Τρελή από
έρωτα
Τι κάνεις όταν τα εξηκοστά γενέθλια της φίλης σου συμπίπτουν
µε τα τριακοστά του γκόμενού σου; Είναι νοσηρό να λες ψέματα για την ηλικία
σου, όταν κάνεις ονλάιν γνωριμίες; Είναι ηθικά μεμπτό να πηγαίνεις στο
κομμωτήριο, όταν ένα από τα παιδιά σου έχει ψείρες; Ο Δαλάι Λάμα γράφει
πράγματι στο τουίτερ ή είναι κάποιος βοηθός του; Το σεξ μετά από δύο ραντεβού
και έξι εβδομάδες εντατικής ανταλλαγής μηνυμάτων δεν είναι άραγε σαν τους
γάμους που έκαναν τον καιρό της Τζέιν Όστιν μετά από δύο συναντήσεις και έξι
μήνες αλληλογραφίας;
Προσπαθώντας να επιλύσει αυτά και άλλα σύγχρονα διλήμματα, η
Μπρίτζετ Τζόουνς προχωρεί όπως μπορεί ανάμεσα στις προκλήσεις της μοναχικής
μητρότητας, των τουίτ, του διαδικτύου και της εκ νέου ανακάλυψης της
σεξουαλικότητάς της σε μια ηλικία που μερικοί αποκαλούν µε περίσσια αγένεια
"μέση". Το "Τρελή από έρωτα", η πολυαναμενόμενη επιστροφή
της ηρωίδας που αγάπησαν εκατομμύρια αναγνώστες σε ολόκληρο τον κόσμο, είναι
ένα τρυφερό, συγκινητικό, πνευματώδες, σοφό, επίκαιρο και εντελώς ξεκαρδιστικό
βιβλίο, που επιβεβαιώνει ότι η Μπρίτζετ Τζόουνς είναι κάτι πολύ περισσότερο από
μια τεράστια παγκόσμια εκδοτική επιτυχία. "Το μήνυμα έφυγε µε την άκρη του
δαχτύλου µου, σαν πυρηνική βόμβα, σαν πύραυλος εδάφους αέρος".
Αχώριστοι
Αχώριστοι. Αυτό ήταν πάντα ο ένας για τον άλλο οι αδελφοί
Ποντεκόρβο, ο Φιλίππο και ο Σάµουελ. Σαν τους παπαγάλους που δεν µπορούν να
ζήσουν αν δεν είναι µαζί. Σαν τους αστείους φτερωτούς σούπερ ήρωες που
απεικόνισε ο Φιλίππο στην πρώτη του ιστορία κινουµένων σχεδίων µε το µολυβάκι
του, το οποίο προοριζόταν για µεγάλες δόξες. Καµία αξία δεν έχουν οι διαφορές:
η αναλγησία του Φιλίππο -που είναι αδιάφορος για κάθε είδους δραστηριότητα που
δεν αφορά γυναίκες, φαγητό ή κινούµενα σχέδια- σε αντίθεση µε την
αποφασιστικότητα του Σάµουελ, ο οποίος διακρίνεται στις σπουδές, είναι
προβληµατικός στην τέχνη του έρωτα και προσανατολισµένος σε µια φιλόδοξη καριέρα
στον κόσµο της οικονοµίας.
Να όµως που η µοίρα τους αντιστρέφεται και για πρώτη φορά
κάτι πάει να ραγίσει. Μέσα σε λίγους µήνες, ο Φιλίππο γίνεται κάτι παραπάνω από
διάσηµος: τα κινούµενα σχέδιά του -µια καταγγελία για την κακοποιηµένη παιδική
ηλικία- που εξυµνούνται από κοινό και κριτική µετά από ένα θριαµβευτικό πέρασµα
από τις Κάννες, τον καθιστούν σύµβολο, πρότυπο στο οποίο όλοι νιώθουν την
ανάγκη να αναγνωρίσουν τον εαυτό τους. Ταυτόχρονα ο Σάµουελ ζει µέρες κρίσης,
ανάµεσα σε µια επισφαλή επένδυση κι ένα αισθηµατικό αδιέξοδο, ολοένα και πιο
καταστροφικό: την παραµονή του γάµου του ερωτεύεται παράφορα τη Λουντοβίκα, µια
εσωστρεφή γόνο του περίκοµψου Μιλάνου µε αδυναµία στον αυτοερωτισµό...
Αποστολή
στο Παρίσι
«Στο Παρίσι τα βράδια του Σεπτέμβρη μπορεί να είναι ζεστά,
υπερβολικά ήπια και, εξαιτίας της ιδιαίτερης μαγείας της πόλης, ακαταμάχητα
γοητευτικά. Το φθινόπωρο του έτους 1938 ξεκίνησε κάτω από αυτές ακριβώς τις
καιρικές συνθήκες και στα αίθρια των καλύτερων καφέ, στα διάσημα εστιατόρια,
στα επίσημα δείπνα, όπου όλοι επιθυμούσαν να παρευρίσκονται, οι συζητήσεις
ήταν, κατ' ανάγκη, ζωηρές και πνευματώδεις: αφορούσαν τη μόδα, το σινεμά, τον
έρωτα, την πολιτική, όπως -ναι, κάποιες στιγμές- και την πιθανότητα μιας
πολεμικής σύρραξης...»
Ο Φρέντρικ Σταλ, κινηματογραφικός αστέρας του Χόλλυγουντ,
ταξιδεύει στο Παρίσι για τις ανάγκες των γυρισμάτων της νέας του ταινίας. Οι
Ναζί παρακολουθούν τις κινήσεις του. Η χρονική περίοδος είναι επικίνδυνη,
δύσκολη και ταυτόχρονα σαγηνευτική: η Ευρώπη ετοιμάζεται να εκραγεί και οι
Παριζιάνοι ζουν την κάθε ημέρα σαν να μην υπάρχει αύριο. Καθώς τα γυρίσματα της
ταινίας εξελίσσονται, ο Σταλ παρασύρεται σε έναν κρυφό κόσμο ξένων
ανταποκριτών, διπλωματικών αξιωματούχων και κατασκόπων κάθε είδους, που
απλώνεται από τα μπιστρό του Παρισιού στα σοκάκια του Μαρόκου· από ένα ουγγρικό
κάστρο στη Νύχτα των Κρυστάλλων και στην τρομακτική καρδιά του Τρίτου Ράιχ.
Συναρπαστικό, με μια ατμόσφαιρα και ένα πάθος που μένουν αξέχαστα στον
αναγνώστη, το νέο μυθιστόρημα του συγγραφέα των "Κατασκόπων των
Βαλκανίων" αποτελεί την απόλυτη τοιχογραφία μιας δραματικής εποχής και το
πλέον πανοραμικό και μεγαλόπνοο έργο του Άλαν Φερστ ως σήμερα.
Ο Αστράγαλος
Ο Αστράγαλος -στην πραγματικότητα "Το κάταγμα στον
αστράγαλο"- είναι το χρονικό μιας απόδρασης από τις γυναικείες φυλακές και
μια ιστορία επιβίωσης. Σωματικός και ψυχικός πόνος, συντροφικότητα, συνενοχή,
συνωμοτικότητα, έρωτας, προδοσία: ένα αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα, όπου η
αναμονή μοιάζει με παραλήρημα. Το βιβλίο έγινε μύθος στη δεκαετία του '60 - όχι
μόνο για την περιγραφή μιας ζωής στο περιθώριο, αλλά και για τη γλώσσα, για τη
χάρη του ύφους. Η Αλμπερτίν Σαρραζέν θεωρήθηκε ο θηλυκός Ζαν Ζενέ, απέσπασε
εξαίσιες κριτικές, από τον Nouvel Observateur μέχρι τις χριστιανικές
εφημερίδες, και το 1968 έγινε ηρωίδα κινηματογραφικής ταινίας με πρωταγωνιστές
τη Μαρλέν Ζομπέρ και τον Χορστ Μπούχολτς. Μια καινούρια διασκευή του βιβλίου
προβλήθηκε τον Απρίλιο του 2015 με πρωταγωνίστρια τη Λεϊλά Μπεχτί.
Revolution
Σε αυτό το βιβλίο, ο Ράσελ Μπραντ γελοιοποιεί τους
αχυράνθρωπους και τις χάρτινες τίγρεις της κομφορμιστικής εποχής μας, ενώ παρουσιάζει,
με τη βοήθεια ειδικών που εκκινούν από διαφορετικά σημεία, όπως ο Τζορτζ
Όργουελ ή ο Τομά Πικετί, ένα όραμα για μια πιο δίκαιη και... σέξι κοινωνία, με
τρόπο διασκεδαστικό και περιεκτικό.
Μας λένε ψέματα, μας λένε ότι δεν υπάρχει εναλλακτική λύση και
καμία άλλη επιλογή, μας λένε ότι δεν αξίζουμε κάτι καλύτερο.
Ο Ράσελ Μπραντ καταρρίπτει αυτή την προσπάθεια εξαπάτησής
μας με τον ίδιο αστείο και επιδέξιο τρόπο που... εξολοθρεύει τους
"φασίστες" των μέσων ενημέρωσης.