Παρασκευή 20 Μαΐου 2016

Διευκρινήσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας για το νέο Ταμείο, τον ΕΝΦΙΑ και άλλες διατάξεις και μέτρα που φέρνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ


Αθήνα 19/05/2016
Επειδή η ΝΔ προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις σχετικά με το νέο Ταμείο , οφείλει να γνωρίζει τα εξής, ώστε να μην κάνει σπέκουλα :


Tα περιουσιακά στοιχεία του Ταμείου είναι για αξιοποίηση και όχι απαραίτητα για πώληση, όσο κι αν αυτό δεν αρέσει στην αξιωματική αντιπολίτευση και τον κ. Μητσοτάκη. Είναι απολύτως σίγουρο ότι πολλά από αυτά τα περιουσιακά στοιχεία δεν πρόκειται να πουληθούν.



Σε αντίθεση με το ΤΑΙΠΕΔ του οποίου τα έσοδα αποδίδονταν για την αποπληρωμή του χρέους, τα έσοδα που θα προκύψουν από τη λειτουργία του Ταμείου θα αποδοθούν κατά 50% στο χρέος και κατά 50% στην ανάπτυξη και σε επενδύσεις. Αυτό ήταν αποτέλεσμα σκληρής διαπραγμάτευσης της ελληνικής πλευράς, που έρχεται σε αντίθεση με τις αρχικές προτάσεις των θεσμών.




«Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης» και ΕΚΑΣ (ανακοίνωση Υπουργείου Εργασίας)



Με τροπολογία που θα ενταχθεί στο νόμο "Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις" προβλέπεται η βαθμιαία εφαρμογή «Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης», ως γενική θεσμική εγγύηση κατά της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, που σταδιακά θα αντικαθιστά άλλες στοχευμένες προνοιακές παροχές.



Για τη μεταβατική περίοδο μέχρι την πλήρη εφαρμογή του «Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης» θεσπίζεται, ως αντισταθμιστικό μέτρο της σταδιακής κατάργησης του Ε.Κ.Α.Σ, η διατήρηση του δικαιώματος για μειωμένο ποσοστό συμμετοχής στη φαρμακευτική περίθαλψη και σε όσους παύουν να είναι δικαιούχοι του.



Θα υπάρξει ανακοίνωση.





Διευκρινίσεις του Ευ. Τσακαλώτου για το νέο ταμείο αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας

Ο Ευ. Τσακαλώτος τόνισε το ταμείο «είναι ελληνικό και διοικείται από την Ελλάδα» κι ότι η ελληνική κυβέρνηση θα διορίζει τρία μέλη στο εποπτικό συμβούλιο έναντι δύο από την μεριά των θεσμών. Ο υπουργός Οικονομικών επισήμανε ότι το εποπτικό συμβούλιο δεν είναι η διοίκηση του ταμείου αλλά ορίζει το διοικητικό συμβούλιο, το οποίο επίσης στην πλειοψηφία του θα έχει ως μέλη Έλληνες.

Παράλληλα, ο Ευ. Τσακαλώτος διέψευσε ότι τα έσοδα του ταμείου θα πάνε στους δανειστές υπογραμμίζοντας ότι τα έσοδα από την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του ταμείου θα κατευθύνονται κατά 50% σε επενδύσεις και κατά 50% σε αποπληρωμή του χρέος. Ο υπουργός Οικονομικών τόνισε ότι αυτή η κατανομή είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης από την μεριά της κυβέρνησης σε αντίθεση με την αρχική πρόταση των θεσμών. Απευθυνόμενος στο ΠΑΣΟΚ-Δημοκρατική Συμπαράταξη, ο Ευ. Τσακαλώτος επισήμανε ότι «μπορεί εσείς να το διαπραγματευόσασταν, αλλά όχι οι φίλοι σας της Ν.Δ. με τους οποίους θέλετε να είστε πάντα στην κυβέρνηση».

Οι έξι δημόσιες επιχειρήσεις που υπάγονται στην ΕΔΗΣ

Παράλληλα, με νομοτεχνική βελτίωση διευκρινίστηκε ότι οι έξι δημόσιες επιχειρήσεις που υπάγονται στην ΕΔΗΣ (Εταιρεία Δημόσιων Συμμετοχών) θα είναι οι ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΕΛΤΑ, ΟΣΕ, κι ΟΑΚΑ. Η ΕΔΗΣ θα είναι θυγατρική της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, του νέου ταμείου αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.



Χουλιαράκης: Δεν υπάρχει επιπλέον συνολική επιβάρυνση του ΕΝΦΙΑ

Όπως είπε κατά την συζήτηση επί του πολυνομοσχεδίου της κυβέρνησης το συνολικό ποσό για το 2016 είναι όσο και του 2015, 2,65 δισ. ευρώ, ωστόσο, επειδή μειώνονται οι αντικειμενικές αξίες αλλάζει η κατανομή των φορολογικών βαρών μεταξύ των νοικοκυριών. Έτσι, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, 6 εκατομμύρια φορολογούμενοι πληρώνουν τον ίδιο ή λιγότερο ΕΝΦΙΑ, ενώ 500.000 πληρώνουν περισσότερο.



Για την εκτέλεση του κρατικού προϋπολογισμού (ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών)



Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο Ιανουαρίου - Απριλίου 2016, παρουσιάζεται έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 494 εκατ. ευρώ έναντι ελλείμματος 510 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015 και στόχου του Προϋπολογισμού 2016 για έλλειμμα 2.284 εκατ. ευρώ. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 2.376 εκατ. ευρώ, έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 2.103 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2015 και στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 566 εκατ. ευρώ.



Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 15.674 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση κατά 488 εκατ. ευρώ ή 3,0% έναντι του στόχου του Προϋπολογισμού 2016. Η ακριβής κατανομή μεταξύ των κατηγοριών εσόδων του τακτικού προϋπολογισμού θα πραγματοποιηθεί με την έκδοση του οριστικού δελτίου.



Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 14.107 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 325 εκατ. ευρώ ή 2,4% έναντι του στόχου του Προϋπολογισμού 2016.



Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 978 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 62 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (916 εκατ. ευρώ).



Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 1.567 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 813 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του Προϋπολογισμού 2016.





Ο κ. Σαμαράς, «κόφτης» του κ. Μητσοτάκη



Ο κ. Σαμαράς πρέπει να μιλάει δημοσίως συχνότερα. Έτσι ώστε να θυμούνται οι πολίτες την περίοδο της διακυβέρνησής του, την καταστροφή του 25% του ΑΕΠ της Χώρας, τις σχέσεις του με τη διαπλοκή, τις υπογραφές του σε λευκά χαρτιά των δανειστών, την ακροδεξιά του παρέα την οποία επέβαλε στην ΝΔ. Σήμερα, όμως, είναι προφανές ότι ο κ. Σαμαράς παρεμβαίνει δημόσια ως «κόφτης» του κ. Μητσοτάκη, προκειμένου να κόψει κάθε διάθεση στήριξης διατάξεων του νομοσχεδίου από τη ΝΔ. Ας τα βρουν μεταξύ τους. Ευχόμαστε καλά ξεμπερδέματα.



Κατά 4,7% μειωμένη η εγγεγραμμένη ανεργία τον Απρίλιο του 2016 σε σχέση με τον Μάρτιο



Μειωμένη κατά 4,76% είναι εγγεγραμμένη ανεργία για το μήνα Απρίλιο σε σχέση με το Μάρτιο του 2016,ποσοστό που μεταφράζεται σε 42.545 λιγότερους άνεργους. Συγκεκριμένα,το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων (αναζητούντων εργασία) για τον Απρίλιο ανήλθε σε 851.596 άτομα έναντι 894.141 για τον Μάρτιο.





Για την επιδότηση ενοικίου (ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας)



Από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ανακοινώνεται ότι την Παρασκευή, 20 Μαΐου 2016, θα γίνει η 9η καταβολή του Επιδόματος Ενοικίου στους δικαιούχους του προγράμματος για την αντιμετώπιση της Ανθρωπιστικής Κρίσης των οποίων η αίτηση έχει εγκριθεί.



Το ποσό των 2.814.382,82 ευρώ θα πιστωθεί στους 21.364 λογαριασμούς των ιδιοκτητών ακινήτων που μισθώνουν τα ακίνητά τους σε δικαιούχους του προγράμματος.



Υπενθυμίζεται ότι η καταβολή του επιδόματος ενοικίου εξαρτάται από την ορθή καταχώρηση –με ευθύνη των δικαιούχων- των στοιχείων για τα μισθωτήρια και τους ιδιοκτήτες των μισθωμένων κατοικιών.



Την Τρίτη, 24 Μαΐου 2016 θα πιστωθεί το ποσόν των συνολικά 16.653.430 ευρώ στις κάρτες αλληλεγγύης των 148.053 δικαιούχων του ίδιου προγράμματος.



Για το σχέδιο νόμου σχετικά με τους δασικούς χάρτες (σημείωμα του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας)

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου είναι τα παρακάτω:

 Επιτάχυνση της διαδικασίας κατάρτισης και κύρωσης των Δασικών Χαρτών με την ολοκλήρωσή τους εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος σε συντονισμό με το πρόγραμμα και χρονοδιάγραμμα της κτηματογράφησης του υπολοίπου της χώρας

 Απελευθέρωση των αναγκαίων πόρων για την άμεση διευκόλυνση της προκήρυξης και συμβασιοποίησης των δασικών μελετών.

 Οικονομικότερη διαχείριση του έργου μέσω κυρίως λειτουργικών βελτιώσεων με τη βοήθεια της πληροφορικής και του περιορισμού των χρονοδιαγραμμάτων

 Άνοιγμα πολυάριθμων θέσεων εργασίας για τους ελεύθερους επαγγελματίες του τεχνικού και γεωτεχνικού κλάδου

 Έγκαιρη προβολή των δικαιωμάτων του δημοσίου κι ως εκ τούτου μεγαλύτερη και αμεσότερη διασφάλιση της δημόσιας περιουσίας και της αξιοπιστίας των συναλλαγών.

 θα κυρώνεται άμεσα κάθε τετραγωνικό του χάρτη για το οποίο δεν υπάρχει αντίρρηση.

 Θέσπιση ενιαίων αντικειμενικών κριτηρίων και κατευθύνσεων με βάση τα οποία οι Επιτροπές αντιρρήσεων όλης της χώρας θα αντιμετωπίσουν ενιαία και όχι αποσπασματικά ή πελατειακά τις υποβαλλόμενες αντιρρήσεις.

 Αποτελεσματικότερη προστασία και διαχείριση του φυσικού μας πλούτου και περιβάλλοντος.

Σχετικά με σημερινές δηλώσεις της κ. Βούλτεψη (ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου ΣΥΡΙΖΑ)



Σε ένα άνευ προηγούμενου παραλήρημα προχώρησε η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Σοφία Βούλτεψη, προκειμένου να δικαιολογήσει την ένοχη στάση του κόμματος της να καταψηφίσει την επέκταση του ελέγχου στην τραπεζική διαφήμιση, που αποφάσισε η αρμόδια Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής.



Προκειμένου να υπερασπιστεί το καθεστώς της διαπλοκής, που με πολύ κόπο στήριξε το κόμμα της ΝΔ, η Σ. Βούλτεψη, σε συνέντευξή της στο ραδιοφωνικό σταθμό “Στο Κόκκινο” έφτασε στο σημείο να ισχυριστεί πως ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να διαμορφώσει “ολοκληρωτικό καθεστώς λατινοαμερικάνικου τύπου”! Προφανώς, η Σ. Βούλτεψη επιθυμεί διακαώς τη διατήρηση του ιδιότυπου καρτέλ πολιτικού συστήματος – ΜΜΕ – τραπεζών που οικοδομήθηκε στη χώρα με συστηματικό τρόπο. Σε κάθε περίπτωση, οι κραυγές και τα παραληρήματα αυτά δεν πρόκειται να σταθούν εμπόδιο στην αποκάλυψη των εκλεκτικών συγγενειών που μάστισαν τη χώρα και στοίχισαν πολύ ακριβά στους πολίτες της.



Για το προσφυγικό (σημεία από τη συνέντευξη του Γ. Κυρίτση)

- Σε νοικιασμένους χώρους στη Θέρμη και την Ευκαρπία θα λειτουργήσουν νέα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων



- Παράλληλα εκσυγχρονίζονται τα κέντρα φιλοξενίας προσφυγών στο Κουτσόχερο της Λάρισας και το Βαγιοχώρι της Θεσσαλονίκης. Στις εν λόγω εγκαταστάσεις θα τοποθετηθούν σκηνές τύπου οικίσκου και βελτιωμένες εγκαταστάσεις υγιεινής, στο πλαίσιο της συμφωνίας που έχει υπογράψει η ελληνική κυβέρνηση με τον Ερυθρό Σταυρό και την Ερυθρά Ημισέληνο.



- Θα φτιαχτεί και ένας πρότυπος χώρος φιλοξενίας, υψηλών προδιαγραφών, δυναμικότητας 1300 έως 1500 θέσεων, στα Πατώματα, στα Γρεβενά.



- Δεν είναι ζήτημα καν μήνα, αλλά ζήτημα εβδομάδας ή εβδομάδων να είναι έτοιμες όλες αυτές οι εγκαταστάσεις και να έχει μεταφερθεί εκεί ο κόσμος από την Ειδομένη.



- Νομίζω ότι σε ένα θέμα που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα σε ευρωπαϊκό και σε ελληνικό επίπεδο, ο Περιφερειάρχης Απ. Τζιτζικώστας προσπαθεί να δώσει μία στενή αστυνομική χροιά και αυτό, παρότι καταλαβαίνω το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που πρέπει να έχει για την Περιφέρειά του, αδικεί και το ζήτημα και τον ίδιο.





- Προφανώς το ζήτημα της Ειδομένης δεν είναι ένα ζήτημα κατ' εξοχήν αστυνομικό. Η διαπίστωση ήταν ότι στην πραγματικότητα το άνοιγμα της σιδηροδρομικής γραμμής και η άρση της κατάστασης του προσωρινού καταυλισμού στην Ειδομένη είναι θέματα απολύτως αλληλένδετα, οπότε η λογική στην οποία έχουμε καταλήξει είναι ότι με τη μεταφορά του κόσμου από την Ειδομένη και την άρση του άτυπου αυτού καταυλισμού θα λυθεί και το ζήτημα.







ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

19.05.2016



Σχέδιο νόμου: Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις

ΤΟ ΧΘΕΣ

 Δεκαετίες μετά τον ν. 248 του 1976 ή και τον ν. 2664 του 1998 και τους επόμενους, κι ενώ έχουν καταρτισθεί δασικοί χάρτες για την μισή σχεδόν επικράτεια, έχουν κυρωθεί χάρτες που αντιστοιχούν μόλις στο 1%

 Σπαταλήθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ χωρίς αποτέλεσμα και απαξιώθηκε σταδιακά ως ανεπίκαιρο σημαντικό ποσοστό δασικών χαρτών που είχαν καταρτισθεί με αυτά τα χρήματα και δεν αναρτήθηκαν ποτέ

 Αφαιρέθηκε η αρμοδιότητα από τη Δασική Υπηρεσία με αποτέλεσμα τη μη ανάρτηση ακόμα και ήδη θεωρημένων Δασικών Χαρτών

 Προηγούνταν η κτηματογράφηση σε περιοχές χωρίς θεωρημένους ή κυρωμένους δασικούς χάρτες και επομένως χωρίς την έγκαιρη προβολή των ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων του Δημοσίου

 Η απουσία δασικών χαρτών συνέβαλε στην συνέχιση των καταπατήσεων δημόσιας δασικής γης και των αυθαίρετων οικιστικών επεκτάσεων καθώς και στην σκόπιμη καταστροφή δασικών οικοσυστημάτων με εμπρησμούς και λαθραίες εκχερσώσεις.

