Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016

Η συνέντευξη του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Πιερίας κ. Συριανίδη Δημήτρη.

Η συνέντευξη του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Πιερίας κ. Συριανίδη Δημήτρη.
Νέος Διευθυντής Εκπαίδευσης και μια νέα φιλοσοφία και αντίληψη των εκπαιδευτικών θεμάτων φαίνεται να έρχεται στην πόλη μας.

Επικέντρωση στον άνθρωπο, εκπαιδευτικό και γονέα, πίστη στις δυνατότητες του μαθητή, κοινωνικό πρόσωπο προς τα έξω, συνεργασία και διάλογος είναι μερικά από τα πολύ σημαντικά που θέτει ως άμεσες προτεραιότητες του ο νέος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Δημήτρης Συριανίδης.

Συνέντευξη παραχώρησε σήμερα το πρωί στην «ΑΛΗΘΕΙΑ» και στον συντάκτη της, Μιχάλη Κανταρτζή ο νέος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού μας κ. Δημήτρης Συριανίδης.
Είναι η πρώτη συνέντευξη που παραχωρεί ο κ. Συριανίδης από την στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντα του ως Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Διαβάστε τι είπε ο κ. Συριανίδης για τα νέα βιοκλιματικά σχολεία της Κατερίνης, την χωροταξική ανακατανομή και τι μήνυμα στέλνει σε εκπαιδευτικούς και γονείς:


Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να καταθέσετε υποψηφιότητα για Διευθυντής Εκπαίδευσης;

Αν με ρωτούσατε πριν από οχτώ μήνες θα σας έλεγα ότι κάτι τέτοιο δεν είναι στις προθέσεις μου.
Αλλά λειτουργώντας σαν Διευθυντής σχολικής μονάδας ήρθα πολλές φορές σε επαφή με νοοτροπίες και αντιλήψεις μέσα στην Διοίκηση της Εκπαίδευσης που με ξένισαν γιατί δεν ταίριαζαν με τον χαρακτήρα μου.
Κυρίως με ξένιζε μια απολυτότητα και ανελαστικότητα στα ζητήματα της Παιδείας. Εντάξει η Διοίκηση είναι ένα πλαίσιο νόμων αλλά αυτοί οι νόμοι υπάρχουν για το καλό των μαθητών μας, των οικογενειών μας και των συναδέλφων.
Πήρα λοιπόν την πρόκληση να κατέβω για αυτή τη θέση για να δώσω ένα μήνυμα ότι η Διοίκηση στην Εκπαίδευση ασκείται από ανθρώπους, απευθύνεται στον άνθρωπο και στοχεύει στο να βελτιώσει τις συνθήκες για την κοινωνία, δηλαδή τον άνθρωπο.

Αυτός ήταν ο πρωταρχικός μου σκοπός.

Και βέβαια μέσα σε αυτό θέλω να προσθέσω ότι κάποιες στρεβλώσεις του συστήματος, της Εκπαίδευσης, δεν σας κρύβω ότι και από τις πρώτες μου διαπιστώσεις εδώ, προκύπτουν ότι τα πιο πολλά προβλήματα δημιουργούνται από την προσέγγιση μέσα από το Υπουργείο Παιδείας κάποιων πραγμάτων που διαχρονικά παραμένουν τα ίδια.

Μπορεί ένας Διευθυντής Εκπαίδευσης να αλλάξει αυτές τις στρεβλώσεις;

Κοιτάξτε, η αλήθεια είναι ότι ο κόσμος και οι συνάδελφοι θεωρούν πως ο Διευθυντής Εκπαίδευσης είναι αυτός που απλά εκτελεί, υλοποιεί και εφαρμόζει ένα αυστηρά προκαθορισμένο πλαίσιο στο εκπαιδευτικό σύστημα με τις επιταγές, τις οδηγίες και τους νόμους που έχει στα χέρια του.
Στην πραγματικότητα όμως είναι διττός ο ρόλος του. Σίγουρα υλοποιεί την εκπαιδευτική πολιτική που χαράζουν άλλοι. Αυτό είναι γεγονός.
Αλλά ο Διευθυντής Εκπαίδευσης έχει την δυνατότητα και το περιθώριο με την προσωπικότητα του να το κάνει με ένα τρόπο από μια γκάμα από το πολύ αυστηρό πλαίσιο έως το πιο δημιουργικό.
Υπάρχει όμως και μια άλλη δυνατότητα.
Η κωδικοποίηση των προτάσεων και των αναγκών.
Για παράδειγμα ο Διευθυντής σε συνεργασία με τους άλλους φορείς μπορεί να προτείνει στο Υπουργείο πράγματα και μέσα από τις διαβουλεύσεις που επιχειρούνται αυτή την στιγμή θα μπορούσαν να ενεργοποιηθούν οι φορείς ευρύτερα και η κοινωνία, ώστε να καταλήξουμε σε προτάσεις.
Και πιστεύω ότι η πολιτική ηγεσία δεν κωφεύει αλλά είναι ανοιχτή σε προτάσεις και ιδέες.


