Αυτή η πρωτοβουλία, που χρηματοδοτήθηκε από τη γερμανική κυβέρνηση, το γαλλικό κράτος, την Deutsche Bahn και το SNCF, αποφασίστηκε κατά τη διάρκεια του γαλλογερμανικού συμβουλίου υπουργών τον περασμένο Ιανουάριο για τον εορτασμό της 60ής επετείου της Συνθήκης των Ηλυσίων. Αυτή η συνθήκη, που υπεγράφη από τον στρατηγό Σαρλ ντε Γκωλ και τον Γερμανό καγκελάριο Κόνραντ Αντενάουερ στις 22 Ιανουαρίου 1963, σφράγισε τη συμφιλίωση μεταξύ των δύο χωρών τους με, ειδικότερα, τη δημιουργία του Γαλλο-γερμανικού Γραφείου για τη Νεολαία (OFAJ).
Τα μισά από τα 60.000 εισιτήρια προορίζονται για νεαρούς Γάλλους πολίτες και κατοίκους και τα άλλα μισά για νεαρούς Γερμανούς. Θα επιτρέψουν «να ταξιδέψουν από την 1η Ιουλίου έως τις 31 Δεκεμβρίου για έναν Γάλλο στη Γερμανία και έναν Γερμανό στη Γαλλία και να έχουν απεριόριστη πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο», διευκρίνισε το υπουργικό συμβούλιο.
Αυτή η προσφορά θα ισχύει για όλες τις γραμμές, περιφερειακές και υψηλής ταχύτητας, για ένα μήνα από το πρώτο ταξίδι που θα πραγματοποιηθεί. Στη συνέχεια θα επιτρέψει επτά ημέρες απεριόριστων ταξιδιών.
Από τη γαλλική πλευρά, τα μισά από τα 30.000 πάσο θα διανεμηθούν κατά προτεραιότητα σε «φοιτητές με υποτροφίες, νέους μαθητευόμενους ή νέους ενταγμένους (...) με την ιδέα ότι νέοι πιο μακριά από τη Γερμανία έχουν πρόσβαση σε αυτό το δωρεάν πάσο και απεριόριστα», εξήγησε το υπουργικό συμβούλιο του Clément Beaune.
Όσον αφορά τους μαθητευόμενους, "ο στόχος είναι να οργανωθεί η διανομή αυτών των εισιτηρίων σε άξιους μαθητευόμενους ή που έχουν κερδίσει διαγωνισμούς αριστείας στους δικούς τους οργανισμούς", εξήγησε το υπουργικό συμβούλιο της Carole Grandjean, υπουργού που είναι αρμόδια για την Εκπαίδευση και την Επαγγελματική Κατάρτιση.
* Θα λέγαμε να γίνει κάτι ανάλογο και στην Ελλάδα, αλλά με το χάλι των σιδηροδρόμων μας, ούτε καν σαν σκέψη περνάει από το μυαλό μας, ιδίως μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Θα μπορούσε όμως να γίνει κάτι παραπλήσιο μέσω ΚΤΕΛ, πλοίων ή αεροπλάνων. Γιατί να μην υπάρξει μία ανάλογη δράση με χώρες όπως η Κύπρος ή π.χ. η Σερβία;