Τι σημαίνει "ανωτέρα βία"; Άργησα να ξυπνήσω; Δεν χτύπησε το ξυπνητήρι; Έπινα καφέ ή έτρωγα μπουγάτσα έξω από το σχολείο;
Τι θα υποθέσει ο συνεπής μαθητής που δεν κάνει απουσίες; Ότι επιβραβεύεται η κοπάνα και η αδιαφορία; Τι θα υποθέσουν οι γονείς των συνεπών μαθητών, όταν όλη την χρονιά μάλλιασε η γλώσσα τους να πείσουν τα παιδιά τους να μην κάνουν απουσίες; Ότι πιάστηκαν κορόιδα; Και τι μήνυμα στέλνεται στους κοπανατζήδες μαθητές; Ότι μη πατώντας το πόδι τους στο σχολείο θα προάγονται από την μία τάξη στην άλλη;
Γιατί η εγκύκλιος του υπ. Παιδείας είναι ασαφής και αόριστη. Ποιος θα κρίνει ποιοι είναι οι λόγοι "ανωτέρας βίας"; Αν θα πάει ο γονιός του κοπανατζή μαθητή στο σχολείο και προφασιστεί δεκάδες λόγους απουσίας του κανακάρη του, ποιος θα κρίνει αν όντως λέει την αλήθεια; Και ποιος θα του πει όχι;
Η Εκπαίδευση στα σχολεία μας είναι άρρωστη και χρόνο με το χρόνο χειροτερεύει. Τα μηνύματα που στέλνονται σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές είναι σε λάθος κατεύθυνση. Αλλά δεν νοιάζει κανέναν. Γιατί βολεύονται όλοι. Οι ασυνεπείς μαθητές, οι αδιάφοροι γονείς, αλλά και οι εκπαιδευτικοί. Αυτό είναι το πρόβλημα γενικά της ελληνικής κοινωνίας, ότι όλοι με κάποιο τρόπο βολεύονται και κανείς δεν ενδιαφέρεται για το αύριο και για το καλό της πατρίδας.
* Το όριο των 114 απουσιών είναι όντως μικρό, από τη στιγμή που δικαιολογούνται απουσίες μόνο για κορονοϊό ή για εισαγωγή σε δημόσιο νοσοκομείο. Ή θα πρέπει να υπάρχει μια μεγαλύτερη ευελιξία τουλάχιστον στις απουσίες για ιατρικούς λόγους ή θα πρέπει το όριο των απουσιών να αυξηθεί. Το να έρχεται κάθε χρονιά και στο τέλος της σχολικής χρονιάς το υπ. Παιδείας να βγάζει τέτοιου είδους εγκυκλίους καταφέρνει μόνο ένα πράγμα: Να γελοιοποιείται το ίδιο, οι εκπαιδευτικοί και φυσικά η Εκπαίδευση στην πατρίδα μας.