Δευτέρα, 28 Δεκεμβρίου 2020

Σε δουλειά να βρισκόμαστε και χρήματα να ξοδεύουμε...

Ηλεκτρονική εφαρμογή για την χωροταξική κατανομή μαθητών-τριών στα Γυμνάσια και επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση, είναι τα τελευταία δύο πρότζεκτ του Υπουργείου Παιδείας.


Είναι πολλές οι «δράσεις» του Υπουργείου Παιδείας που διακρίνεται από... αστείρευτη ενέργεια σε ότι έχει να κάνει με ηλεκτρονικές εφαρμογές, όπως οι ηλεκτρονικές εγγραφές σε Γυμνάσια και Λύκεια κ.α.

Δεν είμαστε κατά όλων αυτών, αλλά αυτή η βιασύνη στο να παρουσιάσει έργο το Υπ. Παιδείας, αυτή η ταχύτητα μετάβασης σε μία νέα ψηφιακή πραγματικότητα με ότι κόστος έχει για τον φορολογούμενο, μας κάνει να βλέπουμε τελικά το δέντρο και να χάνουμε το δάσος...

Μία μετάβαση σε ψηφιακή εποχή για την Εκπαίδευση, χωρίς όμως να έχουμε κάνει τα βασικά βήματα και αντί να ξεκινάμε από τις υποδομές πηγαίνουμε κατευθείαν στις εφαρμογές. 

Χωρίς παροχή υπολογιστών, λάπτοπ κ.α., χωρίς ταχύτητες στις γραμμές ίντερνετ, εκπαιδευτικοί και παιδιά, ανέβηκαν έναν Γολγοθά για να κρατήσουν κάποια επαφή με την Εκπαίδευση. Χωρίς καμία μέριμνα για φτωχές οικογένειες, για πολύτεκνες οικογένειες το Υπουργείο απαίτησε να γίνονται ηλεκτρονικά μαθήματα. Και οι εκπαιδευτικοί χωρίς να έχουν καμία εμπειρία τα κατάφεραν. Έψαξαν στο ίντερνετ για τρόπους και εφαρμογές, ώστε να κάνουν καλύτερο μάθημα, ρωτούσαν ο ένας τον άλλο, πώς θα κάνουν το ένα πώς θα κάνουν το άλλο. Όσες ώρες έκαναν μάθημα, άλλες τόσες ώρες ξόδευαν για να επιμορφωθούν μόνοι τους, να γίνουν καλύτεροι. Καλύτεροι για αυτούς, αλλά κυρίως για τα παιδιά.

Και έρχεται τώρα το Υπουργείο Παιδείας, μήνες μετά και εξαγγέλλει επιμόρφωση! Σε τι; Αφού οι εκπαιδευτικοί έγιναν ήδη μόνοι τους, πληροφορικάριοι! Πόσο θα κοστίσει αυτή η επιμόρφωση; Χρειάζεται όντως να γίνει;

Αντί λοιπόν να ξοδεύουμε χρήματα αριστερά και δεξιά, δεν κοιτάμε πρώτα να φτιάξουμε νέα σχολεία, να προσλάβουμε νέους δασκάλους και καθηγητές, νέους και σε ηλικία γιατί ο μέσος όρος ηλικίας των εκπαιδευτικών στα σχολεία μας έχει εκτοξευθεί εδώ και καιρό πολύ μα πολύ προς τα πάνω! Να ξοδέψει χρήματα το Υπουργείο σε καθαρίστριες που δεν έχουν τα σχολεία μας, σε χαρτιά για φωτοτυπίες, σε βιβλία, σε όργανα γυμναστικής, σε πίνακες, κ.α. Είναι τόσες μα τόσες οι ελλείψεις στα σχολεία μας, για αυτό ας καλύψει πρώτα αυτές το Υπουργείο και μετά ας κοιτάξει για την μετάβαση στην ψηφιακή εποχή!

* Φωτογραφία από Hatice EROL από το Pixabay