 Στις παραπάνω δυσκολίες και προβλήματα προστέθηκε κι η αδυναμία απορρόφησης των οφειλόμενων πόρων για το έργο λόγω των μνημονιακών περιορισμών που τέθηκαν στις ετήσιες δαπάνες του Πράσινου Ταμείου.



ΤΟ ΑΥΡΙΟ

 Επιτάχυνση διαδικασία κατάρτισης και κύρωσης των Δασικών Χαρτών με την ολοκλήρωσή τους εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος σε συντονισμό με το πρόγραμμα και χρονοδιάγραμμα της κτηματογράφησης του υπολοίπου της χώρας

 Απελευθέρωση των αναγκαίων πόρων για την άμεση διευκόλυνση της προκήρυξης και συμβασιοποίησης των δασικών μελετών.

 Οικονομικότερη διαχείριση του έργου μέσω κυρίως λειτουργικών βελτιώσεων με τη βοήθεια της πληροφορικής και του περιορισμού των χρονοδιαγραμμάτων

 Άνοιγμα πολυάριθμων θέσεων εργασίας για τους ελεύθερους επαγγελματίες του τεχνικού και γεωτεχνικού κλάδου

 Έγκαιρη προβολή των δικαιωμάτων του δημοσίου κι ως εκ τούτου μεγαλύτερη και αμεσότερη διασφάλιση της δημόσιας περιουσίας και της αξιοπιστίας των συναλλαγών.

 θα κυρώνεται άμεσα κάθε τετραγωνικό του χάρτη για το οποίο δεν υπάρχει αντίρρηση.

 Θέσπιση ενιαίων αντικειμενικών κριτηρίων και κατευθύνσεων με βάση τα οποία οι Επιτροπές αντιρρήσεων όλης της χώρας θα αντιμετωπίσουν ΕΝΙΑΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ Ή ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΑ τις υποβαλλόμενες αντιρρήσεις.

 Αποτελεσματικότερη προστασία και διαχείριση του φυσικού μας πλούτου και περιβάλλοντος.





Οι βασικές τομές με τις οποίες θα επιτευχθούν τα παραπάνω:



1. Η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του διαθέσιμου ανθρώπινου δυναμικού, υποδομών και τεχνογνωσίας, με την εξασφάλιση της συμμετοχής των Διευθύνσεων Δασών - η οποία κρίνεται απαραίτητη στη διαδικασία όσο και στη πιστοποίηση του περιεχομένου του δασικού χάρτη – σε συνεργασία με την ΕΚΧΑ Α.Ε. και σε συντονισμό με την κεντρική διοίκηση.

2. Η θεσμοθέτηση πιο επιχειρησιακών διαδικασιών και η συντόµευση των απαιτούμενων χρόνων με τον καθορισμό συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων σε κάθε στάδιο της διαδικασίας.

3. Η διεύρυνση του αντικείμενου προστασίας με την συμπλήρωση στο δασικό Χάρτη και των δημοσίων χορτολιβαδικών εκτάσεων, ως εκτάσεων που στις οποίες ισχύει το «μαχητό τεκμήριο κυριότητας του Δημόσιου»

4. Η αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανέκυψαν από την αδυναμία συγκρότησης και λειτουργίας των Επιτροπών Εξέτασης των Αντιρρήσεων.

5. Η απεμπλοκή της διαδικασίας ανάρτησης και κύρωσης των δασικών χαρτών από τα προβλήματα πολεοδομικής φύσεως, που σχετίζονται με την νομιμότητα έγκρισης ή ακόμα και με την ίδια την απουσία έγκρισης των σχεδίων πόλης ή οικισμών της χώρας μας. Στην ουσία εισάγεται μια διαδικασία κατά την οποία δημιουργούνται διαφορετικές διαδικασίες, για την ανάρτηση και κύρωση των δασικών χαρτών (τροποποίηση άρθρων 23-24).

6. Η καταγραφή για πρώτη φορά των αυθαίρετων οικιστικών πυκνώσεων (που θα προσδιοριστούν βάσει κριτηρίων που θα θεσμοθετηθούν με Υπουργική απόφαση εντός ενός μηνός από την ψήφιση του σχεδίου νόμου), ώστε να συλλεχθούν τα αναγκαία στοιχεία για την κατηγοριοποίηση και την περιβαλλοντική- πολεοδομική διαχείρισή τους.





Ειδική περιγραφή άρθρων 23 «Αποτύπωση των ορίων οικισμών και σχεδίων πόλης στους δασικούς χάρτες» και 24 «Οικισμοί στερούμενοι νόμιμης έγκρισης»:



Στο άρθρο 23 προβλέπεται η αποτύπωση των οικισμών της χώρας και των σχεδίων πόλης ανάλογα με τον βαθμό νομιμότητας τους και την ολοκλήρωση του Πολεοδομικού τους σχεδιασμού. Ειδικότερα:

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ χρώμα: Νόμιμα και εγκεκριμένα όρια οικισμών

ΚΙΤΡΙΝΟ χρώμα: «Νομότυπα» αλλά όχι νόμιμα και εγκεκριμένα όρια οικισμών προ του 1923

ΙΩΔΕΣ χρώμα: Ατυπα περιγράμματα (όχι όρια) οικιστικών πυκνώσεων που δεν αντιστοιχούν σε οικισμούς προ του 1923 και δεν καλύπτονται από καμιά από τις προύποθέσεις της κατηγορίας του «κίτρινου ορίου

Για τις περιοχές που οριοθετούνται με όριο πορτοκαλί χρώματος δεν καταρτίζεται δασικός χάρτης, αφού ο έλεγχος για τον δασικό τους χαρακτήρα έχει διενεργηθεί κατά την διαδικασία οριοθέτησης των οικισμών, καθώς και κατά την διαδικασία έγκρισης των πολεοδομικών τους σχεδίων.

Για τις περιοχές που οριοθετούνται με όριο κίτρινου χρώματος, ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται στο τροποποιούμενο άρθρο 24 του ν.3889/2010. Εξαιρούνται κατ’ αρχήν από την ανάρτηση του δασικού χάρτη και ακολουθούν διαδικασία αξιολόγησης του ορίου και του περιεχομένου τους με χωριστή διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο 24. Πρόκειται για χρονοβόρα διαδικασία κατά την οποία ελέγχονται ο δασικός χαρακτήρας, η ύπαρξη δασικών εκτάσεων, η νόμιμη ή μη αλλαγή χρήσης τους, καθώς και οι δομημένες περιοχές τους (συχνά με νόμιμες οικοδομικές άδειες που έχουν εκδώσει στο παρελθόν οι αρμόδιες πολεοδομικές υπηρεσίες). Οι εκτάσεις που θα αναγνωριστούν με βάση αυτή τη διαδικασία ως δάση ή δασικές εκτάσεις εντός των περιοχών αυτών, προστίθενται στον υπό ανάρτηση ή κυρωμένο δασικό χάρτη.

Οι περιοχές εντός του ιώδους περιγράμματος όμοια με τις παραπάνω, εξαιρούνται από την αρχική ανάρτηση. Η αντιμετώπισή τους θα γίνει μέσω ειδικής μεταγενέστερης ανάρτησης και κατόπιν της συνολικής καταγραφής και αξιολόγησης όλων των περιπτώσεών τους.

Σε κάθε περίπτωση, η προσωρινή εξαίρεση των περιοχών εντός κίτρινου ορίου ή ιώδους περιγράμματος από την ανάρτηση και την εξέταση αντιρρήσεων κατά του δασικού χάρτη, θα αποφορτίσει σε μεγάλο βαθμό τις επιτροπές από όγκο επεξεργασίας αντιρρήσεων, και θα συμβάλει στην επίσπευση της κύρωσης για όλες τις υπόλοιπες εκτάσεις των χαρτών.