Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2015

Σοβαρές καταγγελίες από τους γονείς του 16ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης στην «ΑΛΗΘΕΙΑ» (Περισσότερες και σημαντικές πληροφορίες αύριο στην "ΑΛΗΘΕΙΑ")


Σοβαρές καταγγελίες από τους γονείς του 16ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης στην «ΑΛΗΘΕΙΑ».
Διαμαρτύρονται για την «υποβάθμιση» του Νηπιαγωγείου τους, καθώς και για την «απομόνωση» των πέντε παιδιών με ειδικές ανάγκες που φιλοξενούνται σε αυτό.



Σήμερα το πρωί πήγαμε στο 16ο Νηπιαγωγείο και μιλήσαμε με τους γονείς και τον Σύλλογο Γονέων.
Ερευνούμε το θέμα το οποίο το θεωρούμε ιδιαίτερα σοβαρό, και μόλις έχουμε ολοκληρωμένη άποψη για το τι συμβαίνει θα την παρουσιάσουμε εδώ στην "ΑΛΗΘΕΙΑ".

Προς το παρόν σας παρουσιάζουμε μερικά από τα έγγραφα που μας έδωσαν οι γονείς του 16ου Νηπιαγωγείου για να έχετε μια εικόνα του τι ακριβώς συμβαίνει.













Και η απάντηση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας:












Και εδώ η δημόσια καταγγελία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 16ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης:

