Γράφει ο Γιώργος Βαζάκας – φιλόλογος* Ο ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙ’ ΑΥΤΟΝ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΞΟΥΣΙΕΣ ΔΙΑΤΑΖΟΥΝ…
Β΄ Μέρος
Προφανώς η φωνή της κ. Μαυρομάτη είναι αντίδραση στην αυθαιρεσία της της εκτελεστικής εξουσίας της χώρας για τις αποφάσεις της σχετικά με την αντιμετώπιση του κορωνοϊού. Και νομίζουμε δικαίως αντιδρά ως ειδικός ειδήμονας του νόμου, διότι οι άνθρωποι, που κατά τη διάρκεια της πανδημίας στην επιστημονική επιτροπή, που παίρνει αποφάσεις για την επιδημία, δεν έχουν καταθέσει ούτε μια μελέτη, ούτε ένα επιστημονικό σημείωμα, δηλ μια επιστημονική τεκμηρίωση. Όμως υπογράφουν άνετα αυτό, που τους φέρνει το υπουργείο Υγείας. Και διευκρινίζουμε, επιστημονική τεκμηρίωση δεν είναι να βγαίνει ο κ. Σύψας ή οποιοσδήποτε αξιόλογος λοιμωξιολόγος και να λέει τις απόψεις του, αλλά είναι να μας φέρνει στοιχεία, τα οποία να συνάπτονται στην αιτιολογική έκθεση του νόμου. Επίσης γι’ αυτούς έχει καταγγελθεί επανειλημμένα και κανένας απ’ αυτούς δεν το διέψευσε, από δημοσιογράφους όπως από τον κ. Τράγκα, κι ακούστηκαν και στη Βουλή και ούτε και η κυβέρνηση δεν τους υπερασπίστηκε, ότι εμπλέκονται με χρηματοδοτήσεις ιδιωτικών εταιρειών, εμπλέκονται σε εταιρεία στην υπόθεση των εμβολίων και μάλιστα ζητούν για τις δράσεις τους ασυλία από την Κομισιόν. Απ’ αυτά τι να εμπιστευτεί κανείς!... Σε εμποτίζουν με δυσπιστία μέχρις αποδείξεως του εναντίου.
Και βέβαια ακούμε για τους νεκρούς του Covid 19 και τους πιθανούς,, που θα ακολουθήσουν. Κανείς δεν μπορεί αυτό να μην το παίρνει σοβαρά και να μην σκέπτεται, πώς θα αντιμετωπισθεί καλύτερα. Παραξενευόμαστε όμως, πώς σα να ξεχάστηκαν οι θάνατοι από άλλες αρρώστιες την περίοδο του κορωνιού. Κάθε χρόνο καταγράφονται 15.000 -16.000 θάνατοι με αδιευκρίνιστες αιτίες. Να οι δεκάδες χιλιάδες θάνατοι, που μας τρομοκρατούσαν από την αρχή ότι έχουμε από τον κορωνοϊό. Αυτοί είναι δίπλα μας, ο γείτονάς μας, εμείς οι ίδιοι, στην οικογένειά μας. Νοιάζεται κανένας για όλο αυτό τον κόσμο; Τι να πούμε για τα καρδιακά, τους καρκίνους που γνωρίζουν τρομακτική έξαρση ειδικά μετά το lock – down.
Σύμφωνα με τη Γιουρομόμο – η Γιουρομόμο είναι η υπηρεσία που παρακολουθεί τους θανάτους σ’ όλες τις χώρες της Ευρώπης συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας – η χώρα μας παρουσιάζει πικ θανάτων συνολικά, ενώ έχουν πέσει οι θάνατοι από τον κορωνοϊό. Γι’ αυτό το πικ ενδιαφέρεται κανένας; Μήπως το λιγοστό και ανεπαρκές σύστημα υγείας και λόγω μνημονίων και μνημονιακών πολιτικών, που βιώνουμε τα τελευταία 10 χρόνια είναι πλέον διαλυμένο με τις πολιτικές του κορωνοϊού και δεν μπορεί να αντέξει να περιθάλψει στοιχειώδεις παθήσεις, που άλλοτε με τον ένα ή άλλο τρόπο μπορούσε να τις υποστηρίξει. Νοιάζεται κανένας για όλα αυτά;…
Και για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού – το επαναλαμβάνουμε – μας επιβλήθηκαν, μας επιβάλλονται μέτρα όπως καραντίνα στο σπίτι και χρήση της μάσκας. Γνωρίζοντας ιστορία, ευαισθητοποιούμαστε να αναφέρουμε, ότι τέτοια μέτρα δοκιμάστηκαν από τον 14ο, 15ο αι. στην Ευρώπη και τέτοια μέτρα δημιουργούς μαζικές υστερίες. Η ιστορία απέδειξε ότι το κυνήγι μαγισσών, το κυνήγι των Εβραίων, το κυνήγι των μουσουλμάνων στην Ευρώπη βασίστηκε στο γεγονός των lock – dawn, που εφαρμόστηκαν τον 14ο αι. και μετά. Η μαζική υστερία των ανθρώπων τους παρακινούσε να ψάχνουν ποιοι ήταν οι υπεύθυνοι της πανώλης, του μελιταίου πυρετού ή οποιασδήποτε άλλης επιδημίας, που αφάνιζε κόσμο. Κι έτσι ρίχνανε ανθρώπους στην πυρά. Αυτά τα δεδομένα τα αξιοποιούσαν κάποιοι και για δικούς τους λόγους καλλιεργούσαν αυτό το μίσος, προκειμένου οι εξουσίες – η απολυταρχία κατά κύριο λόγο – να έχει την πυγμή να τα επιβάλει, να επιβάλλει τα συμφέροντά της. Και σήμερα με μια Ευρώπη δύο αιώνων πολιτισμού, κοινωνικού πολιτισμού γυρνάμε πίσω; Επαναφέρουμε τα ήθη και τα έθιμα του 14ο και 15ο αι.;… Για να μην ξεχάσουμε και το πιο οδυνηρό και φρικιαστικό: Στην πανδημία της Ισπανικής γρίπης του 1918 στις ΗΠΑ, όπου είχαν και τότε επιβάλλει μάσκες, όποιος δε φορούσε τη μάσκα, τον σκότωναν. Και σήμερα σύγχρονος διανοητής εκτιμά ότι οι συγκρούσεις, οι εκρήξεις, το μίσος, ο «εμφύλιος πόλεμος» στις ΗΠΑ είναι αποτέλεσμα του πανικού της πανδημίας.
Αλλά και στη χώρα της «φαιδράς πορτοκαλέας», στην Ελλαδίτσα μας η σημερινή πανδημία COVID 19, ασχέτως της όποιας επικινδυνότητας της για την υγεία των πολιτών, χρησιμοποιείται ως ένας πολύ βολικός μανδύας για την υλοποίηση απολυταρχικών φαντασιώσεων αυτών, που νέμονται την εξουσία της χώρας. Η απολυταρχική φαντασίωση της κυβέρνησης της Ν.Δ. εκδηλώθηκε τον Αύγουστο του 2020 με τον οραματισμό του υπουργού της «Προστασίας» του Πολίτη, κ. Μ. Χρυσοχοΐδη να δημιουργήσει «Αστυνομία σκέψης», με την πρόθεση να εκφοβίσει τον απλό πολίτη, ότι γι’ αυτά που σκέφτεται και γράφει, κινδυνεύει να φτάσει μέχρι και την καταδίκη για «διασπορά ψευδών ειδήσεων». Η σκοπιμότητα της «Αστυνομίας σκέψης» του κ. Χρυσοχοΐδη είναι να προστατεύσει τους πολίτες από ανυπόστατες θεωρίες, που αμφισβητούν τα μέτρα προστασίας ενάντια στον κορωνοϊό και να διαφυλάξει τη δημόσια υγεία, που κινδυνεύει απ’ αυτές. Φαίνεται στο υπουργό μας δεν του ήταν αρκετά: Η πλύση εγκεφάλου που βιώνει ο λαός μας από τα ΜΜΕ, η λογοκρισία έγκριτων επιστημόνων, η απειλή απόλυσης κάποιων θαρραλέων δημοσιογράφων από τη δουλειά τους, επειδή τολμούν να αμφισβητήσουν την πολιτική της κυβέρνησης, πρόσθεσε και το φίμωτρο της αστυνομίας σκέψης.
