Βιώνουμε μια εποχή πρωτόγνωρης έκρηξης στα «Μέσα Επικοινωνίας», με internet και με social media, κινητά, με sms, e-mails και instagram, αλλά το κλασικά γοητευτικό μέσο προσωπικής επικοινωνίας με απώτερο στόχο τη ρομαντική προσέγγιση των δύο φύλων μπορεί πλέον να χαρακτηρισθεί ως «αγαθό σε ανεπάρκεια».
Το σημερινό μου άρθρο το απευθύνω, Αριστοφανικά στα «Παιδιά» όχι μόνο εφήβους, νέους και νέες αλλά όλων των ηλικιών που κρατούν στο χέρι τους το λιγότερο ή περισσότερο ακριβό κινητό.
Είμαι σίγουρος ότι έχετε ήδη διαπιστώσει αυτοπροσώπως, φίλες και φίλοι αναγνώστες, ότι η πάλαι ποτέ κραταιά και πάντα γοητευτική «τέχνη του φλερτ» οδεύει προς πλήρη αφανισμό. Πριν αρχίσετε, όμως, τις ενστάσεις και τις κάθε λογής αιτιολογίες και ερμηνείες του φαινομένου, θα σας προλάβω…
Όχι, δεν θα το «χρεώσω» και αυτό το κοινωνιολογικό και ψυχολογικό φαινόμενο στη γνωστή μας τρόικα ούτε στο οικονομικό δράμα της ακρίβειας που βιώνουμε κάποιοι σε δραματικό επίπεδο με τον συνεχιζόμενο αιματηρό και καταστροφικό Πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας ούτε και στις δεδομένες και διαπιστωμένες αλλοιώσεις στα συστήματα αξιών και στον πολιτισμικό μας ιστό, καθότι ΔΕΝ συμβαίνει μόνο σε εμάς τους Έλληνες και τις Ελληνίδες ούτε και αποκλειστικά στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με σχετικές έρευνες συναδέλφων μου του Πανεπιστημίου Stanford της Καλιφόρνιας, οι σύγχρονοι άνδρες, σε ποσοστά που αγγίζουν το 50%, δηλώνουν ότι διακατέχονται από νευρικότητα όταν βρίσκονται σε παρέα γυναικών…
Μη βιαστείτε, όμως, να μας λυπηθείτε, αγαπητές κυρίες και δεσποινίδες αναγνώστριες μου, καθώς, όπως προκύπτει από την ίδια έρευνα, και εσείς, ως γυναίκες, δεν μένετε πίσω…
Οι επιστήμες της συμπεριφοράς πιστοποιούν ότι οι πρώτες εντυπώσεις που μας δημιουργεί ένας άνδρας ή μια γυναίκα στηρίζονται κατά 55% σε χαρακτηριστικά εμφάνισης, κατά 38% στον τρόπο ομιλίας και μόνο κατά ένα 7% στα «λόγια» που εκστομίζει ο ένας ή η άλλη παρτενέρ ενός φλερτ.
Τα πράγματα δυσκολεύουν περισσότερο για εμάς τους άνδρες καθώς στη συντριπτική μας πλειονότητα αδυνατούμε να συλλάβουμε τα υπονοούμενα που κρύβει ο προφορικός λόγος και ακόμη περισσότερο όσα δεν λέγονται, αλλά εκφράζονται με τη «γλώσσα του σώματος», σε αντίθεση με τις γυναίκες, οι οποίες, όπως προκύπτει από ερευνητικά δεδομένα, είναι πολύ πιο ικανές δέκτες στην κατανόηση των ποικίλων μηνυμάτων της «γλώσσας του σώματος.»
Στην Ελλάδα της «ανεργίας» δεν αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες που έχουν οι άνδρες σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στην Αμερική και τον Καναδά, όπου διατρέχουν πλέον τον ορατό και συζητημένο στα ΜΜΕ (Μέσα μαζικού Εκμαυλισμού» κίνδυνο να κληθούν στο γραφείο του διευθυντή προσωπικού ή και μπροστά στο εισαγγελικό έδρανο με την κατηγορία της «σεξουαλικής παρενόχλησης»!…
Έχουν, όμως, και οι γυναίκες τα δικά τους «ζόρια» καθώς, ενώ επιθυμούν να «φλερτάρουν», φοβούνται ότι θα επικριθούν και η συμπεριφορά τους θα παρεξηγηθεί για επίδειξη «ανάρμοστης σεξουαλικότητας»…
Ελπίδες στους λάτρεις της κλασικής και συνάμα γοητευτικής τέχνης του φλερτ δίνει η πρωτοπόρος σε θέματα ανθρώπινων σχέσεων «Αμερικανική Λέσχη Μοναχικών Ατόμων» προσφέροντας ειδικά σεμινάρια μύησης στη χαμένη τέχνη του φλερτ στην Αμερική, τον Καναδά, την Αγγλία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Κλείνοντας, να σημειώσω ότι και στον δικό μας, τον ελληνικό χώρο, όπως διαπιστώνω διαχρονικά από τις δικές μου σχετικές έρευνες, το φλερτ υπέστη τη φθορά του χρόνου που με την κατοχή ενός καλού κινητού έχει επιταχυνθεί με ιλιγγιώδεις ταχύτητες και τα ελάχιστα «απομεινάρια» δεν οφείλονται τόσο αποκλειστικά και μόνο στην επιδεξιότητα κάποιων ανδρών όσο στην ανοχή κάποιων γυναικών, επιβεβαιώνοντας ότι και στην προκειμένη περίπτωση τα περί «αδύνατου φύλου» φληναφήματα δεν είναι, σε τελική ανάλυση, παρά σκέτη παραφιλολογία…
Κατακαλόκαιρο, απίστευτα γοητευτικό, οι Έλληνες όλων των ηλικιών και ας θυμηθούμε τη γοητεία του φλερτ, ας σηκώσουμε το βλέμμα μας από την οθόνη του κινητού και ας τολμήσουμε να κοιτάξουμε κατάματα εκείνος-εκείνη και, αντίστροφα, εκείνη-εκείνον...
Παιδιά, να σταματήσουμε την πλήρη απαξίωση του φλερτ!...