Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, οι πολίτες της Κατερίνης και πολλών Ελληνικών πόλεων αντιμετώπισαν μια μεγάλη αλλαγή στις συνήθειες τους...
διότι δημιουργήθηκαν οι πεζόδρομοι, οι οποίοι έδωσαν πνοή στο κέντρο των πόλεων και ταυτόχρονα ανάγκασαν τους οδηγούς των αυτοκινήτων να χρησιμοποιούν καινούργιες διαδρομές εντός του αστικού ιστού.
Η καινοτομία αυτή είχε ως στόχο την αξιοποίηση των κεντρικών οδών, ώστε οι πολίτες να επισκέπτονται τα καταστήματα για αγορές αγαθών - να περπατούν ανέμελα με τα παιδιά τους και να αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους απολαμβάνοντας ένα καφέ στις πολυάριθμες καφετέριες.
Θλίβομαι όμως διότι στην όμορφη πόλη μας αποδεικνύουμε με την συμπεριφορά μας ότι δεν είμαστε νομοταγείς, αλλά απείθαρχοι - έχουμε έλλειψη σεβασμού προς τους συνανθρώπους μας, ενώ επικρατεί ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑΣ.
Συγκεκριμένα θα ήθελα να αναφερθώ σε περιπτώσεις που σύμφωνα με την κείμενη Νομοθεσία πρέπει να παρεμβαίνουν οι αστυνομικοί, δίχως να απαιτείται καταγγελία:
1. Στους πεζόδρομους (κυρίως στην οδό Μεγ. Αλεξάνδρου) κυκλοφορούν καθ’ όλην την διάρκεια της ημέρας δίκυκλα και ποδήλατα (ιδιαίτερα επικίνδυνα είναι τα ηλεκτρικά που είναι αθόρυβα), οι οδηγοί των οποίων αναπτύσσουν συχνά υπερβολική ταχύτητα, ενώ απαγορεύεται ρητώς από την νομοθεσία η κυκλοφορία τροχοφόρων. Επειδή μεταξύ των πεζών υπάρχουν και αμέριμνα μικρά παιδιά, υπάρχει κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος από ασυνείδητο ποδηλάτη.
2. Οι κεντρικές οδικές αρτηρίες έχουν μετατραπεί σε χώρους στάθμευσης οχημάτων, ενώ υπάρχουν ενδεικτικές απαγορευτικές πινακίδες που ειδοποιούν μάλιστα για την επιβολή χρηματικού προστίμου και αφαίρεσης των πινακίδων κυκλοφορίας. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται και στα πεπλατυσμένα πεζοδρόμια, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται οι πεζοί να κατέλθουν στο οδόστρωμα κινδυνεύοντας να παρασυρθούν από διερχόμενο όχημα.
3. Στην πόλη μας, εν αντιθέσει με άλλες πρωτεύουσες Νομών (Βέροια - Βόλος - Καβάλα κ.α.) υπάρχουν πολλοί οδηγοί, οι οποίοι δεν σέβονται τους πεζούς που διέρχονται τις διαβάσεις.
4. Το κόσμημα της Κατερίνης, το πανέμορφο Δημοτικό Πάρκο, αποτελεί ιδανικό χώρο για περίπατο ή ακόμη και για άσκηση. Ακόμη και στον χώρο αυτόν είναι συνήθης η κυκλοφορία μοτοποδηλάτων και σε περίπτωση παρατήρησης υπάρχει αγενής - αυθάδης και υβριστική αντιμετώπιση από τους παράνομους και ασυνείδητους εποχούμενους.
--------------------
* Ο κ. Απόστολος Ζέρβας είναι συνταξιούχος Παιδίατρος, σπούδασε Ιατρική στο ΑΠΘ, διετέλεσε επιστημονικός συνεργάτης της Παιδιατρικής Κλινικής του ΑΧΕΠΑ επί 7ετία και Σύμβουλος στο Υπουργείο Υγείας την περίοδο 2004 - 2009 επί Κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή.