καθηγητή παθολογικής φυσιολογίας στο ΕΚΠΑ, όπως ακούστηκαν στις 9/9/2020 στο παράθυρο του SKY, που συμμετέχει στον ΕΟΔΥ, μεριμνώντας για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.
Επιγραμματικά, να τι μας είπε:
1) Η πανδημία έχει τελειώσει
2)Όσοι αμφισβητούν την πανδημία αμφισβητούν την επιστήμη
3) Όσοι αμφισβητούν τα μέτρα είναι εγκληματίες
4)Τα παιδιά δεν μεταδίδουν τον ιό, αλλά μην τα αγκαλιάζετε,
5) Τα παιδιά και ειδικά τα παιδιά του Δημοτικού… πρώτον μολύνονται δυσκολότερα και δεύτερον περνάνε τον ιό στους ενήλικες επίσης δυσκολότερα. Ειλικρινά αν ακούμε τέτοιες αντιφατικές απόψεις από ανθρώπους, που το επιστημονικό κύρος τους είναι αναμφισβήτητο, πως να μη δούμε με σκεπτικισμό τα όσα υπερβολικά λέγονται για τον Covid 19
Πιστεύουμε, ότι ο οποιοσδήποτε νομοταγής πολίτης μπορεί να απαιτήσει να δοθούν άμεσα στη δημοσιότητα τα πρακτικά της επιτροπής των λοιμοξιολόγων, που δίνει συμβουλές στην κυβέρνηση.
Και θα αναφέρουμε και κάτι ακόμα για τη μάσκα, που μάλλον δεν είναι ευρέως γνωστό. Οι βιομηχανίες, που φτιάχνουν, όχι σαν αυτές που τώρα φτιάχνουν μασκούλες για την «αρπαχτή», μιλάμε για τις μεγάλες βιομηχανίες, που φτιάχνουν εδώ και χρόνια με προδιαγραφές μάσκες. Εκεί θα δείτε ότι αυτή η μάσκα έχει προδιαγραφές αντιμετώπισης βακτηριακού φορτίου και όχι φορτίου ιών. Με άλλα λόγια ακόμα και η με προδιαγραφές μάσκα κατασκευάζεται για τα βακτήρια (τα μικρόβια χωρίζονται σε βακτήρια και σε ιούς – έτσι διάβασα -) κι όχι για τους ιούς, γιατί η πλέξη της μάσκας δεν είναι ικανή να αντιμετωπίσει τους ιούς. Γι’ αυτό οι μάσκες, για να αντιμετωπίζονται οι ιοί, φτιάχνονται αεροστεγώς στο πρόσωπο και με φίλτρα. Επομένως μας πουλάνε παραμύθι για τις μάσκες και τα κανάλια και όλοι τους;…
Θεωρούμε σημαντικό να παραθέσουμε το επιμύθιο άρθρου της Δρ. Διεθνούς Δικαίου της κ. Κέρης Π. Μαυρομάτη σχετικά με την υποχρεωτική χρήση της μάσκας στο σχολείο.
Πιστεύουμε, ότι ο οποιοσδήποτε νομοταγής πολίτης μπορεί να απαιτήσει να δοθούν άμεσα στη δημοσιότητα τα πρακτικά της επιτροπής των λοιμοξιολόγων, που δίνει συμβουλές στην κυβέρνηση.
Και θα αναφέρουμε και κάτι ακόμα για τη μάσκα, που μάλλον δεν είναι ευρέως γνωστό. Οι βιομηχανίες, που φτιάχνουν, όχι σαν αυτές που τώρα φτιάχνουν μασκούλες για την «αρπαχτή», μιλάμε για τις μεγάλες βιομηχανίες, που φτιάχνουν εδώ και χρόνια με προδιαγραφές μάσκες. Εκεί θα δείτε ότι αυτή η μάσκα έχει προδιαγραφές αντιμετώπισης βακτηριακού φορτίου και όχι φορτίου ιών. Με άλλα λόγια ακόμα και η με προδιαγραφές μάσκα κατασκευάζεται για τα βακτήρια (τα μικρόβια χωρίζονται σε βακτήρια και σε ιούς – έτσι διάβασα -) κι όχι για τους ιούς, γιατί η πλέξη της μάσκας δεν είναι ικανή να αντιμετωπίσει τους ιούς. Γι’ αυτό οι μάσκες, για να αντιμετωπίζονται οι ιοί, φτιάχνονται αεροστεγώς στο πρόσωπο και με φίλτρα. Επομένως μας πουλάνε παραμύθι για τις μάσκες και τα κανάλια και όλοι τους;…
Θεωρούμε σημαντικό να παραθέσουμε το επιμύθιο άρθρου της Δρ. Διεθνούς Δικαίου της κ. Κέρης Π. Μαυρομάτη σχετικά με την υποχρεωτική χρήση της μάσκας στο σχολείο.
Να τι λέει: «Γι’ αυτό σας δηλώνω ότι έχω νόμιμη και ηθική υποχρέωση και δικαίωμα κατά το ελληνικό Σύνταγμα, το ελληνικό Ποινικό και Οικογενειακό Δίκαιο, τη Διεθνή Σύμβαση για τα δικαιώματα του και την Οικουμενική Διακήρυξη Δικαιωμάτων του ανθρώπου:
1) να προστατεύσω τα δικαιώματα και το συμφέρον του παιδιού μου από οποαδήποτε προσβολή τους, εφαρμόζοντας το ελληνικό σύνταγμα και τους διεθνείς κανόνες της Σύμβασης για τα δικαιώματα του παιδιού, που υπερισχύουν όλων των αντίθετων εθνικών διατάξεων των σχετικών με την υποχρεωτική χρήση της μάσκας στο σχολείο.
2) να μην υποβάλλω το παιδί μου σε αυτοβλάβη ή αυτοδιακινδύνευση της υγείας του, από την υποχρεωτική χρήση της μάσκας στο σχολείο.
3) Να προστατεύσω το παι δί μου από κάθε σωματική βλάβη, απλή ή επικίνδυνη ή βαριά και να μην εκθέσω το παιδί μου σε βραχυπρόθεσμη, μεσοπρόθεσμη, μακροπρόθεσμη διακινδύνευση της σωματικής και ψυχικής του υγείας , από υποχρεωτική μασκοφορία».
Κατερίνη 16/10/2020
* Ο Γιώργος Βαζάκας είναι μέλος του Ε.ΠΑ.Μ.
Mail: vazakas1954@gmail.com
Κατερίνη 16/10/2020
* Ο Γιώργος Βαζάκας είναι μέλος του Ε.ΠΑ.Μ.
Mail: vazakas1954@gmail.com