«Θυσία» πίστης και ανθρωπιάς, μπροστά στην κρίση της σύγχρονης κοινωνίας. Μια ιδιαίτερα δυνατή εμπειρία πρόσφεραν στους κινηματογραφόφιλους τα 2α Κινηματογραφικά Αφιερώματα Κατερίνης με την ταινία του Αντρέι Ταρκόφσκι «Θυσία» και την παρουσία του συγγραφέα Σωτήρη Γουνελά, ο οποίος προλόγισε αλλά και συζήτησε μετά το τέλος της προβολής στον Κινηματοθέατρο Ευκαρπίδη,
ρίχνοντας φως στην κινηματογραφική τέχνη ενός σπουδαίου δημιουργού, τονίζοντας την αναγκαιότητα το έργο του να γίνει δεκτό περισσότερο ως βίωμα παρά να γίνει αντικείμενο διανοητικής επεξεργασίας.
Πριν από την προβολή, ο Βαγγέλης Μαλάμης καλωσόρισε τους θεατές και τον συγγραφέα και αναφέρθηκε στην υπόθεση της ταινίας και τις ιδιαιτερότητες του έργου του Ταρκόφσκι. Ο Σωτήρης Γουνελάς, παίρνοντας τον λόγο, σημείωσε ότι ο δημιουργός «προσπαθεί να δουλέψει αφαιρώντας, ώστε με το σειρά του και ο θεατής να βγάλει από πάνω του, όλα τα πράγματα που έχουν συσσωρευτεί μέσα από τους αιώνες και εμποδίζουν την αληθινή ζωή, τις αληθινές σχέσεις μεταξύ ανθρώπων και την συνάντηση με το θείο. Η επιδίωξή του είναι, χρησιμοποιώντας τα πιο σύγχρονα μέσα κινηματογράφησης, να βρει εκείνο το ¨κάτι¨ που υπάρχει στον πυρήνα της ζωής.
Όλες του οι ταινίες έχουν το ονειρικό και το πραγματικό στοιχείο ταυτόχρονα. Στη ¨Θυσία¨, διαλέγοντας μια οικογένεια με μεγαλοαστικά χαρακτηριστικά, δείχνει πως προσθέτουν στοιχεία άνθρωποι περιθωριακοί και μαζί και ο ήρωας που μεταλλάσσεται, ώστε να πάψει αυτή η κατάσταση αισθητικής αδιαφορίας».
Το ευτυχές είναι ότι ο κ. Γουνελάς έχει δεχθεί να προλογίσει και την επόμενη ταινία του προγράμματος και έτσι το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ακούσει την ανάλυσή του και να προβληματιστεί επ’ αυτής και στην προβολή της Τετάρτης (19.30), για την ταινία «Το Λιμάνι της Χάβρης» του Άκι Καουρισμάκι. Μια ταινία με γλυκιά, νοσταλγική διάθεση και αναφορές στο παλιό γαλλικό σινεμά, γεμάτη μπλουζ και ροκ εντ ρολ ήχους, βραβευμένη με το βραβείο Κριτικών στις Κάννες. Αυτό το μινιμαλιστικό, αισιόδοξο και πολύχρωμο κοινωνικό δράμα είναι από τα απολαυστικότερα του Φιλανδού δημιουργού.
ρίχνοντας φως στην κινηματογραφική τέχνη ενός σπουδαίου δημιουργού, τονίζοντας την αναγκαιότητα το έργο του να γίνει δεκτό περισσότερο ως βίωμα παρά να γίνει αντικείμενο διανοητικής επεξεργασίας.
Πριν από την προβολή, ο Βαγγέλης Μαλάμης καλωσόρισε τους θεατές και τον συγγραφέα και αναφέρθηκε στην υπόθεση της ταινίας και τις ιδιαιτερότητες του έργου του Ταρκόφσκι. Ο Σωτήρης Γουνελάς, παίρνοντας τον λόγο, σημείωσε ότι ο δημιουργός «προσπαθεί να δουλέψει αφαιρώντας, ώστε με το σειρά του και ο θεατής να βγάλει από πάνω του, όλα τα πράγματα που έχουν συσσωρευτεί μέσα από τους αιώνες και εμποδίζουν την αληθινή ζωή, τις αληθινές σχέσεις μεταξύ ανθρώπων και την συνάντηση με το θείο. Η επιδίωξή του είναι, χρησιμοποιώντας τα πιο σύγχρονα μέσα κινηματογράφησης, να βρει εκείνο το ¨κάτι¨ που υπάρχει στον πυρήνα της ζωής.
Όλες του οι ταινίες έχουν το ονειρικό και το πραγματικό στοιχείο ταυτόχρονα. Στη ¨Θυσία¨, διαλέγοντας μια οικογένεια με μεγαλοαστικά χαρακτηριστικά, δείχνει πως προσθέτουν στοιχεία άνθρωποι περιθωριακοί και μαζί και ο ήρωας που μεταλλάσσεται, ώστε να πάψει αυτή η κατάσταση αισθητικής αδιαφορίας».
Το ευτυχές είναι ότι ο κ. Γουνελάς έχει δεχθεί να προλογίσει και την επόμενη ταινία του προγράμματος και έτσι το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ακούσει την ανάλυσή του και να προβληματιστεί επ’ αυτής και στην προβολή της Τετάρτης (19.30), για την ταινία «Το Λιμάνι της Χάβρης» του Άκι Καουρισμάκι. Μια ταινία με γλυκιά, νοσταλγική διάθεση και αναφορές στο παλιό γαλλικό σινεμά, γεμάτη μπλουζ και ροκ εντ ρολ ήχους, βραβευμένη με το βραβείο Κριτικών στις Κάννες. Αυτό το μινιμαλιστικό, αισιόδοξο και πολύχρωμο κοινωνικό δράμα είναι από τα απολαυστικότερα του Φιλανδού δημιουργού.