Δε θα διστάσουμε να πούμε στον κ. Χρυσοχοΐδη ότι ο κύριος κίνδυνος για τη δημόσια υγεία δεν είναι η «παραπληροφόρηση» ή οι «θεωρίες συνωμοσίας», αλλά η τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το δημόσιο σύστημα υγείας, εξαιτίας των νεοφιλεύθερων πολιτικών και ειδικά λόγω των μνημονίων – αυτών των μνημονίων που ο κ. Χρυσοχοΐδης ψήφισε ελαφρά τη καρδία, χωρίς καν να τα διαβάσει, όπως ομολόγησε.
Και η απολυταρχία της κυβέρνησης της Ν.Δ. συνεχίζεται. Το Σεπτέμβριο του 2020 εκδόθηκε από το κ. Βασίλειο Πλιότα, εισαγγελέα του Αρείου Πάγου μία εγκύκλιος, όπου εντέλλεται, ότι όποιος αρνείται τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση για τον κορωνοϊό, άσχετα με το λόγο, πρέπει να διώκεται με τη διαδικασία του αυτοφώρου. Δηλαδή η οποιαδήποτε διαμαρτυρία να καταδικάζεται. Και για να εκδώσει αυτή την εγκύκλιο ο κ. Β. Πλιότας, επικαλείται τον όρο: «Δίκαιο ανάγκης», όμως δεν μας αναφέρει, σε ποια διάταξη του Συντάγματός μας τον βασίζει. Εύλογα αντιλαμβανόμαστε ότι ο κ. Β. Πλιότας ακολουθεί την πρακτική των άλλων Αρειοπαγιτών, που νομιμοποίησαν τα Μνημόνια στη χώρα μας, πρωτοστατούντος τότε του κ. Πικραμένου, σημερινού αντιπροέδρου της κυβέρνησης της Ν.Δ., δημιουργώντας το δικό τους «Δίκαιο ανάγκης». Κι αυτό το «Δίκαιο ανάγκης» δεν έχει καμιά σχέση με το Σύνταγμα, γεννά δικτατορίες, και γενικά υπαγορεύει να υπακούομε σ’ ότι προέρχεται από την εκτελεστική εξουσία.
Όμως όσα αναφέραμε μόλις, για: «Αστυνομία Σκέψης», για «Δίκαιο ανάγκης» του κ. Β. Πλιότα βαίνουν προς εφαρμογή, σωφρονίζοντας τους ανυπάκουους. Ο ΙΣΑ (Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών) με ανακοίνωσή του της διοίκησής του (1/10/2020) παραπέμπει στα πειθαρχικά όργανα του Συλλόγου γιατρούς – μέλη του επειδή: «μέλη του έχουν παραβεί την ιατρική δεοντολογία και διασπείρουν ανυπόστατες επιστημονικά απόψεις για τη επιδημία , που θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία». Η πειθαρχική δίωξη γιατρών από Δ.Σ. του ΙΣΑ οφείλεται σύμφωνα με τις προφορικές δηλώσεις στα τηλεπαράθυρα του προέδρου του ΙΣΑ κ. Πατούλη στη συμμετοχή μελών του ΙΣΑ στο Διεθνές Συνέδριο «Επιστήμη και Κοινωνία στον Πόλεμο της Πανδημίας», που πραγματοποιήθηκε στις 19 κι 20/9/2020 στη χώρα μας. Η απήχηση που είχε στην κοινή γνώμη το αναφερθέν Συνέδριο, που δεν συμβάδιζε με τις κυβερνητικές απόψεις και τα μέτρα που επιβάλλονται, φάνηκε από τις αντιδράσεις των καθεστωτικών ΜΜΕ, ότι θορύβησε τους κρατούντες και την συμπλέουσα με την κυβέρνηση διοίκηση του ΙΣΑ.
Δεν έχει σημασία, εάν συμφωνεί κανείς ή διαφωνεί με τις επί μέρους απόψεις, που ακούστηκαν σ’ αυτό το Συνέδριο. Σημασία έχει ότι μέσα στην όλη κατευθυνόμενη και μανοδιάστατη πληροφόρηση των τελευταία εννέα μηνών, προσφέρθηκε η μοναδική ευκαιρία να ακουστούν στη χώρα μας, ελεύθερα θέσει διεθνών επιστημόνων για τον Covid19 . Τόση ελευθερία όμως ξεπέρασε τις «αντοχές» του ΙΣΑ, που όχι δεν τόλμησε να συμμετάσχει, για να καταθέσει τις απόψεις του, όχι μόνο αρνήθηκε την παραχώρηση αίθουσας για την διενέργεια του συνεδρίου, όχι μόνο ξεκίνησε πόλεμο φθοράς στα ΜΜΕ διαστρεβλώνοντας τις προθέσεις του συνεδρίου, προκειμένου να εξαναγκάσει τους διοργανωτές στη ματαίωσή του, αλλά κοντά σ’ αυτά απειλεί με πειθαρχικές διώξεις τους γιατρούς, που συμμετείχαν.
Κι επειδή με τα όσα παραθέσαμε μπορεί να κριθούμε «ψεκασμένοι συνωμοσιολόγοι» - έτσι χαρακτηρίζονται όσοι διαφωνούν με στοιχεία της καθεστωτικής παραπληροφόρησης – θα ανφέρουμε στο άρθρο μας για προϊδεασμό ένα απόσπασμα από ένα πρόσφατο δημοσίευμα του κ. Γ. Κασιμάτη, διακεκριμένου νομικού, πολιτειολόγου και ομότιμου καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου με τίτλο: « Η κρίση του κορωνοϊού στο πλαίσιο της γενικής κρίσης». Θεωρούμε ότι είναι πολύ σημαντικό και αξίζει να το βρούμε στο διαδίκτυο – η ιστοσελίδα του ΕΠΑΜ το έχει – και να το διαβάσουμε. Σ’ αυτό ο κ. Κασιμάτης εκφράζει τους προβληματισμούς του σχετικά με τις μεθόδους και την επιβολή μέτρων σε διεθνές επίπεδο για τον κορωνοϊό, που επιφέρουν πρωτοφανή παραβίαση των θεμελιωδών αρχών νομιμότητας και των δικαιωμάτων του ανθρώπου και του πολίτη. Το απόσπασμα αυτό βρίσκεται προς το τέλος του δημοσιεύματος του και το παραθέτουμε:
« Γιατί δεν υπάρχει καμιά κίνηση και καμιά παρέμβαση του ύπατου φύλακα των θεμελιωδών αρχών νομιμότητας και της προστασίας της αξίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου, του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών; Μήπως βρισκόμαστε μπροστά στο αντίστοιχο φαινόμενο του τέλους της «Κοινωνίας των Εθνών», που έχει παραλύσει μπροστά στην επερχόμενη λαίλαπα του φασισμού και του εθνικοσοσιαλισμού; Μήπως είναι στον ορίζοντα καμιά άλλη λαίλαπα, που έχει παραλύσει τον ΟΗΕ;» «Συνωοσιολόγος» άραγε κι ο κ. Κασιμάτης;…
Όμως όλα αυτά που συμβαίνουν με τον κορωνοϊό, τα μέτρα, η πειθάρχηση σ’ αυτά, δεν συμφέρουν πρωτίστως στην κοινωνία, αλλά σε κάποιους που επενδύουν πάρα πολλά κέρδη στην υγεία. Ο οικονομολόγος, Πρόεδρος του Ε.ΠΑ.Μ. (Ενιαίο Παλλαϊκό Μέτωπο) μιλώντας για τον Κορωνοϊό εκτιμά ότι το πρόβλημα μ’ αυτόν δεν είναι μόνο ιατρικό , αλλά κατεξοχήν κοινωνικό και πολιτικό και συνεχίζοντας μας εξηγεί, ποιους βολεύει αναλύοντας το οικονομικά:
Ήδη από το 2011 ο Μπιλ Γκέιτς, και όχι μόνο αυτός εφάρμοζε αυτό, που ονομάζεται «φιλανθρωπικός καπιταλισμός». Ο άνθρωπος αυτός έχει το σύνδρομο της αυτοπροβολής και όπως και άλλοι, όπως ο ιδρυτής του Facebook, ο Ζούγκεμπεργκ κυνηγάνε τον πλούτο σε παρανοϊκό επίπεδο. Ο Γκέιτς λοιπόν ανακάλυψε ότι, όταν επένδυσε στη Microsoft 50 δις, έβγαλε μόλις και μετά βίας 58 δις. Όταν όμως έχει τοποθετήσει 100 δις στον τομέα της υγείας, περιμένει να βγάλει 20 φορές περισσότερα. Αυτή του τη διαχείριση την εκθέτει σε άρθρο του, που έγραψε ο ίδιος στην εφημερίδα Γουόρλντ Στρίιτ Τζιόρναλ το 2011. Ο ίδιος επανέφερε το κέρδος 20 από 1 επένδυση στο φόρουμ του τελευταίου Νταβός το 1919 και είπε στους άλλους εκεί πολύ πλούσιους συγκεντρωμένους: « Μην ασχολείσθε με ψιλολόγια, εδώ – στην υγεία – οι αποδόσεις είναι τρελές, αλλά για να υπάρξουν, πρέπει ο κόσμος να αρρωσταίνει, πρέπει να μη σκέφτεται κριτικά, να μη υπάρχει κοινωνική ιατρική, δηλ αυτή που σκέπτεται πρώτα και κύρια τις συνθήκες διαβίωσης του ανθρώπου, πριν πάμε στη φαρμακευτική ιατρική. Να μην υπάρχουνε δημόσια συστήματα υγείας ικανά να περιθάλψουν τους πολίτες. Διαφορετικά η επένδυση στην υγεία δεν μπορεί να βγάλει κέρδη. Και μιλάμε για τρομαχτικά ποσά. Ο Γκέιτς έχει περιουσία που ξεπερνά τα 200-250 δις δολάρια, ανήκει στους 26 πιο πλούσιους ανθρώπους του κόσμου, που αυτοί οι 26 πιο πλούσιοι έχουν περιουσία, όση έχουν τα 4,5 δις άνθρωποι μαζί, που ζουν στον πλανήτη. Όλοι αυτοί οι 26 ζάπλουτοι κινούνται στην τροχιά του Γκέιτς, δηλ δημιουργούν επενδύσεις 1 προς 20 και κάνουν το κάθε τι για να διατηρήσουν ψηλά τις αποδόσεις τους και μάλιστα σε συνθήκες κρίσης της παγκόσμιας οικονομίας από το 2008, που ο κανονικός της οικονομικός κύκλος δεν μπορεί να λειτουργήσει, δεν μπορεί να αυτορυθμισθεί. Και επειδή τέτοιες οικονομικές κρίσεις επιλύονται με παγκόσμιες καταστροφές ή παγκόσμιους πολέμους και κάτι τέτοιο για μια σειρά από πολιτικούς, ιστορικούς και κοινωνικούς λόγους παγκόσμιο πόλεμο δεν κάνανε όλοι αυτοί οι πάμπλουτοι, κάνανε την πανδημία με 77 χώρες στο καζάνι της, υπό ιδιόμορφο παγκόσμιο σύστημα δικτατορίας. Αυτό πάνε να πετύχουνε…
Γιατί πώς αλλιώς στις σημερινές συνθήκες , με τέτοια συρρίκνωση της ζήτησης , της παραγωγής, της φτώχιας, της ανεργίας κλπ να βγάλεις 1 προς 20, που λέει ο Γκέιτς ότι βγάζει, με την επένδυση των χρημάτων του στον «φιλανθρωπικό» καπιταλισμό; Κακά τα ψέματα αυτοί οι ζάπλουτοι με την αχόρταγη οικονομική τους ισχύ καταφέρνουν πολλά στην υφήλιο στις αντιθέσεις τους με τους λαούς. Γι’ αυτό ένας από τους μεγιστάνες επενδυτές του κύκλου τους ο Έντουαρντ Μπάφετ, που το 2008 ανακηρύχτηκε ως ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου αναφώνησε με αλαζονεία: « Βεβαίως υπάρχει ταξικός πόλεμος, αλλ’ αυτόν τον πόλεμο τον έχει κερδίσει η τάξη μου».
Κατερίνη 16/10/2020
* Ο Γιώργος Βαζάκας είναι μέλος του Ε.ΠΑ.Μ.
Mail: vazakas1954@gmail.com