Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2018

Σχετικά με τις αλλαγές στο Λύκειο και στον τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια

Τα προβληματικά σημεία των αλλαγών στο Λύκειο και στον τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια είναι, κατά τη γνώμη μου, αρκετά.

Θα αναφέρω μόνο δύο που τα θεωρώ σημαντικά:


Το πρώτο έχει να κάνει με την εμμονή του υπουργείου να εφαρμοστούν οι αλλαγές στους μαθητές που θα πάνε φέτος (σε λίγες μέρες δηλαδή) στη Β΄ Λυκείου. Είναι σωστό και δίκαιο οι αλλαγές αυτές που ανακοινώνονται με περισσότερο από ένα χρόνο καθυστέρηση αλλά και τις γνωστές παλινωδίες να ισχύσουν από τη φετινή Β΄ Λυκείου; Για όνομα του Θεού!! Βέβαια στην περίπτωση δεν υπάρχει Θεός!! Ούτε όμως και κοινός νους δεν υπάρχει; Ο ίδιος ο κ. υπουργός δεν απαντούσε σε σχετικές ερωτήσεις ότι τις όποιες αλλαγές πρέπει να τις γνωρίζουν οι μαθητές πριν ξεκινήσουν το Λύκειο; Αυτό στην πράξη γιατί δεν τηρείται; Και θεωρούνται αυτές οι αλλαγές σοβαρή μεταρρύθμιση; Να «παίζει» κανείς με την αγωνία των παιδιών μας!!

Το δεύτερο που συνδέεται με το παραπάνω αφορά την αντικατάσταση των Λατινικών από την Κοινωνιολογία. Ωραία! Με ποια όμως νομοθετική διαδικασία θα ενταχθεί η Κοινωνιολογία στο πρόγραμμα σπουδών της θεωρητικής κατεύθυνσης της Β΄ Λυκείου (σε μια βδομάδα αρχίζουν τα μαθήματα) αφού όπως δήλωσε το υπουργείο οι αλλαγές θα γίνουν νόμος του κράτους κατά τα Χριστούγεννα, δηλαδή όταν θα έχει περάσει σχεδόν το Α΄ τετράμηνο; (Αφήστε που κάποιοι μαθητές είχαν αρχίσει να διαβάζουν τα Λατινικά από την Α΄ Λυκείου ή έχουν ήδη γραφτεί στα φροντιστήρια να τα διδαχθούν πακέτο με τα άλλα μαθήματα). Και αν οι αλλαγές αυτές στο τέλος δεν ψηφιστούν (γιατί θεωρητικά υπάρχει αυτό το ενδεχόμενο), τότε τι γίνεται;

Αυτά, δυστυχώς, μόνο στην Ελλάδα γίνονται!!

Μήπως όμως εμείς (τουλάχιστον) οι γονείς που έχουμε παιδιά που θα πάνε στη Β΄ Λυκείου αλλά και γιατί όχι και οι γονείς των μαθητών της Α΄ Λυκείου θα πρέπει να «ξυπνήσουμε»;

Ν. Σ.