Τα ΜΜΕ εστιάζουν κυρίως στην τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης που θα βλέπει τα πάντα. Επίσης και στα πρόστιμα τα οποία είναι αρκετά τσουχτερά.
Άποψη μας είναι ότι καμία τεχνολογία και ιδίως η τεχνητή νοημοσύνη, δεν πρέπει να υποκαθιστά τον άνθρωπο και να αποφασίζει αυτή και μόνο, αν κάποιος έκανε κάποια παράβαση. Θα πρέπει πάντα οποιαδήποτε απόφαση της να ελέγχεται από ανθρώπινα χέρια και μάτια.
Πού ξέρουμε ότι μπορεί κάποια μέρα π.χ. να "ζεσταθούν" τα "καλώδια" της Τ.Ν. και να αρχίζει να μοιράζει πρόστιμα αριστερά και δεξιά σε όποιον βλέπει μπροστά της; Θα έχουν την δυνατότητα οι "παραβάτες" να αμφισβητήσουν την "παράβαση" και να μην πληρώσουν πρόστιμο; Και με τι τρόπο; Τον κλασσικό... πρώτα πλήρωσε και μετά κάνε ένσταση;
Δεν είναι αυτό όμως το κυρίως θέμα που μας απασχολεί. Και εννοείται ότι ο παραβάτης ιδίως σε θέματα που αφορούν την ζωή των άλλων (οδήγηση) θα πρέπει να τιμωρηθεί. Ουδεμία αμφιβολία περί αυτού.
Το θέμα είναι, τι γίνεται με την ιδιωτικότητα και τα προσωπικά δεδομένα μας;
Η Τ.Ν. θα μπορεί να βλέπει τα πάντα, που ήμασταν, τι ώρα, πόσα άτομα ήταν μαζί μας, κ.α. Ποιος θα ελέγχει και θα επεξεργάζεται όλα αυτά τα δεδομένα; Πού θα καταλήγουν; Σε ποιανού χέρια; Υπάρχει ασφάλεια για τους πολίτες;
Όπως πολλά ερωτήματα έχουν να κάνουν με την υπερσυγκέντρωση τόσων προσωπικών στοιχείων από την κυβέρνηση. Προσωπικά στοιχεία από πλαστικές κάρτες, κάμερες κυκλοφορίας, νέες ταυτότητες (προσωπικός αριθμός), ίντερνετ και από τις εκατοντάδες πλέον ψηφιακές εφαρμογές του gov και άλλων πλατφορμών νέας τεχνολογίας καταλήγουν στους "σκληρούς δίσκους" της εκάστοτε κυβέρνησης. "Έξυπνοι" μετρητές στο νερό και το ρεύμα θα βλέπουν ακόμα και το νεράκι που πίνουμε και το φως που ανάβουμε όταν πηγαίνουμε στην τουαλέτα! Πλήρες φακέλωμα της ζωής μας χωρίς καμία διασφάλιση της ιδιωτικότητας μας.
Ύστερα από όλα αυτά υπάρχει κάποιος που δεν ανησυχεί ή έστω να έχει κάποιες αντιρρήσεις;
Τώρα και για να επανέλθουμε στο θέμα των καμερών στους δρόμους, μήπως πριν φτάσουμε σε αυτό το σημείο θα έπρεπε να έχουμε κάνει κάποια βασικά αυτονόητα πράματα;
Να φτιάξουμε ασφαλείς δρόμους; Π.χ. πρόσφατα οδηγούσαμε στην Εγνατία οδό προς Θεσσαλονίκη. Έχει κάποια σημεία με λακκούβες που αν δεν τις αντιληφθείς γρήγορα, κινδυνεύεις να βρεθείς εκτός δρόμου ή να τρακάρεις με άλλο αυτοκίνητο. Αυτό για Εθνική Οδό. Για εντός πόλεων η κατάσταση των δρόμων δεν χωράν σε καμία κριτική...
Να δώσουμε "θετικά" κίνητρα στους πολίτες να αγοράσουν ασφαλή νέα αυτοκίνητα. Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες με την οικονομική κατάσταση που υπάρχει στην πατρίδα μας, όχι απλά να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο δεν μπορούν, αλλά ούτε καν να το σκεφτούν! Τα κίνητρα που δίνει η κυβέρνηση στους πολίτες για οτιδήποτε είναι αρνητικά, περιέχουν σχεδόν πάντα τον όρο "υποχρεωτικότητα" και συνοδεύονται από πρόστιμα! Η υπερφορολογία και η ακρίβεια δεν επιτρέπουν στους πολίτες όχι απλά να αγοράσουν ασφαλή αυτοκίνητα, αλλά ούτε να συντηρήσουν τα ήδη παλιά τους αυτοκίνητα. Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που αναβάλλουν να πάνε στο συνεργείο το αυτοκίνητο τους μέχρι να φτάσει στο αμήν!
Όντως τα μάτια μας όπως και τα δικά σας έχουν δει πολλά στους δρόμους που κινούμαστε. Υπάρχουν οδηγοί που είναι ακατάλληλοι να πιάνουν τιμόνι. Κινδυνέψαμε από αυτούς όλοι μας. Η νομοθεσία και οι ελεγκτικές αρχές να επικεντρωθούν σε αυτούς και όχι σε όλους μας. Και κυρίως σε όλη την διαδικασία από την αρχή της απόκτησης ενός διπλώματος οδήγησης, της εκπαίδευσης που έχει λάβει κάποιος από τα πρώτα χρόνια της ζωής του έως την στιγμή που θα οδηγήσει ένα αυτοκίνητο. Ο οδηγός που θα "συλληφθεί" από την "έξυπνη" κάμερα να μιλάει στο κινητό σε ένα φανάρι μες την πόλη, θα το κάνει και στην Εθνική Οδό και στους επαρχιακούς δρόμους. Δεν λύνεις με τις κάμερες παρακολούθησης το πρόβλημα. Απλά το μετακινείς κάπου αλλού. Ο κακός οδηγός όσα προστίματα και αν του δώσεις θα παραμείνει κακός. Και θα προκαλέσει τραγωδίες. Αυτός που θα την πληρώσει θα είναι ο συνεπής οδηγός που κάποια στιγμή θα ξεχαστεί και θα σηκώσει το κινητό του για να μιλήσει π.χ. στο παιδί του. Δεν καταφέρνεις τίποτα ρίχνοντας πρόστιμο σε κάποιον που είναι προσεκτικός και σωστός στην συνολική οδηγική του συμπεριφορά. Ίσα ίσα το αντίθετο θα πετύχεις.
Σε αντίθεση με κάποιους, εμείς πιστεύουμε στα "θετικά" κίνητρα και στον ίδιο τον άνθρωπο. Δεν τον βλέπουμε ως εν δυνάμει "κακό", αλλά πιστεύουμε στις δυνατότητες του. Δεν μπορείς με το "μαστίγιο" να έχεις καλά αποτελέσματα. Μπορεί να "διορθώσεις" προσωρινά τους αριθμούς, αλλά το πρόβλημα θα παραμείνει, εκεί κρυμμένο και θα το βρεις μπροστά σου. Δεν είμαστε της λογικής ότι ο καθένας μας θέλει από έναν "αστυνομικό" δίπλα μας για να βάλει μυαλό. Φυσικά και πρέπει να υπάρχουν νόμοι και να τηρούνται. Αλλά θα πρέπει να δώσουμε την απαραίτητη προσοχή στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και στην προστασία των προσωπικών μας ελευθεριών.