Μπορεί να παραχθεί Παιδεία υπό αυτές τις αρνητικές συνθήκες που βιώνει η χώρα μας; Έχει τις δυνατότητες αυτές ένας Διευθυντής Εκπαίδευσης;

Όταν ανέλαβα τον Νοέμβριο του 2012 Διευθυντής σε ένα δημοτικό σχολείο της Καλλιθέας, στην πορεία είδα ότι οι μαθητές δεν είχαν όχι μόνο τετράδια στην τσάντα, δεν είχαν τα κατάλληλα παπούτσια που μπάζανε νερό αλλά δεν τρώγανε στο σχολείο.

Αυτό με λύπησε πολύ.

Το αντιμετωπίσαμε αρχικά σε συνεργασία με φορείς, το φιλόπτωχο, τον Σύλλογο Γονέων, τους συναδέλφους και εφαρμόσαμε άτυπα ένα πρόγραμμα δεκατιανού για 22 μαθητές στην αρχή που έγιναν 34 μετά για περίπου ένα εξάμηνο.
Αυτό το πρόγραμμα μας επιβάρυνε γενικά και όλους τους φορείς που συμμετείχαν με πέντε χιλιάδες ευρώ.

Ουσιαστικά δεν δίνονται οι λύσεις έτσι.

Σήμερα τα πράγματα έχουν γίνει ακόμα πιο δύσκολα.
Και για την κοινωνία αλλά και για τον εκπαιδευτικό δεν είναι εύκολο να δουλέψει  σε ένα περιβάλλον, σε μια αίθουσα η οποία δεν έχει αυτά που χρειάζεται. Γιατί η υποχρηματοδότηση είναι εντονότατη τα τελευταία χρόνια.
Και αυτές οι ελλείψεις και κυρίως για τον Διευθυντή Εκπαίδευσης που τα βλέπει όλα και σφαιρικά και γενικά είναι πολλές φορές αποκαρδιωτικές.

Μήπως όλα αυτά σας αναγκάζουν να προσαρμοστείτε και να πράξετε μόνο τα τελείως απαραίτητα που χρειάζεται ένα σχολείο για να λειτουργήσει και αφήνουμε το θέμα Παιδεία εκτός προτεραιοτήτων;


Όλα είναι ένα ζήτημα ισορροπιών που θα πρέπει να τις έχουμε υπόψη μας.
Παράδειγμα: Αυτή τη στιγμή μέσα από επαπειλούμενες άδειες κύησης και κάποια άλλα συμβάντα υπάρχει ένα έλλειμμα στους εκπαιδευτικούς που δεν είναι σταθερό, προκύπτει, αναπληρώνεται, ξαναπροκύπτει αλλά υπάρχει μια δυσχέρεια στην αναπλήρωση.
Αυτό αμέσως είναι ένας παράγοντας που επιδρά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Είναι μια ευκαιρία αυτή η κρίση αλλά και πρόκληση να επαναπροσδιορίσουμε τις προτεραιότητες μας σαν λαός, σαν κοινωνία και να δούμε ποιο είναι το πιο σημαντικό, το γρήγορο ίντερνετ μέσα στην αίθουσα ή η ηθική ολοκλήρωση και η διαπαιδαγώγηση του παιδιού σε μια κοινωνία και ένα αύριο για το οποίο δεν ξέρουμε και τίποτα.
Τι πρέπει να δώσουμε στα παιδιά μας; Τις γνώσεις που δίναμε μέχρι τώρα ή θα πρέπει να δώσουμε την ψυχική δύναμη να μπορούν να προσαρμοστούν σε οποιεσδήποτε συνθήκες και να αντέξουν τις δυσκολίες γιατί η ζωή δεν είναι πάντα ρόδινη.
Αναρωτιέμαι λοιπόν αν αυτή η πρόκληση καμιά φορά μας ατσαλώνει κιόλας και κυρίως μας στρέφει δίπλα τον ένα στον άλλο.
Να μας φέρει κοντά, δίπλα, να δούμε τι συμβαίνει στην ευρύτερη κοινωνία, γιατί κανείς πλέον δεν αποτολμά να αισθάνεται ότι είναι καλά αυτός και η οικογένεια του σε μια κοινωνία που οι υπόλοιποι γύρω του δεν είναι σε θέση να επιβιώσουν, να ανταποκριθούν και να έχουν τις ευκαιρίες που χρειάζονται.
Ελπίζω αυτή την πρόκληση να την προβάλουμε προς τα έξω γιατί αυτός ο τόπος πριν από πενήντα χρόνια που εγώ ήμουν μαθητής δεν είχε τίποτα από αυτά που βλέπουμε και σίγουρα δεν είχε τίποτα από αυτά που είχαμε και χάσαμε.
Σίγουρα είχε πολύ λιγότερα αλλά οι άνθρωποι ήταν τόσο δυνατοί που δεν καταλαβαίνανε από τέτοιες στερήσεις ή ελλείψεις χωρίς φυσικά να εννοώ ότι δεν είναι σημαντικοί οι παράγοντες που διαμορφώθηκαν, αλλά η Παιδεία έχει ακόμα ένα πρόσθετο ρόλο, να ατσαλώσει τους μαθητές και αυριανούς πολίτες ώστε να μπορούν να διαχειριστούν τέτοιου είδους ζητήματα που αργά ή γρήγορα επειδή η ζωή είναι κύκλος μας φέρνει και στην θέση του δυνατού αλλά και του αδύνατου.
Και κυρίως μέσα από αυτή την εναλλαγή και τον προβληματισμό να δούμε και από τώρα όσοι μπορούμε ότι δίπλα μας υπάρχουν και αδύναμοι άνθρωποι που μπορούμε να τους στηρίξουμε.
Δεν χρειάζεται να περιμένουμε μόνο από την κοινωνία ή από την Εκπαίδευση ή από το επίσημο κράτος.
Ο κάθε ένας έχει τον ρόλο του επάνω σε αυτά.


Σε όλα αυτά λογικά χρειάζεστε και την στήριξη των γονέων, των Συλλόγων γονέων. Τι πιστεύετε για την συνεργασία με τους γονείς;

Μέσα από τον ρόλο του Διευθυντού Εκπαίδευσης αποσκοπούμε όχι μόνο ευθεία στους ίδιους τους μαθητές αλλά και στις ίδιες τις οικογένειες τους. Αυτός που έχει το μεγαλύτερο ρόλο για την ανατροφή ενός παιδιού είναι η οικογένεια του.
Είναι πρώτα από όλους ο γονιός και ο ρόλος του αυτός είναι σεβαστός από εμάς και αποδεκτός.
Απορρέει λοιπόν από αυτή μας την αντίληψη ότι πρέπει να ενεργοποιηθούν περισσότερο οι γονείς και να είναι μαζί μας, να είναι δίπλα μας. Ακόμα και όταν υπάρχουν οι διαφορές στις αντιλήψεις, γιατί οι στόχοι είναι κοινοί και μέσα από την συνεργασία και την επικοινωνία και τους ξεκάθαρους στόχους και ρόλους που επιτελεί ο καθένας νομίζω ότι μπορούμε να ενώσουμε τις δυνάμεις ώστε το αποτέλεσμα να είναι και μεγαλύτερο και πιο σωστό.
Οι γονείς αλλά και οι συνάδελφοι θα πρέπει να ξέρουν ότι υπάρχει ένας άνθρωπος που θα τους ακούσει και ο απώτερος στόχος μου είναι η πόρτα του γραφείου μου να είναι ανοιχτή σε όλους.

Μιλήστε μας για τα τρία νέα σχολεία και τα όσα διαδραματίστηκαν τις τελευταίες ημέρες για το αν είναι βιοκλιματικά ή όχι, για το αν έχουν προβλήματα ή όχι, και τις αντιδράσεις από τους γονείς, τι πιστεύετε για όλα αυτά, συνέβαλαν αυτά τα σχολεία ώστε να δοθεί μια ανάσα, μια ώθηση στην περιοχή μας, βοήθησαν;

Αυτό είναι ένα σοβαρό θέμα για εμένα και μάλιστα έχει μεγάλες διαστάσεις.
Στις τρεις ημέρες που έχω αναλάβει τα καθήκοντα μου σαν Διευθυντής Εκπαίδευσης δεν το κρύβω ότι ενοχλήθηκα από το μέγεθος που υπάρχει αυτή η φαινομενική διάσταση απόψεων και αντιπαράθεση μεταξύ του Δήμου και των γονιών ή και κάποιων εκπαιδευτικών.
Αυτές τις τρεις μέρες επισκέφτηκα όλα τα νέα σχολεία, ήδη έκανα μια σύσκεψη με τον Διευθυντή του 19ου Δημοτικού και με τον Σχολικό Σύμβουλο τον κ. Γραίκο. Επίσης μίλησα και με τον Διευθυντή του 17ου και τον Διευθυντή του 18ου
Μίλησα και με τον αντιδήμαρχο τον κ. Ίτσιο, άρα έχω μια εικόνα. Δεν μίλησα ακόμα με τους γονείς, αλλά είναι άμεση προτεραιότητα να το κάνω.

Αυτό που αντιλήφθηκα και διαπίστωσα από όλους τους εμπλεκόμενους και κυρίως από την πλευρά του Δήμου που είναι ο οικοδεσπότης μας, τις απόψεις του Σχολικού Συμβούλου που εκθείασε τα τρία νέα σχολεία που είναι κόσμημα για την περιοχή μας, και δεν το κρύβω ζήλεψα λίγο όταν τα επισκέφτηκα αυτά τα σχολεία. 

Ήταν και είναι απαραίτητα για την Κατερίνη.

Διαπίστωσα από την πλευρά του Δήμου Κατερίνης διάθεση υποστήριξης πρώτα από όλα και διάθεση να δώσει λύσεις και αξίζουν μπράβο στους υπευθύνους του Δήμου και τον Δήμαρχο τον κ. Χιονίδη.
Δεν είναι τόσο απλό για ένα μικρό Δήμο να πάρει τέσσερα νέα σχολεία και μάλιστα μέσω ΕΣΠΑ.
Όλες οι προτάσεις και των εκπαιδευτικών είναι προς την θετική κατεύθυνση.

Γνωρίζω ότι η τεχνική υπηρεσία του Δήμου κινείται προς να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες που χρειάζονται να γίνουν.

Αυτό που θέλω να διαβεβαιώσω τόσο τους γονείς αλλά και τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς είναι ότι η διάθεση του Δήμου Κατερίνης να λυθούν, να ολοκληρωθούν, να τροποποιηθούν και να γίνουν αρτιότερα ότι θέματα υπάρχουν με αυτά τα σχολεία είναι δεδομένη.

Θέλω να παρακαλέσω και εσάς όλα αυτά να βγουν προς τα έξω και οι τόνοι να πέσουν.

Με πρωταρχικό οικοδεσπότη τον Δήμο Κατερίνης που φρόντισε να παραδώσει αυτά τα τρία στολίδια έχουμε πάει την Πιερία και την Κατερίνη ειδικότερα, ένα βήμα μπροστά στην Εκπαίδευση και πιστεύω ότι θα λυθούν τα προβλήματα και θα δοθούν λύσεις εκεί που πρέπει.

Θέλω να σημειώσω τέλος ότι οι ράμπες πρόσβασης σε αυτά τα σχολεία θα έπρεπε να είχαν τοποθετηθεί και πρέπει να τοποθετηθούν άμεσα.

Η άποψη σας για την χωροταξική ανακατανομή των ορίων φοίτησης που έγινε από τους προηγούμενους Διευθυντές, το κ. Κρίτογλου και τον κ. Κραγιόπουλο ποια είναι;

Δείτε ένα παράδειγμα: 6ο Δημοτικό και 19ο Δημοτικό. Σχολείο τεράστιο μέχρι πριν από λίγους μήνες το 6ο και τώρα είναι εντελώς αποδυναμωμένο Σχολείο που βλέπει πρώτο ο επισκέπτης που μπαίνει στην πόλη της Κατερίνης, με υποδομές και καλό είναι να παραμείνει 12θεσιο ΕΑΕΠ όπως του αξίζει γιατί μπορεί να υπηρετήσει αυτό του το ρόλο.

Δεν μπορεί οι γονείς που μένουν εκεί να βλέπουν το σχολείο και να το προσπερνάνε για να πάνε σε ένα άλλο τομέα.

Αυτό είναι παράλογο!

Και ξαφνικά βλέπουμε το 19ο Δημοτικό Σχολείο που δημιουργήθηκε για 6θεσιο να λειτουργεί τώρα ως 9θεσιο…
Αυτό το παράδειγμα είναι ένα από τα πολλά δυστυχώς που αποδεικνύουν ότι η χωροταξική ανακατανομή που έγινε δεν ήταν αυτή που έπρεπε.

Οι γονείς διαμαρτύρονται και οι Σύλλογοι Γονέων ότι δεν ακούστηκαν οι διαμαρτυρίες και οι προτάσεις τους.

Σίγουρα η πρόθεση της προηγούμενης Διεύθυνσης ήταν να γίνει ότι το καλύτερο, και σίγουρα η Διεύθυνση έχει συνέχεια, και εγώ σαν συνεχιστής αυτής της Διεύθυνσης θα συνεχίσω σε αυτές τις κατευθύνσεις αλλά θα πρέπει κάποια πράγματα να τα δούμε ξανά και να ληφθούν υπόψη οι απόψεις των γονιών.
Να ξέρετε ότι σίγουρα θα τα δούμε ξανά όλα σε συνεργασία με τους γονείς και τους Συλλόγους Γονέων.
Όπου υπάρχει αναγκαιότητα για διορθώσεις, αυτές θα γίνουν.
Από εδώ και πέρα ότι ζητήματα υπάρχουν θα τα προσεγγίσουμε λαμβάνοντας πολύ σοβαρά.

Με αφορμή το θέμα που δημιουργήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο της Καλλιθέας, με την έλλειψη δασκάλου λόγω ξαφνικής απόσπασης, είναι έτοιμη η Διεύθυνση να αντιμετωπίσει παρόμοιο περιστατικό;

Δυστυχώς τα προβλήματα αυτά μας τα δημιουργεί το Υπουργείο Παιδείας με την εξής έννοια:
Στο συγκεκριμένο θέμα, αν η απόσπαση της εκπαιδευτικού γινότανε στην αρχή ή και πριν της έναρξης της σχολικής χρονιάς, θα είχαμε την δυνατότητα προγραμματισμού.
Αυτό λοιπόν και όπως κάποια άλλα ζητήματα έκτακτα πχ μια ασθένεια ή μια απόσπαση από ένα ΠΥΣΠΕ σε ένα άλλο ΠΥΣΠΕ τον Ιανουάριο, μας βρίσκουν ανέτοιμους με την έννοια ότι δυστυχώς η διαχείριση της Εκπαίδευσης είναι στο συγκεντρωτικό μοντέλο στη χώρα μας.
Ξέρω ότι έχουν γίνει προσπάθειες από τον προκάτοχο μου τον κ. Κραγιόπουλο στον οποίο αναγνωρίζω ότι έκανε άψογη άσκηση καθηκόντων ως Αναπληρωτής Διευθυντής Εκπαίδευσης στο 7μηνο που πέρασε και αυτά τα θέματα τα χειρίστηκε με τον ενδεδειγμένο υπηρεσιακό τρόπο κάνοντας τις απαραίτητες προτάσεις.
Περιμένουνε δυστυχώς με αργοπορία γιατί γίνεται το αίτημα στην Περιφέρεια, από εκεί στο Υπουργείο, μετά συνεδριάζει η οικονομική επιτροπή και πάει λέγοντας.
Αυτή τη στιγμή από θέμα επάρκειας εκπαιδευτικών είμαστε στο όριο και προσπαθούμε να διαχειριστούμε παρόμοια προβλήματα εκ των ενόντων.
Για να καταλάβετε, στην αρχή του σχολικού έτους είχαμε πλεόνασμα 50 εκπαιδευτικών και τώρα ζητάμε εκπαιδευτικούς...

Με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων σας ως Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τι μήνυμα στέλνετε σε Εκπαιδευτικούς και γονείς;

Θέλω να πω στους Εκπαιδευτικούς ότι έχω εμπιστοσύνη στις δυνατότητες τους γιατί τις έχω ζήσει στο πλάι τους, συνεργαζόμενος μαζί τους τόσα χρόνια.
Θα είμαι δίπλα τους για ότι χρειαστούν με ανθρώπινο πρόσωπο, να ακούσω, να συστήσω και να δώσουμε λύση μαζί στα όποια προβλήματα.
Επίσης θέλω να τους πω, ότι αν η κατάσταση στην χώρα τους ενοχλεί έχουν ένα μοναδικό όπλο και το έχουν αυτοί στα χέρια τους.
Αυτοί μπορούν να αλλάξουν την χώρα μέσα από τους μαθητές οι οποίοι αύριο θα στελεχώνουν τη χώρα.
Η δουλειά τους η σημερινή είναι η ελπίδα για την αλλαγή της χώρας.

Στους γονείς θα έλεγα να εμπιστεύονται το σχολείο, τον δάσκαλο τους, να είναι δίπλα στο σχολείο, να συμμετέχουν γιατί έχει αποδειχθεί βιβλιογραφικά ότι ο γονιός που είναι κοντά στο σχολείο και βλέπει το παιδί του να μπαινοβγαίνει στο σχολείο γίνεται καλύτερος και για το παιδί του.
Επίσης η συνεργασία με το σχολείο θα επιτρέψει να κατανοήσουν, να καταλάβουν αυτά που από μακριά δεν μπορούν να τα δουν.
Όταν οι γονείς θέλουν μια επίσημη ενημέρωση να ξέρουν ότι αυτός που θα την κάνει θα είναι το σχολείο, γιατί πολλές φορές ταλαιπωρούμαστε άσκοπα και άδικα από φήμες γιατί το είπε ένας γονιός στον άλλο γονιό και αυτό πολλές φορές δημιουργεί διελκυστίνδες και χάνεται ενέργεια, χρόνος και ηρεμία και πόροι που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στο να πάμε ένα βήμα πιο μπροστά και όχι δυο βήματα πιο πίσω.



*Ποιος είναι ο νέος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης;
Το βιογραφικό του κ. Δημήτρη Συριανίδη:

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
                                      Α. ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Ονοματεπώνυμο: Συριανίδης Δημήτριος του Ευστρατίου
Οικ. κατάσταση:Έγγαμος από το 1983 με την Ιατρούδη Φωτεινή, εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής Π.Ε.18.12.50 στο Τ.Ε.Ε. Ειδ. Αγωγής Κατερίνης,  πατέρας δύο παιδιών, του Στράτου, αναπληρωτή εκπκου φυσικής ΠΕ04.50 και της Σοφίας αποφοίτου του πολυτεχνείου του Α.Π.Θ. (ηλεκτρολόγων Μηχανικών  Η/Υ).
E mail               : dimsyref@gmail.com  
Ημ. Γέννησης   : 14 –4 – 1960
                                                                Β. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
26/6/2015:Δάσκαλος ειδικής αγωγής στο  ΚΕΔΔΥ Πιερίας.
12/11/2012: Διευθυντής του Δημ. Σχ. Καλλιθέας Πιερίας.
7/7/2011: Προϊστάμενος του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. Κιλκίς.
1/2/2011-6/7/2011: Δάσκαλος ειδικής αγωγής στο ΚΕΔΔΥ Πιερίας.
2008-2011: Teacher in private Colleges & public schools  in Adelaide, Australia.
2004-2008: Προϊστάμενος και δάσκαλος ειδικής αγωγής του Κ.Δ.Α.Υ. Πιερίας.
1994-2004: Δάσκαλος στο Ειδ. Δημ. Σχ. Κατερίνης.
1992-1994: Διετής διδασκαλία σε Φροντιστηριακά Τμήματα, εθνοπολιτισμικών μειονοτήτων.
1984-1994: Δάσκαλος σε δημοτικά σχολεία.
 1984-1988: Προϊστάμενος ολιγοθέσιων  σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
                                                                 Γ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
2015: Proficiency (T.I.E.C2)
2015:Τ.Π.Ε. 2ου Επιπέδου.
2014: 1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης, Σεμινάριο οργάνωσης & διοίκησης της εκπαίδευσης. (30 ώρες)
2011-12: Μέντορας εκπκων παράλληλης στήριξης (ΑΔΑ:Β4ΠΠ9-ΒΨ9, Β4ΜΨ9-ΨΚΠ)
2011: MA special education. Middlesex Uni. UK. (2 years full time, distance education).
2008-09: Student at Thebarton senior College for English as foreign  language and culture.
2007: ΤΠΕ 1ου επιπέδου.
2006: Certificate Braille, σχολή τυφλών Θεσσαλονίκης Ο Ήλιος.
2005: Πτυχίο  Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ.
2004: Ετήσια εξειδίκευση στην πολυαναπηρία. παν. Ιωαννίνων.  e- learning. (430 ώρες).
2003: Εξειδίκευση   στη νοητική υστέρηση. Κέντρο Ειδ. Αγωγής. Θεσ/νικη. (400 ώρες).
2002: Κοινωνία της πληροφορίας, (η χρήση του Η/Υ στην εκπ/ση, 48 ώρες).
2001: Χειριστής Γλωσσικού προγράμματος Μάκατον (στάδιο 4ο-8ο ) Makαton Hellas.
2001: Τριετής Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στον αυτισμό. Ιατρική σχολή  Ε.Κ.Π.Α., Birmingham university, (600 ώρες).
2000: TEACCH programme. Παιδ/ψυχ/κό νοσοκ. Πεντέλης, (10 μέρες).
2000: Σεμινάριο Ειδικής Αγωγής του Καποδίστριου πανεπιστήμιου, (56 ώρες).
1999: Πληροφορική ΝΕΛΕ Πιερίας & ΤΕΙ πληροφ. Θεσ/νικης, (320 ώρες).
1998: Μεταπτυχιακή εξειδίκευση στην Ειδική  Αγωγή. Αριστοτέλειο παν. Π.Τ.Δ.Ε.,(2 έτη).
1997: Σπουδές στην Ελλην. Νοηματική. Εθνικό Ίδρυμα Προστ. Κωφών Πανοράματος,(4 έτη).
1996: Ψυχολογία ΑΜΕΑ & θέματα ειδ. αγωγής. Ημερίδες&διημερίδες (59 μέρες).
1995: CERTIFICA  Βασικής Ψυχολογίας. CEAC Barcelona, (distance education, 3 έτη).
1994: Ετήσιο επιμορφωτικό πρόγραμμα ειδ. αγωγής. Παιδ. Εταιρ. Ειδ. Αγωγής βορείου Ελλάδος.
1993: Σεμινάριο αντιμετώπισης συνεπειών δυσλεξίας. Ελλην. Κέντρο Δυσλεξίας, (1 μήνας).
1981: Πτυχίο Παιδ. Ακαδημίας Φλώρινας, (2 έτη).
                                                                 Δ. ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
·         Μέλος επιστημονικής ομάδας για πρόταση έργου Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. για την ειδική αγωγή του Α. Τ.Ε.Ι. –Θ.
·         Συνεργάτης του Π.Τ.Ε.Α. του παν. Θεσσαλίας για συγκέντρωση Α.Μ.Δ.Ε.
·         Γνώση της Αγγλικής Γλώσσας, (C2 T.I.E.).
·         Whitefield school of London. Practice in autism. (2 εβδομάδες).
·         Κατασκηνώσεις ΑΜΕΑ της ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ, (20 μέρες).
·         Ενεργός Σκακιστής. ELO 1210, Chessplay.com, Σκακιστικός Σύλλογος Κατερίνης (A.M.44769/2014).
·         Μέλος της παιδ. Ετ. ειδ. αγωγής, του Παν. Συλλ.  εκπ/κων  Ειδ. Αγωγής, του σωμ. Μέριμνας, εθελ.  αιμοδότης.
·         Ανακοίνωση έρευνας στο Πανελλήνιο συνέδριο ειδικής αγωγής, Αθήνα 2007.
·         Οργάνωση επιστημονικής διημερίδας με συμμετοχή 8 καθηγητών ειδικής αγωγής.
·         Ανακοίνωση ερευνητικού ομαδικού έργου. Πρακτικά Ημερίδων Εκπ/κης Έρευνας, Αριστοτέλειο παν. Θεσ/νικη 2000. ISBN 960-243-516-X.
·         Δίωρη εκπροσώπηση του συλλόγου δασκάλων σε εκπομπή για τη Δυσλεξία. ΔΙΟΝ channel, Οκτώβριος 1995.
·         Άρθρο εφημ. «ΥΓΕΙΑ», Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, Ιούλιος 1996.
·         Εργασία «Αλλαγές στην εκπ/κη πρακτική» Σεπτέμβριος 2000.
·         Άρθρο εφημ. Ολύμπιο Βήμα «η Ειδική Αγωγή στο νομό μας» Οκτώβριος 2003.