Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024

Κατερίνη, μία πόλη μη φιλική προς το ποδήλατο.

Η πρωτεύουσα της Πιερίας η Κατερίνη, παραμένει μία πόλη μη φιλική προς το ποδήλατο και κατά επέκταση προς τους ποδηλάτες, μικρούς και μεγάλους.

Δεν σας λέμε κάτι καινούργιο. Όσοι και όσες έχετε ποδήλατο και το χρησιμοποιείτε μέσα στην πόλη είτε για τις μετακινήσεις σας είτε για βόλτα, το έχετε διαπιστώσει μόνοι σας.

Πόσοι γονείς αισθάνονται ήσυχοι όταν τα παιδιά τους, παίρνουν το ποδήλατο για να πάνε στο φροντιστήριο τους, στο γήπεδο να γυμναστούν ή ακόμα να βγουν στην γειτονιά να παίξουν με τους φίλους τους; Η αγωνία χτυπάει κόκκινο. Και όλο να κοιτάνε συνέχεια από το παράθυρο να δουν αν ήρθε το παιδί τους. Και αν τυχόν αργήσει, οι παλμοί τους πάνε για ρεκόρ!

Γιατί, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ποδηλάτες μπορούν να ισχυριστούν ότι αισθάνονται ασφαλείς; Για δοκιμάστε να κάνετε μία βόλτα στο κέντρο της πόλης με το ποδήλατο. Θα τα δείτε όλα! Στενοί δρόμοι, οι οδηγοί αυτοκινήτων να κολλάνε στην κυριολεξία πάνω τους, να κορνάρουν, να βρίζουν, να σε κοιτάνε με άγριο βλέμμα και τελικά να σε προσπερνάνε στο τσακ. Και η αδρεναλίνη του ποδηλάτη να εκτοξεύεται στα ύψη!

Όπως έχουμε πει εδώ στην "ΑΛΗΘΕΙΑ" πολλές φορές, ποδηλατόδρομοι δεν υπάρχουν μέσα στη πόλη. Και θα έπρεπε να είχαμε τουλάχιστον στα αθλητικά κέντρα που αθλούνται καθημερινά εκατοντάδες παιδιά. Στα σχολεία, στους μεγάλους κεντρικούς άξονες, κ.α.

Τώρα, που πέφτουν και πρόστιμα στον πεζόδρομο της πόλης, τα πράγματα δυσκολεύουν περισσότερο για τους ποδηλάτες. Ο πεζόδρομος ήταν μία ασφαλής επιλογή για τους ποδηλάτες. Τώρα θα πρέπει να ποδηλατήσουν ανάμεσα στα "θηρία" (αυτοκίνητα)! Ναι, γινόταν κατάχρηση του πεζόδρομου από ορισμένους ποδηλάτες που έτρεχαν σαν τρελοί και κινδύνευε κόσμος. Δεν είναι όμως όλοι οι ποδηλάτες έτσι. Και συμφωνούμε και διαφωνούμε με την απαγόρευση των ποδηλάτων στον πεζόδρομο της Κατερίνης. Αν υπήρχαν ασφαλέστερες διαδρομές γύρω από το κέντρο της πόλης, ναι να απαγορευτεί το ποδήλατο στον πεζόδρομο. Από την στιγμή όμως που δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα διαφωνούμε. Και γιατί να πάμε από το ένα άκρο στο άλλο; Δεν υπάρχει μέση λύση; Να επιτρέπεται το ποδήλατο στον πεζόδρομο, με ταχύτητα πεζού και οι παραβάτες που τρέχουν ή ποδηλατούν επικίνδυνα να τιμωρηθούν. Δηλαδή από εκεί που επιτρεπόταν (έστω σιωπηρά) το ποδήλατο, πήγαμε στην ολική απαγόρευση.

Το πρόβλημα φυσικά δεν είναι μόνο της τωρινής διοίκησης του Δήμου Κατερίνης. Όσες διοικήσεις περάσαν τις τελευταίες δεκαετίες, δεν ακούμπησαν το θέμα του ποδηλάτου και των ποδηλατόδρομων.
Προτιμούσαν να παίρνουμε τα αυτοκίνητα μας και να μπλοκάρουμε το κέντρο, να το γεμίζουμε με καυσαέρια και θόρυβο. Και να πούμε ότι έχουμε δρόμους για τα αυτοκίνητα; Ούτε αυτούς έχουμε!


* Όσα αναφέραμε για την χρήση ποδηλάτου στην Κατερίνη, δεν είναι ακούσαμε, μας είπαν, είδαμε, υποθέτουμε. Είναι κυρίως από προσωπικές εμπειρίες που βιώσαμε οι ίδιοι. Και δόξα το Θεό, έχουμε πολλές να διηγηθούμε...