H Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών και το Υπουργείο Εσωτερικών (πρώην Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης) συνδιοργανώνουν με την υποστήριξη του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών το εκπαιδευτικό πρόγραμμα / Διαγωνισμό:
Ποντιακός Ελληνισμός: μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές όλων των τάξεων νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών και υλοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές όλων των βαθμίδων (από την Ελλάδα και την Ομογένεια) τον Ποντιακό Ελληνισμό και συγκεκριμένα την ιστορία του, τον πολιτισμό του και τη συμβολή του στην ανάπτυξη της Ελλάδας και στη διαμόρφωση της πολιτιστικής της ταυτότητας.
(προτεινόμενοι) Θεματικοί άξονες προγράμματος-διαγωνισμού
- Η ιστορία του Πόντου.
- Η καθημερινότητα στον κόσμο: ήθη, έθιμα, τραγούδια, ενδυμασίες, διατροφή.
- Η ποντιακή διάλεκτος.
- Οι ποντιακές κοινότητες ανά τον κόσμο.
- Η Παναγία Σουμελά και τα μοναστήρια του Πόντου.
- Ο Πόντος μέσα από εικόνες και κείμενα.
- Η συμβολή των Ποντίων στην ανάπτυξη της Ελλάδας.
- Οι πρόσφυγες Πόντιοι του προηγούμενου αιώνα και το προσφυγικό πρόβλημα σήμερα.
- Οι Πόντιοι σήμερα.
Κατηγορίες δημιουργιών των μαθητών:
- Διήγημα, μυθιστόρημα
- Παραμύθι
- Ποίημα
- Μουσική σύνθεση (μουσική σύνθεση ή ολοκληρωμένο τραγούδι ή μελοποίηση γνωστού ποιήματος, στη νεοελληνική γλώσσα ή στην ποντιακή διάλεκτο)
- Εικαστικό έργο (ζωγραφιά, αφίσα, σκίτσο)
- Ταινία μικρού μήκους (μυθοπλασίας ή ντοκιμαντέρ)
- Σχολική εφημερίδα
- Ιστοσελίδα ή blog
Ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν:
Ομάδες μαθητών της πρωτοβάθμιας (όλων των τάξεων των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων) και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (όλων των τάξεων) δημόσιων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων της Ελλάδας και της Ομογένειας (ελληνικά σχολεία ή μεμονωμένα τμήματα που λειτουργούν σε χώρες του εξωτερικού). Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος:
- ένα μεμονωμένο τμήμα ενός σχολείου
- μια ή περισσότερες τάξεις ενός σχολείου
- μια ομάδα μαθητών από περισσότερα τμήματα ή τάξεις ενός σχολείου
- ένας μεμονωμένος μαθητής (ή μαθήτρια)
- δύο ή περισσότερες τάξεις από διαφορετικές σχολικές μονάδες
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει αναλάβει την παιδαγωγική καθοδήγηση της μαθητικής ομάδας ένας ή περισσότεροι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας. Ακόμη η Οργανωτική Επιτροπή του προγράμματος θεωρεί ιδανική συνθήκη τη σύμπραξη σχολικών μονάδων από την Ελλάδα και την Ομογένεια με σκοπό τη συνεργασία, την επαφή του μαθητικού δυναμικού και του εκπαιδευτικού προσωπικού και την από κοινού υποβολή δημιουργιών. Οι συμπράξεις και οι συνεργασίες είναι όχι απλά θεμιτές, αλλά κρίνεται ότι πρέπει να αποτελούν στόχο και επιδίωξη όλων των εμπλεκόμενων.
Σε ποιες ώρες του ωρολόγιου προγράμματος μπορούν να υλοποιηθούν σχετικές δράσεις;
Το πρόγραμμα προσφέρεται για διαθεματική αξιοποίηση σε όλα σχεδόν τα γνωστικά αντικείμενα. Στο μάθημα της ιστορίας (αρχαίοι αποικισμοί, βυζάντιο και νεότερη ιστορία), στα γλωσσικά μαθήματα των δύο βαθμίδων (ο Πόντος στη λογοτεχνία, εξέλιξη της γλώσσας, διάλεκτοι), στη φυσική αγωγή (ποντιακοί χοροί), στα εικαστικά (εικαστικές δημιουργίες), στη μουσική (ποντιακά τραγούδια), στην Πληροφορική (συγκέντρωση πληροφοριών από το διαδίκτυο, δημιουργία παρουσιάσεων, δημιουργία ιστότοπου κλπ). Οι εκπαιδευτικοί, λοιπόν, θα μπορούσαν να υλοποιήσουν ένα ολοκληρωμένο πολιτιστικό πρόγραμμα για τον Πόντο (στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης ή διαθεματικά σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα) ή να υλοποιήσουν μεμονωμένες δράσεις (για παράδειγμα: γνωρίζω τους ποντιακούς χορούς, μαθαίνω την ποντιακή κουζίνα, η ποντιακή γλώσσα και η σχέση της με τα αρχαία ελληνικά κλπ).
Ποια είναι τα χρονοδιαγράμματα του διαγωνισμού
Ο διαγωνισμός ξεκινάει στις 13 Νοεμβρίου 2017 και λήγει στις 12 Μαρτίου του 2018.
Τον Μάιο του 2018 θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και οι καλύτερες μαθητικές δημιουργίες θα βραβευθούν σε ειδική εκδήλωση (που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη).
Πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή όσα σχολεία ενδιαφέρονται;
Τα σχολεία που θέλουν να λάβουν μέρος θα πρέπει να εκδηλώσουν ενδιαφέρον συμμετοχής με ένα απλό email στο pontosedu@gmail.com ως τις 11 Ιανουαρίου 2018. Θα λάβουν πίσω το λινκ μιας ηλεκτρονικής φόρμας συμμετοχής.
Υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις ή τεχνικά χαρακτηριστικά για τις μαθητικές δημιουργίες;
1 Η χρονική διάρκεια για την ταινία μικρού μήκους είναι μέχρι 10 λεπτά και σ’ αυτή δεν περιλαμβάνονται οι τίτλοι αρχής και τέλους. Σε περίπτωση που η γλώσσα της ταινίας ή του ντοκιμαντέρ είναι η ποντιακή διάλεκτος, θα υπάρχουν και υπότιτλοι στη νεοελληνική.
2.Για να γίνει δεκτή μια ταινία στην κατηγορία ντοκιμαντέρ, είναι απαραίτητο να μην είναι μόνο μια ψηφιακή αφήγηση (φωτογραφίες, αποσπάσματα βίντεο, μαθητές αφηγητές) αλλά να περιλαμβάνει έρευνα, συνεντεύξεις, επαφή με ιστορικά αρχεία κλπ.
3.Διήγημα, μυθιστόρημα, χωρίς περιορισμό στις λέξεις. Σε περίπτωση που είναι γραμμένο στην ποντιακή διάλεκτο, θα υπάρχει και μεταφορά στη νεοελληνική.
4.Παραμύθι, χωρίς περιορισμό στις λέξεις, εικονογραφημένο ή μη. Σε περίπτωση που είναι γραμμένο στην ποντιακή διάλεκτο, θα υπάρχει και μεταφορά στη νεοελληνική.
5.Ποίημα, χωρίς περιορισμό στις λέξεις. Σε περίπτωση που είναι γραμμένο στην ποντιακή διάλεκτο, θα υπάρχει και μεταφορά στη νεοελληνική.
6.Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: μουσική σύνθεση ή ολοκληρωμένο τραγούδι, δηλαδή μουσική σύνθεση και στίχοι ή απλώς μελοποίηση γνωστού ποιήματος. Σε περίπτωση που είναι γραμμένο στην ποντιακή διάλεκτο, θα υπάρχει και μεταφορά στη νεοελληνική.
7.Αφίσα, χωρίς περιορισμό στο μέγεθος.
8.Ζωγραφιά, χωρίς περιορισμό στο μέγεθος, με οποιαδήποτε τεχνική ή υλικό.
9.Σκίτσο, χωρίς περιορισμό στο μέγεθος.
10.Σχολική εφημερίδα
11.Ιστοσελίδα ή blog
Πώς θα υποβληθούν οι μαθητικές δημιουργίες;
ΜΟΝΟ μέσω ταχυδρομείου. Συγκεκριμένα:
ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά. Οι συμμετέχοντες θα στείλουν ηλεκτρονικά ως τις 12 Μαρτίου (στο pontosedu@gmail.com) :
-διαβιβαστικό του σχολείου (με αριθμό πρωτοκόλλου) όπου θα αναγράφονται οι μαθητικές δημιουργίες που υποβάλλονται καθώς και αναλυτικά στοιχεία των συμμετεχόντων για ΚΑΘΕ κατηγορία (μαθητές, εκπαιδευτικοί, τάξεις)
-τα έντυπα έγγραφης συγκατάθεσης των γονέων (σκαναρισμένα σε ΕΝΑ pdf αρχείο)
-τις μαθητικές δημιουργίες (τα μεγάλα αρχεία που ξεπερνούν το 1Mb θα στέλνονται μέσω wetransfer, drobox κλπ).
Παρακαλούμε τα αρχεία που θα υποβάλλονται να περιλαμβάνουν στην ονομασία τους με κεφαλαία γράμματα πρώτα την κατηγορία (π.χ. ΠΟΙΗΜΑ) και μετά το όνομα του σχολείου
Παράδειγμα: ΔΙΗΓΗΜΑ_ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 25ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ_Γ ΤΑΞΗ
Στην τελική εκδήλωση βράβευσης, θα υπάρχουν ξεχωριστά βραβεία για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ανά κατηγορία δημιουργίας (ποίηση, λογοτεχνία, ταινία κλπ).
Ποιοι θα αξιολογήσουν τα μαθητικά έργα;
Οι επιτροπές που θα αξιολογήσουν τα έργα ανά κατηγορία, θα οριστούν από τους φορείς που συνδιοργανώνουν τον διαγωνισμό.
Υπάρχουν κάποιοι ειδικοί όροι που πρέπει να προσέξουν οι σχολικές μονάδες;
Εκτός από την τήρηση του χρονοδιαγράμματος και την αυτονόητη υποχρέωση των συμμετεχόντων να υποβάλλουν αυθεντικά έργα που δεν αποτελούν προϊόν αντιγραφής, δεν υπάρχουν άλλοι περιορισμοί.
Μια σχολική μονάδα μπορεί να συμμετάσχει με όσα έργα επιθυμεί και σε όσες κατηγορίες επιλέξει. Τα σχολεία που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, έχουν δικαίωμα να αναρτήσουν τις όποιες δημιουργίες τους στο διαδίκτυο ακόμη και πριν την ολοκλήρωση της αξιολόγησής τους. Διευκρινίζουμε ακόμη ότι για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα απαιτείται έγγραφη συγκατάθεση των γονέων των μαθητών. Τα έντυπα της έγγραφης συγκατάθεσης (που θα λάβουν τα σχολεία μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος εκ μέρους τους) δε θα σταλούν στην Οργανωτική Επιτροπή του διαγωνισμού, αλλά θα διατηρηθούν στο αρχείο των σχολείων, ενώ στην Οργανωτική Επιτροπή θα σταλούν ψηφιακά (σκαναρισμένα). Τέλος, αν οι δημιουργίες είναι οπτικοακουστικές, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί υλικό άλλων δημιουργών χωρίς την άδειά τους ή την άδεια της ΑΕΠΙ. Σημειώνουμε τέλος ότι βεβαιώσεις συμμετοχής (ψηφιακές) θα λάβουν όλοι οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί και επαίνους συμμετοχής (ψηφιακούς) όλοι οι μαθητές.
Ενστάσεις μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων μπορούν να υποβληθούν ΜΟΝΟ από τις σχολικές μονάδες (τα όργανα διοίκησής τους) και μπορούν να αναφέρονται ΜΟΝΟ σε παραβίαση όρων της παρούσας προκήρυξης και όχι στα αποτελέσματα της επιτροπής αξιολόγησης των μαθητικών δημιουργιών.
Σχεδιαστής προγράμματος: Πούλιος Ιωάννης, εκπαιδευτικός, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Σερρών
Οργανωτική Επιτροπή Διαγωνισμού:
Παπασταμόπουλος Ξενοφώντας, Δ/ντής Π.Ε. Σερρών, mail@dipe.ser.sch.gr, 2321047500
Ευθυμιάδου Στυλιανή, Διευθύντρια Γραφείου Μαρίας Κόλλια-Τσαρουχά, Υφυπουργού Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), minister@mathra.gr, 2310379405
Πούλιος Ιωάννης, εκπαιδευτικός, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Σερρών, 2321047515, serreschools@gmail.com, pontosedu@gmail.com
Σαμολαδάς Ιωάννης, διοικητικός ΠΕ Πληροφορικής Π.Ε. Σερρών, samoladas@gmail.com, 2321047522
Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών
Ξενοφών Παπασταμόπουλος
Ποντιακός Ελληνισμός: μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές όλων των τάξεων νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών και υλοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές όλων των βαθμίδων (από την Ελλάδα και την Ομογένεια) τον Ποντιακό Ελληνισμό και συγκεκριμένα την ιστορία του, τον πολιτισμό του και τη συμβολή του στην ανάπτυξη της Ελλάδας και στη διαμόρφωση της πολιτιστικής της ταυτότητας.
(προτεινόμενοι) Θεματικοί άξονες προγράμματος-διαγωνισμού
- Η ιστορία του Πόντου.
- Η καθημερινότητα στον κόσμο: ήθη, έθιμα, τραγούδια, ενδυμασίες, διατροφή.
- Η ποντιακή διάλεκτος.
- Οι ποντιακές κοινότητες ανά τον κόσμο.
- Η Παναγία Σουμελά και τα μοναστήρια του Πόντου.
- Ο Πόντος μέσα από εικόνες και κείμενα.
- Η συμβολή των Ποντίων στην ανάπτυξη της Ελλάδας.
- Οι πρόσφυγες Πόντιοι του προηγούμενου αιώνα και το προσφυγικό πρόβλημα σήμερα.
- Οι Πόντιοι σήμερα.
Κατηγορίες δημιουργιών των μαθητών:
- Διήγημα, μυθιστόρημα
- Παραμύθι
- Ποίημα
- Μουσική σύνθεση (μουσική σύνθεση ή ολοκληρωμένο τραγούδι ή μελοποίηση γνωστού ποιήματος, στη νεοελληνική γλώσσα ή στην ποντιακή διάλεκτο)
- Εικαστικό έργο (ζωγραφιά, αφίσα, σκίτσο)
- Ταινία μικρού μήκους (μυθοπλασίας ή ντοκιμαντέρ)
- Σχολική εφημερίδα
- Ιστοσελίδα ή blog
Ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν:
Ομάδες μαθητών της πρωτοβάθμιας (όλων των τάξεων των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων) και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (όλων των τάξεων) δημόσιων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων της Ελλάδας και της Ομογένειας (ελληνικά σχολεία ή μεμονωμένα τμήματα που λειτουργούν σε χώρες του εξωτερικού). Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος:
- ένα μεμονωμένο τμήμα ενός σχολείου
- μια ή περισσότερες τάξεις ενός σχολείου
- μια ομάδα μαθητών από περισσότερα τμήματα ή τάξεις ενός σχολείου
- ένας μεμονωμένος μαθητής (ή μαθήτρια)
- δύο ή περισσότερες τάξεις από διαφορετικές σχολικές μονάδες
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει αναλάβει την παιδαγωγική καθοδήγηση της μαθητικής ομάδας ένας ή περισσότεροι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας. Ακόμη η Οργανωτική Επιτροπή του προγράμματος θεωρεί ιδανική συνθήκη τη σύμπραξη σχολικών μονάδων από την Ελλάδα και την Ομογένεια με σκοπό τη συνεργασία, την επαφή του μαθητικού δυναμικού και του εκπαιδευτικού προσωπικού και την από κοινού υποβολή δημιουργιών. Οι συμπράξεις και οι συνεργασίες είναι όχι απλά θεμιτές, αλλά κρίνεται ότι πρέπει να αποτελούν στόχο και επιδίωξη όλων των εμπλεκόμενων.
Σε ποιες ώρες του ωρολόγιου προγράμματος μπορούν να υλοποιηθούν σχετικές δράσεις;
Το πρόγραμμα προσφέρεται για διαθεματική αξιοποίηση σε όλα σχεδόν τα γνωστικά αντικείμενα. Στο μάθημα της ιστορίας (αρχαίοι αποικισμοί, βυζάντιο και νεότερη ιστορία), στα γλωσσικά μαθήματα των δύο βαθμίδων (ο Πόντος στη λογοτεχνία, εξέλιξη της γλώσσας, διάλεκτοι), στη φυσική αγωγή (ποντιακοί χοροί), στα εικαστικά (εικαστικές δημιουργίες), στη μουσική (ποντιακά τραγούδια), στην Πληροφορική (συγκέντρωση πληροφοριών από το διαδίκτυο, δημιουργία παρουσιάσεων, δημιουργία ιστότοπου κλπ). Οι εκπαιδευτικοί, λοιπόν, θα μπορούσαν να υλοποιήσουν ένα ολοκληρωμένο πολιτιστικό πρόγραμμα για τον Πόντο (στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης ή διαθεματικά σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα) ή να υλοποιήσουν μεμονωμένες δράσεις (για παράδειγμα: γνωρίζω τους ποντιακούς χορούς, μαθαίνω την ποντιακή κουζίνα, η ποντιακή γλώσσα και η σχέση της με τα αρχαία ελληνικά κλπ).
Ποια είναι τα χρονοδιαγράμματα του διαγωνισμού
Ο διαγωνισμός ξεκινάει στις 13 Νοεμβρίου 2017 και λήγει στις 12 Μαρτίου του 2018.
Τον Μάιο του 2018 θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και οι καλύτερες μαθητικές δημιουργίες θα βραβευθούν σε ειδική εκδήλωση (που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη).
Πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή όσα σχολεία ενδιαφέρονται;
Τα σχολεία που θέλουν να λάβουν μέρος θα πρέπει να εκδηλώσουν ενδιαφέρον συμμετοχής με ένα απλό email στο pontosedu@gmail.com ως τις 11 Ιανουαρίου 2018. Θα λάβουν πίσω το λινκ μιας ηλεκτρονικής φόρμας συμμετοχής.
Υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις ή τεχνικά χαρακτηριστικά για τις μαθητικές δημιουργίες;
1 Η χρονική διάρκεια για την ταινία μικρού μήκους είναι μέχρι 10 λεπτά και σ’ αυτή δεν περιλαμβάνονται οι τίτλοι αρχής και τέλους. Σε περίπτωση που η γλώσσα της ταινίας ή του ντοκιμαντέρ είναι η ποντιακή διάλεκτος, θα υπάρχουν και υπότιτλοι στη νεοελληνική.
2.Για να γίνει δεκτή μια ταινία στην κατηγορία ντοκιμαντέρ, είναι απαραίτητο να μην είναι μόνο μια ψηφιακή αφήγηση (φωτογραφίες, αποσπάσματα βίντεο, μαθητές αφηγητές) αλλά να περιλαμβάνει έρευνα, συνεντεύξεις, επαφή με ιστορικά αρχεία κλπ.
3.Διήγημα, μυθιστόρημα, χωρίς περιορισμό στις λέξεις. Σε περίπτωση που είναι γραμμένο στην ποντιακή διάλεκτο, θα υπάρχει και μεταφορά στη νεοελληνική.
4.Παραμύθι, χωρίς περιορισμό στις λέξεις, εικονογραφημένο ή μη. Σε περίπτωση που είναι γραμμένο στην ποντιακή διάλεκτο, θα υπάρχει και μεταφορά στη νεοελληνική.
5.Ποίημα, χωρίς περιορισμό στις λέξεις. Σε περίπτωση που είναι γραμμένο στην ποντιακή διάλεκτο, θα υπάρχει και μεταφορά στη νεοελληνική.
6.Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: μουσική σύνθεση ή ολοκληρωμένο τραγούδι, δηλαδή μουσική σύνθεση και στίχοι ή απλώς μελοποίηση γνωστού ποιήματος. Σε περίπτωση που είναι γραμμένο στην ποντιακή διάλεκτο, θα υπάρχει και μεταφορά στη νεοελληνική.
7.Αφίσα, χωρίς περιορισμό στο μέγεθος.
8.Ζωγραφιά, χωρίς περιορισμό στο μέγεθος, με οποιαδήποτε τεχνική ή υλικό.
9.Σκίτσο, χωρίς περιορισμό στο μέγεθος.
10.Σχολική εφημερίδα
11.Ιστοσελίδα ή blog
Πώς θα υποβληθούν οι μαθητικές δημιουργίες;
ΜΟΝΟ μέσω ταχυδρομείου. Συγκεκριμένα:
ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά. Οι συμμετέχοντες θα στείλουν ηλεκτρονικά ως τις 12 Μαρτίου (στο pontosedu@gmail.com) :
-διαβιβαστικό του σχολείου (με αριθμό πρωτοκόλλου) όπου θα αναγράφονται οι μαθητικές δημιουργίες που υποβάλλονται καθώς και αναλυτικά στοιχεία των συμμετεχόντων για ΚΑΘΕ κατηγορία (μαθητές, εκπαιδευτικοί, τάξεις)
-τα έντυπα έγγραφης συγκατάθεσης των γονέων (σκαναρισμένα σε ΕΝΑ pdf αρχείο)
-τις μαθητικές δημιουργίες (τα μεγάλα αρχεία που ξεπερνούν το 1Mb θα στέλνονται μέσω wetransfer, drobox κλπ).
Παρακαλούμε τα αρχεία που θα υποβάλλονται να περιλαμβάνουν στην ονομασία τους με κεφαλαία γράμματα πρώτα την κατηγορία (π.χ. ΠΟΙΗΜΑ) και μετά το όνομα του σχολείου
Παράδειγμα: ΔΙΗΓΗΜΑ_ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 25ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ_Γ ΤΑΞΗ
Στην τελική εκδήλωση βράβευσης, θα υπάρχουν ξεχωριστά βραβεία για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ανά κατηγορία δημιουργίας (ποίηση, λογοτεχνία, ταινία κλπ).
Ποιοι θα αξιολογήσουν τα μαθητικά έργα;
Οι επιτροπές που θα αξιολογήσουν τα έργα ανά κατηγορία, θα οριστούν από τους φορείς που συνδιοργανώνουν τον διαγωνισμό.
Υπάρχουν κάποιοι ειδικοί όροι που πρέπει να προσέξουν οι σχολικές μονάδες;
Εκτός από την τήρηση του χρονοδιαγράμματος και την αυτονόητη υποχρέωση των συμμετεχόντων να υποβάλλουν αυθεντικά έργα που δεν αποτελούν προϊόν αντιγραφής, δεν υπάρχουν άλλοι περιορισμοί.
Μια σχολική μονάδα μπορεί να συμμετάσχει με όσα έργα επιθυμεί και σε όσες κατηγορίες επιλέξει. Τα σχολεία που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, έχουν δικαίωμα να αναρτήσουν τις όποιες δημιουργίες τους στο διαδίκτυο ακόμη και πριν την ολοκλήρωση της αξιολόγησής τους. Διευκρινίζουμε ακόμη ότι για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα απαιτείται έγγραφη συγκατάθεση των γονέων των μαθητών. Τα έντυπα της έγγραφης συγκατάθεσης (που θα λάβουν τα σχολεία μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος εκ μέρους τους) δε θα σταλούν στην Οργανωτική Επιτροπή του διαγωνισμού, αλλά θα διατηρηθούν στο αρχείο των σχολείων, ενώ στην Οργανωτική Επιτροπή θα σταλούν ψηφιακά (σκαναρισμένα). Τέλος, αν οι δημιουργίες είναι οπτικοακουστικές, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί υλικό άλλων δημιουργών χωρίς την άδειά τους ή την άδεια της ΑΕΠΙ. Σημειώνουμε τέλος ότι βεβαιώσεις συμμετοχής (ψηφιακές) θα λάβουν όλοι οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί και επαίνους συμμετοχής (ψηφιακούς) όλοι οι μαθητές.
Ενστάσεις μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων μπορούν να υποβληθούν ΜΟΝΟ από τις σχολικές μονάδες (τα όργανα διοίκησής τους) και μπορούν να αναφέρονται ΜΟΝΟ σε παραβίαση όρων της παρούσας προκήρυξης και όχι στα αποτελέσματα της επιτροπής αξιολόγησης των μαθητικών δημιουργιών.
Σχεδιαστής προγράμματος: Πούλιος Ιωάννης, εκπαιδευτικός, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Σερρών
Οργανωτική Επιτροπή Διαγωνισμού:
Παπασταμόπουλος Ξενοφώντας, Δ/ντής Π.Ε. Σερρών, mail@dipe.ser.sch.gr, 2321047500
Ευθυμιάδου Στυλιανή, Διευθύντρια Γραφείου Μαρίας Κόλλια-Τσαρουχά, Υφυπουργού Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), minister@mathra.gr, 2310379405
Πούλιος Ιωάννης, εκπαιδευτικός, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Σερρών, 2321047515, serreschools@gmail.com, pontosedu@gmail.com
Σαμολαδάς Ιωάννης, διοικητικός ΠΕ Πληροφορικής Π.Ε. Σερρών, samoladas@gmail.com, 2321047522
Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών
Ξενοφών Παπασταμόπουλος