Την απογοήτευση τους από την στάση της κυβέρνησης απέναντι τους, εκφράζουν οι πολύτεκνες οικογένειες της πατρίδας μας. Στο νέο σχέδιο νόμου του υπ. εθνικής οικονομίας και οικονομικών, ούτε που τους κάλεσαν.
Παρόλα αυτά έστειλαν επιστολή στην κυβέρνηση, που φυσικά όπως πάμπολλες στο παρελθόν, δεν πρόκειται να εισακουστεί:
ΘΕΜΑ: ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ.
«Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις» - απογοήτευση από τη μη υιοθέτηση μέτρων που έχουν προταθεί από το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος.
Εξοχότατε Πρωθυπουργέ,
Αξιότιμοι Υπουργοί,
Αξιότιμοι Αρχηγοί των Κομμάτων της Βουλής,
Αξιότιμοι Βουλευτές,
Διαβάζοντας το νέο φορολογικό νομοσχέδιο βρισκόμαστε και πάλι στη δυσάρεστη θέση να διαπιστώσουμε ότι οι κοινές προτάσεις από το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος δεν έχουν ληφθεί, και πάλι, υπόψη.
Η Κυβέρνηση και ειδικότερα το Υπουργείο Οικονομικών ουδέποτε κάλεσε τους δύο φορείς για να συζητήσει τη συγκροτημένη από 26-1-2023 πρότασή τους, με θέμα: ΚΟΙΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΟΕΕ - ΑΣΠΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕ ΙΣΧΥΡΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗ, τις οποίες επισυνάπτουμε εκ νέου για διευκόλυνση.
Αν και είναι παγκοσμίως γνωστό ότι η φορολογική πολιτική είναι βασικό εργαλείο δημογραφικής πολιτικής, το νέο φορολογικό νομοσχέδιο δεν περιέχει δημογραφική ρήτρα, ούτε δίνει καμία τέτοια κατεύθυνση. Επομένως, πάσχει έντονα από αναπτυξιακής άποψης σε ό,τι αφορά το ανθρώπινο δυναμικό της χώρας. Οι διαπιστώσεις για το δημογραφικό πολλές, οι αποφάσεις λείπουν. Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι ακόμη στην 1η πεντάδα παγκοσμίως των χωρών με την βαρύτερη φορολόγηση των οικογενειών με παιδιά.
Ανεξαρτήτως της δημογραφικής πολιτικής, λόγοι κοινωνικής δικαιοσύνης θα επέβαλαν την μείωση του ΕΝΦΙΑ για τους πολυτέκνους με βάση τις στεγαστικές τους ανάγκες και το πλήθος των παιδιών τους.
Σχετική πρόταση έχει διατυπωθεί και στη δέσμη μέτρων της κοινής πρότασης από το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Ανωτάτη Συνοσμοπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος.
Αφού θυμίσουμε και πάλι ότι το Κράτος οφείλει ειδική φροντίδα για τις πολύτεκνες οικογένειες με βάση το άρθρο 21, παρ. 2 του Συντάγματος, το νομοσχέδιο δεν περιλαμβάνει και πάλι καμία πρόβλεψη για τους πολυτέκνους, που πλήττονται από το κόστος ζωής αναλογικά περισσότερο από κάθε άλλη κοινωνική ομάδα.
Αναμέναμε να δούμε κάποια έκτακτη επιχορήγηση, με όποιο ποσό αντέχουν τα δημοσιονομικά της χώρας, στις πολύτεκνες οικογένειες, με βάση το Πιστοποιητικό Πολυτεκνικής Ιδιότητας, η χρήση του οποίου εξασφαλίζει ότι δικαιούχοι της ενίσχυσης δεν θα ήταν άτομα με μεγάλη οικονομική ευχέρεια.
Πέραν αυτών, υπενθυμίζουμε για μία ακόμη φορά μερικά από τα δίκαια αιτήματά μας, τα οποία έπρεπε να είχαν περιληφθεί στο νομοσχέδιο, αλλά υπάρχει χρόνος να περιληφθούν ως ότου κατατεθεί στην Ολομέλεια της Βουλής προς ψήφιση:
1. Κατάργηση του τεκμαρτού εισοδήματος για τα προστατευόμενα τέκνα των πολυτέκνων.
2. Στον ΕΝΦΙΑ, για τις πολύτεκνες οικογένειες, τα πρώτα 100 τ.μ. να υπολογίζονται με 75% έκπτωση, λόγω των στεγαστικών αναγκών τους – βλ. κοινή πρόταση ΟΕΕ-ΑΣΠΕ.
3. Απαλλαγή των ελεύθερων επαγγελματιών με Πιστοποιητικό Πολυτεκνικής Ιδιότητας από τη φορολόγηση των 10.920 ευρώ, που αποτελεί το ελάχιστο ποσό φορολόγησης για τους ελεύθερους επαγγελματίες έως τώρα.
4. Εξαίρεση των ατόμων με Πιστοποιητικό Πολυτεκνικής Ιδιότητας (ελεύθερους επαγγελματίες κ.α.) από την προκαταβολή φόρου.
Οι προτάσεις 3 και 4 είναι όμοιες με αυτές της ΕΣΑμεΑ, αφού στο άρθρο 21, παρ. 2 του Συντάγματος, πολύτεκνοι και ανάπηροι δικαιούνται ειδικής φροντίδας από το Κράτος.
Ελπίζουμε να ξεκινήσει κάποτε μια γόνιμη συνεργασία της Κυβέρνησης με το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος στη βάση των προτάσεων που έχουμε καταθέσει, ώστε η φορολογική πολιτική να καταστεί ενεργό εργαλείο κοινωνικής δικαιοσύνης και ισχυρό κίνητρο δημογραφικής και οικογενειακής πολιτικής.
ΑΣΠΕ