ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Για τις προσλήψεις των αναπληρωτών.
Είναι γνωστή η πάγια θέση της ΟΛΜΕ ότι πρέπει να δηλώνονται όλα τα κενά και οι προσλήψεις των αναπληρωτών συναδέλφων να γίνονται σε μία φάση, αρχές Σεπτέμβρη...
ώστε όλες οι σχολικές μονάδες να λειτουργούν με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Αυτή η θέση μας συμβάλει τόσο στην αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων από την αρχή της χρονιάς, όσο και στη δίκαιη τοποθέτηση των αναπληρωτών. Όμως με μεγάλη ανησυχία διαπιστώσαμε ότι φέτος, το σύστημα διορισμού των αναπληρωτών αγνόησε ή δεν συμπεριέλαβε πάρα πολλά κενά περιοχών με αποτέλεσμα αυτά να παραμένουν ακάλυπτα και να προκαλείται μεγάλη αναταραχή στις προσλήψεις των αναπληρωτών που αγνοήθηκαν οι δηλώσεις τους.
Η μη δήλωση όλων των κενών στο σύστημα έχει και μια άλλη πολύ σοβαρή παράμετρο, την ανθρώπινη. Οι αναπληρωτές συνάδελφοί μας, αυτοί που έχουν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης τις σχολικές μονάδες, είναι πρωτίστως άνθρωποι. Σήμερα με ευθύνη των παραγόντων του Υπουργείου πολλοί από αυτούς είτε δεν είδαν το όνομά τους στη σχετική απόφαση είτε προσελήφθησαν σε άλλη περιοχή. Ενδεικτικά αναφέρουμε περιοχές όπως: Ηράκλειο Κρήτης, Πειραιάς, Χίος, Οινούσσες, Ψαρά, Ανατ. Θεσσαλονίκης, κ.α.
Οι παραπάνω παραλείψεις αφορούν, όπως είναι σαφές, και τη Γενική Παιδεία και την Ειδική Αγωγή.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ:
• Διαμαρτύρεται για την απαράδεκτη προχειρότητα που έδειξαν οι Υπηρεσίες του Υπ. Παιδείας σε ένα μείζονος σημασίας ζήτημα όπως αυτό των προσλήψεων.
• Απαιτεί να συγκεντρωθούν όλα τα κενά και να «τρέξει» άμεσα το σύστημα από την αρχή και για τις προσλήψεις στους πίνακες της Γενικής Παιδείας και της Ειδικής Αγωγής.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Με την πρόσφατη απόφαση «Κατάταξη σε αξιολογικές κατηγορίες και καθορισμός δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί ένα ακόμη δυσμενέστερο περιβάλλον τόσο για τη λειτουργία των σχολείων όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
Ειδικότερα με την συγκεκριμένη υπουργική απόφαση:
• Αποχαρακτηρίζονται πολλά από τα υφιστάμενα δυσπρόσιτα σχολεία. Ο μαζικός αυτός αποχαρακτηρισμός θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην έγκαιρη στελέχωση των σχολείων αυτών με εκπαιδευτικούς και θα οδηγήσει στην υπολειτουργία τους.
• Υποβιβάζονται σε μόρια οι περισσότερες από τις σχολικές μονάδες της Β/θμιας Εκπαίδευσης, παραβλέπονται τοπικές και άλλες ιδιαιτερότητες και δημιουργούνται αδικίες για συγκεκριμένες περιοχές, ειδικότερα για πρωτεύουσες νομών που αντιμετωπίζονται με ισοπεδωτικό πνεύμα. Οι συνέπειες των υποβιβασμών θα είναι η υποστελέχωση σχολείων και η δραστική μείωση των εγκρίσεων λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων.
• Πολλές σχολικές μονάδες υποβιβάζονται από μια ζώνη μοριοδότησης σε άλλη με συνέπεια την αύξηση του ελάχιστου απαιτούμενου αριθμού μαθητών για τη συγκρότηση τμημάτων προσανατολισμού, μαθημάτων επιλογής και Κατευθύνσεων στα Γενικά Λύκεια και τμημάτων Γενικής Παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ. Αυτού του είδους οι υποβιβασμοί θα οδηγήσουν σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων και σε μείωση των οργανικών θέσεων .
Το Υπουργείο Παιδείας αγνόησε την πρόταση της ΟΛΜΕ για καθιέρωση κοινού συστήματος μοριοδότησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη βάση των μέχρι τώρα ισχυόντων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η απόφαση για την αναμοριοδότηση πέρα από τις αρνητικές συνέπειες που θα έχει στις ελάχιστες πλέον μεταθέσεις των εκπαιδευτικών, αποτελεί στην ουσία μία έμμεση προσπάθεια κατάργησης σχολικών τμημάτων, ιδιαίτερα στα μικρά περιφερειακά σχολεία, με αποκλειστική στόχευση την περιστολή του εργασιακού κόστους.
Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. ζητά:
• Τη ανάκληση της Υπουργικής απόφασης.
• Την κατάργηση των υπουργικών αποφάσεων που συνδέουν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα με τη ζώνη μοριοδότησης των σχολείων.
• Την άμεση επανεξέταση του προσδιορισμού των δυσπρόσιτων σχολείων
Είναι γνωστή η πάγια θέση της ΟΛΜΕ ότι πρέπει να δηλώνονται όλα τα κενά και οι προσλήψεις των αναπληρωτών συναδέλφων να γίνονται σε μία φάση, αρχές Σεπτέμβρη...
ώστε όλες οι σχολικές μονάδες να λειτουργούν με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Αυτή η θέση μας συμβάλει τόσο στην αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων από την αρχή της χρονιάς, όσο και στη δίκαιη τοποθέτηση των αναπληρωτών. Όμως με μεγάλη ανησυχία διαπιστώσαμε ότι φέτος, το σύστημα διορισμού των αναπληρωτών αγνόησε ή δεν συμπεριέλαβε πάρα πολλά κενά περιοχών με αποτέλεσμα αυτά να παραμένουν ακάλυπτα και να προκαλείται μεγάλη αναταραχή στις προσλήψεις των αναπληρωτών που αγνοήθηκαν οι δηλώσεις τους.
Η μη δήλωση όλων των κενών στο σύστημα έχει και μια άλλη πολύ σοβαρή παράμετρο, την ανθρώπινη. Οι αναπληρωτές συνάδελφοί μας, αυτοί που έχουν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης τις σχολικές μονάδες, είναι πρωτίστως άνθρωποι. Σήμερα με ευθύνη των παραγόντων του Υπουργείου πολλοί από αυτούς είτε δεν είδαν το όνομά τους στη σχετική απόφαση είτε προσελήφθησαν σε άλλη περιοχή. Ενδεικτικά αναφέρουμε περιοχές όπως: Ηράκλειο Κρήτης, Πειραιάς, Χίος, Οινούσσες, Ψαρά, Ανατ. Θεσσαλονίκης, κ.α.
Οι παραπάνω παραλείψεις αφορούν, όπως είναι σαφές, και τη Γενική Παιδεία και την Ειδική Αγωγή.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ:
• Διαμαρτύρεται για την απαράδεκτη προχειρότητα που έδειξαν οι Υπηρεσίες του Υπ. Παιδείας σε ένα μείζονος σημασίας ζήτημα όπως αυτό των προσλήψεων.
• Απαιτεί να συγκεντρωθούν όλα τα κενά και να «τρέξει» άμεσα το σύστημα από την αρχή και για τις προσλήψεις στους πίνακες της Γενικής Παιδείας και της Ειδικής Αγωγής.
---------------------------------------------------------------------------------------------
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Για την αναμοριοδότηση
Με την πρόσφατη απόφαση «Κατάταξη σε αξιολογικές κατηγορίες και καθορισμός δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί ένα ακόμη δυσμενέστερο περιβάλλον τόσο για τη λειτουργία των σχολείων όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
Ειδικότερα με την συγκεκριμένη υπουργική απόφαση:
• Αποχαρακτηρίζονται πολλά από τα υφιστάμενα δυσπρόσιτα σχολεία. Ο μαζικός αυτός αποχαρακτηρισμός θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην έγκαιρη στελέχωση των σχολείων αυτών με εκπαιδευτικούς και θα οδηγήσει στην υπολειτουργία τους.
• Υποβιβάζονται σε μόρια οι περισσότερες από τις σχολικές μονάδες της Β/θμιας Εκπαίδευσης, παραβλέπονται τοπικές και άλλες ιδιαιτερότητες και δημιουργούνται αδικίες για συγκεκριμένες περιοχές, ειδικότερα για πρωτεύουσες νομών που αντιμετωπίζονται με ισοπεδωτικό πνεύμα. Οι συνέπειες των υποβιβασμών θα είναι η υποστελέχωση σχολείων και η δραστική μείωση των εγκρίσεων λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων.
• Πολλές σχολικές μονάδες υποβιβάζονται από μια ζώνη μοριοδότησης σε άλλη με συνέπεια την αύξηση του ελάχιστου απαιτούμενου αριθμού μαθητών για τη συγκρότηση τμημάτων προσανατολισμού, μαθημάτων επιλογής και Κατευθύνσεων στα Γενικά Λύκεια και τμημάτων Γενικής Παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ. Αυτού του είδους οι υποβιβασμοί θα οδηγήσουν σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων και σε μείωση των οργανικών θέσεων .
Το Υπουργείο Παιδείας αγνόησε την πρόταση της ΟΛΜΕ για καθιέρωση κοινού συστήματος μοριοδότησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη βάση των μέχρι τώρα ισχυόντων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η απόφαση για την αναμοριοδότηση πέρα από τις αρνητικές συνέπειες που θα έχει στις ελάχιστες πλέον μεταθέσεις των εκπαιδευτικών, αποτελεί στην ουσία μία έμμεση προσπάθεια κατάργησης σχολικών τμημάτων, ιδιαίτερα στα μικρά περιφερειακά σχολεία, με αποκλειστική στόχευση την περιστολή του εργασιακού κόστους.
Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. ζητά:
• Τη ανάκληση της Υπουργικής απόφασης.
• Την κατάργηση των υπουργικών αποφάσεων που συνδέουν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα με τη ζώνη μοριοδότησης των σχολείων.
• Την άμεση επανεξέταση του προσδιορισμού των δυσπρόσιτων σχολείων