Για πρώτη φορά στην ιστορία της Εκπαίδευσης, ο Σύλλογος
Διδασκόντων θα έχει δικαίωμα, να εκφράσει την άποψή του και να επηρεάσει, έστω
και κατά ένα μικρό ποσοστό, την επιλογή του Διευθυντή του σχολείου.
Καταργείται, επιτέλους, η αμφιλεγόμενη συνέντευξη, που λειτούργησε μέχρι σήμερα
ως ένα «εργαλείο» επιβολής των «ημετέρων».
Ο νέος Διευθυντής καλείται να συναποφασίζει με το Σύλλογο
Διδασκόντων για τη λειτουργία του σχολείου μέσα σε κλίμα συνεννόησης και
ομοψυχίας. Να θυμηθούμε εδώ ότι ο Διευθυντής είναι ένας από μας, πρώτος μεταξύ
ίσων, που απλά συντονίζει, οργανώνει, και διοικεί σε πλήρη συνεργασία με το Σύλλογο
Διδασκόντων. Εξάλλου ως εκπαιδευτικός διορίστηκε για να διδάσκει…
Ο ρόλος μας στην επιλογή Διευθυντή, αν και όχι όσος θα
έπρεπε, είναι σημαντικός. Καλούμαστε, με ευθύνη, ωριμότητα, σύνεση και
σοβαρότητα, να επιλέξουμε τον υποψήφιο εκείνο, που διακρίνεται για το ήθος του,
το δημοκρατικό του πνεύμα, την εργατικότητά του, τη διάθεση συνεργασίας, τις
κοινωνικές του ευαισθησίες.
Ο νέος Διευθυντής θα πρέπει να είναι οργανωτικός και
αποφασιστικός. Τον θέλουμε κάθε στιγμή δίπλα μας, να μας εμψυχώνει και να μας
υποστηρίζει στο δύσκολο και ψυχοφθόρο έργο μας. Να διασφαλίζει τις αγαστές
σχέσεις διδασκόντων-μαθητών-κηδεμόνων.
Με το νέο πλαίσιο, έχουμε τη δυνατότητα, με απόλυτο σεβασμό
στις δημοκρατικές διαδικασίες, να επηρεάσουμε την επιλογή διευθυντών,
απορρίπτοντας όσους διοίκησαν αυταρχικά, τρομοκρατώντας τους συναδέλφους και
χρησιμοποιώντας την αξιολόγηση ως απειλή. Μπορούμε να μετατοπίσουμε το κέντρο
λήψης των αποφάσεων σε αυτό που πιστεύαμε πάντα. Κυρίαρχο όργανο διοίκησης θα
πρέπει είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Διευθυντής να έχει το ρόλο του
συντονιστή των συλλογικών αποφάσεων, που θα πρέπει να λαμβάνονται σε πνεύμα
δικαιοσύνης, διαφάνειας και αξιοκρατίας.
Είναι προφανές ότι, τέτοιες δημοκρατικές επιλογές πρέπει να
συνοδευτούν με μέτρα ενίσχυσης του Συλλόγου των Διδασκόντων στη διοίκηση του
σχολείου και την άμεση κατάργηση του «καθηκοντολογίου». Η πολιτεία επιτέλους θα
πρέπει να περιβάλλει με εμπιστοσύνη τους εκπαιδευτικούς και να τους στηρίζει
πολύπλευρα στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
Κάποιοι δυστυχώς βιάστηκαν να πουν ότι, οι εκπαιδευτικοί
είμαστε ανεύθυνοι και ανώριμοι να έχουμε γνώμη και άποψη για την επιλογή του
Διευθυντή και ότι, ήταν προτιμότερη η προηγούμενη διαδικασία. Οι ίδιοι, που το
έλεγαν, στην πορεία κατέθεσαν αιτήσεις, ώστε να κριθούν «από τους ανεύθυνους
και ανώριμους». Οι ίδιοι άρχισαν πάλι να μεταχειρίζονται άλλα μέσα, για να
επιβάλλουν την εκλογή τους.
Συνάδελφοι - Συναδέλφισσες αντισταθείτε, η ψηφοφορία εξάλλου
είναι μυστική…..
Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι, τέτοιου είδους λογικές
δεν θα περάσουν. Οι εποχές, που εξέθρεψαν τέτοια φαινόμενα, πέρασαν
ανεπιστρεπτί.
Ήρθε η στιγμή οι εκπαιδευτικοί να μην φοβηθούν και να
διεκδικήσουν το δικό τους ρόλο σε αυτό το πρώτο βήμα εκδημοκρατισμού της
επιλογής στελεχών με ωριμότητα, ευθύνη και σοβαρότητα!
Είναι καιρός να πνεύσει άνεμος δημοκρατίας στα σχολεία μας.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Πιερίας