Με βάσει αυτά που άκουσα
σήμερα (live) από το διαδίκτυο στην ημερίδα που έγινε στην Αθήνα με θέμα «Το
σκάνδαλο των διοδίων στη νέα κατάσταση που διαμορφώνεται στη χώρα» και τις
τοποθετήσεις των ομιλητών θα επισημάνω τα εξής :
Η προτροπή από κάποιους
κυβερνητικούς και θεσμικούς παράγοντες για ηλεκτρονικά διόδια είναι ο καλύτερος
τρόπος για να κερδίσουν χρόνο οι υπάρχουσες εταιρίες και να μας "ρίξουν
στάχτη στα μάτια" .
Με τον νόμο Βορίδη επιτρέπετε
η χρήση οπτικού υλικού από κάμερες που έχουν εγκαταστήσει σε όλους τους
σταθμούς διοδίων για την όποια δικαστική
διεκδίκηση εις βάρος των πολιτών από τις εταιρίες και αν δεν κάνω λάθος αυτό
εκρίθη και νόμιμο και συνταγματικό από το συμβούλιο τις επικρατείας .
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την
αφαίρεσή των διπλωμάτων οδήγησης ως μέτρο πίεσης προς τους οδηγούς που δεν
πληρώνουν και μάλιστα δεν είναι καθόλου
διαπραγματεύσιμο η "αφαίρεση διπλώματος" γιατί είναι διοικητική ποινή
και οι διοικητές από τα εκάστοτε τμήματα της τροχαίας εθνικών οδών που
φιλοξενούνται στις εγκαταστάσεις των εταιριών όλοι γνωρίζουμε ποια είναι ,
άλλωστε αυτοί εφαρμόζουν τον νόμο .
Και για όσους δεν το ξέρουν
να σας πω πως ακόμα και αυτό δηλαδή να φιλοξενούνται τα τμήματα της τροχαίας
εθνικών οδών στις ιδιωτικές εγκαταστάσεις των εταιριών προβλέπετε υποχρεωτικά
από τη σύμβαση παραχώρησης .
Επίσης υπάρχει ρήτρα με την
οποία παραχωρείτε από την εταιρία συμβατικό όχημα στην τροχαία το οποίο οφείλει
και υποχρεούται μάλιστα να χρησιμοποιεί
η υπηρεσία δηλαδή η "Τροχαία Εθνικών Οδών" για βεβαίωση παραβάσεων
υπάρχει μάλιστα άκουσον άκουσον και "ελάχιστο χιλιομετρικό
πλαφόν" για την χρίση αυτών των
οχημάτων δηλαδή όποιος διοικητής δεν κάνει σωστά τη δουλειά του να είναι
έκθετος στην υπηρεσία του.
Όσον αφορά τα δευτεροβάθμια
συνδικάτα των μεταφορέων ποτέ δεν έδειξαν πυγμή
και αποφασιστικότητα σε αυτό το θέμα γιατί διαχρονικά οι εκάστοτε
διοικήσεις τους είχαν και έχουν προσωπικά συμφέροντα και αμαρτωλές σχέσεις με
την κυβερνητική εξουσία και πάντα λειτουργούν με γνώμονα το παζάρι του δούνε
και λαβείν τόσο σε προσωπικό όσο και συλλογικό επίπεδο .
Ιδιαίτερα αυτήν την χρονική περίοδο είναι σε αδυναμία διότι
πάρα πολλά από τα μέλη τους είναι κατηγορούμενοι και απειλούνται με τεράστια
ποσά που διεκδικούν οι εταιρίες από μη καταβολή διοδίων παρελθόντων ετών .
Με λίγα λόγια ή αδράνεια τους
να αφήσουν τα μέλη τους να αντιμετωπίσουν μεμονωμένα ο κάθε ένας με τον δικό
του τρόπο τις εταιρίες μπαίνοντας στη λογική τις αποδοχής και τις
διαπραγματεύσεις αντί να σταθούν δίπλα τους με νομική υποστήριξη ώστε να
υποχρεώσουν την κυβέρνηση σε νομοθετική ρύθμιση και να τους απαλλάξουν άνοιξαν
τους ασκούς του Αιόλου και μπήκαν σε θέση κατηγορούμενου με αποτέλεσμα αυτή τη
στιγμή να είναι συνδικαλιστικά ευνουχισμένοι .
Δεν ξέρω ποια θα είναι τα
αποτελέσματα από την σημερινή σύσκεψη αλλά κατά την δική μου προσωπική
άποψη "η σημερινή κυβέρνηση οφείλει
και πρέπει να υλοποιήσει άμεσα τις προεκλογικές της δεσμεύσεις και να μην
κρύβετε πίσω από νομολογίες και φτηνές δικαιολογίες" γιατί όλα αυτά που
μας λένε τώρα δεν νομίζω πως δεν τα ήξεραν προεκλογικά .
Υ.Γ Επειδή ίσως κάποιοι βιαστούν να με
χαρακτηρίσουν απαισιόδοξο η αρνητικό ακόμα και "όψιμο" στο θέμα των
διοδίων μακάρι να βγω ψεύτης σε ότι γράφω και υπόσχομαι να ζητήσω δημόσια
συγνώμη από όλους τους εμπλεκόμενους .
Αλχαζίδης Αναστάσιος
Πρώην Πρόεδρος Διεθνών
Μεταφορών Νομού Πιερίας