Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος: Καλούμε τον υπουργό να αποσύρει την εγκύκλιο


Αυταρχική διοικητική πρακτική, λογιστική αντιμετώπιση των παιδαγωγικών σχέσεων και απαξίωση των αναγκών για αντισταθμιστικές δομές αποπνέει εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας με ημερομηνία 25 Ιανουαρίου 2016 και υπογραφή του υπουργού Νίκου Φίλη. Η εγκύκλιος δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνείας: οι μνημονιακοί περιορισμοί καλύπτουν ακόμα και τις λεπτομέρειες της καθημερινής λειτουργίας των σχολείων, συμπεριλαμβανομένης και της ενισχυτικής διδασκαλίας. 


Πιο συγκεκριμένα, η εγκύκλιος με θέμα «διαχείριση πλεοναζουσών διδακτικών ωρών» στιγματίζει ως «σοβαρό παράπτωμα» και «κακή διοικητική πρακτική», μία πάγια τακτική στα σχολεία μας, σύμφωνα με την οποία δεν περιμένουμε την τυπική έγκριση της ανάθεσης ενισχυτικής διδασκαλίας για τη συμπλήρωση ωραρίου. Μια πάγια, με παιδαγωγικό προσανατολισμό, πρακτική που αντιμετωπίζει τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις προς όφελος των μαθητών μας, μετατρέπεται (από τον Υπουργό Παιδείας) σε παράπτωμα, υπό το βάρος του 3ου μνημονίου και των σχετικών απαιτήσεων των δανειστών για περιορισμό των κρατικών δαπανών για τη δημόσια εκπαίδευση.

Κάτω από το ίδιο βάρος, οι παιδαγωγικές σχέσεις μετατρέπονται σε λογιστικά ζητήματα, αφού το θέμα δεν είναι πια η διευκόλυνση της παιδαγωγικής σχέσης μέσα από τη σταθερότητα και την αφοσίωση των προσώπων, αλλά η κάλυψη εργατοωρών διδασκαλίας.

Τέλος, μέσα από την ίδια εγκύκλιο, με οδηγό αλλά και πρόσχημα τις μνημονιακές επιταγές, απαξιώνονται πλήρως οι αναγκαίες υποστηρικτικές δομές για την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της ανισότητας στα σχολεία μας. Ακόμα και το μηδαμινό περιθώριο που είχε το δημόσιο σχολείο για να φροντίσει τους πιο αδύναμους μαθητές του, θυσιάζεται. Οι ελάχιστες ώρες που, κατά περίπτωση, θα μπορούσαν να προσφέρονται στα παιδιά αυτά, διατίθενται για την κάλυψη των κενών, κι ενώ έχουμε φτάσει ήδη στα μέσα της σχολικής χρονιάς.


Καλούμε τον υπουργό να αποσύρει την εγκύκλιο και να αναγνωρίσει τόσο τη σημασία των υποστηρικτικών δομών όσο και τον μορφωτικό αγώνα που δίνουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί.