Τετάρτη 5 Ιουνίου 2024

Αξιότιμη κυρία ΔΕΥΑ

Γράφει η Δομνίκη Καράντζιου, συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας.

Τώρα που έρχεται το καλοκαίρι, σκέφτηκα να σου στείλω μια επιστολή και να σου ζητήσω μια χάρη, αν και κανονικά θα έπρεπε από μόνη σου να το σκεφτείς κι όχι να σου το λέει ένα μικρό παιδί σαν εμένα. Ξέρεις δεν το κάνω μόνο για μένα, που μένω στον 5ο όροφο της πολυκατοικίας κι έχω το μικρό μου αδερφάκι που κάθε βράδυ παίζει με το πλαστικό παπάκι στη μικρή του μπανιέρα. Είναι και η φίλη μου η Ψι, κατοικεί στον 4ο όροφο κι έχει τη γιαγιά της κατάκοιτη, την οποία κάθε βράδυ πλένει η μαμά της, είναι και ο φίλος μου ο Ζήτα που μένει στον 3ο όροφο και παίζει τρελή μπάλα, γίνεται ένα με το χώμα και τα γρασίδια, κι όταν ανεβαίνει στο σπίτι, η μάνα του φωνάζει να μπει στο μπάνιο να πλυθεί. Και επίσης είναι και οι συγγενείς τους που θα φιλοξενήσουν τώρα το καλοκαίρι, άλλοι θα έρθουν από τη Γερμανία κι άλλοι από την Αμερική. Πέρυσι που ήρθαν πολύ δυσαρεστήθηκαν που το νερό έσταζε στάλα στάλα και όλο κάτι μουρμούριζαν στη ξένη γλώσσα που μιλούν στα μέρη τους τα μακρινά.

Για όλους αυτούς σου γράφω λοιπόν με την παράκληση να κάνεις κάτι, μια καμπάνια, μια εκστρατεία, όχι όπως του Αλεξάνδρου βέβαια, μια πιο μικρή αλλά αποτελεσματική. Να μιλήσεις για την ενσυναίσθηση στους πολίτες της πόλης, αυτή τη λέξη την έμαθα στο σχολείο. Να δώσεις στους καταναλωτές του νερού να καταλάβουν ότι όσοι μένουν στους κάτω ορόφους ή στα ισόγεια πρέπει να σκέφτονται αυτούς που μένουν πιο ψηλά. Να τους ευαισθητοποιήσεις ότι όλοι έχουμε δικαίωμα στη χρήση του νερού, σε ένα δροσερό ντους, σε ρούχα καθαρά και πιάτα αστραφτερά. Οι τοματιές του κυρίου Π, του συμπαθητικού κατά τα άλλα γείτονα, πέρυσι πνίγηκαν στο νερό, ίσαμε 3,14 εκατοστά ύψος είχε το νερό στο αυλάκι. Όσο για την άσφαλτο μπροστά από τη μονοκατοικία της κυρίας Άλφα ήταν κάθε βράδυ ένας μικρός Αλιάκμονας, για να δροσίσει, όπως έλεγε η ίδια, κι εμείς δεν είχαμε μια στάλα νερό στον 5ο όροφο και κοιτούσαμε από ψηλά και φανταζόμασταν πως είμαστε άσφαλτος και τοματιές.

Για αυτό σου λέω, κυρία ΔΕΥΑ, κάνε κάτι ΤΩΡΑ. Πρέπει όλοι να μάθουν πως το καλοκαίρι είμαστε πιο πολλοί άνθρωποι στην πόλη, έχουμε όλοι πιο μεγάλη ανάγκη το νερό. Ο μπαμπάς μου είπε πως αφού έχουμε νερό το μισό 24ωρο, τότε γιατί να μην πληρώνουμε μισό πάγιο στον λογαριασμό; Αυτό το σκέφτηκες ποτέ; Η μαμά είπε πως δεν γίνεται κάτι τέτοιο, αλλά εγώ, επειδή μου αρέσει να λύνω εξισώσεις, θα βρω τον τρόπο να υπολογίσω το μισό πάγιο σε συνάρτηση με τις ώρες. Άλλωστε δεν με λένε τυχαία Άγνωστο Χ!

Με εκτίμηση

Χι