Προς αποκατάσταση της αλήθειας σας παραθέτουμε, χωρίς καμία
παραποίηση, τη χρονολογική σειρά των γεγονότων:
1) Το αυτούσιο έγγραφο-καταπέλτης του Προέδρου της ΕΛΜΕ
Πιερίας, με το οποίο, αν και απρόκλητα, καταφέρεται εναντίον των συναδέλφων
Καθηγητών Φυσικής Αγωγής και των επίσημα ορισμένων Σχολικών Αγώνων.
Δημοσιεύτηκε στα Μ.Μ.Ε. την Παρασκευή 15-01-2016.
‘’Οι ώρες της
Γυμναστικής στο σχολείο είναι πολύ λίγες. Επιπλέον σε πολλές περιπτώσεις (όχι
σε όλες) το «μάθημα» της Γυμναστικής δε γίνεται σωστά, αφού κάποιοι γυμναστές
μοιράζουν μπάλες στους μαθητές και τους αφήνουν να «αθληθούν» μόνοι τους. Ακόμα
χειρότερα κάποιοι άλλοι, απλώς παίρνουν απουσίες και αφήνουν τους μαθητές να
ασχοληθούν με ό,τι θέλουν και συνήθως χωρίς καμία επίβλεψη. Όπως είναι φανερό
οι αθλητικές επιδόσεις των μαθητών σε ατομικά αλλά και σε ομαδικά αθλήματα δεν
έχουν σχέση με την εκγύμνασή τους στο σχολείο, αλλά με τη συμμετοχή τους σε
αθλητικούς συλλόγους και ομάδες στον ελεύθερό τους χρόνο. Έτσι και η
πραγματοποίηση των μαθητικών αγώνων σε ατομικά ή ομαδικά αθλήματα δεν αποτελεί
στην ουσία επιβράβευση της «καλής» δουλειάς, που γίνεται στο σχολείο. Επιπλέον
οι μαθητές, που συμμετέχουν στις ομάδες του σχολείου χάνουν αρκετές διδακτικές
ώρες για «προπόνηση».
Οι γυμναστές,
που αναγκάζονται να κοουτσάρουν τις ομάδες αυτές (αν και συνήθως δεν κατέχουν
το αντίστοιχο άθλημα), λείπουν κατά τη διάρκεια των αγώνων από το σχολείο και η
απουσία τους δημιουργεί πρόβλημα με τις διδακτικές ώρες, που χάνονται ή
αναπληρώνονται από άλλους συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων. Αρκετοί μαθητές φεύγουν
από το σχολείο (χωρίς άδεια εννοείται), για να παρακολουθήσουν τους αγώνες, με
ό,τι κίνδυνο συνεπάγεται αυτό για τη σωματική τους ακεραιότητα, αλλά και
χάνοντας παράλληλα πολλές διδακτικές ώρες.
Η
πραγματοποίηση των αγώνων συνεπάγεται υψηλό κόστος για την πολιτεία, αλλά και
έξτρα αμοιβές για όσους (συνήθως πάντα τους ίδιους) εμπλέκονται στη διαδικασία
ως κριτές, διαιτητές, γραμματείες, κ.λ.π. Αν κριθεί σκόπιμο ο θεσμός των
μαθητικών αγώνων να συνεχίζει να υπάρχει, τουλάχιστον η πραγματοποίησή τους να
γίνεται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (π.χ. αθλητική εβδομάδα), ώστε να
ελαχιστοποιηθεί η απώλεια διδακτικών ωρών και να συμμετέχει όλο το σχολείο είτε
στο αγωνιστικό κομμάτι είτε παρακολουθώντας και ενισχύοντας τους εκπροσώπους
του σχολείου στην προσπάθειά τους. Ή ακόμα καλύτερα θα μπορούσαν να
πραγματοποιούντα απογευματινές ώρες!! ‘’
2) Την απάντηση του Συμβούλου Φυσικής Αγωγής Dr. Κων/νου
Μπουζιώτα.
Δημοσιεύτηκε τη
Δευτέρα 25-01-2016.
‘’Ευχαριστούμε το
«συνάδελφο» Πρόεδρο της ΕΛΜΕ Πιερίας για τις παρατηρήσεις και τις άκρως
εποικοδομητικές υποδείξεις του σχετικά με το διδακτικό έργο που επιτελούν οι
Εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής στις σχολικές τους μονάδες. Προφανώς, ο συνάδελφος
Πρόεδρος της ΕΛΜΕ θα αφιερώνει πάρα πολύ από τον πολύτιμο διδακτικό του χρόνο
παρατηρώντας από το παράθυρο της αίθουσάς του, την ώρα που διδάσκει, πώς
εργάζεται ο Ε.Φ.Α. και ποιες διδακτικές μεθόδους μετέρχεται.
Είναι απορίας
άξιο, παρόλα αυτά, η πρωτοφανής εξαιρετική ικανότητά του να παρακολουθεί
ταυτόχρονα όλους τους συναδέλφους Ε.Φ.Α. της Πιερίας καθώς και η άριστη
σφαιρική γνώση του στα πολλαπλά αντικείμενα της Φυσικής Αγωγής, ώστε, αφενός να
έχει συγκεντρώσει τις απαραίτητες πληροφορίες και στατιστικά στοιχεία τα οποία
οδηγούν στο ακράδαντα ασφαλές συμπέρασμά του ότι λίγοι είναι εκείνοι οι Ε.Φ.Α.
που εργάζονται με αυξημένο επαγγελματικό ήθος και συνείδηση, και αφετέρου και
στο ότι οι περισσότεροι εξ αυτών στερούνται της απαραίτητης επιστημονικής κατάρτισης
και ακαδημαϊκής επάρκειας.
Φυσικά και δεν
έχουμε τη νοσηρή ψευδαίσθηση ή την οικτρή πλάνη ότι θα υπάρχουν, ασφαλώς, και
τέτοιες περιπτώσεις οι οποίες αποτελούν, με βεβαιότητα, την εξαίρεση και όχι
τον κανόνα, όπως άλλωστε συμβαίνει και με όλα τα επαγγέλματα.
Θέλουμε να
πιστεύουμε, εν πάση περιπτώσει, ότι οι απόψεις και υποδείξεις του Προέδρου της
ΕΛΜΕ Πιερίας αποτελούν έκφραση υπερβολικής και ανιδιοτελούς αγάπης του για τη
Φυσική Αγωγή, και τον ευχαριστούμε θερμά γι’ αυτό και όχι έκφανση παντελούς
έλλειψης συναδελφικής δεοντολογίας ή κακέκτυπες και κακεντρεχείς αποχρώσεις
«συναδελφικού» αυτοματισμού, συμπεριφορές που αποδοκιμάζουμε έντονα.’’
3) Την απάντηση του Προέδρου της ΕΛΜΕ Πιερίας προς τον
Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής Dr. Κων/νου Μπουζιώτα στο facebook της ΕΛΜΕ Πιερίας
(την οποία, άγνωστο γιατί, έσβησε εσπευσμένα….)
Πρόεδρος ΕΛΜΕ: Να δηλώσω καταρχήν χαρούμενος, που ο κ.
Μπουζιώτας διάβασε και τις 20 σελίδες των προτάσεών μου και συμφωνεί σε όλα τα
υπόλοιπα. Για να είμαι ειλικρινής, από την απάντησή του δεν μπορώ να καταλάβω,
που έγκειται η διαφωνία. Φαντάζομαι, αν η λέξη "πολλές"
αντικατασταθεί με τη λέξη "κάποιες", θα είναι όλοι ευχαριστημένοι.
Άλλωστε ο κ. Μπουζιώτας είναι σύμβουλος των καθηγητών φυσικής αγωγής και απ'
ότι φαίνεται γνωρίζει τις λίγες εξαιρέσεις, τις οποίες φροντίζει με την
παρέμβασή του να διορθώνει.
Πρόεδρος ΕΛΜΕ: Θα ήθελα όμως να ρωτήσω. Όλοι εσείς, που
διαβάζετε το αρχικό κείμενο, βγάζετε τα ίδια συμπεράσματα με τον κ. Μπουζιώτα;
Γιατί αν ναι, τότε έχω κάνει κάποιο λάθος απ' ότι φαίνεται.
κ. ΓΙΑΝΝΗΣ…: Προφανώς κύριε Γιώργο συγχέετε την επίδοση των
μαθητών στα αθλήματα, με την διδασκαλία του παθήματος της γυμναστικής. Είναι
σαν να λέμε ότι ο μαθητές μου είναι άριστος στη φυσική αποκρύπτοντας ότι έχει
δάσκαλο που του κάνει ιδιαίτερα!!!Παρ ότι συνάδελφος του μαθήματος της φυσικής
δεν παραγνωρίζω τη σπουδαιότητα της γυμναστικής στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα
διδασκαλίας. Επιτελεί πολύ σημαντικό ρόλο τελικά, αν και όντως υπάρχουν τα
προβλήματα που αναφέρετε. Ταπεινή μου γνώμη είναι να μην κατηγορείτε τους
συναδέλφους γυμναστές που "μοιράζουνε" μπάλες (που προφανώς υπάρχουν
αλλά έχει δίκιο ο κ σύμβουλος ότι είναι λίγοι) και να ασχοληθείτε με τους
συναδέλφους ΠΕ04 που "αμελούν" τις εργαστηριακές ασκήσεις.
Αντικείμενο που σαφώς γνωρίζετε καλύτερα!!!!
Πρόεδρος ΕΛΜΕ : Συνάδελφε Γιάννη, που αγνοείς τη σχολική
πραγματικότητα, ελπίζω εκτός από την απάντηση, να διάβασες και το αρχικό
κείμενο. Μπορείς να μου εξηγήσεις, ποιος διαγωνισμός φυσικής, χημείας,
βιολογίας, μαθηματικών, πληροφορικής, λογοτεχνίας ή όποιος άλλος γνωρίζεις
γίνεται κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου; Πότε ο καθηγητής της
φυσικής, χημείας, βιολογίας, μαθηματικών, παίρνει μαθητές από το μάθημα της
Γυμναστικής για να τους προετοιμάσει για τους διαγωνισμούς; Εγώ όσους
συναδέλφους γνωρίζω, το κάνουν (ανιδιοτελώς εννοείται) εκτός του διδακτικού
τους ωραρίου, το απόγευμα ή το Σάββατο, χωρίς να δημιουργούν πρόβλημα στους
συναδέλφους τους. Και βέβαια όταν γίνονται οι διαγωνισμοί είναι επίσης Σάββατο
και δεν φεύγει το μισό σχολείο να τους παρακολουθήσει. Αν διάβασες το κείμενο,
η πρώτη πρόταση λέει ότι οι ώρες της γυμναστικής είναι λίγες. Μακάρι τα παιδιά
μας να κάνανε 5 ώρες την εβδομάδα γυμναστική, όχι στο κρύο, στη ζέστη, στη
βροχή αλλά σε γυμναστήρια, υπό την επίβλεψη του γυμναστή, ο οποίος θα έχει και
την αντίστοιχη ειδικότητα. Και να αναδεικνύονται και ταλέντα και να απαλλαγούμε
από το πρόβλημα της παχυσαρκίας κ.λ.π. Ωστόσο το δικό μου το παιδί στη Β και Γ
Λυκείου, δεν έκανε στο σχολείο ούτε ένα δευτερόλεπτο γυμναστική. Και ο παραπάνω
σύμβουλος, αν τολμάει, ας με ρωτήσει ποιος είναι ο γυμναστής. Όσο για τις
εργαστηριακές ασκήσεις και τις λοιπές εξυπνάδες, σε παραπέμπω να διαβάσεις τις
υπόλοιπες 20 σελίδες από τις προτάσεις μου και ειδικά το κομμάτι, που αφορά την
αξιολόγηση και ύστερα ξανασυζητάμε. Καλό είναι να ρωτήσεις και κανένα συνάδελφο
εκεί στα Γιάννενα, που τολμάει να μπει σε εργαστήριο φυσικής ή χημείας ή
βιολογίας με 27 μαθητές.
4) Την πρωτότυπη (και όχι αλλοιωμένη, όπως έφτασε στα
σχολεία), απάντηση του Συλλόγου Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγή Πιερίας προς τον
Προέδρου της ΕΛΜΕ Πιερίας.
(Ο ΣΥΠΦΑ κατηγορήθηκε για ολιγωρία στην προσπάθεια του για
διατήρηση της λογικής και της ευπρέπειας, απαντώντας μόνο, όταν οι καταγγελίες
του προέδρου της ΕΛΜΕ δεν είχαν τέλος).
Α) ‘’Κύριε πρόεδρε,
αλλάζοντας μόνο μερικές λέξεις του κειμένου – καταγγελίας σας το …νόημα για την
παιδεία, που τόσα χρόνια ¨υπηρετείτε¨ παραμένει το ίδιο. Επειδή συνεχίζετε και
μάλλον εκλάβατε την υπομονή ως αδυναμία, σας το επιστρέφουμε…
Οι ώρες της
Φυσικής στο σχολείο είναι πολύ λίγες. Επιπλέον σε πολλές περιπτώσεις (όχι σε
όλες) το «μάθημα» της Φυσικής δε γίνεται σωστά, αφού κάποιοι φυσικοί μοιράζουν
τις ώρες τους ανάμεσα στο σχολείο, το φροντιστήριο και τα «ιδιαίτερα» στους ίδιους
τους μαθητές τους, όσο για τους υπόλοιπους, τους αφήνουν να «μορφωθούν» μόνοι
τους. Ακόμα χειρότερα κάποιοι άλλοι, απλώς παίρνουν απουσίες και αφήνουν τους
μαθητές να ασχοληθούν με ό,τι θέλουν και συνήθως χωρίς καμία επίβλεψη.
Όπως είναι φανερό
οι επιδόσεις των μαθητών στο μάθημα της φυσικής, δεν έχουν σχέση με την
προετοιμασία τους στο σχολείο, αλλά με την παρακολούθησή τους σε φροντιστήρια
και «ιδιαίτερα». Έτσι και η επιτυχία στη φυσική, των υποψήφιων στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση δεν αποτελεί στην ουσία επιβράβευση της «καλής» δουλειάς που γίνεται
μέσα στο σχολείο.
Αν κριθεί
σκόπιμο, ότι το ελληνικό σχολείο πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει με τη σημερινή
μορφή, όπου η προετοιμασία των υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ουσιαστικά
δεν αποτελεί μέρος της ενδοσχολικής εκπαιδευτικής διαδικασίας και η πλειοψηφία
των εκπαιδευτικών το χρησιμοποιούν ως «συγκοινωνούν δοχείο» για το απογευματινό
τους χρυσοφόρο πάρεργο, τότε οι αρμοδιότητες των όποιων αιρετών αντιπροσώπων
της εκπαιδευτικής κοινότητας, θα πρέπει να έχουν ως πρωταρχικό και μοναδικό
γνώμονα τη βελτίωση των συνθηκών και ευκαιριών στο ελληνικό σχολείο, τόσο για
τους μαθητές, όσο για τους εκπαιδευτικούς και βεβαίως για τους γονείς, που
υποχρεούνται σε οικονομική αφαίμαξη, για το καλύτερο μέλλον των παιδιών τους.
Η αλόγιστη
κατασυκοφάντηση αδελφού κλάδου, σχετικά με τους μαθητικούς σχολικούς αγώνες και
το έργο των γυμναστών, που χαρακτηρίζεται από ανακρίβειες, αναλήθειες και
μονοδιάστατη ενημέρωση -και μάλιστα από εκλεγμένο μέλος της Πιερικής
εκπαιδευτικής κοινότητας- δε βοηθά κανέναν, δημιουργεί έριδες και εύλογες
αντιπαλότητες, που στην τελική στρέφουν, δικαιολογημένα, την κοινωνία εναντίον
ΟΛΩΝ!!!’’
Β) ‘’Η φυσική είναι
πραγματικά μια υπέροχη επιστήμη η οποία μεταξύ άλλων, εξηγεί και την αθλητική
κίνηση. Το αν όμως ένας φυσικός μπορεί να αντιληφθεί την αξία της άθλησης για
την κοινωνία μας είναι ζήτημα αθλητικής παιδείας. Το σχολείο μέσα από το μάθημα
της Φυσική Αγωγής είναι ο φορέας αθλητικής παιδείας. Οι σχολικοί αγώνες, όπως
και κάθε άλλη αθλητική δραστηριότητα στο πλαίσιο του σχολείου, δεν είναι
«χαμένος χρόνος», είναι καλλιέργεια αθλητικής κουλτούρας και εντάσσονται σε μια
φιλοσοφία, η οποία δε μαθαίνεται θεωρητικά αλλά αποκτάται βιωματικά και έχει
πολλαπλά οφέλη για ένα λαό.
Είναι
φαυλότητα να υποστηρίζει κάποιος, έστω και έμμεσα την ανωτερότητα των άλλων
μαθημάτων έναντι της Φυσικής Αγωγής, όταν σήμερα η Φυσική Αγωγή αναγνωρίζεται
παγκοσμίως, ως ένα από τα πιο δυνατά παιδαγωγικά εργαλεία των σύγχρονων
κοινωνιών που βοηθά στη κοινωνική ένταξη των νέων, προάγει την αλληλεγγύη,
αντιμάχεται το ρατσισμό και τις κοινωνικές ανισότητες. Επίσης είναι ντροπή να
υποτιμά κανείς τους επιστήμονες της Φυσικής Αγωγής, οι οποίοι υπηρετούν την
πρόσβαση όλων στον αθλητισμό. Η άθληση συνδέεται με την ποιότητα, αλλά και το
προσδόκιμο ζωής στις δυτικές κοινωνίες.
Η αθλητική
παιδεία είναι εφόδιο ζωής τόσο για τους απλούς ανθρώπους όσο και για τους
«επιστήμονες». Πριν λοιπόν κοιτάξουμε δίπλα, ας κοιτάξουμε τον εαυτό μας,
αγαπητέ συνάδελφε, ας κοιτάξουμε να κάνουμε το καλό στους τομείς ευθύνης μας.
Αυτό είναι το χρέος μας.’’
5) Το παραποιημένο έγγραφο, που δημοσιεύτηκε σήμερα Τετάρτη
27-01-2016 από την
Κίνηση Ελεύθερων
Εκπαιδευτικών.
Από το Σύλλογο
Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Πιερίας δημοσιοποιήθηκε το παρακάτω κείμενο:
‘’Οι ώρες
της Φυσικής στο σχολείο είναι πολύ λίγες. Επιπλέον σε πολλές περιπτώσεις (όχι
σε όλες) το «μάθημα» της Φυσικής δε γίνεται σωστά, αφού κάποιοι φυσικοί μοιράζουν
τις ώρες τους ανάμεσα στο σχολείο, το φροντιστήριο και τα «ιδιαίτερα» στους
ίδιους τους μαθητές τους, όσο για τους υπόλοιπους, τους αφήνουν να «μορφωθούν»
μόνοι τους. Ακόμα χειρότερα κάποιοι άλλοι, απλώς παίρνουν απουσίες και αφήνουν
τους μαθητές να ασχοληθούν με ό,τι θέλουν και συνήθως χωρίς καμία επίβλεψη.
Όπως είναι φανερό οι επιδόσεις των μαθητών στο μάθημα της φυσικής, δεν έχουν
σχέση με την προετοιμασία τους στο σχολείο, αλλά με την παρακολούθησή τους σε
φροντιστήρια και «ιδιαίτερα». Έτσι και η επιτυχία στη φυσική, των υποψήφιων
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν αποτελεί στην ουσία επιβράβευση της «καλής»
δουλειάς που γίνεται μέσα στο σχολείο. Αν κριθεί σκόπιμο, ότι το ελληνικό
σχολείο πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει με τη σημερινή μορφή, όπου η προετοιμασία
των υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ουσιαστικά δεν αποτελεί μέρος της
ενδοσχολικής εκπαιδευτικής διαδικασίας και η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών το
χρησιμοποιούν ως «συγκοινωνούν δοχείο» για το απογευματινό τους χρυσοφόρο
πάρεργο, τότε οι αρμοδιότητες των όποιων αιρετών αντιπροσώπων της εκπαιδευτικής
κοινότητας, θα πρέπει να έχουν ως πρωταρχικό και μοναδικό γνώμονα τη βελτίωση
των συνθηκών και ευκαιριών στο ελληνικό σχολείο, τόσο για τους μαθητές, όσο για
τους εκπαιδευτικούς και βεβαίως για τους γονείς, που υποχρεούνται σε οικονομική
αφαίμαξη, για το καλύτερο μέλλον των παιδιών τους.
Κρίνουμε
σκόπιμο να ενημερωθεί το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας για τις απόψεις
των συναδέλφων μας για το μάθημα της φυσικής και περιμένουμε τις απόψεις τους
και τις προτάσεις τους και για τα υπόλοιπα μαθήματα.’’
Ως ΣΥ.Π.Φ.Α. Πιερίας, αγαπητοί συνάδελφοι, δηλώνουμε ότι
ουδεμία διάθεση προσβολής υπήρξε εναντίον κάποιας ειδικότητας και η χρήση
παραδείγματος ήταν τυχαία και συμπτωματική.
Σήμερα οι γυμναστές, αύριο οι φυσικοί, μεθαύριο ποιός άραγε
θα κριθεί και θα αξιολογηθεί από τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Πιερίας;
Ο συναδελφικός και
κοινωνικός αυτοματισμός σε όλο του το μεγαλείο υποκινούμενος μάλιστα, ποιος να
το πίστευε, από τον ίδιο τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ.
Τα συμπεράσματα δικά σας….