Σάββατο 29 Ιουλίου 2017

ΕΛΜΕ ΠΙΕΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ

Για άλλη μια φορά ελάχιστες αποσπάσεις σε σχέση με τα πραγματικά λειτουργικά κενά των σχολείων και τις αιτήσεις των εκπαιδευτικών.
Οι εκπαιδευτικοί που αιτούνται απόσπαση παραμένουν εγκλωβισμένοι για πολλά χρόνια σε διάφορες περιοχές της χώρας.

Η απόσπαση αποτελεί τη μοναδική τους διέξοδο μετά και την πραγματοποίηση ελάχιστων μεταθέσεων. Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ είναι μια διαδικασία η οποία δίνει την δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να εργάζονται στον τόπο τους, κοντά στις οικογένειες τους. Δε δημιουργούν νέα κενά αφού οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν λειτουργικά κενά σε άλλα ΠΥΣΔΕ προσφέροντας εκπαιδευτικό έργο. Αποτελεί την μοναδική πλέον λύση για ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών με σοβαρότατα οικογενειακά ή οικονομικά προβλήματα καθώς και με προβλήματα υγείας.

Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αποσπώνται ανεξαρτήτως κενών στις κατά προτεραιότητα αποσπάσεις διευρύνοντας τις κατηγορίες και συμπεριλαμβάνοντας και τους/τις συζύγους εκπαιδευτικών. Οι αποσπάσεις θα πρέπει να γίνονται επί των πραγματικών λειτουργικών κενών με βάση τη μοριοδότηση που ισχύει από το 2011. Οι αποσπάσεις έγιναν με αφαίρεση αρκετών λειτουργικών κενών, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να ικανοποιηθεί μεγαλύτερος αριθμός αποσπάσεων. Παράλληλα στη συμπλήρωση των πινάκων λειτουργικών κενών δεν υπήρξε η στήλη «εκτίμηση ΠΥΣΔΕ» παρά μόνο οι εκτιμήσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης. Τα λειτουργικά κενά της Δευτεροβάθμιας επί των οποίων έγιναν οι αποσπάσεις ήταν 3077. Αποσπώνται 736 εκπαιδευτικοί κατά προτεραιότητα και 1250 βάσει μορίων. Δεν αποσπάστηκε κανένας εκπαιδευτικός με μόρια προς ΠΙΕΡΙΑ. Με την ολοκλήρωση των εγγραφών, την επιλογή των διευθυντών και των υποδιευθυντών θα εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρά λειτουργικά κενά. Επομένως επιβάλλεται να γίνει και Β΄ φάση αποσπάσεων έως το τέλος Αυγούστου, πριν την έναρξη του σχολικού έτους.

Διεκδικώντας ένα αναφαίρετο δικαίωμα μας και όχι μια χαριστική παραχώρηση καλούμε την ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας να λειτουργήσει στα πλαίσια ενός κράτους δικαίου, ενός κοινωνικού κράτους με ανθρώπινο πρόσωπο και να μην υποκύπτει στις μνημονιακές πολιτικές που έχουν εξαθλιώσει τον εκπαιδευτικό κλάδο και έχουν σβήσει το όνειρο. Ας μη επιτραπεί άλλο, η οικονομική εξαθλίωση και η ψυχική εξουθένωση χιλιάδων εκπαιδευτικών μακριά από τα σπίτια τους στο βωμό της δημοσιονομικής προσαρμογής.