Το μήνυμα της ΑΣΠΕ (Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδας), περιγράφει την άσχημη κατάσταση των πολυτέκνων στην Ελλάδα και την δραματική κατάσταση στο δημογραφικό που βιώνει η πατρίδα μας:
«Σήμερα, που η χώρα μας βρίσκεται στα πρόθυρα δημογραφικής κατάρρευσης, αφού μόνο για το τρέχον έτος 2024, ήτοι από 1/1/2024 έως 2/10/2024 που έχουμε ενημέρωση, οι θάνατοι ανήλθαν σε 97.070 ενώ οι γεννήσεις είναι μόλις 51.827, δηλαδή οι θάνατοι υπερέχουν των γεννήσεων κατά 45.243!!!, ο πολυτεκνικός κόσμος της χώρας, που αντιστέκεται σθεναρά στην ανακοπή του κατήφορου της υπογεννητικότητας, εορτάζει την προσεχή Κυριακή 3 Νοεμβρίου, την ημέρα της πολύτεκνης οικογένειας, κατά την οποία θα τιμηθούν και οι προστάτες των πολυτέκνων Άγιος Τερέντιος και Νεονίλλη και τα επτά τέκνα τους.
Στην Αττική ο εορτασμός θα πραγματοποιηθεί στον Ι.Ν. «ΑΓΙΟΥ ΤΡΥΦΩΝΟΣ» στην Παλλήνη, όπου θα τελεστεί πανηγυρική Θεία Λειτουργία, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα ο εορτασμός θα πραγματοποιηθεί από τους, κατά τόπους, Συλλόγους Πολυτέκνων – μέλη της ΑΣΠΕ.
Με την ευκαιρία του εορτασμού αυτού, η ΑΣΠΕ προβάλλει ενδεικτικά τα παρακάτω αιτήματα που απασχολούν έντονα τις πολύτεκνες οικογένειες της χώρας και των οποίων επιβάλλεται η λύση:
1. Η δημογραφική πολιτική πρέπει να ασκείται στο σύνολο των οικογενειών κλιμακωτά, παρέχοντας κίνητρα για την απόκτηση 1ου και επόμενων παιδιών.
2. Με βάση το Σύνταγμα, ειδική φροντίδα πρέπει να παρέχεται στις πολύτεκνες οικογένειες καθολικά, χωρίς κριτήρια και αποκλεισμούς. Η επιβολή εισοδηματικών ή άλλων κριτηρίων για τον αποκλεισμό κατηγοριών πολυτέκνων ως δικαιούχων ωφελημάτων, είναι αντισυνταγματική, σύμφωνα με πάγια νομολογία του ΣτΕ.
3. Όλοι οι νόμοι που μοριοδοτούν για οποιοδήποτε λόγο τις οικογένειες στη λογική του "3+", δηλαδή δεν διαφοροποιούν ευνοϊκότερα τις παροχές για τους πολυτέκνους, το 4ο και κάθε επόμενο παιδί, παραβιάζουν κατάφωρα την συνταγματική ισότητα των Ελλήνων πολιτών και πρέπει άμεσα να τροποποιηθούν, όπως π.χ. το πρόγραμμα "Σπίτι μου".
4. Οι μετεγγραφές των πολυτέκνων στα ΑΕΙ πρέπει να επανέλθουν στο προηγούμενο καθεστώς, δηλαδή τις ελεύθερες μετεγγραφές χωρίς κανένα κριτήριο, όπως ίσχυε επί δεκαετίες. Τυχόν εξαίρεση από τα εισοδηματικά κριτήρια, χωρίς την άρση του φραγμού των 2.750 μονάδων, θα αποτελεί ημίμετρο που θα δεν θεραπεύει με συνταγματικώς επιτρεπτό τρόπο την οφειλόμενη από το Κράτος ειδική μέριμνα προς τις πολύτεκνες οικογένειες - με μηδενικό δημοσιονομικό κόστος. Το αίτημα αυτό έχει επικοινωνηθεί και στο Υπουργείο Παιδείας.
5. Τα όποια ωφελήματα προς άλλες κοινωνικές ομάδες δεν μπορούν σε καμμία περίπτωση να μειώνουν την πιθανότητα άσκησης των υφιστάμενων δικαιωμάτων των πολυτέκνων, οι οποίοι πρέπει να απολαμβάνουν της ειδικής, κατά το Σύνταγμα, φροντίδας.
6. Σε κάθε περίπτωση, μια ολιστική προσέγγιση στην άσκηση δημογραφικής πολιτικής οφείλει να λαμβάνει ως πρωταρχικό κριτήριο για την διεκδίκηση και την άσκηση οποιουδήποτε δικαιώματος και ωφελήματος, τον πλήθος των παιδιών μιας οικογένειας, με απόλυτη πρόταξη των πολυτέκνων οικογενειών, οι οποίες συνεισφέρουν στην δημογραφία της χώρας αλλά και στην οικονομία περισσότερο από κάθε άλλη οικογένεια.
7. Η φορολογική και οικονομική πολιτική θα πρέπει άμεσα να προσαρμοσθεί στις προτάσεις που έχουν καταθέσει από κοινού το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και η ΑΣΠΕ από τις αρχές του 2023 και τις οποίες επισυνάπτουμε για διευκόλυνση. Είναι θέμα κοινής λογικής η μείωση του ΕΝΦΙΑ για τις πολύτεκνες οικογένειες λόγω των στεγαστικών αναγκών των οικογενειών τους, καθώς και η ουσιαστική φορολογική ελάφρυνση των πολυτέκνων, όχι προσχηματική όπως είναι τώρα μια μείωση φόρου που φτάνει στα 1480 ευρώ για τέσσερα (4) παιδιά.
8. Πρέπει να επανέλθει η τιμητική ισόβια «σύνταξη» της πολύτεκνης μητέρας, όπως έχει γράψει και ο εργατολόγος – Καθηγητής Αλέξης Μητρόπουλος. Μικρό το κόστος για το Κράτος, μεγάλο το δημογραφικό όφελος και δίκαια ανταμοιβή για τη μητέρα που προσφέρει ανθρώπινο κεφάλαιο, το πολυτιμότερο περιουσιακό στοιχείο κάθε κράτους.
9. Να επανέλθει το πολυτεκνικό επίδομα, διότι η συνεισφορά των πολυτέκνων στα έσοδα του Κράτους μέσω των ΦΠΑ των ανελαστικών καταναλωτικών τους αναγκών είναι πολλαπλάσια της συνεισφοράς οποιασδήποτε άλλης κοινωνικής ομάδας. Είναι προφανές, είναι λογικό, είναι δίκαιο.
10. Να επιτρέπεται η είσοδος των πολυτέκνων γονέων στα Μουσεία, Αρχαιολογικούς Χώρους κ.λπ., ελεύθερα και χωρίς ηλικιακούς περιορισμούς των παιδιών τους, όπως ίσχυε με προγενέστερη ΥΑ. Επιβάλλεται, η κατάργηση της ισχύουσας ΥΑ, η οποία προβλέπει την είσοδο των πολυτέκνων γονέων, μέχρι τη συμπλήρωση του 25 έτους του νεώτερου ηλικιακά τέκνου τους.
11. Οι πολύτεκνοι, πρέπει να εξαιρεθούν από τα νέα κριτήρια, κινητής ή ακίνητης περιουσίας για τα προνοιακά επιδόματα του ΟΠΕΚΑ διότι
(α) κάθε κριτήριο που διαφοροποιεί τις πολύτεκνες οικογένειες είναι αντισυνταγματικό (ΣτΕ),
(β) οι πολύτεκνοι συνεισφέρουν αναλογικά το μεγαλύτερο ποσοστό εσόδων από ΦΠΑ στο Κράτος λόγω των ανελαστικών αναγκών τους και όχι επειδή διαβούν πολυτελώς,
(γ) φορολογούνται βαρύτατα,
(δ) η Ελλάδα χρειάζεται κι άλλους (όχι φτωχούς) πολύτεκνους,
(ε) είναι κοινωνικά άδικο να χάσει έστω κι ένας πολύτεκνος το επίδομα του ΟΠΕΚΑ, όταν έχουν καταργηθεί εδώ και πολλά χρόνια τόσο το πολυτεκνικό επίδομα όσο και η ισόβια τιμητική "σύνταξη" της πολύτεκνης μάνας,
(στ) το ζητούμενο είναι ΟΛΕΣ οι πολύτεκνες οικογένειες να λάβουν στήριξη μέσω του ΟΠΕΚΑ, ανεξαρτήτως εισοδηματικών ή άλλων κριτηρίων, για λόγους δημογραφικής και όχι προνοιακής πολιτικής.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ !