Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024

Για την... "σωτηρία" του πλανήτη και το... "καλό" μας!

Της Μαρίας Δεναξά *

Με την πρόφαση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, της κλιματικής αλλαγής κτλ σχεδιάζεται η απαγόρευση των οχημάτων με το κριτήριο Crit'Air 3 (παλαιότερων αυτοκινήτων) από την 1η Ιανουαρίου του 2025, στη ζώνη «χαμηλών εκπομπών» της γαλλικής πρωτεύουσας, δηλαδή στους περισσότερους δρόμους του Παρισιού.

Η απαγόρευση θα αφορά έναν μεγάλο αριθμό οχημάτων. 1 στα 5 δεν θα κυκλοφορούν. Υπολογίζεται πως συνολικά 1 εκατομμύριο οχήματα θα ακινητοποιηθούν. www.bfmtv.com

Και δυστυχώς η συντριπτική πλειοψηφία των νοικοκυριών που επηρεάζονται από την απαγόρευση της οδήγησης παλαιότερων οχημάτων δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αλλάξουν το αυτοκίνητο τους !

Πρόκειται για ένα κοινωνικά άδικο και αναποτελεσματικό μέτρο, αλλά ο σκοπός αγιάζει τα μέσα !

Για τον σκοπό αυτό η δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, απαγορεύει σιγά – σιγά και την πώληση της βενζίνης, αρχής γενομένης από την αμόλυβδη. rmc.bfmtv.com

Ήδη τέσσερα πρατήρια της TotalEnergies στη γαλλική πρωτεύουσα, δεν επιτρέπεται να πωλούν πλέον το καύσιμο αυτό, προκαλώντας την απόγνωση σε οδηγούς οχημάτων που κινούνται με αμόλυβδη. Μάλιστα πρόκειται για σχετικά καινούργια αυτοκίνητα, καθώς μέχρι και πριν από μια δεκαετία το γαλλικό κράτος έδινε επιδοτήσεις για την αγορά τους, ενώ τα παρουσίαζε σαν καθαρά αυτοκίνητα.

H Aν Ινταλγκό, ίσως η χειρότερη δήμαρχος που είχε ποτέ η γαλλική πρωτεύουσα, με πρόφαση και πάλι την κλιματική αλλαγή, την μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορύπανσης, επέβαλλε όριο ταχύτητας τα 50 χλμ την ώρα στον περιφερειακό δρόμο του Παρισιού, έναν από τους πιο πολυσύχναστους σε ώρες αιχμής, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συνεχώς επικά μποτιλιαρίσματα και πολλούς οδηγούς έξω φρενών να τη βλαστημάνε.

Η Ινταλγκό, απαγόρευσε επίσης στους μοτοσυκλετιστές να κυκλοφορούν μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας. Ήδη από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και μετά έχουν μειωθεί οι λωρίδες κυκλοφορίας του περιφερειακού για τους οδηγούς, καθώς μια λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας έχει αφεθεί ελεύθερη για τις αρχές και για τα οχήματα δημόσιων υπηρεσιών όπως είναι τα πυροσβεστικά οχήματα ή τα ασθενοφόρα.

Η αμφιλεγόμενη δήμαρχος της γαλλικής πρωτεύουσας, έχει επίσης απαγορεύσει την κυκλοφορία οχημάτων τις όχθες του ποταμού Σηκουάνα, περιόρισε την πρόσβαση στην κεντρική λεωφόρο Ριβολί του Παρισιού, η οποία επιτρέπεται μόνο σε εξουσιοδοτημένα οχήματα, ενώ έθεσε σε εφαρμογή μέγιστο όριο ταχύτητας στους περισσότερους δρόμους της πόλης τα 30 χλμ. την ώρα.

Η Ινταλγκό εφαρμόζει κατά γράμμα τις αρχές της σέκτας του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, και μετατρέπει τη γαλλική πρωτεύουσα σε μια φυλακή των 15 λεπτών για τους οικονομικά ασθενέστερους και σε χρυσή παιδική χαρά για τους λίγους και τους έχοντες, με το πρόσχημα πάντα «για το καλό των πολιτών», για τη «σωτηρία του πλανήτη» κ.ο.κ.


* Η Μαρία Δεναξά είναι δημοσιογράφος ανταποκριτής στο Παρίσι για τα Ελληνικά ΜΜΕ/
Οι λογαριασμοί της στα κοινωνικά δίκτυα:
Facebook
Twitter