Πέμπτη 18 Απριλίου 2019

5ο ΓΕΛ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ

Στις αρχές Απριλίου του 2019 μαθητές και εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα με τίτλο: «Πράξεις αλληλεγγύης 5ου ΓΕΛ- βιώσιμη παραδοσιακή ανάπτυξη», πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην Κέρκυρα.

Η διαμονή κοντά στο παλιό λιμάνι συνέδραμε στην απόλυτη αξιοποίηση του χρόνου ώστε να επισκεφθούμε αρκετά από τα πολυπληθή αξιοθέατα και μουσεία της πόλης. Στο κλίμα προηγούμενων αιώνων, μας μετέφερε η επίσκεψη στο Μουσείο CasaParlante. Στο Μουσείο χαρτονομισμάτων ταξιδέψαμε στο παρελθόν μαθαίνοντας την ιστορία της χρήσης, της αξίας και της κοπής νομισμάτων. Δεν παραλείψαμε να επισκεφθούμε τον Ι.Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα, πολιούχου της πόλης. Ταξιδέψαμε στην Ασία μέσω του μοναδικού στο πανελλήνιο μουσείου Ασιατικής τέχνης, θαυμάζοντας πραγματικά τις δημιουργίες πολλών χωρών της ηπείρου. Βρεθήκαμε στον χώρο-Μουσείο Σολωμού, όπου ο Εθνικός μας ποιητής Διονύσιος Σολωμός έζησε και δημιούργησε. Περιπατήσαμε στο παλαιό φρούριο, περάσαμε κάτω από τις αψίδες και απολαύσαμε την ξενάγηση στην δημοτική πινακοθήκη. Δεν παραλείψαμε την επίσκεψη στο παγκόσμιας φήμης: Αχίλλειον. Ο εσωτερικός και εξωτερικός χώρος του παλατιού μας μάγεψε. Πέρα από τις περιηγήσεις στα καντούνια, την Λιστόν και την Σπιανάδα επισκεφθήκαμε τον Αρίλα ένα χωριό της Κέρκυρας γνωστό για την Κερκυραϊκή Ζυθοποιία-CorfuBeer. Επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις της Ζυθοποιίας, ξεναγηθήκαμε στους χώρους της και ενημερωθήκαμε από τον διευθυντή της επιχείρησης για την ιδέα και την πραγμάτωση της, καθώς και για τα μελλοντικά του σχέδια με νέα προϊόντα. Μάλιστα γευτήκαμε το νεότερο προϊόν της εταιρείας στο φιλόξενο και καινοτόμο περιβάλλον της. Επισκεφθήκαμε την Ι.Μ. Υπεραγίας Θεοτόκου Παλαιοκαστρίτσας. Πέρα όμως από τις ξεναγήσεις στην όμορφη Κέρκυρα, το τελευταίο απόγευμα της διαμονής μας δηλώσαμε με έναν ξεχωριστό τρόπο την παρουσία μας στο νησί. Ενημερώσαμε τους περαστικούς στην Λιστόν για τα ανθρώπινα δικαιώματα και παίξαμε ένα παιγνίδι ρόλων όπου με τυχαία επιλογή και μια σειρά ερωτημάτων κατανοήσαμε πως η κοινωνική, μορφωτική, εργασιακή και οικονομική θέση ενός ατόμου επηρεάζουν καθοριστικά τις δυνατότητες του στην εξέλιξή του καθώς και στην εξέλιξη της κοινωνίας. Ζήσαμε για λίγο σε μια άλλη «εποχή», μάθαμε για την ιστορία της πολυπολιτισμικής Κέρκυρας, είδαμε πως μπορεί μια ιδέα να πραγματωθεί, αναπτύξαμε τις μεταξύ μας σχέσεις, νικήσαμε κάποιες από τις φοβίες μας και απολαύσαμε φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον σε αρμονία.


Ευχαριστούμε,

την ξεναγό μας κ. Δέσποινα Χιονίδου για τις πολυάριθμες γνώσεις που μας μετέφερε,
τον οδηγό κ. Νίκο Μητσίδη για την καλή διάθεση και την ασφαλή μεταφορά μας,
το ταξιδιωτικό γραφείο για την άψογη διοργάνωση της επίσκεψης,
τους συνοδούς εκπαιδευτικούς για την φροντίδα και πραγματοποίηση της εκπαιδευτικής δράσης
και τέλος τους γονείς μας, που χωρίς την δική τους συμβολή η επίσκεψη δεν θα είχε πραγματοποιηθεί.


Οι συμμετέχοντες μαθητές του 5ου ΓΕΛ Κατερίνης στο Σχολικό πρόγραμμα: 
«Πράξεις αλληλεγγύης 5ου ΓΕΛ- βιώσιμη παραδοσιακή ανάπτυξη»