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΟΥ 16ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
                   Έχουμε μπει ήδη στον 3ο μήνα της τρέχουσας σχολικής χρονιάς και οι υπεύθυνοι της Δ/νσης Α΄θμιας Εκπαίδευσης και του ΠΥΣΠΕ Πιερίας ενώ θα έπρεπε να φροντίζουν για τα προβλήματα ουσίας που αντιμετωπίζουν τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία του νομού μας, με τις αποφάσεις τους δημιουργούν καινούργια και μεγαλύτερα προβλήματα, με άμεσες συνέπειες στους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και κυρίως τους ίδιους τους μαθητές.
                   Έτσι, οι υπεύθυνοι της Α΄θμιας και του ΠΥΣΠΕ, κλείνουν τμήματα ή ολόκληρα σχολεία, μετακινούν μαθητές που δεν το επιθυμούν, δεν μετακινούν μαθητές που το επιθυμούν, μετακινούν εκπαιδευτικούς, κ.α. Κριτήριο για όλα τα παραπάνω; μα φυσικά (όπως πάντοτε άλλωστε) η αξιοκρατία, η δικαιοσύνη, η κατανόηση, η συναδελφικότητα, το αίσθημα ευθύνης και άλλα πολλά. Δικαιολογίες και επιχειρήματα για τα παραπάνω; «Η οικονομική κρίση,  τα πολλά κενά στα σχολεία κ.α.».  Άλλωστε αυτή η κρίση έχει γίνει πλέον η κολυμβήθρα του Σιλωάμ για τον καθένα, για να περάσει ότι θέλει και όπως θέλει, σε πολλούς τομείς της κοινωνικής μας ζωής.
                   Τώρα όσον αναφορά τα κενά στα σχολεία, μεταφέρουμε τις από 19-8-2015 δηλώσεις του Δ/ντή Α΄θμιας Εκπ/σης Πιερίας Νικολάου Κραγιόπουλου στα μέσα ενημέρωσης, ο οποίος στην ερώτηση του δημοσιογράφου: «Επάρκεια εκπαιδευτικών υπάρχει;», απάντησε: «Υπάρχει υπερεπάρκεια και είμαστε υπερπλήρεις. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στο νομό Πιερίας 1200 εκπαιδευτικοί». Οπότε, ή όντως δεν υπάρχουν κενά ή γίνονται δηλώσεις για να κρύψουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί.
                   Μα, θα αναρωτηθεί κανείς, για ποιο λόγο τότε γίνονται όλα αυτά; Οι λόγοι είναι πολλοί. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι, αν σήμερα υποβιβάσεις ένα σχολείο, κλείνοντας κάποιο ή κάποια τμήματα, του χρόνου εύκολα θα μπορείς να το κλείσεις τελείως και να μην πειράξεις κάποιο άλλο για το οποίο πιθανόν να υπάρχουν ιδιαίτερες “συμπάθειες”. Αλήθεια, τι κοντόφθαλμη (εκτός των άλλων) λογική, η οποία δεν βλέπει ότι έτσι παίζεται το παιχνίδι αυτών που θέλουν τη συρρίκνωση του συνόλου του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
                     Τελευταίο θύμα των αποφάσεων της Α΄θμιας Εκπ/σης και του ΠΥΣΠΕ Πιερίας, το 16ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης, που υποβιβάστηκε από 2θέσιο σε 1θέσιο, ενώ λειτουργεί σε αυτό τμήμα ένταξης, στο οποίο φοιτούν 5 παιδιά με ιδιαίτερα σοβαρές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι δικαιολογίες και τα επιχειρήματα που χρησιμοποιήθηκαν και παρουσιάστηκαν σε εμάς τους γονείς, είχαν φυσικά (και πάλι) τη σφραγίδα του νόμου. Αλήθεια, αξίζει σε κάποια μελλοντική ανάρτηση να σας παρουσιάσουμε τα Πρακτικά, τις απόψεις και τη διαδικασία που ακολούθησε το ΠΥΣΠΕ που υποβίβασε το σχολείο μας, για να δούμε όλοι μαζί νομικές ερμηνείες (ή μήπως άγνοια;) από φορείς που διοικούν την εκπαίδευση και διδάσκουν στα παιδιά μας. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι οι απόψεις των ίδιων εμπλεκόμενων φορέων (Α΄θμια, ΠΥΣΠΕ, Περ/κή Δ/νση Εκπ/σης, Σχολικοί Σύμβουλοι, Υπουργείο κ.λ.π.), είναι αντικρουόμενες και δεν συμφωνούν ούτε μεταξύ τους. Έτσι, οι παραπάνω εκπαιδευτικοί φορείς δεν μπορούν να συμφωνήσουν για να δώσουν τον ακριβή ορισμό και κυρίως το πώς πρέπει να λειτουργήσει το συγκεκριμένο τμήμα ένταξης. Το αποτέλεσμα της τελικής αλλά αυθαίρετης κατά την άποψη μας ερμηνείας της Α΄θμιας και του ΠΥΣΠΕ Πιερίας, το βιώνουν τα ίδια τα παιδιά (οι ίδιοι μένουν πάντοτε στο απυρόβλητο) και έτσι τα πέντε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αντί να φοιτούν πραγματικά σε τμήμα ένταξης, όπως ορίζει η νομοθεσία, με στόχο την πολυεπίπεδη ωφέλεια τους από την επικοινωνία με τους μαθητές γενικής αγωγής, απομονώνονται!! από τα υπόλοιπα παιδιά, δημιουργώντας ένα άτυπο (παράνομο) ειδικό σχολείο, ενάντια σε κάθε έννοια εκπαιδευτικής αλλά και κοινής λογικής. Αποτέλεσμα αυτού είναι τα παιδιά μας να ζημιώνονται αντί να ωφελούνται, κάτι το οποίο εμείς οι γονείς το εισπράττουμε καθημερινά, ενώ οι εκπαιδευτικοί εξοντώνονται ψυχικά και σωματικά.
                   Σε πρόσφατη βέβαια έγγραφη αναφορά τους, οι υπεύθυνοι της Α΄θμιας και του ΠΥΣΠΕ προτρέπουν εμάς τους γονείς να φοιτήσουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο Ειδικό Σχλείο του νομού μας και να φύγουν έτσι από το Τμήμα Ένταξης Βαρήκοων!! του σχολείου μας, όπως οι ίδιοι το αποκαλούν.
                   Αρχικά, θέλουμε να τους ενημερώσουμε ότι, τα Τμήματα Ένταξης Βαρήκοων έχουν καταργηθεί εδώ και 15 χρόνια δεδομένου ότι έχουν εξελιχτεί και αντικατασταθεί (ΦΕΚ 852/Β/11.7.2000) από Τμήματα Ένταξης, που μπορούν να υποδεχτούν και να υποστηρίξουν πλέον παιδιά με ένα πολύ μεγάλο φάσμα ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
                   Επίσης, θέλουμε να τονίσουμε ότι, το που είναι σωστό να φοιτούν τα παιδιά μας, το έχουν κρίνει ήδη ειδικές ιατροπαιδαγωγικές επιτροπές, οι οποίες είναι οι μόνες αρμόδιες και αυτές που έχουν την επιστημονική κατάρτιση για να κρίνουν σε ποιο σχολείο θα πρέπει να φοιτήσουν για να ωφεληθούν πραγματικά, τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
                   Γενικότερα θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι τα νηπιαγωγεία είναι μία κατηγορία σχολείων για τα οποία ακολουθούνται και κάποιες ιδιαίτερες διαδικασίες. Πιο συγκεκριμένα, κάθε χρόνο “παίζεται το παιχνίδι” των προνηπίων. Έτσι, οι γονείς κάνουν αιτήσεις και ξανά αιτήσεις, μπαίνουν σε κληρώσεις (!!) για να κερδίσουν μία πολυπόθητη θέση σε κάποιο νηπιαγωγείο, ας είναι και στην άλλη άκρη της πόλης. Αυτό γιατί, σύμφωνα με τα στοιχεία της Α΄θμιας, τα περισσότερα σχολεία έχουν συμπληρώσει τον μέγιστο αριθμό μαθητών με νήπια και δεν μπορούν να πάρουν προνήπια, εκτός από τα σχολεία εκείνα που οι ίδιοι υποδεικνύουν ότι έχουν κενά και μπορούν να τα δεχτούν. Τα στοιχεία αυτά όμως πολλές φορές είτε δεν είναι ακριβή είτε είναι προκαθορισμένα. Έτσι, παρουσιάζονται νηπιαγωγεία ως γεμάτα, ενώ αυτό συμβαίνει μόνο στα χαρτιά, καθώς εξακολουθούν και μετρούν στη δύναμη τους νήπια που γράφτηκαν και δεν εμφανίστηκαν ποτέ, είτε διότι πήγαν σε παιδικούς σταθμούς είτε διότι άλλαξαν τόπο κατοικίας (κυρίως αλλοδαποί μαθητές). Αντίθετα, σε άλλα σχολεία, όπως το δικό μας 16ο νηπιαγωγείο, που έχουν προαποφασίσει να υποβιβάσουν ή να κλείσουν, τα εμφανίζουν πλήρη, χωρίς κενά, ενώ στην πραγματικότητα θα μπορούσαν να δεχτούν και άλλα προνήπια και έτσι να μην ταλαιπωρούνται οι γονείς και τα παιδιά και πολλά από αυτά να καταλήγουν κάθε χρόνο στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς.
                   Επειδή λοιπόν στην Α΄θμια και στο ΠΥΣΠΕ αγαπούν πολύ τους νόμους, τους υπενθυμίζουμε τα εξής:
Νόμος 3528/2007 (Υπαλληλικός Κώδικας) άρθρο 36 παράγραφοι 1, 2 & 4  - Κώλυμα Συμφέροντος:
                   «1. Ο υπάλληλος δεν επιτρέπεται είτε ατομικώς είτε ως μέλος συλλογικού οργάνου να αναλαμβάνει την επίλυση ζητήματος ή να συμπράττει στην έκδοση πράξεων, εάν ο ίδιος ή σύζυγος του ή συγγενής του εξ αίματος ή εξ αγχιστείας έως και τον τρίτο βαθμό ή πρόσωπο με το οποίο τελεί σε σχέση ιδιαίτερης φιλίας ή έχθρας έχει πρόδηλο συμφέρον στην έκβαση της υπόθεσης. 2. Η παράβαση της προηγούμενης παραγράφου αποτελεί λόγο ακυρώσεως της σχετικής διοικητικής πράξης. 4. Ο υπάλληλος υποχρεούται να ζητήσει την εξαίρεση του από κάθε ενέργεια των παραγράφων 1 και 3 του παρόντος άρθρου, όταν ο ίδιος έχει κώλυμα».
                   Υπόθεση εργασίας: Αν ένας εκπαιδευτικός που μετέχει σε κάποιο ΠΥΣΠΕ και συμμετέχει ενυπόγραφα στη λήψη αποφάσεων που αφορούν: κλείσιμο ή υποβιβασμό σχολείων, επέμβαση στο δυναμολόγιο σχολείων, μετακίνηση μαθητών, επιλογή και κατανομή προνηπίων, απόρριψη αιτήσεων εγγραφής κ.λ.π. και συγχρόνως ένα στενό συγγενικό του πρόσωπο έχει ιδιωτικό παιδικό σταθμό, που με χαρά υποδέχεται νήπια και προνήπια της ίδιας περιοχής (και στον οποίο παιδικό ο εκπαιδευτικός συμμετέχει ενεργά αλλά άτυπα, αφιερώνοντας πολλές ώρες καθημερινά), έχει κώλυμα συμφέροντος ή όχι;
                   Ερμηνεία δική μας: Σαφώς και έχει κώλυμα, διότι εδώ ο νομοθέτης δεν εξετάζει αν τελικά αποκόμισε ή όχι κάποιο όφελος (αυτό είναι άλλο αδίκημα), αλλά επειδή υπάρχει η δυνατότητα- πιθανότητα να αποκομίσει όφελος με τις αποφάσεις που παίρνει, να το εκμεταλλευτεί δηλαδή για να αυξηθούν οι επί πληρωμή μαθητές του ιδιωτικού παιδικού σταθμού, του λέει ότι έχει κώλυμα συμφέροντος και τον εξαιρεί από τη συμμετοχή του στο ΠΥΣΠΕ που παίρνει τέτοιες αποφάσεις. Αν τελικά συμμετάσχει στο ΠΥΣΠΕ, οι σχετικές αποφάσεις ΑΚΥΡΩΝΟΝΤΑΙ!
                   Ερμηνεία Α΄θμιας Εκπ/σης και ΠΥΣΠΕ Πιερίας: Αναμένεται!
Κύριοι/ες της Δ/νσης Α΄θμιας Εκπ/σης και του ΠΥΣΠΕ Πιερίας, δεν είναι κακό κάποιος να κάνει λάθος (μόνο όσοι δεν δουλεύουν δεν κάνουν λάθη), αρκεί να μην είναι εσκεμμένο και από τη στιγμή που το αντιληφθεί ο ίδιος ή του το υποδείξουν οι άλλοι, να κάνει ότι περνάει από το χέρι του να το διορθώσει. Αφήστε λοιπόν στην άκρη οτιδήποτε πιθανόν σας εμποδίζει να δείτε την πραγματικότητα, ασχοληθείτε με τα πραγματικά προβλήματα της Εκπαίδευσης συνολικά στο Νομό μας, αλλά και πιο συγκεκριμένα δώστε λύση στο σοβαρό πρόβλημα που προέκυψε στο 16ου Νηπιαγωγείο μας. Άλλωστε για όλα αυτά σας εμπιστεύτηκαν τις θέσεις που κατέχετε.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 16ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης